رواية حب لن يموت الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحمة العواني
رواية حب لن يموت البارت الرابع عشر
رواية حب لن يموت الجزء الرابع عشر
رواية حب لن يموت الحلقة الرابعة عشر
اخيرا بقيتي هنا وتحت عني ده الفرحه مش يسعاني
كان بيتكلم وصبا كانت نايمه ومش حسه بحاجه
عارف انك دلوقت مش حسه بيه بس صدقني لما تقومي هتتمني الموت وعد مني
وساب الاوضه ومشي
بهدها بشويه فاقت صبا وافتكرت اللي حصل
فلاش
كانت صبا قعده في الشقه هي والبنت اللي بتساعدها وفجأه سمعت خبط جامد ع الباب واتفزعلت صبا
احمد افتحي يا صبا اول ماصبا سمعت صوت احمد اتفزعت وفضلت تعيط
صبا: جاسر يا جاسر لا
وفضلت تعيط وهي منهاره
احمد كسر الباب وصبا كانت حبسه نفسها في الاضه وقفله الباب ومرعوبه منه
دخل احمد وضرب البنت اللي كانت مع صبا
وخبط ع صبا باب الاوضه وصبا كانت هتموت من الرعب والخوف
احمد افتحي يا صبا انا مش هسيبك انتي فاهمه
صبا: ابعد عني بقي يا اخي
احمد: ولو بعدت يبقي بوتي او موتك
وكسر احمد الباب وصبا كانت مرعوبه وخايفه مسك صبا من شعرها اول ما دخل صبا كانت بتقاوم ع قد ما تقدر وكانت بتعيط بوجع وانهيار وكانت احمد بيشدها بكل عنف لدرجه ان صبا دمغها اتفتحت واخم عليها
فلاش
صبا اول ما افتكرت كانت مرعوبه وبتعيط
صبا لا لا يارب طلعني من هنا فين جاسر فين
وفضلت تعيط
جاسر كان قاعد في الشقه وحاطت ايده ع راسه من الصدمه مش مصدق ان صبا فجأه مبقتش موجوده
جاسر بعصبيه : انا هوريك يا احمد الكلب
نزل جاسر من البيت وركب عربيته وراح ع طول ع المخزن
جاسر بعصبيه ل سميره فين صبا
سميره بخوف ورعب: معرفش يا بشا
جاسر: نعم يا روح امك امال مين اللي يعرف انطقي بدل ما والله………
سميره بخوف: خلاص خلاص هقولك مكنها
وفعلا سميره قالت ل جاسر ع مكان صبا
جاسر كلم رجلته وراحه المكان واول ما وصل افتكر شقه احمد اللي كان فيها ف الاول وافتكر البنت اللي هو مشفهاش وقلبه دق
جاسر قا لنفسه احمد مش غبي علشان يجبها هنا وهو عارف ان عارف المكان رغم تكديب جاسر لنفيسه الا انه طلع وكان معاه رجاله كتير واول ما وصل الشقه لقه رجاله كتير فوق فهم ان احتمال كبير تكون صبا جوه وخلص رجاله جاسر ع رجاله احمد ودخل ل صبا بس المره دي كانت الاوضه متغيره دخل جاسر لقي صبا مرميه ع الارض ومنهاره من العياط
جاسر بخوف: صبا انتي كويسه
صبا بلهفه: جاسر جاسر
جاسر: هششش متخافيش انا جنبك
صبا بخوف: خدني من هنا ارجوك
جاسر شال صبا متخافيش هنمشي دلوقت
وفعلا مشيه من شقه احمد وجاسر كان جواه مليون سوال وسوال وليه يجبها في مكان احمد عارف ان جاسر عرفه
احمد نعم يا روح امك وانتو كنته فين ومين ده اصلا
محمود: منعرفش يا بشا هو خدها ومشي
احمد بعصبيه وانتو ايه نايمين ع ودنكم
وقفل احمد بعد ما سمع الخبر
احمد: اكيد ده اسمل عليه جوزها وربنا لوريك انت وهي
جاسر وصبا وصله البيت وجاسر كان ماسك ايد صبا علشان يهديها ومتخافش وحط صبا ع السرير وكان هيب ايديها وطالع ينام في اضته
صبا: ممكن تخليك هنا
جاسر ان…….
صبا بخوف : بالله عليك خليك هنا
جاسر قعد جنبها وحط ايده ع وشها وصبا قلبها دق ووشها احمر
جاسر: اول مره اعرف ان القمر بيتكسف
صبا: وهتكسف من ايه ان شاء الله
جاسر: نفسي اتخلص من لمضك دي
صبا: لا مش هيحصل
جاسر: ممكن متخافيش وانا معاكي يا صبا
صبا: حاضر بس هنطلق يا جاسر بعد ما ارجع زي الاول
الكلام وقع ع جاسر زي جردل المايه السقعه بس حاول يظهر انه مش فارق معاه
جاسر: اكيد هطلقك يا صبا
صبا مش ده رد الفعل اللي كانت مستنياه منه
صبا بكسره: يعني موافق
جاسر اكيد طبعا
وخلص الكلام ونامت صبا وحزنها مغطي ع افكرها
وجاسر نام ع الكنبه
وتاني يوم الدكتور كلم جاسر علشان صبا تعمل عمليه عنيها وفعلا صبا وجاسر راحه المستشفي ودخلت صبا اوضه العمليات وجاسر كان خايف عليها جدا وكان بيدعي ربنا انها تكون احسن والعمليه تنجح
طلع الدكتور من اوضه العمليات
جاسر جري عليه دكتور طمني صبا عامله ايه
هي كويسه بس مش هقدر احكم ع نجاح العمليه غير بعد ٢٤ ساعه
جاسر طيب ممكن ادخلها
الدكتور: لسه شويه لما تفوق بس
وفعلا عدي الوقت ودخل جاسر يطمن ع صبا
وكانت فرحانه جدا بوجوده جنبها وكل ما تفتكر انها هتطلق منه بعد ما تكون احسن تزعل لدرجه انها اتمنت ان العمليه متنجحش علشان تكون معاه وبرغم ده الا انها نفسها جدا انها تشوف الراجل اللي خطف قلبها
عدي ٢٤ ساعه ع صبا ودخل الدكتور علشان يشلها الشاش اللي هو وشها وفعلا شاله وابتدت صبا تفتح عنيها
جاسر بقلق: صبا انتي شيفاني
صبا بتحاول تفتح اكتر علشان تستوعب اللي هي في
صبا: انا انا انت ازاي لا لا
وفضلت صبا تعيط وتلطم ع وشها
جاسر كان بيستوعب الموقف وعليه بتعمل كده الدكتور ادها حقنه مهداء وجاسر كان قاعد جنبها ومش قادر يفهم ايه اللي حصل
فاقت صبا واول ما فتحت عنيها فضلت تعيط وتلطم تاني
صبا بحزن وعياط انا ديما كنت بقول لنفسي ان صوتك مش غريب عليا وان عارفه صوتك
جاسر انا مش فاهم حاجه
صبا بعياط: طبعا لازم متفهامش ف اللي يعمل كده ف بنات الناس لازم ميفهمش حاجه
جاسر: ادهي وفهميني
صبا بعصبيه: يعني انت مش عارف ان هتستهبل انت ايه معندكش دم مبتحسش انت ضيعتني وكمان خبطني انت ايه مين سلطك عليا يا اخي انت ايه حيوان
وفضلت صبا تعيط بهستريه وجاسر مزهول ومش فاهم ايه اللي بيحصل
جاسر انت قصدك ايه
صبا انت هتستهبل انت دمرتني انا مبقتش بنت بسببك
جاسر اتصدم وافاكرها من البنات اللي كان بيعمل كده معاهم برضاهم واتصمر مكانه وعلشان هو مكنش بيشوف ولا واحده فيهم ف كان مش عارف هي مين فيهم بالظبط
صبا بعياط: طلقني يا جاسر
جاسر بصلها بإستحقار: كنت متوقع انك رخيصه بس مذ للدرجادي
وساب جاسر الاوضه وخرج
………….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب لن يموت)