روايات

رواية حب محظور الفصل التاسع عشر 19 بقلم رانيا

رواية حب محظور الفصل التاسع عشر 19 بقلم رانيا

رواية حب محظور الجزء التاسع عشر

رواية حب محظور البارت التاسع عشر

رواية حب محظور
رواية حب محظور

رواية حب محظور الحلقة التاسعة عشر

سلمي بتمسك اسيل من ايديها وتشدها :تعالي عيزاكي

اسيل بإستغراب:خير في ايه

سلمي بغيظ:بصي بقي يا بت انتي …انتي دخلتي حياتنا شقلبتيها من فوق لتحت بعد ما لمناكي من الشارع الله واعلم ايه المصيبه اللي خلتك في الشارع مع ان ليكي اهل ده غير انك فضلتي تلفي علي ابني لحد ما وقعتيه في شباكك عشان تاخديلك قرشين بس انا هتخصر عليكي الوقت والمجهود وبقولك عايزه كام

اسيل عينها بتدمع من كلام سلمي لسه هترد

الاتنين بيسمعو صوت عالي من وراهم بيتكلم بعصبيه:بتعملي ايه يا سلمي

سلمي بخوف:ع.عزمي اا…انا كنت بتكلم مع اسيل عادي

عزمي بعصبيه:انتي طالق ومش عايز اشوف وشك تاني في حياتنا

سلمي شهقت واتكلمت بصدمه:انت بتقول ايه

عزمي بجمود:طلقتك ايه مسمعتيش

سلمي بتاخد شنطتها وبتمشي وهي بتعيط

اسيل بتنادي عليها:طنط سلمي

عزمي بيمسكها من دراعها:سيبيها يابنتي ده اللي كان لازم يحصل من بدرى

اسيل:ميصحش ابدا كده وده مش حل

عزمي بحزم:الموضوع انتهي يا اسيل اتفضلي روحي لشادى عشان عايزك

ريم بإبتسامه عريضه وهي بتكلم ساره صاحبتها في التليفون:انا اتخطيته يا ساره خلاص مش عيزاه ولا فكراه انا مقتنعه ميه في الميه انه مكنش ينفع ده يحصل من البدايه وفعلا دي مرحله مراهقه ولازم نعيشها كويس نستغلها في مذاكره في اكتشاف قدراتنا نعرف معلومات جديده ونركز في مستقبلنا بس انا حقيقي اتعلمت درس ربنا وعاني من الغفله اللي انا كنت فيها

ساره بفرحه و حب:الحمدلله يا قلبي كويس ان ده حصل حتي انا سبت الواد المقشف اللي مرتبطه بيه واتخطيته من بدرى

ريم:من هنا ورايح يا ساره لازم نركز في مستقبلنا مش عايزين اي حاجه تعطلنا

ساره :اكيييييد

اسر بتردد :امين

امين بخنقه:ها

اسر بيضر’به في كتفه:مالك ياض دايما مش طايق روحك

امين:ولا طايقك الشغل اغلبه عليا وانا خلااااص جضيت

اسر بضحك:اومال انا بعمل ايه يا بكاش انت

امين بملل:انجز كنت عايز ايه

اسر بتردد:امم يعني كنت عايز

امين بضيق:ما تنطق

اسر :احمم كنت عايز اتجوز

امين بضحك:بجد عايز ايه

اسر بإستغراب: مالك في ايه بقولك عايز اتجوز

امين عقد حواجبه:بتهزر؟؟

اسر بملل:ههزر ليه

امين بتذكر:دي صاحبه اختك اياها

اسر ابتسم لتذكر سيرتها:اسيل …لا دي زي اختي زينه

امين بعدم تصديق:ازاي انت مش كنت مكتئب بسببها

اسر ضحك وهو بيفتكر اخر مكالمه كانت ما بينه وبين اسيل من فتره قريبه:ايوه بس هي كلمتني وحكتلي انها بتحب واحد تاني وهو بيحبها

 فلاش باك

_____

اسيل اتصلت بأسر

اسر بفرحه:عامله ايه يا اسيل

اسيل بإبتسامه:كويسه الحمدلله يا اسر انت عامل ايه وزينه وحشتوني اوي

اسر: الحمدلله كويسين

اسيل بتردد:كنت عايزه احكيلك علي حاجه

اسر عقد حواجبه: احكي يا بنتي علي طول

اسيل:انا بحب واحد وهو بيحبني

اسر بنفس عقده الحواجب :مين وانتي متأكده انه بيحبك

اسيل بإبتسامه:ايوه وكمان شاف بابا

اسر بإستغراب:باباكي؟

اسيل:يااااه ده حوا ر طويل هحكيهولك بعدين المهم ان الشخص ده انا بحبه وهو بيحبني تفتكر اعترفله بمشاعري زي ما هو اعترفلي

اسر : اعترفليه لو متأكده من حبه…كمل بمشاكسه:بس الواد ده لازم اقابله

اسيل بضحك:طبعااا ياباشا … بتكمل بغمزه:اخبار المزه انت ايه

اسر:اكتشفت اني بحبها يا اسيل كنت فاكر ان ده مجرد اعجاب بس طلع حب

اسيل بتضحك:واخيرا ياعم هنفرح بييك.

اسر:كنت فاكر اني بحبك انتي بس اكتشفت اني بحب هاله انتي زي اختي خوفي وقلقي عليكي نفس خوفي وقلقي علي زينه لكن هاله غير

اسيل: احسن اخ في الدنيا كلها

باااك

امين بضحك:ايوه بقي هاله وقعتك

اسر ضحك علي ضحكته:ياااه يا راجل ده انا افتكرتك بطلت تضحك

____

حسام:انا خلاص هروح اتقدملها

محمود:امتيي

حسام:بكره… النهارده هكلم والدها واللي فيه الخير ربنا يقدمه انا مش هقدر استني اكتر من كده

محمود:اتوكل علي الله يا حبيبي

زينه بتبدأ تركز في محاضرتها وتحضر كل المحاضرات وحسام بيجبيلها ملخصات وهي مش عارفه ايه السبب بس كانت معجبه بيها و بتتمني انه هو كمان يكون معجب بيها

بتروح اسيل لشادي وملامحها كلها بتدل علي انها حزينه

شادي بقلق:مالك يا اسيل حد ضايقك ؟!

اسيل بإبتسامه مصطنعه:ابدا يا شادي …عامل ايه دلوقتي

شادي :الحمدلله ….بيكمل بإبتسامه : عمي حكالي يا اسيل علي كل حاجه وانا بعتذرله قدامك

اسيل اتكلمت بإرتياح:كويس انه قالك عشان مكنتش هعرف احكيلك

شادي مسك ايدها بحب:حبيبتي مهما حصل ومهما كان ايه الشئ ده تيجي وتحكيلي مش هتلاقي حد يحب يسمعك قدي هتلاقيني متاح ليكي العمر كله

عبده كح بصوت عالي:احم احم احم

شادي ساب ايد اسيل وهو بيضحك:انا اسف

عبده: بحزم متتكررش تاني…. صحيح يا اسيل شادي طلب ايدك مني انتي موافقه

اسيل بحزن وهي باصه للأرض :انا اسفه يابابا بس …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب محظور

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى