روايات

رواية حب محظور الفصل العشرون 20 بقلم رانيا

رواية حب محظور الفصل العشرون 20 بقلم رانيا

رواية حب محظور الجزء العشرون

رواية حب محظور البارت العشرون

رواية حب محظور
رواية حب محظور

رواية حب محظور الحلقة العشرون

شادي ساب ايد اسيل وهو بيضحك:انا اسف
عبده بحزم: متتكررش تاني…. صحيح يا اسيل شادي طلب ايدك مني انتي موافقه ؟؟
اسيل بحزن وهي باصه للأرض :انا اسفه يابابا بس انا….كانت لسه هتكمل كلامها بس شادي قاطعها:لا ياحبيبتي هتقولي لا هخطفك
اسيل ضحكت علي شكل شادى: موافقه
شادى بضحك:طاب اقوم اخدك بالحضن طيب ولا اعمل ايه
عبده اتضايق واتكلم بتحذير:عارف لو قولت كلمه زياده انسي انك تتجوزها
شادي اتراجع واتكلم بضحك:لاا الطيب احسن
حسام حدد ميعاد مع علاء ابو زينه وخلاص رايح يقابله
حسام :انا قلقان اوي يا محمود
محمود طبط علي كتفه:متقلقش يا صاحبي اتكل علي الله ومتشيلش هم حاجه
ابو محمود:اللي فيه الخير يابني ربنا هيقدمه متشيلش نفسك فوق طاقتك

 

 

حسام:خير ان شاء الله….خلاص وصلنا
بينزلو من العربيه وبيوقفو قدام باب ڤيلا علاء
علاء بيطلع يستقبلهم : اتفضلو اتفضلو
كلهم دخلو وحسام كان اخر واحد لسه مدخلش اتنهد ودعي في سره ودخل
علاء بإبتسامه بشوشه:شرفتونا والله
ابو محمود:لينا الشرف ان احنا هنا ياغالي….كمل بجديه:احمم كنا جايين يعني نطلب ايد الانسه زينه لأبننا حسام
علاء بإبتسامه:طبعا مفيش احسن من حسام انا سألت عليه وهو شاب محترم وانا عن نفسي موافق مش ناقص بس غير موافقه زينه
محمود:وده اللي جايين عشانه النهارده نعرف ردها موافقه ولا لا
علاء استأذن منهم وراح لأميره مراته في المطبخ :البت زينه فين
اميره بحزن:قافله علي نفسها من امبارح من ساعه ما عرفت ان في عريس متقدملها
علاء عقد حواجبه بإستغراب:وده هيضايقها في ايه
اميره:تكون لسه بتحب خطيبها ايمن
علاء بعصبيه:متقوليش خطيبها هما سابو بعض من بدرى …انا رايح اشوفها
علاء بيروح لزينه وبيخبط عليها باب الأوضه….زينه من جوا اتكلمت بعياط:سيبوني مش عايزه اتجوز انتو ايه مبتفهموش
علاء بهدوء: افتحي يا زينه
زينه:لا مش هفتح
علاء حاول يكون هادي معاها لحد الاخر: افتحي يا زينه وانا هعمل اللي عاوزاه انا مش هجبرك علي حاجه
زينه قامت تفتحله
علاء بلوم: بقي كده يا زينه مش انا علاء حبيبك وصاحبك وكل حاجه بتعملي معايا انا كده هو انا يابنتي هكون عايزلك ايه غير الخير
زينه بعياط:يابابا مش عايزه اتجوز
علاء مسحلها دموعها وباس راسها :خلاص يا حبيبتي بس قبل ما اخرج واديهم كلمه عايزك تقابلي العريس وتقولي رأيك وانا معاكي لحد الاخر
زينه مسحت دموعها:حاضر بس عشان مكسفكش قدلمهم هخرح اقابله
اسر:احم احم احم احم
هاله بإستغراب:في حاجه يا استاذ اسر محتاج مايه؟
اسر بتردد:ه…هو..انتي لو اتقدملك عريس هتوافقي؟
هاله عقدت حواجبها بإستغراب:علي حسب
اسر: تتجوزيني
هاله وشها احمر واتكسفت ووطت راسها:لو حابب تتكلم في حاجه زي كده ممكن تكلم والدي
اسر بفرحه:يعني موافقه
هاله هزت راسها وهي مكسوفه
عبده:عامله ايه يا سميره

 

 

سميره بزعل: كل ده ياعبده بعيد عني عارف تعيش من غيري
عبده بأسف:والله اسف يا سميره غصب عني بعيد عنك كلها كام يوم وهنيجي انا واسيل ونعمل فرحها عندك
سميره بفرحه:ده البنات هيفرحو اوي…اديهاني اباركلها يا عبده
عبده :حاضر….عبده بعد عن ودنه سماعه التليفون :اسيل
اسيل:نعم يابابا
عبده:تعالي كلمي ماما عايزاكي
اسيل بإستغراب:ماما؟؟ماما مين
عبده:مراتي
اسيل:اها ماما سميره اللي حكتلي عنها
عبده هز راسه بنعم
اسيل اخدت منه التليفون واتكلمت بحب: عامله ايه يا ماما
سميره بحنان:انا كويسه ياقلبي وانتي عامله ايه.
اسيل؛الحمدلله كويسه
سميره:الف مبارك يا حبيبتي انتي تعالي هنا وانا هظبطلك احسن فرح
اسيل بضحك:حاضر هاجي
شيري كانت حاطه الهاند فري(السماعه) في ودنها ومشغله اغاني ومش بتاخد بالها من العربيه النقل اللي وراها والعربيه بتدخل في عربيتها
الناس اتلمو عليها وودوهاا المستشفى والدكاتره لحقوها من الموت وحالتها حرجه لدرجه انها ممكن تمو’ت في اي لحظه
ريم كانت قاعده بتذاكر ومندمجه في المذاكره بتلاقي رقم غريب رن عليها
ريم:الو مين
_……
ريم:مين
_….

 

 

ريم بعصبيه:طيب ايا يكن مين الظريف اللي بيرن لو رن تاني همسح بكرامته الارض … بتقفل المكالمه وهي متعصبه..بترن علي ساره
ساره:ايه يابت ذاكرتي
ريم:بذاكر
ساره:طيب في حاجه وقفت معاكي ولا ايه
ريم:لا كنت بذاكر ورقم رن عليا ومحدش بيرد
زينه بتطلع مع ابوها عشان تقابل العريس
بتكون موطيه راسها في الارض وبتسلم عليهم من غير ما تبصلهم نظرها كله منصب علي الارض بتقعد بهدوء
علاء بيقرب علي ودن زينه:ايه ما ترفعي نظرك وشوفي العريس
زينه:اتفاقنا مش هيتغير يابابا
علاء هز كتفه:والله الموضوع ده انتي اللي تحدديه …ارفعي نظرك وشوفي وانتي مش خسرانه حاجه
زينه بترفع راسها ببطئ واول ما عينها بتيجي علي حسام ….

زينه بترفع راسها ببطئ واول ما عينها بتيجي علي حسام بتتكلم بصدمه:حسام
علاء بإستغراب:ايه ده انتو تعرفو بعض ولا ايه
زينه هزت راسها بشرود
علاء ضر’ب زينه في كتفها بخفه :انتي يبت روحتي فين
زينه:هاا
علاء:ها موافقه ولا لا
زينه ببلاها:مين فيهم العريس
علاء بخنقه:حسام

 

 

زينه بتنزل راسها في الارض:اللي تشوفه يابابا
علاء ضحك بصوت واطي:وش كسوف يابت مش كنتي من شويه قلباها مناحه ومش هتجوز
زينه بغيظ:جرا ايه يا علاء ما تنجز
علا اتحمحم بصوت عالي:احمم احممم العروسه موافقه…سمعينا زغروطه يا اميره
اميرع وهي جايه من المطبخ:لولولولولولوولي مبروك يا ولاد
بيدخل عليهم اسر في اللحظه دى:ايه الزغاريط دى
علاء بلوم:ما انت مش عايش معانا ….اختك متقدملها عريس ووافقنا عليه
اسر :اسف والله بس الشغل واخد كل وقتي
ابو محمود:نقرأ الفاتحه؟
علاء هز راسه:يلا
بيقرو الفاتحه
علاء:يلا نسيبهم لوحدهم …بيقوموا ويمشو

 

 

زينه كانت موطيه راسها في الارض من الكسوف وحسام كان بيبصلها بحب
اسر وهو بيقعد بينهم:ايه يا عصافير الحب مالكم
حسام :يادي النيله ايه الفصلان ده
اسر بغيظ بيشد زينه ناحيته وبيحضنها
زينه:عملت ايه مع البنت بتاعتك
اسر :اسمها هاله
زينه:ايوه يعني وصلتو لأيه
اسر:هتجوزها
زينه بفرحه:بجد يا اسر
اسر:ايوه يا قلبي واعملي حسابك اسيل كمان كلها شهر وتعمل فرحها
وعلي العموم هي جيالك النهارده
حسام بغيره:ابعد عنها
اسر بصله برفعه حاجب:بصفتك ايه تقولي كده
حسام ربع ايده واتكلم بثقه:زوجها المستقبلي
اسر ضحك:المستقبلي بقي لما ده يحصل ابقي قولي ابعد عنها وانا هقولك برضه لا
حسام بضيق:خلاص بجد سيبها انت ماسكها كده ليه
اسر بخبث بيقرب زينه ناحيته اكتر
حسام بعصبيه:في ايه يا اسر قولتلك ابعد عنها
اسر حب يضايقه اكتر با’س اسيل في خدها
حسام وقف وضر’ب اسر في وشه خلي بوقه يطلع د’م واتكلم بعصبيه:انت ايه ما بتفهمش ما قولتلك ابعد عنها
اسر مسح بوقه ووقف وهو بيربت علي كتفه اخته:انا كده اطمنت عليكي
شادي بحب وهو بيبص لأسيل:اسيل ماتيجي نقدم ميعاد الفرح انا عن نفسي عايزه النهارده قبل بكره
اسيل:ليه يا شادى الاستعجال
شادى بخبث:بتمني تبقي حلالي في اسرع وقت عشان اكتر من كده مش هستني نتجوز
اسيل بصت للأرض بإحراج:بس بقي يا شادي
شادي بغمزه:والنعمه بحبك
اسيل :وانا كمان
شادي بخبث:وانتي كمان ايه
اسيل بتردد:ا..انا يعني …يوهه متضايقنيش يا شادي وانت عارف
ريم موبايلها رن برقم غريب
ريم:الو مين
_…..
ريم زعقت بصوت عالي:لا بقولك ايه انت هتقعد تجيب ارقام كتير وترن عليا وانا اعملك بلوك لا انا مش فاضيه لشغل لعب العيال ده
_:بحبك

 

 

ريم شالت التليفون من علي ودنها وبصت فيه بإستغراب بعدين رجعته تاني:ايه ده يقصدني انا….ايه قله الذوق دي قفل في وشي
ريم رنت علي الرقم
_:نعم
ريم قفلت في وشه السكه واتكملت بإنتصار:كده انا اللي قفلت في وشه
_:عبيطه
اسر بتردد:احم بابا
علاء وهو بيبص للورق علي مكتبه:نعم
اسر:بابا انا كنت عايز اتجوز
علاء:اه اه ماشي……رفع وشه من علي الورق وبص لأسر:انت قولت ايه دلوقتي
اسر بتراجع:ايه في ايه لو ضايقتك بلاش خالص
علاء راح وحضن ابنه :ده يوم سعدي لما اشوفك عريس انا مستنيك تقول كده من زمان
اسر بفرحه:يعني انت موافق
علاء:طبعا قولي امتي واحنا نروح نتقدم
اسيل بتفرك في ايدها وهي موطيه راسها:شادي
شادي:نعم
اسيل:ايه رأيك نخلي فرحنا مع زينه
شادي بتسأول:امتي فرح زينه
اسيل:اسبوعين
شادي بفرحه:طبعاا موافق نعمل الفرح مع بعض
اسيل حضنته من الفرحه ووبعدت في لحظه استيعاب هي عملت ايه
شادي:ايه ده بعدتي ليه
اسيل اتكلمت بإحراج وهي خارجه من اوضه شادي:افتكرت عايزه اروح لزينه
شادي:استني يابت هاجي معاكي
اسيل بصوت عالي وهي برا:قوم البس بسرعه
بعد فتره بسيطه اسيل وشادي كانو عند زينه
اسيل جريت علي زينه وحضنتها جامد واتكلمت وهي بتبكي:وحشتيني اوي
زينه ببكي:وانتي اكتر
شادي سلم علي اسر وحسام واتكلم بضحك:ايه الفيلم المؤثر ده
زينه ببكي:اسيل لمي الواد ده
اسيل بضحك:اتلم يا شادي… اسيل شدتها وراها:سيبك منيه تعالي اقولك علي حاجه
بيقعدو في المرجيحه بتتكلم اسيل:هنعمل الفرح انا وانتي سوا في نفس اليوم
زينه بعدم تصديق:احلفي
اسيل:والله في يوم واحد
زينه:الواد اسر كمان هيتجوز ايه رأيك نخليه احنا التلاته يوم واحد
اسيل بإبتسامه:هيبقي افضل ….بس الفرح في الغردقه
زينه بإستغراب:اشمعنا
اسيل:عشان بابا ساكن هناك

 

 

زينه:خلاص واهو بالمره نغير جو ونحجز في فنادق
محسن قرر يكلم عبده ويصالحه
محسن راح علي عنوان اسيل ملقيش حد في البيت رن علي عبده
عبده بإستغراب:الو مين
محسن اتنهد تنهيده طويله:انا محسن
عبده عقد حواجبه:عايز ايه يا محسن مش كفايه مرضيتش أأذيك
محسن بترجي:اسمعني يا عبده انت عمرك ما كنت وحش ياريت متظلمنيش واسمعني
عبده نفخ بضيق: تعالي علي العنوان اللي هبعتهولك
محسن بلهفه:حاضر حاضر
نص ساعه ووصل محسن علي العنوان اللي عبده بعتهوله
محسن بيرن علي عبده يطلعله
عبده بضيق:خير يا محسن
محسن بأسف:عبده انا عارف اني غلطت ومفيش حاجه هتغفرلي غلطي بس والله انا ندمان ندم عمري اني عملت كده ياريت متجيش انت كمان عليا كفايه انا مش طايق نفسي يا ريت تسامحني يا عبده.
عبده :انا لو سامحتك اسيل مش هتسامحك
محسن بترجي:سامحني انت بس
عبده بضيق:سامحتك يا محسن
محسن بيتفح دراعه :وحشتني يا عبده
عبده بيحضنه وهو بيبكي:ليه عملت كده يا محسن انا طول عمري بحبك وعمري ما كرهتلك الخير
بعد اسبوعين جيه اليوم اللي الكل منتظره
اسيل بتكلم البنات اللي بيعملولها الميك اب:شكلي حلو؟؟
الكل بيقولها انها حلوه
هند بتقوم تحضن اسيل:زي القمر يا قلبي
اسيل بدموع:بجد يا هند
هند بحب:بجد ياقلبي يلا بسرعه عشان عريسك مستنيكي
ريم بتتنطط:يجماعه انا هناا قولولي شكلي ايه
اسيل بحب:ماشاء الله ياحبي شبه الملاك
ريم بتب’وس اسيل في خدها وبتتكبم بمرح:تسلميلي يا قمر انتي
زينه بتدخل اوضه اسيل اللي بيعملولها فيها الميك اب وبتتكلم بقلق:فين اسيل
الكل بينبهر بجمال زينه اول مابتدخل
اسيل عقدت حواجبها:انا هنا مالك يا زينه
زينه بقلق:حاسه شكلي مش حلو
أسيل:مين ده اللي شكله مش حلو انتي قمر ياروحي
زينه بتحضن اسيل:بحبك اوي يا اسيل متبعديش عني مهما حصل
اسيل بمدوع:عمري ما ابعد عنك
بتدخل عليهم هاله وبتتكللم بإحراج:اسفه لقطع اللحظه بس الكل تحت مستني

 

 

سميره بتبصلهم بدموع :ربنا يحفظكم يا رب من كل عين اجمل من الحوريات يابنات
اسيل بتروح تب’وس راس سميره:تسلميلي يا ماما
نوره بتذمر:طيب كله دلوقتي شكله حلو وانا لا
اسيل بتنزل لمستوى نوره وتمشي ايدها علي شعر نورن:اجمل من القمر
نوره بفرحه:بجد يا سولي شكلي حلو
اسيل:ايوه يا قلب سولي
زينه بتمسك ايد اسيل واسيل بتمسك ايد هاله والتلاته بينزلو علي السلم وكل واحده اجمل من التانيه ….وسميره بترقعهم زغروطه بتجيب اجل ودانهم
كل اب بيروح يسلم بنته لعريسها
عبده بحب بيب’وس راس اسيل:تبارك الرحمن ياروحي جميله اوي
اسيل بتعيط و بتحضن أبوها:ربنا يخليك ليا
عبده اخدها لشادي اللي واقف مستنيها بفارغ الصبر
شادي أول ما بيشوف اسيل بيشيلها يلف بيها وبيقرب منها ببطئ وبيطبع بو’سه الكل واقف يسقفلهم
التلت عرسان كانو واقفين بيرقصو والكل مبسوط وفاجأه الاغاني وقفت والنور طفي الكل بص حواليه ومره واحده اشتغل اغنيه كتبو كتابك يا نقوه عيني وشاشه كبيره بتتعرض عليها صور لأسيل وشادي واسر وهاله وزينه وحسام .
انور راح سلم علي اسر وباركله
هيصو بالفرح لحد وقت متأخر وفي الاخر كل واحد بياخد عروسته وبيمشي
شادي بحب:انا مستني اللحظه دي من بدرى طول عمري مستنيها
اسيل بإحراج نزلت راسها الارض
شادي قرب منها ورفعلها وشها واتكلم بهدوء:مش عايزيك تتكسفي مني
اسيل بدون مقدمات:بحبك
شادي فتح عينه بصدمه:انتي قولتي ايه
اسيل بإحراج:ا…انا ..بحبك
شادي قرب منها وبا’سها بهدوء واتكلم بتوهان :شادي بيعشك
حسام بفرحه:اخيرا يا زينه بقيتي مراتي
زينه ابتسمت بحب :ايوه خلاص بقيت مراتك
حسام قعد يغنيلها ويهزرو مع بعض
اسر بغمزه:ايه يا عروسه عايزه بتعملي ايه
هاله بإستغراب:ايه في ايه هنام
اسر بضحك:لا تنامي ايه اقعدي معايا مش جايني نوم
هاله عقدت حاجبها:ابقي اقعد معاك بكره يا اسر
اسر بتذمر:وانا عايزك تقعدي معايا
هاله اتعدلت واتكلمت بحب:اهيني قعدت معاك اهو
بعد ست سنين
اسيل بصرا’خ:الحق يا شادي الواد زين
شادي بفزع:ماله
اسيل:اخد مني حته الفرخه وجري
شادي بغيظ:ما ياخدها يا اسيل.
اسيل ربعت ايدها بتذمر:ماشي

 

 

شادي بمشاكسه:ايه القمر زعل مني ولا ايه
اسيل زقته بإيدها بخفه:ابعد عني كده
ناصر:عمي عبده
عبده بحب:نعم يا ناصر
ناصر:كنت طالب ايد ريم بنت خالتي
عبده ضحك:اهي متلقحه جوا ملهاش اي لازمه يا ريت تاخدها وتريحني منها
ناصر:يعني موافق يا عمي
عبده ربت علي كتف ناصر:طبعا موافق هو انا هلاقي احسن منك فين
ناصر بفرحه:هو ده العشم يا عمي …انا هروح ابلغها بنفسي
ناصر بيدخل عند ريم
ريم كانت قاعده ماسكه طبق الفشار في ايدها وبتتفرج علي التليفزيون ومندمجه جدا ومره واحده بتصرخ
ناصر بيتفزع :ايه في ايه
ريم بخضه:انت هنا من امتي
ناصر:لسه داخل …كنتي بتصرخي ليه
ريم بدموع:شوفت مشهد مؤثر
ناصر:مشهد ايه
ريم:البطل بيعترف للبطله بحبه
ناصر بغمزه:وايه رأيك
ريم حطت ايدها تحت خدها:يااه احساس جميل ان يبقي في حد بيحبك
ناصر بصلها بحب:وانا بحبك يا ريم
ريم وسعت عينها:انت قولت ايه
ناصر:بحبكك
ريم بعدم استيعاب:انا قولت بحبك
ناصر:ايوه
رين ضيقت عينها:كلمه بحبك دي انا سمعتها قبل كده
ناصر:انا الرقم اللي كان كل يوم يرن عليكي ومش بيرد
ريم ضربته علي قفاه بخفه:مش تقول يا جح’ش
انور بإحراج:شادي انا كنت عايز اطلب منك طلب
شادي هز راسه:طبعا يابني اتكلم علي طول
انور:انا شوفت اختك في الفرح وكنت طالب القرب في اختك
شادي ضحك:هسأل عليك وارد

 

 

انور عقد حواجبه:ماشي
شادي خبطه في كتفه:موافق طبعا بس لازم تاخد اذن ابوها عزمي
انور:حاضر
سلمي بيضيق بيها الحال ومش بيبقي معاها فلوس وبتروح لعزمي كتير تطلب منه انها ترجع وهو بيرفض وبعد فتره بتتحبس بتهمه السرقه
شيري بعد تعبها بفتره بتتوفي
انور بتعب:يا عمي عزمي انا متشحتف من الصبح وراك
عزمي بضحك:مش موافق
انور بردح:نعممم ده اللي هو ايه ده
عزمي:جواز بعد سنه
انور:لا طبعا
عزمي:ده اللي عندي وإلا معنديش بنات للجواز
انور بغيظ :موافق بس مش سنه خمس شهور
عزمي سابه ومشي
انور ماشي وراه:عمي عمي عمي عمي عمي
عزمي بزهق:خلاص غور انت وهي في داهيه
تمت بحمد الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب محظور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى