روايات

رواية حب غير مشروط الفصل السادس 6 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الفصل السادس 6 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الجزء السادس

رواية حب غير مشروط البارت السادس

حب غير مشروط
حب غير مشروط

رواية حب غير مشروط الحلقة السادسة

حب غير مشروط
البارت السادس
منه بابتسامه سوري يا مروان بس انا كنت مواعده دكتور ادم سليم اني هرقص معاه هو علي الميوسق دي مره
مروان اتحرج جدا وقام
وراحت ناحيه ادم ومدتله ايديها وهو قاعد واكملت بحب ها يا دكتور تسمحلي ?
ادم بصلها وابتسم غصب عنه واكمل لا والله
منه بضحك اه والله
ادم ابتسم لانه اتفاجئ من رده فعلها واكمل وهو بيبصلها بكل حب ااه اكيد وقام معاها و حط ايده عليها وقربها منه وبص لمروان بحده وهي حطت ايدها علي رقبته ووجهت وشه ناحيتها وهمست بحب سيبك منه وبص للقمر اللي معاك
ادم بصلها برفعه حاجب واكمل القمر اللي معايا حارقه دمي
منه تؤ تؤ تؤ ازاي ازاي في واحده معندهاش ضمير تعمل كده بردو
ادم بضحك اديكي قولتي بقي معندهاش ضمير
ومروان كان معدي عايز يمشي بعصبيه فكان هيخبط في منه فادم ضمها ناحيته اكتر واكمل بحده مش تحاسب
مروان بضيق سوري سوري مخدتش بالي ومشي
منه بهمس خلاص يا حبيبي محصلش حاجه
ادم تنهد وبصلها واكمل قولت اعاقبك لقيتني بعاقب نفسي معاكي ومقدرتش انا اللي استحمل كام ساعه مش كام يوم
منه بضحك بتهزر يعني انت مكنتش هتسبني بجد
ادم باس جبينها وهمس بحب اسيبك ?? ده اانا مش هسيبك غير لما روحي تسيبك يا منه بس انتي حرقتي دمي وكسرتي كلمتي وكان لازم اخد منك موقف
منه بصت في عنيه واكملت بحب عارفه يا حبيبي عارفه والله اني غلطت حقك عليا
ادم وياريت وقفت علي غلطك ده بس حاطه لون روج مش حلو ملفت اوي وسايبه شعرك وكانك قاصده تعانديني يا منه
منه بضحك ده حقيقي علي فكره
ادم بحده همس يابنتي متعصبنيش عليكي
منه همست بحب وحياتك هلمه خلاص وبصت لتاليا واكملت بصوت علي نسبيا تاليا
تاليا بفرح ايه ياروحي
منه بضحك المناديل المبلله والتوكه بتوعي يا قلبي
تاليا فتحت شنطتها وراحت اديتهولها وفعلا منه مسكت المانديل مسحت كل الروج واكملت لتاليا لميلي شعري
تاليا بضحك لا مسيطر يا دوما
ادم بتنهيده هو انا لو مسيطر كانت جات مثلا
منه بضحك يابني اتلم بقي خليني اراضيك وبطل تستفزني
ادم بص علي تاليا واكمل طب ايه الفرق منتي حطيتي توكه بس هو هو نفس الطول
منه بضحك ارفعيه يا تاليا اما نشوف
تاليا حاضر ورفعته كحكه بشكل حلو وسبتته بلبنسه واكملت ها كده تمام
ادم بحب اه تمام
منه بضحك همست اي اوامر تانيه يا زوجي المستقبلي
ادم سند جبينه علي جبينها واكمل بحب ياااه يا منه ده انا مستني اايوم ده اكتر من اي حاجه تاني
منه بحب حطت ايديها علي خده واكملت بحب زيك بلظبط والله ربنا يكرمنا بليوم ده في اسرع وقت يانورعيني
ادم بحب امين يارب وبصلها واكمل بس انا مواضيع شعرك دي ابتدت تخنقني بصراحه واخر ما ازهق هقصهولك هو ولسانك الطويل ده
منه بضحك الله هو انت بتقلب عليا فاجاه كده ليه وبعدين مش شعري ده انت بتحبه
ادم بعشقه بس طلما هيبقي ليا ولعمه الشعب يتقص احسن
منه بضحك عمه ااشعب اخص عليك يا ادم ماشي
ادم اخص عليا في ايه بس منتي عامله كده فعلا وده بصراحه بيعصبني
منه بحب ادعيلي ربنا يهديني
ادم بحب همس فكل سجده في الصلاه مش بدعي غير انك تكوني نصيبي ويهديكي للحجاب ويرحم اهلي
منه عنيها اتجمعت فيها الدموع واكملت بحب ربنا يسمع منك يارب يا نورعيني
ادم بحب اللهم امين يارب بس متفكريش ان كده اتصالحنا انا لسه ليا عتاب عليكي وواخد علي خاطري منك
منه تنهدت بحزن واكملت عايز ايه يا ادم
ادم سند جبينه علي جبينها وهما واكمل اسمع الحقيقه جيتي هنا ليه
منه بتوتر حاتم
ادم غمض عنيه بغضب وضغط لا ارادي علي منه من غير قصد واكمل بتنهيده ماله زفت
منه بضحك ااه حبيبي ايدك طيب انا مالي طيب
ادم خد باله واكمل بتنهيده اسف يا منه مخدتش باالي حقيقي اتعصبت شويه بس .. عارفه انا درست حاجات كتير اوي تخلي هرمون العصبيه يرتفع مستغرب اوي ازاي مفهمش حاتم
منه بضحك خليها عليك لما تبقي دكتور ضيف انت المعلومه دي
ادم المهم ها قولي ماله خرا
منه بتوتر عمو مش في البيت وجيسي سافرت فمرضتش اقعد مع حاتم لوحدي في الفيلا يرضيك اصلا كنت مسافرش ونفضل انا وهو سوا
ادم بحده نعمم لا طبعا تقعدوا لوحدكم ايه .. واكمل وهو بيبصلها بتركيز بعدين هو انتي لو قولتيلي انك مش عايزه تقعدي بسبب وجود حاتم انا كنت هقولك لا ? انتي مقتنعه ?
منه بتوتر يعني اي مش فاهمه
ادم بحده منـــــــــه
منه بتوتر ايه
ادم بحده قولي
منه بضيق اووف عايزني اقول ايه يا ادم
ادم بحده الحقيقه عايز الحقيقه
منه رايحه تتكلم اكمل ادم بتحذير ومتكدبيش علشان هعرف لانك مبتعرفيش تكدبي عليا وهتقلي من نظري اكتر من الاول
منه دموعها نزلت وسكتت
ادم امممم يعني انتي شايفه كده خلاص تمام وسابها ومشي من وسط التجمع كله
منه ادم يا ادم استني بقي اوووف
وراحت مشيت وراح وراها تاليا وعمر
عمر يابنتي انتي استني
منه بحزن نعم يا عمر
عمر حصل ايه ماكنتوا كويسين
منه بحزن مصدقش انه بسبب وجود حاتم بس .. قالي لو كنتي قولتيلس كنت طبيعي هقولك سافري
تاليا بحده منتي مهزقه اكيد اتوترتي
منه بحزن بصراحه اه منا بجد مبعرفش بيبان عليا
عمر بتنهيده طب والعمل
منه بحزن هقوله
عمر بصدمه بتهزري
تاليا رفعت ايديها
عمر بستغراب بتعملي ايه
تاليا بضحك بقرا افاتحه علي روح ابن عم صاحبتي
منه بضحك ياشيخه تصدقي بالله انتي بارده
عمر بضحك طب منتي عارفه انه يعملها
منه بضيق اووف ماهي دي المشكله فعلا
عمر روحي يا منه وجربي وباذن الله خير ادم لازم يحكم عقله علشان ميخسركيش
منه تمام امري لله واكلمت بضحك رايحه ها ادعولي
عمر بضحك ربنا معاكي
تاليا بحب باذن الله خير متقلقيش
منه بحب يارب ومشيت
عمر هو القمر يسمح نقعد شويه سوا ولا وراكي حاجه
تاليا ابتسمت بحب ونزلت قعدت علي الصخر وخرجت رجليها ناحيه البحر واكملت بحب وهي بتاخد نفسها بهدوء لا مش ورايا حاجه اقعد يا عمر
عمر بضحك ده انا يابختي بقي وقعد جمبها
وفضلوا يتكلموا شويه
عند مالك في الاوضه
ذياد كفياك من امتي بتشرب سجاير انت
مالك بضيق ذياد كبر دماغك مني دلوقتي
ذياد ادم لو شافك مش هيحلك
مالك يعني هو هيعرف منين فكك
وسمعوا صوت حد بيفتح الباب فقام مالك بسرعه رمي السيجاره وشغل المروحه
ادم دخل وحط الفون علي التربيزه وبص واكمل مالكم اتخضيتوا ليه
مالك لا مفيش فكرتكم هتفضلوا تحت اكتر شويه بس
ادم بتنهيده ياريتني ماجيت اساسا واستغرب واكمل انت بتدخن يا ذياد ?
ذياد لا ليه
ادم بستغراب في ريحه سجاير خنقاني في الاوضه
مالك لالا هتيجي منين يعني
ادم برفعه حاجب بجد ?
مالك هو في ايه يا ادم
ادم بحده انت شربت سجاير يا مالك
مالك بحده لا متنيلتش من امتي بشربها يعني
ادم بحده لا انا اللي اسال السؤال ده مش انت
مالك رايح ينزل واكمل بقولك ايه هي مش ناقصه بجد
ادم مسك ايديه واكمل بحده لما اخوك الكبير يكون بيكلمك تقف تسمع وتحترم نفسك شويه
مالك بتنهيده خير يا كبير
ادم بحده هو سؤال شربت زفت???
مالك بضيق اه عايز ايه بقي يا ادم علشان بالله مخنوق لوحدي
ادم ضربه بلقلم واكمل بحده انت مبقتش محترم وتربيتك باظت خالص ويظهر اني علشان دايما بقول سبوه براحته عملت كده
مالك بدموع خلصت ? سبني امشي بقي
ونزل
ذياد بتنهيده الواد ده مش طبيعي هموت واعرف ماله
ادم بتنهيده بيحب
ذياد بصدمه يا جدع متهزرش
ادم قعد وحط راسه مابين ايديه واكمل والله بيحب هما صنف حواء اللي بيعملوا فينا كده
ذياد بس دي مش طريقته يا ادم
ادم بحزن عارف وعلشان كده ضربته برغم اني عارف انه عمل كده من خنقته بس لازم كان يضرب القلم ده علشان يحس بلذمب في اللي عمله
ذياد بحزن ربنا يطبطب علي قلبه
ادم بتنهيده حزينه يااارب
وقام قلع قميصه وقعد يشوف حاجه في الفون
والباب خبط
ادم افتح يا ذياد
ذياد حاضر جاي
وراح فتح
منه هو ادم موجود
ذياد اه جوه
منه تمام ودخلت واول ما شافته اكملت باحراج وهي بتلف وشها يخربيييتك مش تقولي انه قالع قميصه
ادم بضحك حد قالك ادخلي من غير ماتخبطي
منه باحراج متوقعتش حقيقي انا متربتش بعترف بكده
ادم قرب عليها واكمل بضحك كويس عارفه يا روحي
منه بتوتر ابعد ومتقربش واحتررم نفسك
ادم بحب همس متخافيش كده كل حاجه ليها وقتها ومفيش احلي واطعم من الحلال
منه لفتله اكملت بدموع فرح يعني هتتجوزني
ادم وهو بيبلس قميص اسود اكمل. مهما عملتي هتجوزك وده لاني بحبك وعايزك انما اغلاطك اانا عارف اعاقبك عليها ازاي انما مفيش بعاد انا لما قولتلك كده قصدت علشان تتربي
منه بدموع طب هتسمعني
ادم بتنهيده لو الحقيقه اه
منه اه الحقيقه والله
ادم مسك ايديها واكمل طب يلا نتكلم تحت
منه بحب يلا
ونزلوا
قدام البحر
ادم قعد واكمل ها سامعك
منه قعدت جمبه ونامت علي كتفه واكملت بحزن اوعدني مش هتتعصب او هتتهور وتعمل حاجه نندم عليها كلنا
ادم مسك ايديها باسها واكمل اوعدك
منه بتنهيده هو حاتم فعلا بس مجتش بسبب انه هقعد معاه لوحدنا لا
ادم بتنهيده اممم اومال ايه
منه بتوتر انت عارف ان حاتم بيحبني
ادم بحده عارف
منه بحزن وبابا عايز حاتم وبيحبه فعلشان كده قلبه مقويه المهم قالي انه هيتجوزني ولما قولتله ميحلمش خبطني في الحيط وحاصرني بين ايديه وهو قريب مني وبصلي بصات كلها خبث ونوايا وحشه وقالي لو مرضتش بيه هيخلني اوافق غصب وهو هنا يقصد
ادم بحده خلاص يا منه خلاص فهمت انتي عايزه تكملي وتحرقي دمي ويااانهارك اسود مش عايزاني اتكلم وخلتيني اوعدك لا انا اسف بس مش هقدر اسكت ورايح يقوم منه مسكته واكملت بدموع ادم اسمعني
ادم بحده اسمعيني انتي مفيش قعاد في بيتكم غير لما ابوكي يرجع انا معرفش ابوكي ايه وضعه بصراحه وبنته بيتقالها كده انا لو ابن مالك قدام قال لبنتي كده اعلقه
منه ابتسمت بوجع واكملت بسخريه عادي ماهو بيقول كده كده هيجوزهوني
ادم بحده ده لما يشوفوه حلمه ودنهم وقام وقف واكمل بجد دمي اتحرق وازاي متعرفنيش ازاااي يا منه بجد ونفخ واكمل استغفر الله العظيم يااارب عارفه حاتم ده لو شوفته هدخل فيه السجن
منه فضلت تضحك
ادم بحده متستفزنيش
منه راحت وقفت قدامه واكملت بحزن ودموع خلاص مش هضحك انا مش عايزه حد غيرك يا ادم وبابا عرفتك انه قد ايه صعب اوي ولو انت عملت كده في حاتم يبقي بابا حطك في دماغه ليوم الدين ارجوك اهدي وفكر بعقل علشان متسخرنيش
ادم امتي الحيوان ده عمل كده
منه بدموع انهارده الصبح بدري هو السبب فاني سرحت في المحاضره مش علشان افتكرت ماما يا ادم سرحت في كلامه لاني خايفه يعمل فيا كده انا هموت فيها
ادم شدها ناحيته وحضنها واكمل وهو بيطبطب علي ضهرها بحب اهدي يا حبيبتي يعمل كده ايه ده انا مش هيكفيني روحه وباس جبينها واكمل انتي ليا ومش لحد غيري بوعدك يا منه محدش غيري هياخدك وحاتم لو فكر بس يبصلك يبقي هو اللي جني علي نفسه
منه رايح تتكلم قاطعها ادم واكمل ابوكي مش فارقلي ولو رسيت غصب عنه هتجوزك عادي
منه بدموع انا بحبك اوي يا ادم
ادم رفع وشها وباس جبينها واكمل بحب وادم بيموت فيكي يا ست البنات بس عايزك توعديني وعد
منه بحب ايه هو
ادم انك متخبيش عليا اي حاجه مهما كانت وهنفكر فيها سوا
منه بحب اوعدك وانت توعدني متتهورش وتتسرع
ادم باس ايديها واكمل بحب اوعدك …. بس منه انا مش عايزك تقعدي في الفيلا طول ما ابوكي مش هناك
منه حبيبي اختي هتبقي هناك متخافش
ادم بحده لا اختك ولا غيرها مفيش قعاد غير لما ابوكي يرجع ايه انتي عايزه تقنعيني ان لو هو عايز يأذيكي جيسي هتمنعه ده ممكن ينيمها ومتحسش بيكي اصلا وجودك معاه في بيت واحد مينفعش يااا منه
منه بحزن طب اعمل اي طب فكر معايا
ادم بنفخ معرفش معرفش بجد ودماغي هتنفجر ومش عارف اتصرف
منه طب اروح لتاليا ?
ادم برفعه حاجب اه وبلنسبه لعبدالله اخوها ده عادي تقعدي معاه ?
منه بزهق طب اعمل ايه بجد
ادم منا بفكر زيي زيك اهدي
وبعد تفكير شويه
منه بفرح جاتلي فكره اكون منها في امان هي مجنونه شويه بس عجباني
ادم بضحك ابهريني يا قدري الاسود
عند مالك ماشي علي البحر مخنوق اوي ودموعه بتنزل
مالك بص للسما واكمل بدموع يارب يارب هدي وجع قلبي يارب حقيقي تعبت
وبيبص قدامه لمح بنت واقفه علي الصخره العاليه وسط البحر وعايزه تنتحر ولما ركز اوي وقدم شويه لقدام لقاها جيسي
مالك بصدمه يخربيتك هتعملي ايه
وبيجري علشان يلحقها وهي بتحط رجليها وخلاص هتقع

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب غير مشروط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى