رواية حب لن يموت الفصل الثاني عشر 12 بقلم رحمة العواني
رواية حب لن يموت البارت الثاني عشر
رواية حب لن يموت الجزء الثاني عشر
رواية حب لن يموت الحلقة الثانية عشر
صبا اتخضت من الخبر وفضلت تعيط لان كانت عارفه السبب
جاسر بعصبيه نعم حامل
الدكتوره ايوه مراتك حامل
جاسر بعصبيه طب ازاي
الدكتوره بعصبيه وانا مالي حضرتك ممكن تشوف ده مع مراتك مش معيا
جاسر مسك صبا من درعها جامد لدرجه ان دمعها كانت بتنزل لوحدها
جاسر حامل ازاي مين عمل كده
صبا ووهي كانت منهاره: معرفش حاجه معرف
جاسر بعصبيه يعني ايه معرفش
صبا بعياط: مفيش مفيش حاجه
جاسر بعصبيه قولي الحقيقه انتي مين عمل معاكي كده مين ابو الزفت اللي ف بطنك
صبا بخوف ورعشه مفيش مفيش
جاسر بعصبيه يعني ايه مفيش يعني ايه امال مين عمل كده انا مصدوم فيكي كنت فكرك شخص كويس ومحترمه وفجأه ضرلها جاسر بالقلم
صبا: انهارت من العياط كفايه ابعد عني
شدها جاير من شعرها وجرها ع الارض كل ده وصبا مش قدره تحرك رجلها ولا حتي شايفه وكان صرخها مغطي المكان
جاسر: بقي واحده زيك تلعب بيا انا يا بنت……..
جاسر بتفكير: علشان كده اخوكي باعك علشان بس يخلص منك ومن فضحتك والفضيحه دي تلبس فيا انا يا ولاد الك……..
لا بصراحه لعبتوها صح انتي واخوكي
كان وقتها حزن كبير متجمع جوه جاسر ورغم كده مسبش صبا ودوقها ربع عزابه وصبا كانت لا حول لها ولا قوه وحس جاسر وقتها انه غلط لما وافق ع كل ده من الاول
كانت صبا وقتها راحت في عالم تاني وفجأه الصريخ وقف وجاسر استغرب لما مسمعش صوتها ولقها اغم عليها قرر وقتها يهدي ويحطها ع السرير ويفوقها صبا ابتدت تفتح عنيها وجاسر كان قدمها بيبص عليها بهدواء
جاسر بصوت مجروح وقوي: حمدل ع سلامتك
صبا اول ما سمعت صوته خافت جدا وفضلت تعيط
جاسر كان بارد جدا عكس اللي جواه: ها مش نويه تقولي مين اللي عمل كده
صبا مكنتش عارفه ازاي تقوله انها متعرفهوش ولا قدره تقوله انها مشفتش غير حاجه بسيطه من شكله
جاسر بزعيق: انا بكلمك
اتفزعت صبا من صوته العالي وانهارت اكتر
صبا بخوف ورعب انااا انننااا مععمماتتش حاااججه
جاسر: امال الطفل ده ابن مين عايز افهم
صبا سكتت بخوف ومكنتش قدره تتكلم ف حاجه
عدي حوالي شهرين وجاسر كان سايب البيت ل صبا وكان حاسس بحزن عمره ما ظهر عليه قبل كده
وصبا كانت حلتها زيه ويمكن اكتر بس حاولت تشد حلها وتكون احسن علشان تقف ع رجلها من تاني وتعرف تربي ابنها وفعلا صبا كان عندها ايراده انها تتحسن اكتر من الاول خلال شهرين
جاسر قرر يشوف موضوع عين صبا علشان يكون قدر يخلص منها وترجع زي الاول علشان ميحسش بالزنب
وفعلا كلم جاسر دكتور بعد اللي حصل بشهر وقرر ياخد صبا علشان تبداء تعمل التحاليل علشان يعرف الدكتور هل ينفع لحلتها عمليه ولا لا وفعلا جاسر خد صبا بعد رفض كتير من صبا بس جاسر كان مصمم ولاحظ جاسر تحسن رجل صبا بعد العلاج الطبيعي والعلاج وكان فرحان جدا انها اتحينت مكنش عارف هو فرحان علشان صبا بقت احسن واتحسنت ولا علشان هيخلص منها وفعلا وصله المستشفي بعربيه جاسر
وفعلا صبا عملت فحص ع عنيها
الدكتور كويس جدا في امل انك ترجعي زي الاول بس للاسف امل بسيط جدا بس لازم نحاول
جاسر: يعني نسبه نجاح العمليه قد ايه
الدكتور: ٥٠٪
صبا كانت سكته وبتسمع بهدواء لانها عارفه ان ده ممكن يحصل
الدكتور بس محتاجين نعمل تحايل الاول قبل اي حاجه واشعات علشان لو عندها اي حاجه هتمنع العمليه او تإجلها نكون عارفين
جاسر فعلا عملها كل التحاليل وورها للدكتور
الدكتور كده مفيش اي مشكله من العمليه
جاسر بهدواء وحزن: طيب والحمل يا دكتور
الدكتور: حمل ايه
صبا بكسره: انا حامل
الدكتور: انتو فعلا عملين تحليل للحمل مع ان مطلبتهوش انا منكم بس انتي مش حامل اصلا يا مدام
جاسر بصدمه وبيستوعب الموقف: مش فاهم ازاي مش حامل وازاي الدكتوره قالت انها حامل وايه اعراض الحمل اللي بانت عليها دي
الدكتور: هو حضرتك مسمعتش قبل كده عن الحمل الكذب
جاسر مسك راسه من كتر ما هو حاسس انه مش فاهم حاجه وانه مصدوم وصبا كانت حسه وكإنها كانت في وهم وفاقت منه
جاسر سلم كل التحايل للدكتور وخد صبا ومشي وفي الطريق مفيش حد فيهم نطق بكلمه وكان في هدواء موميت
وصل جاسر صبا البيت وادها للست اللي بتساعدها
صبا حست انه هيمشي خافت صبا يمشي تاني ويسبها قررت تتشجع وتساله
انت رايح فين
جاسر بصلها وهو مركز ف ملمحها وشكلها الخايف المتوتر فجإه قرب منها ومسك إيديها علشان يطمنها انه جنبها اتفجإت صبا من اللي عمله جاسر بس حست انها اطمنت جدا لما مسك إيديها
جاسر بهدواء: لو مظلومه هجبلك حقك ولو ظلمه يبقي شوفي حد يجبلك حقك مني علشان مش هرحمك
وقع كلام جاسر عليها كانه مايه بارده وادلقت عليها
وسبها جاسر ونزل وراح المستشفي ودخل مكتب الدكتوره وفتحه بهمجيه
جاسر بعصبيه: عايز افهم ازاي تقولي ان مراتي حامل وهي مش حامل اصلا
الدكتوره بخوف ايه اللي دخلك هنا
جاسر بزعيق وقرب منها بهمجيه: جاوبي ع سوالي ليه قولتي كده ع مراتي
الدكتوره بخوف انا انا معرفش حاجه صدقني
جاسر بزعيق: امال مين اللي يعرف
الدكتوره بخوف في واحد جه واتفق معيا ان اقول كده ع البنت دي
جاسر بعصبيه: واحد مين وازاي عرف ان صبا تعبانه اصلا علشان يتفق معاكي
الدكتوره: انا معرفش والله
جاسر بعصبيه: اسمه ايه الحيوان ده
الدكتوره بخوف: مش عارفه اسمه بس تقريبا كان احمد
جاسر اتصدم لما سمع اسمه احمد مين احمد ازاي يعني
مشي جاسر وكان مصدوم انه لسه عايش افتكر ان خلاص خلص منه والعصابه موتته
…………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب لن يموت)