رواية حب غير مشروط الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم لولا
رواية حب غير مشروط الجزء الخامس والأربعون
رواية حب غير مشروط البارت الخامس والأربعون
رواية حب غير مشروط الحلقة الخامسة والأربعون
منه وهي لسه مصدومه ومش قادره تصدق اكملت بوجع وعياط من 4 سنين من يوم ماجوزي مشي وروحي فارقتني ومشيت معاه
ادم اتصدم بشده ورفع وشه اتصدم اكتر وفتح عنيه بصدمه ودموعه نزلت بوجع واكمل بصوت مهزوز منة !!!!!!!
منه وهي لسه مصدومه اكملت بعياط وانهيااار سيبك من كل حاااجه حصلت انت واحشتني اوييي يا ادم اوييي وهموت واحضنك
ادم في ثانيه كان راح حضنها بكل قوته وهو مش مصدق انها قدامه وبين ايديه واكمل بعياط يا حبيبتي يا منه يا حبيبتي …انتي واحشتيني اكتررر يا نورعيني والله واحشتيني اكتررر ده انا اللي عايز احضنك ومخرجكيش من حضني انا شوفت ايام سودا في بعدك عني وفضل يبوس في خدها ويحضنها تاني بقوه واكمل بعياط ااااه يارب كنت بموت من غيرك يا قلبي كنت بشوفك فكل حته قدامي ومش قادر اتخطاكي وهموت من اشتياقي ليكي الحمدلله يارب الحمدلله انك قدامي دلوقتي ومسك ايديها باسها وباس جبينها وحضنها تاني جامد وهو بيعيط واكمل انتي بجد قداامي??? بجد في حضني??? اللهم لك الحمد يااارب ده انا كلي اشتياق ليكي وبتمني في كل صلاه المحك بس او اسمع صوتك بس كده اجمل بكتير وباس جبينها وخدها وحضنها تاني بقوه واكمل بعياط مش هسيبك تاني ياروح قلبي مش هسيبك تاني انا قلبي واجعني في بعدك عني يا منه
منه فضلت تعيط واكملت بعياط هستيري اااه ياااارب اااه الحمدلله طلبت اشوفك وهو سمعني سمعني وجمعني بيك يا حبيبي ولو لاخر دقيقه في حياتي مش مهم المهم اني في حضنك دلوقتي يا ادم واحشتني اوووي اوووي بجد ومفيش كلمه توصف اشتياقي ليك قد ايه يا نورعيني
ادم ضمها لحضنه اكتر واكمل بعياط وعصبيه بس يا منه قطع لسااانك لالا اكيد كل ده كدب ارجوكي يا حبيبتي ارجوكي متوجعيش قلبي كده وحط ايديه علي وشها واكمل بعياط اكيد تشخيص غلط انتي مفكيش حاجه ياقلبي لالا مفكيش حاجه ده انا لما اشوفه الحيوان سيف ده انتي ايه اللي حالتك معقده ده هو اللي حمار ايوه ده تحت ايدي وانا اللي بقولك هو اللي مش بيفهم بعد الشر عليكي يا نورعيني يارب انا ياروح قلبي وانتي لا وعياطه زاد بوجع واكمل لالالا انتي لا ده كله كدب
منه بعياط وحب شددت من حضنه واكملت بعد الشر عليك ياحبيبي ده انا والله روحي راحت وياك يا غالي ورجعتلي بوجودك في حضني … وعيطت واكملت كده يا ادم كده منه تهون عليك اربع سنين تبعد عنها انا كنت بعيط وبتعب وبنهار نفسيا و مش بلاقي حضنك زي العاده قولتلك اكتر حاجه توجعني بعدك عني وزعلك مني وعملت كده بردو وانا كنت بموت بلحياا في الاربع سنين يوم يوم مشوفتش يوم عدل من غيرك حياتي وقفت عند اللحظه اللي شوفتك فيها طالع بلطياره والناس كلها كملت حتي انا كملت بس جسديا انما قلبي وعقلي وعمري كله وقف عند اللحظه دي وقف لما شاف نورعيني ونصي التاني والوحيد اللي ليا في الدنيا بيتغرب عني وبيبعد عن حضني وكل يوم اعيط علي نفس المشهد بنفس الوجع والاشتيااق اااه مش قادره اصدق اني في حضنك دلوقتي وبين ايديك هموت من فرحتي والله وعياطها زاد واكلمت لالالا مش هتخرج من حضني تااني والله مهما تقول عليا مش هسيبك كدابه ظلمتك جيت عليك يخش اكون قتلتلك قتيل مش مهم المهم انك مش هتبعد عن حضني تاني فااااهم مش هتبعد عن حضني تاني وبتشده اكتر وبتعيط بشقهات واكملت كنت بمو ت من غير ك يا ااا دم بموت من غير ك يانور عيني وانهارت واكملت بعياط ووجع والله بحبك ومحبتش غيرك سامحني .. سامحني علشان لو موت تكون
ادم بمقاطعه وعياط قولتلك متقوليش كده يا حبيبتي انتي مفكيش حاجه ارجوكي وباس ايديها واكمل بعياط ابوس ايدك يا حبيبتي انتي لا والله هروح وراكي اقسم بالله ماهعرف اعيش وانتي مش عايشه بعيد الشر عنك قطع لساني ولا ان يحصلك كده وحضنها جامد اوي وقفل ايديه عليها وباس راسها كتير ويزيد في احتضانها واكمل بعياط انا اسسسف اسسسف يانورعيني اني سبتك ومشيت بس مش هسيبك تاني خلاص ومش هخرجك من حضني يا قلبي مش هتمشي من حضني عمري كله خلاص وحياتك خلاص كفااايه اوي اللي فات انا كدااب انا معرفتش انساااكي ثانيه مش هقولك يوم… انا من يوم ماجيت وانا معاهم جسد وبس انما قلبي وروحي وعقلي معاكي كنت بتمني بس اسمع صوتك او المحك وحلمت بيكي الصبح وعياطه زاد واكمل بس مش قادر اصدق انه واقع ولا هصدق اناا الحاجه الوحيده اللي عايز اصدقها انك بين ايديا وفي حضني دلوقتي ودي بلدنيا كلها وباس جبينها وحضنها تاني واكمل بعياط والله ماكنت عايز ابعد عنك يا ست البنات بس انتي واجعتيني وكسرتيني قدام اهلك وجيتي عليااا وحسستيني اني مليش قيمه جواكي مع ان تصرفاتك عكس كل ده وجيت هنا وانا مراهن هوريكي اني اقدر اوصل بس حتي وانا بحاول في الوصول كنت بلاقي نفسي بقول منه هتفتخر بيا لما اعمل كذا وكذا قلبي مش قادر يقتنع انك هتبقي واقفه ندمانه وانا اللي شمتان بس سيبك من كل ده بعدك عني كسرني و وراني ان مهما عملتي محدش هيعرف ياخد 1% من مكانك وهتفضلي انتي كل حاجه لياا وحضنها اكتر واكمل بعياط انتي مش بس مراتي انتي امي وبنتي وحبيبتي وصاحبتي واحشتيني اوي اوي اوي يا منه. مش قادر اصدق ان ادم ومنه بعدوا عن بعض كل ده وكل يوم كنت برسم صوره ليكي وافضل اكلمك انتي مفارقتيش قلبي وخيالي حتي احلامي ومش قادر اصدق انك قدامي والله مش مصدق وحضنها اكتر واكمل خليكي في حضني يا نورعيني خليكي خليني اصدق انك فعلا هنا وبين ايديا وحضنها اكتر وانهاروا هما الاتنين عياط
منه بعياط وحياتك عندي كل الموضوع ان حاتم هددني ان هيقتلك لو مبعدتش عنك وانا اضطريت اقولك اخطبه مؤقتا وانت رفضت وزعلت بس حاتم كان قايلي اتصرف بسرعه وابعد نفسي عنك لانه اليوم اللي كلمتك فيه وقولتلك يا ادم اركب اوبر بسرعه كان هو اليوم اللي هددني فيه وساعتها قطع كم فستاني وكان عايز يأذيني وقالي اقدر اعملها لو عايز بس ابعدي عن ادم وانا اخدك وخليها حلال وانت لاحظت اني قلبي واجعني
ادم كان مصدوم من كلامها بشده وقلبه وجعه ودموعه نزلت
منه عياطها زاد واكملت ومن خوفي عليك قولت ابعدك عني ولا انك تموت وفعلا بعدتك لما استغليت الموقف اللي حصل انما وحياه ربنا انا في ضيقه ومرض اهو ومش هحلف كدب انا عمري ماستعريت منك ومن اهلك ده انتوا جزمتكم فوق دماغي ويوم ماشوفتني بضحك كان علشان لما انت مشيت مع بابا وجيسي ومالك …انا بابا حدد معاد الخطوبه فدخلت لحاتم اقوله انا بحب ادم اديني بعدته عني بس مش هقدر اكون ليك وحكيلته قد ايه بحبك واني مش مسامحه نفسي علي كسرتك علشان كسرت حبيبي بايدي فهو حس انه بيحب شهد وكل الموضوع ده لما قلب جد مبقاش عايزه وفعلا تاني يوم الصبح دخل رضاني وقالي احنا اخوات من انهارده وهنمثل بس علشان ابوكي عزم الناس وحدد ومش عايز حد يتكلم عليكي وعياطها زاد واكملت وانا ضحكت لانه قالي افرضي وشك متبينيش انك مغصوبه اوي كده وانه خايف شهد تشوفه علشان هتنكد انما انت فهمت اللي علي مزاجك وصدقت ان منه وحشه وانه هان عليها حب العمر ده انا دلوقتي كملت 8 سنين بحبك يا ادم في عيد جوزانا الجاي هيبقي 8 وعمر ماحبك نقص جوايا بل بيزيد ازاي بعد كل ده حبك هيهون كده وجرحتني عيطت بانهيار واكملت وقولتلي انا قرفان اني لمستك وقربت منك ومش بحبك ولا هحب اللي في بطنك وودتني لمني تجهضني وهان عليك اللي في بطني حتي مالك وجيسي عاملوني بجفاء واختي قالتلي. اعتبريني موت وابويا اربع سنين مرفعش سماعه تليفون وصرخت واكملت بعياط كله كله جيه علياا وظلمني وفي الاخر مالك مع جيسي وحاتم مع شهد و عمر مع تاليا و منه لوحدهاااا لوحدهاااا وجوزها عايش لوحدهاا في تعبها ووجعها وقهرتها لوحدهاا من غير حضن جوزهاااا اللي بتستمد منه الامان لوحدهاااا في دنيا كبيره اوي لوحدهااااا وهي علي ذمته ويمكن دي اكتر حاجه انا مبسوطه منها انك سبتني علي ذمتك مش لانه عقاب زي ما قولت بس لانه اسمك اللي في بطاقتي وكلمه هو انتي مدام ادم الشافعي قدام اي حد غريب تخليني عايشه عمري كله مبسوطه راضيه عن نفسي وبفتخر اني اختارتك لاني بعد كل وجعي منك ده الا اني بحبك وضربته في صدره واكملت بعياط واوييي كمان
ادم كان مصدوم بشده من اللي سمعه وعياطه كان بينزل بغزاره فحضنها جامد واكمل بعياط ووجع حرااام عليكي يا منه حرااام عليكي مقولتليش ليييه يا منه لييه تخليني ابعد عنك كل ده واقهرك.و اوجعك واجي عليكي واجهضك علشان حاتم كنتي عرفتيني مش قادر اصدق ان بعدنا بسبب زفت حاتم واتعصب واكمل بدموع ده لييييله اهله معاااايا سوداااا انا مش هسكتللله تااااني بسببه انا بعدت عنك وحياتنا خربت ووقفت
منه خرجت من حضنه وبصتله واكملت بعياط مش لوحده علي فكره انت كمان غلط انا اه معاك اللي انت شوفته صح مش قليل بس انا اتظلمت اكتر منك يا ادم وعياطها زاد واكملت حاتم مقالكش تمشي قبل ماتسمعني يا حبيب عمري حاتم مقالكش. اكسر ثقتك في مراتك حبيبتك واكسرها هي كمان وامشي حاتم مقالكش ابعد انت اللي عملت كده
ادم بعياط ووجع منه افهميني انتي اول مره تيجي عليا كده ومتفهمينش انا بعترف جيت عليكي وطلعتي مظلومه اوي بس انا مكنتش اعرف كل ده انا مكنتش اعرف غير ان مراتي حبيبتي قالتلي مش عااايزاك وبعين قويه وراحت اتخبطت وهي علي ذمتي وواقفه تضحك احنا بشررر ومهما كنت بثق فيكي افعالك ممكن تبين الحب وعكسه ااه انتي بينتي الحب كتير بس اللي خلاني اقول دي حقيقتها ان طريقتك دي مظهرتش غير لما شوفتي ابويا عندكم يعني الفلوس اللي غيرتك اهو انا مفترتش عليكي ومع ذلك قلبي رفض ولو كان صدق كان بطل شوق وحنين ليكي كان هيفتكر وجعه منك وعياطه زاد واكمل انما انا كل ليله مش بنام غير وصورتك في حضني رغم انك سبب وجعي بس مش قادر ولا عارف اطلعك برا قلبي وعقلي وبصلها بوجع واكمل متلوميش علي واحد شاف معناه من صغره و اهله مايتين وهو في عمر سليم بعيد الشر عن مالك وجيسي ولما شاف اهله كده بقي واقف محتار بين امه وابوه يودع مين يحضن مين هو يعني ايه اللي حصل ده اصلا وليه مليانين دم كده ولما كبر شويه كان دايما ساكت ومتوحد ومش بيكلم حد فاجاه بقي مقطوع من شجره العم رفضني والخال رفضني وسابوني لصحاب اهلي ربوني مع ابنهم ويمكن فعليا انا اللي لحد الان ليا الكلمه علي ابنهم الحقيقي لانهم قالوا ادم الكبير وابننا ولو سمعوا كلامي دلوقتي يزعلوا مني بس واقعيااا انا يتيم اب وام ووحيد ومكنش ليااا حد واحده واحده بقيت قريب من مالك لما كبر شويه تقريبا كنت انا ست سنين وقتها وهو تلاته قعدت بعدت وفاه اهلي ب 3 سنين لوحدي في اوضه ساكت وبس ولما ابتديت اكبر حطيت قدامي حلم امي الله يرحمها وقولت مش هعيش غير لكده وبس وفعلا حققته ودخلت كليه الطب وبعد 3 سنين دراسه وحياه روتينيه ومملله قابلتك انتي وهنااا بس وقفت اللحظه عندك وحلفت ليكون في قبلك ولا بعدك ووعدت ربنا اني هاخدك في الحلال مش من نوع التسليه ده بقيت اتلكك علشان اشوفك بس واقولك كلمه ومره مع مره حبينا بعد ومكنتش حابب لبسك ولا شعرك اللي بتسيبيه وعرفتك طباعي ووافقتي ومن نفسك فرحتيني واتحجبتي وكونتيلي ام بتخاف عليا وقت المرض والتعب ولما اتاخر برا واخت بتطبطب وقت الوجع والحزن وصاحبه تسمع اسراري ومشاكلي من غير ماتمل وبنتي في طريقتها وفي جنانها وروحها الحلوه المرحه وحبيبتي ومراتي اللي بتغير وبتحبني قد كل دنيتها وهنا قولت خلاص العوض جيه واللي ملت فراغ قلبي وحياتي وصلت ومبقتش محتاج لاي حاجه في الدنيا غيرها زي السمكه في المايه لانها متقدرش تعيش من غير المياه وكذلك ادم ميقدرش يعيش من غير منة فقولت بكل ثقه وحب اعملوا اللي عندكم هي لياا وانتي جيتي غمض عنيه بوجع لما كنتي خايفه عليا دوستي علي قلبي معاكي وانتي بتحميني وخرجتي السمكه من المايه وقولتلها والله ماهتدخلي المايه تاني وبقيت لحد غيرك اهو ده احساسي ان اللي سبب عمري وحياتي اهي بس بعدتني عنها بمزاجها فرجعت تاني وحيد وعياطه زاد واكمل بقهر واضح في صوته ويتيم من كل النواحي ورجعت نقطه الصفر لان اللي جات ملت وخدت كل الادوار في حياتي هي اللي كسرتني بايديها وخلت اهلها يقفوا يهنيوني ويذلوني بس اصعب لان كسره الثقه وحشه اوي وبلذات من الغالين وانتي مش غاليه وبس انتي دنيتي ونورعيني اصلا وروحت من كتر وجعي قولت لامي الله يرحمها اطلعي ولو دقيقه واحده احضنيني وامشي تاني لاني معرفتش مين يملي فراغها وفراغك سوا بعد اللي حصلي انا تعبت اوي يا منه اوووي ومشوفتش حاجه عدله فمتلويش علي واحد مشافش في دنيته حلو غيرك وانتي الحاجه الوحيده اللي بتهون عليه وجيتي انتي بعدتيه عنك وكسرتيه حتي لو كل ده فيك بس لما شوفتك جمب غيري واتكسررت لا اتقهرت مش اتكسرت وبس كنت حاسس اني بموت بلحيااا وانا شايف حته من روحي قاعده جمب غيري ومراتي كمان ومه ذلك مقذرتش اكرهك بس بقي عندي وجع وفراغ اكتر فروحت المقابر لما كسرتيني في نفس اليوم وبقيت اصرخ واعيط زي العيال الصغيره وابتسم بوجع واكمل ومصمم امي ترد عليا بس ترد ايه ?? ماهي ماتت ومنه بعدت وادم رجع لوحده تاني لوحده بس وهو مقهور ومكسور وروحت سكرت علشان بيقولوا بينسوا بس وانا سكران و لحد الان معرفتش انسي حرف من اللي انتي قولتيه مش وحاشه مني ولا سواد قلب بس لانه من منه ومنه دي كانت كل حاجه فاجاه اختفت ومبقيتش موجوده فاهي مش سابت فراغ هي خدت قلبي معاها اصلا وسابتني انا اللي لوحدي من غير حياه وغمض عنيه بوجع واكمل اقسم بالله العظيم قلبي ما دق غير لما شافك انا عايش قبلك علي امل اني مستنيكي وامل اشوفك من تاني. وجاي هنا قال ايه اثبتلك اني هوصل ومن جوايا بقول زمانها فخوره بيا فالقيت نفسي بقول طب بعدت ليه من الاول طلما مش ناسي وبتحبها وراضي لقيت نفسي معنديش غير اجابه واحده بحبك حب غير مشروط اقتلي قتيل زي ماقولتي مش هقدر اكرهك وهفضل احبك حتي قبل مااسمع تبريرك … انا في بعدك عني ووجعي منك اتمنيت الموت كل دقيقه يا منة ولا اني اعيش وافضل حاسس بلاحساس ده وقولت لامي كده اني اموت و
منه جريت اتعلقت في رقبته وهو لف ايديه عليها حضنها وشدد من حضنها جامد واكملت منه بعياط وانهيار بعد الشر عنك يا حبيبي متقولش كده بعد الشر عليك يا قلبي انا اللي غلطت انا اللي حيوااانه انااا مكنش لازم اسمع كلام حاتم من الاول كنت اقولك في ساعتها بس وحياتك يا ادم وحياتك عندي كان خوف عليك حقك عليا يانورعيني سامحني يا ااادم ساامحني علي وجعك ده كله بعتررف كسرتك كسره مش عااديه ابدااا بس انا قولت طلما هددني مره يبقي يقدر يعملها الف مره وهو اتغير وفهم انه اتسرع بعد ماخربت خالص بس انا اللي غلطت وانت مش يتيم يا حبيبي منه هنا منه امك وحبيبتك ومراتك وحضنته اكترر واكملت بعياط ابوس ايديك مش قادره استحمل وجعك انا عارفه انك شوفت كتير بس كل ماتتكلم واشوف عنيك ونبره صوتك بتقهر عليك اكتر ومش قادره استحمل منظرك وهو موجوع كده عارفه انك كنت.شايفني كل الدنيا فاتكسرت اكتر حاجه مني لاني كل حاجه ليك بس ارجوك كفايه بعاااد خليك جمبي يا ادم خليك جمبي اخر كام
ادم بمقاطعه وعياط ااايااااكي اااياااكي تقولي كده انتي مش هيحصلك حاااجه فااهمه انتي كويسه وحط ايديه علي وشها واكمل بوجع وقهر متسبنيش ابوس ايدك يامنه وباس ايديها وحضنها اكتر واكمل بعياط انا ماصدقت لقيتك وماصدقت اجتمعت بيكي مش هسمحلك لالالا كل ده كلام فاضي انا مش هسمحلك تمشي وتسبيني تااااني مش هسمحللك فاااهمه
منه عيطت وفتحت الشنطه وجابت الورق وادم شده بسرعه وقرا كذا مره مش عايز يصدق واكمل بعصبيه وعياط لالالا ده مش حقيقي ورمي الورق وحضنها جامد واكمل بعياط لالالا محدش هياخدك مني تاااني انتي ساااامعه محدش هياخدك مني لا المرض ولا الموت ولا الدنيا كلهااا انا هموت وراكي علطول بس بعاااد تاااني مش هيحصل يا منه ولو هتمشي هشمي زيك انما انسييي اني اعيش من غيرك تاني لالالا مش هيحصلك حاجه يا منه ثقي فيا بعد ربنا هتدخلي وهتطلعي وهتبقي زي الفل وبصلها بقهر واكمل وهو بيحط ايديه علي خدها انا ظلمتك وجيت عليكي كتير اوي يا منه ووعد مني هعمل كل طاقتي حتي لو اديتك قلبي تعيشي بيه بس انتي مش هيحصلك حاجه يا نورعيني لاا والله ما هقدر استحمل لااا وحضنها جامد واكمل بعياط لالا انتي كل اهلي مش كفااايه امي وابوياا واختي وابني ماتوا انا متبقاااش ليااا غيرك يا منه وانتي خدتي كل الادوار في حياتي وحضنها جامد واكمل لالا انتي هتفضلي في حضني صح مش انتي عايزه كده مش انتي عايزه تفضلي في حضني
منه هزت راسها ب اه بعياط وانهيار واكلمت اه اخاف امشي في اي لحظه مش شبعانه منك يا ادم
ادم حضنها جامد واكمل بعياط وهو بيبوس راسها لالالالا يا نورعيني لا مفيش الكلام ده بعد الشر عليكي يا قلبي اومال ادم هيعيش لمين لما انتي بعد الشر تمشي لالا ده كله كلام فاضي اوعي تخاافي اوعي
منه بعياط ادم هي صعبه ??
ادم بوجع ودموع ميصعبش حاجه علي ربك بس ارجوكي اهدي كفاياكي عياط
منه بصتله بحب واكملت بعياط وهي بتحط ايديها الاتنين علي خده مش مهم المهم اني شوفتك انا انهارده دعيت من قلبي اشوفك قبل مايحصلي حاجه ومشيئه ربنا سببت الاسباب جابتني ليك وخافت واكلمت عايزه اقولك حاجه قبل
ادم بماقطعه ودموع اسكتييي خااالص ومتقوليش مش هسمع انتي كويسه وهتفضلي كويسسه ومش مستاهله تقولي حاجه لانك عمرك كله هتفضلي معايا
منه بعياط هقولك لما نمشي انا اصلا مش قادره اتكلم انا عايزه افضل في حضنك واعوض الاربع سنين دول وبس
ادم قعد علي الكرسي بتاعه وقعدها علي رجليه كويس وحضنها وهي سندت راسها علي صدره واكمل ادم بدموع ووجع خليكي يا قلبي وطبطب عليها واكمل وهو بيزود من احتضانها انا كمان مش عايز ابعد عنك ابدااا ولا هقدر اعيش من غيرك تاني
منه بعياط وهي في حضنه اكملت ارجوك متبعدش عني تاني يا ادم
ادم باس خدها كتير وحضنها جامد واكمل بعياط مقدرش ابعد عنك يا نورعيني خلاص كفاايه بعااد اوي لحد كده وابتسم من بين دموعه واكمل بس كفياكي عياط انا مش عايز اشوف عنيكي القمر دي بينزل منها دموع تاني ارجوكي
منه مسحت دموعه واكملت بحب وعياط عارف انك لسه قمر زي ماانت وقادر تخطف قلبي بملامحك فكل مره بشوفك
ادم ابتسم من بين دموعه واكمل بحب ودموع وانتي اميره وست البنات ومشوفتش ولا هشوف في جمالك فعلا العمر عدي بس القمر بتاعتي جمالها ثابت
منه بدموع وحياتك وعمري ثابت وقلبي ثابت وحياتي ثبتت يوم مامشيت وسبتني وعيطت واكملت بجد مش قادره اوصف احساسي ساعتها اكتر من انه روحي طلعت مع الطياره وانا بشوفها بتمشي قدام عيني وبتترفع اكتر وحضنته واكملت بعيااط انا مكنتش عايشه قبل ماااشوفك يا ااادم مكنتش عايشه وقولت لمالك حضن ادم هو اللي هيرد روحي ليا من تاني وقد كااان انا قلبي مدقش غير لما شافك دلوقتي رجعله نبضه وحياته لما قربت منه وحضنته اكتر واكلمت عايزاك دايما قريب مني كده ارجوك اوعي تبعد
ادم بدموع وحب مقدرش ابعد خلاص وبص لملامحها بحب واكمل واحشتيني اووووي اوووي يا منة اناا مش قادر اصدق انك في حضني فعلا ودموعه نزلت
منه بعياط وانت واحشتني اكتر بكتيير يا نورعيني عارف يا ادم 1460 يوم والله مروا عليا 1460 قرررن كل يوم من غيرك بيعدي بقرن وعيطت واكملت واصحي اقول بسرعه خلصي اللي وراكي و نامي علشان بكره يجي وينقص يوم من الاربع سنين واصحي بكره اقول نامي يلا علشان يجي اللي بعده كنت بعد الااياام والليالي علي ايدي وانا بتمني بس المحك وبفرح لما الاقي قميص او جاكت لسه بريحتك وعيطت واكملت وهي بتحط ايديها علي وشه ولا اانا مصدقه ولا قادره اصدق ولا كنت اتخيل اني هشوفك دلوقتي يا ادم بس اللهم لك الحمد مش هعوز حاجه تاني من الدنيا غير الحضن ده
ادم بعياط وحب ولا انا عايز حاجه غير انك تفضلي في حضني كده عمرنا اللي جاي كله فعلا قلبي عمره ماغلط لما حلف ما حد غيرك يدخله انا اختارت اجمل واحسن ست في الدنيا كلهاا
منه بعياط وحب والله بحبك اوي
ادم بدموع وحب وانا اكترر بكتير وقرب باسها بحب كبير واشتياق وشوق سنين وهي حطت ايديها علي رقبته وقربته منها اكتر وهو ايديه علي ضهرها وبيحضنها اكتر وهو بيبوسها وبعد دقايق عدت بيهم ادم حس ان منه عايزه تتنفس فبعد عنها وسند جبينه علي جبينها وهمس وهو مغمض انتي وحضنك ومش مهم كل الدنيا
منه بحب وهمس بجد واحشتني اوي
ادم بضحك يابت انتي تعبانه اسكتي احسن لصحتك
منه ضحكت واكملت بحب طب مش بقولك الحقيقه
ادم بنظره كلها حب علي فكره انتي واحشتيني اكترر بكتير بس هستني لما تبقي زي الفل
منه بخوف ادم هو انا ممكن
ادم بمقاطعه بعد الشر ودموعه نزلت واكمل ربنا احن من انه يبعدك عني بعد مادعيت سنين يجمعني بيكي من تاني هتعدي وهتقومي منها والله بس جيتي هنا ازاي وازاي مالك يخبي علياا حاجه زي دي
منه بحزن عرفت اني تعبانه انهارده والدكتوره قالتلي لازم بسرعه فانا عرفت سيف وجيت بس قولت لمالك اسكندريه زي ما قالك ودموعها نزلت واكملت محبتش اقلقهم عليا بس لحسن حظي لما جيت هنا شوفتك وكنت انت رئيسه كمان وبصتله بحب واكملت انا بجد فخوره بيك اوي فوق ماتتخيل يا نورعيني
ادم بحب بجد بموت فيكي واستغرب واكمل بس عرفتي سيف منين
منه بتوتر بقولك ايه هنحكي فكل حاجه بس شويه سبني بس ابصلك واشبع من ملامحك اللي واحشتني دي
ادم ضحك واكمل بحب بصي ياختي زي مانتي عايزه وبصلها بحب وهي بتبصله بنفس النظره
منه بهيام قرب يا ادم
ادم ضحك وقرب من وشها فمنه باسته بحب وهو شدها ليه وبادلها نفس المشاعر وبعد شويه بعدوا عن بعض
منه وهي بتتنفس ضحكت واكملت خلاص لحسن حد يدخل انا اصلا مش فاهمه ازاي محدش خبط كل ده
ادم بضحك انا محدش يقدر يضايقني ويخبط وانا عندي مريض لو قعد سنه غير لما اانا ادوس علي الزرار ويجوا غير كده طول مابكشف لا بيخبطوا واكمل بضحك وبعدين براحتك انتي اول مره تعملي كده من نفسك
منه ضحكت واكملت طب احترم نفسك خلاص واكملت بحب بس من ناحيه دكتور فانت دكتور صح داويت جروح مفتوحه بقالها سنين في حضنك
ادم ضحك و همس بخبث حضني بس ??
منه وشها احمر وضحكت واكملت لا بس اتربي ها وابتسمت بحب واكملت عارف الواحد مش عايز حاجه غير انه يفضل يبصلك كده ليوم ما يموت
ادم قرب باسها برقه فغمضت عنيها وباس خدها وجبينها واكمل بحب وهمس مش هيحصل ومش هتسبيني تاني خلاص يا منه هتفضلي جمبي علطول من انهارده
منه بضحك يخربيتك وترتني بص يا ادم قلبي بيدق جامد وانت قريب مني ازاي ومسكت ايديه حطتها ناحيه قلبها
ادم فضل يضحك واكمل بحب ده علشان انا واحشته بس لان محدش غيري بيخليه سريع كده
منه ابتسمت بحب واكملت والله فعلا ده يابخت قلبي بيك
ادم ضحك واكمل طب احنا في العياده وانتي تعبانه انا رايي حاولي اتربي شويه وخفي رومانسيه الواحد علي اخره
منه فضلت تضحك واكملت انت اللي لسه متربتش
ادم وهو بيفك حجابها اكمل بضحك منا عارف كده كده
منه بتوتر انت .. انت بتعمل ايه ادم احنا في العياده
ادم بضحك يابت متخافيش شعرك بس واحشني اكيد مش هعمل حاجه هنا يعني الايام جايه كتير
منه بضحك بجد اتلم وضربته في صدره
ادم ضحك وشال طرحتها فانسدل شعرها علي ايديه لانه مقعدها علي رجله فقرب دفن وشه في رقبتها بحب وهو قريب من شعرها واكمل بحب وهمس انا مش عارف ازاي واحده قد علبه الكانز 155 سم تعمل في واحد 180 سم كل ده والله
منه بضحك اتربي هاا مالها ام 155
ادم بحب ماقمر اهي ومخلياني متثبت قدامها ومش عارف ابعد فعلا مفيش واحده قصيره سهله
منه بضحك طب سؤال يا ادم انت بتسخر مني ولا بتشكر فيا منا مش فاهمه
ادم ضحك واكمل الاتنين
منه ابتسمت بحب واكملت ياربي علي الضحكه وجمالها
ادم بضحك اممم انتي فعلا عاقده النيه متعديهاش علي خير انهارده وعايزانا ونطلع بفضيحه قومي يا حبيبتي قومي يلا لفي حجابك علشان ماشي مش هجيب اعصاب اكمل شغل انهارده
منه اتوترت واكملت بضحك مزيف عايزه نروح بيتي الاول اجيب من هناك حاجات
ادم بعدين دلوقتي عايز نطير علي الفيلا تعالي بس اكشف عليكي
منه بتوتر لا وحياتي عندك لنروح البيت وفي الطريق هقولك حاجه
ادم حاضر تعالي بس اكشف عليكي
منه راحت قدامه فشالها قعدها علي السرير وبدا يكشف عليها
——————————————–
في بيت مالك
جيسي فتحت الباب حته صغيره لقيت ساميه ماشيه في الطرقه فاكملت بهمس ماما
ساميه وقفت واكملت بضحك ايه يابت في ايه
جيسي بهمس ابنك فين
ساميه بضحك همس قاعد أقدام الشاشه
جيسي بهمس طب تمام
مالك طب ماتسأليني انا وانا اقولك
جيسي اتخضت واكملت بسم الله ورايحه تقفل مالك حط رجليه ففتح الباب
جيسي وقفت علي السرير واكملت بضحك مالك بالله عليك سبني خلاص انا اسفه يرضيك يا دكتور يا محترم تضرب واحد
مالك بضحك اه يرضيني هو انتي كنتي هتفضلي قد ايه مثلا جوه الاوضه تلاقيكي عديتي البلاط وحفظتي شكل السقف فا من الملل كرارتي تطلعي
جيسي بضحك لا ده انا طلعت علشان واحشتني يا ابو سليم
مالك بضحك لا يااا شيخه علشااان واحشتك باماره بتسالي عليا امي قاعد فين
جيسي بضحك معلشان اجيلك ده انت روحي انت يا ابو سولي ونزلت حضنته واكملت سمااح بليزز
مالك جيسي بجد هقلب عليكي علشان قايلك خدي بالك
جيسي بحزن طب هو شافها
مالك بحده لا هي اللي شافته ولحقتها قبل ماتتكلم وفضلت تعيط
جيسي بحزن بجد مقصدش يا مالك حقك عليا اكيد مش هعمل كده قصد يعني
مالك بضيق طب يا جيسي خلاص
جيسي بحب مش زعلان
مالك بضيق اصل بتقوليلي مقصدش هعملك ايه يعني خلاص مع انه ده مش مبرر نهائي
جيسي باست خده واكملت بحب وحياتك عندي فعلا مقصدش متزعلش مني
مالك بحب طب والله خلاص المهم تعالي نتصل نبارك لعمر وتاليا
جيسي اه تعالي
———————————————–
في بيت تاليا
سهير يابنتي كملي الطبق مش كده
تاليا بحب والله الحمدلله فل كلت وشبعت انتي عارفه انا بردو خايفه عليهم ازاي بس فعلا كلت
عمر باس جبينها واكمل سبيها يا ماما خلاص الف هنا ياروح قلبي امسكي العلاج اهو
سهير بحب طب اشربي اللبن طيب
تاليا حاضر وخدت العلاج ومسكت الكوبايه تشربها
عمر هي داليا فين كل ده
سهير بتروق الصالون برا
اسر دخل واكمل بحزن عمتو قولي لماما تخليني اشرب بيبسي
تاليا بحب ياروح عمتو انت وباست خده واكملت بصوت مسموع سيبيه يا داااليا
داليا من برا لا سيبك منه بيشتكي من رجله افضل اشربه في بيبس هي ناقصه
عمر حبيبي طلما تعبان صح بلاش بيبس
اسر بحزن ياخالو مره واحده
عمر بضحك طب يا داليا معلش مره واحده
داليا دخلت واكملت بحده ولو زودت عن واحده يا بيه
سهير بضحك ساعتها قولي لعبدالله بقي
اسر لالالا انا مش هزود بس بابا لا متقوليش
عمر بضحك مش هتقوله يا حبيبي متخافش وباس خده واكمل بس واحده بس يلا روح
داليا روح علشان خاطر خالك وعمتك بس
اسر ابتسم بفرح وطلع
تاليا بحب ياروحي بجد ربنا يخليهولكم
داليا بضحك روحك اه بكره تشوفي يا قلبي وتجربي هتندم يا جميل
تاليا بضحك يعملوا اللي هما عايزينه مش مهم واشد في شعري ارجع اخدهم في حضني واسمع كلمه ماما بلدنيا
سهير بحب ربنا يفرح قلبك يارب
داليا بحب طبعا نعمه نا بهزر بس انا حملت بسرعه وبصراحه ده كان اكتر حاجه غلط معشتش جوازي خالص
عمر بضحك هي الواحده بتتجوز بتبقي عايزه تاني يوم تحمل انتي بتتكلمي في ايه
داليا بضحك طب والله حصل من اول شهر بعيط لعبدالله اما كان هيتشل مني وفي الاخر انا اللي بقول ياريتني كنت استنيت شويه بس يلا الحمدلله نعمه ومهما عمل نورعيني ده
تاليا بحب ربنا يخليهولك يارب بجد يا قلبي
وفون عمر رن وكان مالك
عمر الو يا لوكا عامل ايه
مالك بحب مبروك يا اجمل اب في الكره الارضيه
عمر ضحك واكمل بحب تسلم يا غالي ربنا يخليك ليا عقبال ماتخاوي سولي يارب وتفرح بيه
مالك حبيبي يا عمور امسك جيسي عايزه تباركلك
عمر هاتها يا غالي
جيسي بفرح والله يابني كنت بدعيلكم كل يوم الف الف مليون مبروك فرحتوا قلبي
عمر بحب الله يسلمك يا ام سولي تسلمي يا غاليه
جيسي بفرح هات تاليا اكلمها
عمر بحب توتي امسكي جيسي عايزاكي
تاليا بحب ايه يا قلبي
جيسي بفرح الف الف مليون مبروك يا ست البنات تستاهلي والله
تاليا بحب الله يبارك فيكي يا نورعيني تسلميلي يارب
مالك بحب مبروك يا توته وعقبال ماتفرحي بيهم يارب وتشوفيهم علي ايديكي
تاليا بدموع فرح اللهم امين يارب تسلم يا ابو سولي
مالك بحب الله يسلمك يارب عايزين نشوفكم
تاليا عنيا اقرب وقت والله
مالك تسلم عنيكي يارب
جيسي بحب خلي بالك من نفسك هاا ولو عوزتي حاجه قوليلي
تاليا بحب ماشي يا قلبي
جيسي بحب يلا باي
تاليا بحب باي
———————————————
عند مالك
مالك عايزين نبقي نجيب اختك تقعد هنا كام يوم لحسن نفسيتها تعبانه شويه
جيسي بستغراب ليه كده حصل ايه
مالك لاول مره اكلم ادم قدامها وتفتح بوقها وسمعها واتخانقوا
جيسي بصدمه بتهزر
مالك بتنهيده اه والله عايزه تروح اسكندريه لصاحبتها علشان هتولد كان بيتكلم بهدوء وبيقول طب هقتعد فين وقد ايه راحت اتعصبت وقالتله وميخصكش اي داهيه فطبعا ادم مش جديد عليكي
جيسي ااه رفض
مالك اه ولما جيت بزعقلها لما قفلت تتعصب وتقولي علي اساس يعرف عني ايه ده حتي بنته مكنش عايزها قدام ساره
جيسي شهقت واكملت هي مجنونه ولا ايه لا طبعااا غلطانه انا ههزقها
مالك بتنيهده وبعد ماتهزقيها جيسي الوضع اللي وصلوا ليه مضايقني فعايز نجيبها هنا نهديها من ناحيته وهو لما يجي يشوفها ويتراضو
جيسي بتنهيده هشوفها يا مالك انت عارف دماغها بس حاضر
وسمعوا صوت ازاز اتكسر
جيسي بصدمه ايه ده
مالك بحده عارفه لو ابنك ليلته سودا
وطلع لقي المزهريه اتكسرت علي الارض
سليم بخوف والله الكوره مش انا والله الكوره وجري ورا ساميه
ساميه بضحك خلاص يا مالك فداه خلاص يا مالك
مالك بعصبيه هو انا يا ابن الكلب مش قااايلك متلعبش بلزفت في الشقه ياااربي تعبت سليم هيجلطني لاما هو لاما امه
جيسي بضحك ماتحترم نفسك مالك بامه انت
مالك بحده هشش اسكتي والله علشان انتوا لو ابو الهول شافكم هينطق من كتر حرقه الدم
ساميه بضحك ربنا يخليهوملك يا بني معلش
سليم بخوف وحياه ربنا ده الكوره عملت كده مش انا
مالك ااه والكوره دي امك اللي بتلعب بيها مش كده
جيسي بضحك اتلم ملكش دعوه بامه
سليم ببراءه لا انا مش هي
ساميه فضلت تضحك واكملت صريح الواد سامحه علشان صراحته
مالك بحده اطلع من ورا ستك يا سليم
سليم بخوف والنبي اسف وحياه ماما خلاص.
جيسي بحب يابني بس هتخليه يضعف
مالك برفعه حاجب يحصل ايه يا قلبي
جيسي راحت حطت ايديها حوالين رقبته وقربت منه واكملت بحب وهمس بقوله بابا بيضعف لما بتيجي سيرتي وشاورت لسليم من ورا مالك يدخل اوضته
مالك بهمس طب مش هنا ها احترمي نفسك
سليم جري وقفل الباب وساميه فضلت تضحك بشده
مالك بضحك يااا بنت الجززمه بقي انتي بتعملي كده علشان تحمي سليم وانا اقول ايه دور الرومانسيه اللي نزل عليها قدام امي ده
ساميه بضحك ربنا يعينك يابني بجد
جيسي بضحك هو انا اقدر يا لوكتي ده انت قلبي انا غرضي شريف والله وباست خده واكملت ولا تزعل يا عم اهو
مالك بضحك اوعي يابت اوعي والله ماهصدقك تاني بقي بتثبتيني علشان تدخلي الواد الاوضه بتثبتي جوزك يا جيسي
جيسي بضحك وده مش ابني واطمرمطت فيه ولا ايه
مالك بضحك والله العظيم انا ربنا كرمني بشويه مجانين
ساميه بضحك ربنا يخليهم ويعيشوا ويجننوك
مالك بضحك اللهم امين هو انا اقدر اقول غير كده وقعد واكمل بصوت مسموع مستنيك يا سليم
سليم من جوه مش هطلع خالص
ساميه فضلت تضحك فاكملت جيسي بضحك معرفش بيخاف علي ايه مايطلع عادي
مالك ماا بلاااش انتي
جيسي بضحك خلاص هسكت اهو وقعدت في حضنه وباست خده واكملت متزعلش مني
مالك باس خدها واكمل بحب مقدرش ازعل
———————————————–
في بيت حاتم
شهد دخلت المطبخ تحضر الاكل وحاتم جيه حضنها من ضهرها واكمل ملك بتقولي جعانه اوي خلصتي
شهد بحب اه يعتبر خلاص اهو قولي بقي حصل ايه مع الميس
حاتم بضحك انتي مستعجله ليه اهدي يا قلبي
شهد برفعه حاجب والله مش مرتحالك ابداا
حاتم بضحك لالا مش للدرجه دي هي طلعت تالا بس
شهد لفتله واكملت بصدمه تالا مين
حاتم احم تالا اللي عملت بينا مشكله لما كنتي حامل
شهد فتحت عنيها بصدمه واكملت بحده وهي تضرب بنتي ليييه ضربه في قلبهاااا
حاتم اهدي انتي بتعلي صوتك عليا ليه
شهد بدموع علشان انا عارفه هي بتحبك الرخيصه ومغلوله منك طب ملك ذمبها اييه بجد بنتي مالها
حاتم مسح دموعها وباس جبينها واكمل بحب وحياتك ظبطها وضربتها قلم رن في الفصل كله وهنتها وقولت للمدير وفصلها كمان وبتشتم بتقولي ملك عبيطه زي امها قولتلها امها دي ستك وتاج راسك ومشيتها معيطه وبتتحايل تحضن ملك وتعتذر بس ابدااا موافقتش ولا ملك وافقت وقولتلها تمشي ولا نمشيها يا ملوكه قالت هفضل علشان صاحبتها وصاحبتها دي دافعت عنها وقالت قدامي وقدام المدير ان تالا ضربت ملك بس مضربتش اللي بعدها وانا حكيت الشريط كله للمدير بيني وبينه وبهدلها اكتر ومشيت فمضايقيش نفسك ده لا عاش ولا كان اللي يفكر يعيط بنتي دلوقتي او بعدين طول منا عايش مش هسمح لاي مخلوق خلقه ربنا يضايق ملك
شهد بدموع منها لله ورمت ايد البت وكرهتها في الحضانه وهي بسم الله مشاء الله شاطره ربنا يحيمها وبصت لحاتم واكملت بدموع ربنا يخليك لينا يا حبيبي حسك في الدنيا وطول منتا معانا واثقه محدش هيقدر يقرب من ملك ولا يضايقها
حااتم باس جبينها واكمل بحب والله ولا ام ملك الاتنين نورعيوني
ملك دخلت واكملت بغيره وانا كمان بوس راسي
حاتم فضل يضحك وراح شالها وباس جبينها واكمل بحب اهو يا ست البنات ولا تزعلي
شهد شووف البت بنات صحيح مبتتكسفش هو لازم عشاان باسني يبوسك يا مقصوفه الرقبه
ملك بضحك اه زيك وحضنت رقبه حاتم
حاتم فضل يضحك واكمل معلش يا شوش تعالي علي نفسك بنتك بردو مش حد غريب
شهد بضحك بنتي دي حربايه
ملك يعني ايه
حاتم فضل يضحك واكمل ملكيش دعوه بكلام ماما تعالي احنا نجيب حاجات حلوه ونطلع علشان منزلتش انهارده الشغل
شهد وهي بتقلب الاكل اكمل خد بالك انا حذرتك
حاتم بضحك علي ايه لو مجبتش ليكي هطلقك صح
شهد هزت راسها ب اه
حاتم بضحك طب لمي هدومك لحد ما اطلع
شهد بضحك والله انت بايخ امشي مش عايزه منك حاجه وطلقني
حااتم فضل يضحك وراح باس خدها واكمل بحب هو انا اقدر ابعد عنك يا شوش ده انتي كل مره بتقولي طلقني انا بسمعها موت نفسك
شهد بضحك لا يااااراااجل طب اتلم يا حاتم انا مبتثبتش ويا تجيب الحاجه يا تطلقني
ملك بضحك مش هيجيب
شهد ضربت علي الارض بغيظ واكلمت حااااتم قولها متعصبنيششش
حاتم فضل يضحك واكمل خلاص يا لوكا محنا اتفقنا هنجيب بقي من امبارح وبص لشهد واكمل بحب هجبلك يا عمري وباس خدها واكمل حضري الاكل لحد مانطلع
شهد بحب ايوه كده عنيا ماشي ووقفت تكمل وحاتم نزل وهو وملك
———————————————–
في العياده في امريكا
منة بضحك حبيبي انت بقالك ساعه بتكشف هل دي قله ادب ولا انت فعلا بتكشف
ادم بصلها واكمل بضحك انتي عبيطه يابت ولا ايه هو انا لو عايز اقرب منك هستغل الكشف المحترم ده وانتي كلك اصلا ملكي
منة ضحكت واكملت طب بالله اخلص انا اتوترت انت مفيش كشف معملتوش
ادم بتنهيده بطمن علي كل حاجه يامنه علشان العمليه باذن الله يومين
منه خافت واكملت يومين بس علطول كده ودموعها نزلت واكملت بعياط ماتاخرها شويه يا ادم علشان لو حصلي حاجه اشبع منك ارجوك
ادم حضنها واكمل بدموع الله يخليكي وحياتي عندك بلاش السيره دي هو الوضع اصلا مش مستحمل نفسيتك تتعب اهدي اهدي وهتقومي بالف خير والله
منة بدموع خايفه بجد
ادم باس خدها ومسح دموعها واكمل بحب ثقي في ربنا وانا بعده ومتخافيش من اي حاجه انتي مدام الشاافعي هو انتي اي حد ولا ايه يعني مفروض انك قويه
منه حضنته واكملت بدموع انا قويه وانا في حضنك بس
ادم باس راسها واكمل بحب يبقي هتفضلي قويه
وكمل كشف ولقي مالك بيرن عليه
ادم ايه يا لوكا
مالك بتنهيده عامل ايه
ادم سيبك مني منه فين
منه بصتله بصدمه فعملها تسكت بصباعه
مالك بستغراب فينها ازاي يعني ماهي في بيتها
ادم اااه طب انت اتصلت ليه في حاجه ولا ايه
مالك لالا بس صعبان عليا منه بصراحه سيبها تروح اسكندريه وانا هقولها يومين بلظبط وارجعي
ادم بدموع اسكندريه ااه بتسرح بيكم يا مالك
مالك بخوف في ايه يا ادم
ادم بدموع في اني سايب مراتي امانه بين ايديكم وتعبت ومحدش خد باله وحالتها اتاخرت وجالها السرطان ولازم تدخل جراحي بسرعه وجات امريكا ومتعرفش انها هتقابلني واتفاجئت بيها هنا وانا مفروض سايبها معاكم في مصر تخالوا بالكم منه يعني حلمي مطلعش تخريف اهو يا مالك
مالك بصدمه ودموع انت .. انت بتقول ايه منه معاك دلوقتي
جيسي وساميه بصوا بصدمه شديده
مالك علي الاسبيكر فاكمل ادم بدموع معايا وكشفت عليها وهتدخل عمليات بعد يومين
مالك بصدمه ودموع ادم انت بتتكلم جد منه فعلا جالها السرطان
جيسي بصراخ وعياط ايييه جالها السرطان ازاي يعني ومنين
ساميه بعياط وخوف انت انت بتقول ايه يا ادم منه فعلا عندك وتعبانه يابني لالا متقولش كده بعد الشر علي مراتك
ادم بدموع سمعيهم
منه بدموع انا فعلا هناك يا ماما بس مرضتش اعرفكم علشان متشيلوش همي كترر الف خيركم وقفتوا جمبي كتير انتوا فاهمين علي ايه انما ده مرض صعب فقولت اتصرف من نفسي علشان مقالقوش معايا واتعبكم وتعرفوا ادم حتي هو مكنتش ااتمني يعرف بس النصيب خلي الدكتور بتاعي يقولي حالتك معقده شويه واجبلك رئيسي وادم كان الرئيس ده
كلهم فهموا ان ادم لسه مشافش ساره
مالك بعصبيه ودموع انتي مجنوووونه تقلقي مين ونشيل همك ايييه انتي مرااات اخوياااا كل يوم بشوفك مهنش عليكي تقولي حاسه بكذا وكذا
ساميه بعياط اتاريكي بتتعبي كتير يا قلب امك ليييه يا منه ليييه يابنتي تعملي فينااا كده ليييه
جيسي بعياط انتي بجد حيوانه ازاي متعرفنيااش ازاي
مالك بدموع انا جايلك يا ادم مش هسيب منه في وقت زي ده وهي داخله العمليات وهنرجع كلنا
جيسي بعياط ابوس ايدك يا مالك خدني معااك
ساميه بعياط وانا يابني ارجوك دي علميه صعبه
مالك بدموع تمام هجيبهم واجي بكره باذن الله
ادم بدموع مش لازم تتعبوا نفسكم يا مالك ده مشوار انا هطمنكم
مالك بدموع اقفل يا ادم اقفل ده لما اجي مع احترامي ليك هبهدلهاا علشان تخبي حاجه زي كده علياا
ادم بدموع خلي بالكم من نفكسم ومتخافش علي منه هي معايا
مالك بدموع وحياه ابني ياادم شايلها في عيني واسالها ازاي. خبت موضوع مرضها ده معرفش
منه بدموع عارفه يا مالك والله وكتر الف خيرك انا لو ليا اخ مش هيعمل كده ابداا ربنا ميحرمنيش منك
مالك بدموع واخوكي واخد علي خاطره منك بس كلام الفون مش هياكل عيش الصبح هاجي ونتكلم
منه بدموع تيجوا بلسلامه
مالك باي
منه باي
ادم طبطب عليها ومسح دموعها واكمل اهدي خلاص يلا بينا نروح لازم تاكلي قبل الادويه والابر علشان صعبه شويه
منه بخوف حاضر بس هنفوت علي بيتي
ادم حاضر عنيا ومسك حجابها وابتدي يلفه
———————————————–
برا العياده
طارق هي طولت كده ليه في الكشف
سيف يابني هو الدكتور ضميره حلو اوي فابيعمل كذا كشف
طارق بس بذمتك ايه رايك
سيف بضحك جامده الصراحه
طارق بحده ماتحترم نفسك يااالا
سيف بوقاحه دي تتاكل اكل بجد من امتي اختياراتك كده
طارق هشش اسكت الباب هيتفتح اهو
الباب اتفتح ومنه خرجت واتصدمت من وجود طارق وادم كان بيطفي انوار مكتبه
طارق بخوف منه طمنيني انا قلقت لما سيف قالي حالتك متاخره فجيت جري اطمن عليكي
ادم بعصبيه من ورراها مييين ده
منه بخوف وحياتك عندي ماليش علاقه بيه ده … ده اللي مالك وبلعت ريقها واكملت اللي مالك قالك عليه
سيف بصدمه هو حضرتك
ادم ضرب سيف بلبوكس بقوه خبطه في الحيط واكمل بعصبيه ااااه يااااروح امككك الحلوه شويتين تلاته هي هي مدام الشاااافعي ايه رااايك بقي
طارق اتصدم واكمل ده جوزك
منه مردتش فاكمل ادم بعصبيهه تعااالي انت دورك جاااي متوجهش كلامك ليهاااا نهااائي ومسك سيف ضربه بلبوكس بقوه واكمل بعصبيه انا هعرفك يا حيووااان ازاي مراتي انا اللي تعاكسها كده ده انت ليله اهلك سوووودااا
منه بخوف ادم ادم المدير هيفصلكم بس ارجوك
ادم بعصبيه انتي هبله ولا ايه ارجعي ورا كده علشان مهزقكيش المستشفي كلها بتاعتي. وانا اللي اكرر مين يفضل ومين يغور في داهيه ورفع رجله ضرب سيف في بطنه بقوه فصرخ بوجع وضربه بلبوكس كذا مره لدرجه جاب دم ومسكه من هدومه واكمل قسمااا بالله لولاش هتسجن كنت موتك خالص وضربه بلوبكس تاني ورفع رجله ضربه في بطن واكمل بعصبيه وهو بيرميه علي الارض اعتذر من ست هااانم وانت عنيك في الارض يلاااااا
منه بدموع خلاص يا ادم
ادم بعصببه اسكتييي انتي
سيف بوجع وتعب انا انا اسف يا ست هانم
ادم جدع ياروح امك برااا بقي وملكش تقييم عندي روح بلدكم او روح لحد غيري
سيف بدموع ارجوك يا دكتور انا اسف انا مش هكبر غير لو شهادتي اعتمدت من حضرتك
ادم بعصبيه انت اصلاااا مش مظبوط وكنت بحذرك انما لحد مراتي ولا والف لا يا زبااااله براااا
منه بدموع هو ممكن
ادم بعصبيه هششش اسكتي انتي وشاور لسيف واكمل بعصبيه برااا انت عارف مبرجعش في كرار اخدته
سيف قام ومشي بدموع ووجع
طارق بخوف انا .. انا جارها بس وانا اللي قولتلها علي سيف فجيت اطمن عليها مش .. مش اكتر علي فكره
ادم بضحك لا يااارااجل ومسكه من قميصه واكمل ده انت العريس يعني المفروض يتعمل معاك الواجب والصح وضربه بلبوكس جامد ومسكه من هدومه واكمل بعصبيه ده انا هندمك علي اليييوم االي فكرررت ترفع فيه عنيك لمراااتي يا حيووان انا معاهااا انا مش معاهااا انت ملكش دعوه عينك متترفعش ليهااا متبصلهااااش اصلاااا يااا زباااالعه وضربه تاني بلبوكس خبطه في الحيط واكمل بعصبيه ده بيبقي يووومه اسووود اللي يفكر بس يقول كلمه تزعل مراتي مش عايز يتجوزها قال وضربه بلبوكس في بطنه بقوه واتعصب واكمل تتجوز ميييين هاااا تتجوز مييين يا زباااله انت وضربه بلبوكس كذا مره في وشه وبوقه جاب دم ورفع رجله ضربه في بطنه
طارق بوجع وخوف ااااه يا استاذ ادم انا بعدت عنها اقسم بالله وبطلت اكلمها
ادم بعصبيه لا مناااا عااارف باماره انك جاي لحد هناااا وراهااا صح وضربه بلقلم بقوه ومسكه من هدومه واكمل بعصبيه اسم يااالا ده لاعاااش ولا كاااان اللي يرفع عنيه لمرااااتي سواء في وجودي او غياااابي انا اصلا سااايب ورااايا ست ب100 راجل يعتمد عليهاااا صح وعارف هتصون عرضي وشرفي انما الزباااله اللي زيك هما اللي لازم يتربوا لانك استغليت طيبتها وانها بتكلمك عادي وتبصلها بلنظره دي واتعصب واكمل ده انا هموتك انهاااارده يانا يااا انت يا ابن الكلب وضربه في بطنه بقوه ووقعه علي الارض وفضل يضرب فيه بلبوكس ومسك هدومه واكمل بعصبيه انااا عااايز اسمع عايز تتجوز مييين سمعني
طارق وبوقه فيه دم كتير اكمل بتعب مش حد
منه بخوف غمضت عنيها واكملت بخوف ودموع ااادم ارجوك
ادم بحده اطلعي قدام شويه لانك بتخافي من الدم يا منه
منه اتقدمت لاقدام شويه فادم مسك طارق من هدومه قومه وقفه وكان وشه مورم وتعبان اوي واكمل بسخريه العلقه دي هتنيمك في سريرك شهر علي الاقل وعنيك المورمه اللي مش عارف تشوف بيها كويس دي كل ده هيفكرك انك رفعت عنيك لمدام الشافعي فهتحرم حتي تجيب سيرتها بينك وبين نفسك ماشي ياروح امك وضربه بلبوكس وقعه علي الارض بقوه اتخبط في الارض فصرخ بقوه ووجع وبص للممرضه واكمل help him ( ساعديه)
الممرضه okay doctor ( حاضر يا دكتور )
وحط ايده علي كتف منه واكمل يلا يا مزتي
منه بضحك اهو انت كده تكسر وتخليهم يعالجوا
ادم بضحك يابنتي القسم اللي قسمته بيجري في دمي
منه بضحك والله انت فظيع
خرجوا من المستشفي واكمل اركبي يلا
منه ركبت جمبه شافت صورتها متعلقه في سلسله في العربيه واكملت بدموع فرح والله انت قلبي وفضلت تتفرج عليها واكملت ربنا يعليك كمان وكمان يا نن عيني
ادم باس خدها واكمل بحب يخليكي ليا يا روح قلبي ها عنوانك فين
منه بتوتر هات موبايلك اعمله ب Gps
ادم امسكي وقبل متسألي مغيرتش كلمه السر
منه فتحته لقيت صورتهم ابتسمت بحب وكتبت تاريخ ميلادها وفتح كان صورتها هي بس في 25 سنه فاكملت بتفاجئ ايه ده مين بعتلك دي
ادم بضحك تاليا لما كلمتها طلبت منها صوره
منه بضحك ولا قالتلي الكلبه وكتبت العنوان واديت الفون لادم واكملت بتوتر لما نوصل عايزه نتكلم قبل مانطلع
ادم باس ايديها واكمل عيوني انتي تعملي اللي انتي عايزاه يا ست البنات
منه ابتسمت بخوف وبعد شويه وقفوا قريب من العماره
ادم ها قولي يا روح قلبي
منه بتوتر ودموع هو
ولقيوا ناس كتير بتصوت وتجري
منه بخوف هو في ايه ونزلوا من العربيه
ادم لواحد what happand
( ماذا حدث)
الشخص بخوف. The building in front had an electrical short
( المبني اللذي في الامام حدث فيه ماس كهربائي )
منه بخوف وعيااط اييييه وجريت بسرعه وادم جري وراها واكمل بخوف بس يا مجنونه خلاص تغور الهدوم انتي عبيطه
منه بعياط وصرااااخ سااااااااااره ساااااااااره ياااااادم سااااااااره. وبتحاول تتطلع والنااااس بتمنعهاااااا
ادم بستغراب وخوف ساااره مين انتي هبله
منه بعياط وصرااااخ اوعي سبني انا هطلعلها ساااااااااااره سااااااااره وابتدت تتعب وتدوخ
ادم بعصبيه يااااا عم اوعي انت التااااني بتقوووولك في واحده فوق وانتي انطقيييي بيتك انهي دور
منه بعياط وصويت التااااااالت اناااا عااااايزه ساااااره ارجوك يا ادم الحقهاااااا ارجوك سااااااااااااره ساااااااااااره وبقيت تصرخ وتعيط باسمها بهستريه وادم مش فاهم منها اي حاااااجه
ادم بخوف ودموع حاضر اهدي هجيبهالك وزق رجال المطااافي وطلع جري علي الدور التالت والعماره بتولع وهو كان باب وحيد فحاول يكسره معرفش فضل يكح بتعب من الدخان وفضل يحاول يكسره وهو تعبان وبيكح لحد ماكسره ووقعه خااالص ودخل الشقه كانت كتله من الناااار وسمع صوت صويت وعياط طفله من اوضه خاااف اوي وجري ناحيه الاوضه بس كان في نار فكل حته بتمنعه واكمل بخوف ودموع متخافيش ياقلبي هطلعك اهدي
ساره سمعته وفرحت اوي وفي نفس الوقت ادم عدي من النار وكسر الباب وشافها طفله صغيره واقفه وسط النار ووشها مليان عياط وخوف
ساره لما شافته اكملت بعياط وفرح باااابي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب غير مشروط)