روايات

رواية حب غير مشروط الفصل الخامس عشر 15 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الفصل الخامس عشر 15 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الجزء الخامس عشر

رواية حب غير مشروط البارت الخامس عشر

حب غير مشروط
حب غير مشروط

رواية حب غير مشروط الحلقة الخامسة عشر

ساميه بعياط وخوف الحقني يا ادم ابوك بيموت
ادم بصدمه ايييه انتي بتقولي ايه انا جاي حالا
ساميه بعياط قلبه واجعه يابني علشان بقاله يومين بينسي الدوا اغمي عليه وتعبان اوي وبرن علي مالك مش بيرد مقفول وفضلت تعيط
ادم وهو بيلبس الجزمه اكمل بحده وخوف يا ماما حراام عليكي قايلك انتي اديهوله بلمعاد
ساميه بعياط والله يابني نسيت اكيد مش هكون فاكره واعمل كده
ادم نفخ واكمل بخوف سلام يا امي سلام دلوقتي جاي حالا
ساميه بعياط سلام
منه بنوم وهي بتقوم مالك يا ادم في ايه يا حبيبي
ادم بخوف وهو بيمسك المفاتيح والفون اكمل منه انا نازل دلوقتي
منه قامت واكملت بقلق في ايه يا ادم
ادم بدموع وخوف بابا تعبان اوي
منه بخضه ايه ليه ماله عمو
ادم بخوف ودموع معرفش معرفش يا منه بس ادعيله
منه بدموع حاضر يا حبيبي هدعيله والله وحضنته واكملت متخافش هيبقي بخير
ادم بوجع ودموع لو هو كمان سبني هموت يا منه انا مليش غيره
منه بعياط هشش لا متقولش كده ومسحت دموعه واكملت بحزن روح شوفه وطمني ارجوك يا ادم
ادم حاضر حاضر
منه طب ادم اجي معاك علشان خاطري
ادم بقلق منه والله مش وقته ارجوكي هاخدك الف بيكي
منه بحزن طب هروح لتاليا
ادم ماشي يا حبيبتي اوصلي رنيلي
منه بدموع حاضر
وادم قفل الباب ونزل جري
ومنه وقفت تعدل طرحتها وتنزل
عند تاليا وعمرر ( ده كده تاني يوم جوازها لان البارت اللي فات كان كله احداث في نفس يوم جوازهم )
تاليا صحيت علي صوت الفون بتاعها وردت
تاليا بتعب الو
كمال صباح الخير يا حبيتي
تاليا اتعدلت ورفعت الملايه كويس علي نفسها واكملت صباح الخير يا عمو
كمال هي منه يا حبيبتي مش طلما ناويه تبات عندك مفروض تعرفني بدل ماقلق عليها كده ?
تاليا بستغراب منه
كمال بشك اه هي قالتلي ان
تاليا بضحك مزيف اه يا عمو عارفه انا اقصد ان ازاي يطلع من منه حاجه زي كده ازاي طلما باتت مفروض كانت تقولك انا فكراها معرفاك
كمال بتنهيده لا يابنتي مش معرفاني علي العموم صحيها عايز اكلمها معلش يا تولي
تاليا بتوتر اصحيها ااه حاضر
وحطت ايديها علي عمر واكملت منه وبتهزه براحه واكملت منه حبيبتي قومي
عمر بنوم ايه يا تا
ولم يكمل حتي تاليا وضعت ايديها علي فمه بخوف تسكته ففتح عينه وبصلها بستغراب
تاليا بضحك مزيف قتيله نايمه يا عمو معلش تصحي هخليها ترنلك علطول
كمال بحب ماشي يا حبيبتي معلش ازعجتك
تاليا بابتسامه لا ولا اي حاجه
كمال سلام
تاليا سلام
وقفلت وتنهدت براحه
عمر اتعدل واكمل اااه بتقوليلي ايه ياروح امك منه ??? وقرب منها وبقيت هي تحته
تاليا ضحكت واكملت بتوتر انا قليله الادب ومتربتش بليز ابعد بس الحيوانه منه نزلت شكلها امبارح لصاحبك وطبعا قالت عند تاليا ماهو كل مصيبه عند تاليا مفيش غير تاليا فانا بعمل نفسي انها جمبي وبصحيها كده بس متفهمش غلط
عمر ضحك واكمل ادم تلاقيه كان غيران مني ولا حاجه فاتصل نزلها يقعدوا سوا
تاليا بضحك طب اوعي يا عمر واتلم عيب كده
عمر بضحك عيب ايه فين العيب يا مدام عمر عز الدين خلاص احنا مفيش بينا عيب
تاليا ضحكت واكملت منه لله اللي كان السبب بقي
عمر برفعه حاجب منه لله ?? طيب الحساب يجمع وانا هوريكي منه وغمز واكمل ولا عمر
تاليا بضحك لا خلاص انا اسفه وبعدين انا عارفه من غير ماتوريني عمر طبعا حد يقدر ينكر
عمر بضحك يمكن عايزه تتاكدي ولا حاجه
تاليا بضحك لالا والله كلي ثقه فيك ياروحي اوعي كده علشان انت شكلك ربنا مديك حبه صحه فبتفتري علي خلق الله انما انا غلبانه وهبطت
عمر ضحك وغمز واكمل لالا انتي فافي اوي يابت يا تولي و لازم تتغذي
تاليا بخجل والله انت قليل الادب اوعي بقولك عايزه اقوم وضربته في صدره
عمر بضحك بقي هي دي الصباحيه بتاعتك يا تااليا بتضربيني وتقوليلي اوعي
تاليا بضحك اومال اقولك ايه قرب
عمر وهو بيقرب اكتر منها اكمل بضحك ده ياريت ونزل ايده مشاها علي ضهرها فشهقت تاليا ووشها حمر واكملت بخجل اوعي يا عمر
عمر فضل يضحك عليها وقرب باسها بحب وهمس والله بحبك
تاليا بحب وانا بموت فيك
وقرب باسها بحب بعد دققتين سمعوا الباب بيخبط
تاليا بخضه عمر قوم شوف مين
عمر بهمس سيبك منهم اللي بيخبط هيزهق ويمشي دلوقتي
تاليا بخجل عمر بجد قوم شوف مين علشان خاطري وهات الدريس بتاعي ده من الارض ارجوك
عمر بهمس يا تاليا هيكون مين يعني اكيد حد من البيت سيبك منهم
تاليا بخجل لالا ممكن ادم ومنه قوم علشان الحق اجهز متحرجنيش ابوس ايدك
عمر ضحك عليها وقام لبس واداها الدريس واكمل محسساني اني شاقطك الله يحرقهم علي الصبح حتي وانتي مراتي مش عارف اتلم عليكي خالص وخرج
تاليا بخجل يا عمر اتلم
وقامت بسرعه تلبس الدريس
عمر فتح واكمل بصدمه ايه ده مالك يا منه
منه بدموع مفيش فين تاليا
عمر بقلق جوه اهي تعالي واكمل بصوت مسموع تاليا دي منه بس ادم مجاش
تاليا دخلها يا عمر
ودخلت منه لتاليا كانت بترتب السرير بس اول ماشافتها كده سابت كل حاجه زي ماهي واكملت بقلق مالك يابت في ايه ادم زعلك ?
منه حضنتها واكملت بدموع لا معمليش حاجه بس باباه تعبان اوي وهو نزل قلقان جدا ومرضيش اروح معاه
عمر بصدمه عم ابراهيم انا لازم اروحله
تاليا بقلق اه يا عمر روح وطمنا
منه بدموع وعرف ادم اني جيتلكم علشان قالي اقوله ومش بيرد علي الفون
عمر وهو بياخد لبس وخرج واكمل بسرعه ماشي هقوله وانتي يا تاليا خليكي انهارده متروحيش الشركه بكره اوديكي خليكي مع منه متنزليش
تاليا بقلق حاضر يا حبيبي
وخرج برا الاوضه ولبس ونزل
تاليا حضنتها واكملت ممكن تهدي والله هيبقي بخير
منه بدموع ادم صعبان عليا اوي هو ليه بيحصله كده وليه دايما عايش خايف يتيتم ويتقهر تاني ليه اهله مش معاه ليه يموتوا شباب كده يارب ده انا قلبي واجعني مبالك هو يا تاليا بجد هو تعب اوي وشاف حاجات مفيش طفل يتحملها ولا يعرف معني الموت في سنه
تاليا حضنتها واكملت بدموع حرام يا منه استغفري ربك ده اعتراض علي مشيئته وانا عارفه والله انه تعب كتير وادم ربنا هيعوضه عن اللي شافه هو مطلعش راجل كده وقد المسئوليه من فراغ يا منه ادم شاف كتير وراجل بجد وصدقيني ابوه هيبقي زي الفل
منه وهي بتمسح دموعها يارب يا تاليا يارب بجد انا صليلته قبل ماجي والله وابتدت تهوي بايديها لنفسها
تاليا ثواني اعلي التكييف فكي طرحتك محدش هنا علشان انتي نفسك ضيق ومتتخنقيش بدل مابتهوي بايدك كده
منه فكت طرحتها ونزلتها علي كتفها واكملت بابتسامه سيبك مني انتي وعمر عاملين ايه وغمزتلها
تاليا بضحك شوف البت دماغها في ايه ولا ايه
منه بضحك الله مش بطمن علي اختي وبصت عليها وفضلت تضحك واكملت يخربيتك شوفي رقبتك كده
تاليا بستغراب مالها
منه فضلت تضحك واكملت والله كويس انك محجبه وان ادم مجاش علشان لو كان جيه وانتي مش محجبه وطلعتي بأي دريس كنتي اتفضحتي وضحكت واكملت خلاص انا كده اطمنت انك تمام
تاليا قامت وقفت قدام المرايه واكملت مالها دي وبتبص علي رقبتها شافت العلامه فاتكسفت واكملت باحراج احم هو .. هو
منه بضحك يابت خلاص في ايه محدش غريب شافك يعني ده انا بس الحمدلله انك محجبه بجد وبعدين ده جوزك يعني مش حد غريب
تاليا باحراج بس يا مهزقه اتلمي وضربتها بلمخده
منه فضلت تضحك واكملت خلاص بجد شكلك قمر وانتي محرجه كده … بس خدي هنا صح يخربيتك لبستي الدريس الستان ده ليله دخلتك ?
تاليا معلش نسيت اشتري حاجات من اللي بتتلبس عمر مقاليش ان هنتجوز .. انتي بتستفزيني ليه يا منه هو انا كنت اعرف
منه بضحك صح انا اللي غبيه بس ادينا عرفنا ولا ايه
تاليا بستغراب بمعني ?
منه بضحك مش عروسه هاتي بقي
تاليا بضحك والله انتي عايزه تتربي
منه ضحكت واكملت الله مالك هو مش جوزك يابت وغمزت واكملت وبعدين ده عمرر
تاليا ابتسمت بحب واكملت حاسه اني كنت في كابوس وصحيت علي حلم حلو اوي يا منه بس خايفه افوق منه وميطولش
منه يا شيخه فال الله ولا فالك ليه النبر ده ..بعدين خدي هنا صحيح عملتي ايه في موضوع تعبك مع عمر
تاليا بحزن تصوري حتي هو عنده مشكله في الخلفه ومش بيخلف
منه بحزن وصدمه يا حول ولا قوه الا بالله ربنا يعوض عنك يا حبيبتي وكده كده انتي مكنتيش عايزه غير عمر ولا ايه
تاليا بابتسامه حزينه اه اكيد وعنيها دمعت واكملت بس تعرفي احساس انك تتجوزي الراجل اللي بتحبيه بعد شوق سنين حلو اوي بس الاحلي منه اني اشيل حته منه جوايا وتنهدت بوجع واكملت انا كنت مستبعده الامل لما انا كنت تعبانه بس لما لقيت ان جوزي كمان تعبان فقدته خالص
منه ولا تفقديه ولا حاجه الله علي كل شئ قدير ده ابتلاء من ربنا وربنا اذا احب عبده ابتلاه بطلي هبل كده مش هنعترض ولا ايه منتي لسه قايلالي مينفعش نعترض
تاليا تنهدت بوجع واكملت هو الواقع اصعب بصراحه من اي كلام قولته لان مجرد مابقيت مراته شرعا وقانونا اتمنيت يكونلي طفل منه بس الحمدلله دي اراده ربنا انا مش عايزه حاجه تاني غير عمر هو اللي هيكونلي سند في الدنيا وانا هكونله كل حاجه ومحناش اول اتنين ربنا ميكرمهمش باطفال
منه مادمتي عايشه يعني في امل اوعي تفقدي رجائك وايمانك يا تاليا
تاليا ابتسمت بدموع واكملت امين يارب
منه حبت تهزر معاها فاكملت بضحك ايوه امسحي دموعك كده واتصلي اطلبي كام حاجه عدله تتلبس جوزك هيخلص انهارده اخر يوم ليه كليه رسمياا وهيفضالك بقي وغمزتلها
تاليا ضحكت من بين دموعها واكملت هتفضلي دماغك مش سالكه كده كتير
منه بضحك يابت عليا انا علي منمن طب ده انتي هتموتي ويرجعلك بسرعه تلاقيه وحشك
تاليا فضلت تضحك واكملت والله انتي عايزه تتربي مفيش الكلام ده خليه برا
منه بغمز يابت
تاليا بضحك والله انتي فهماني غلط خالص .. انا لما بشوف عمر ماشي ناحيتي بس بحس اني عايزه الارض تتشق وتبلعني من التوتر
منه فضلت تضحك عليها وقعدوا يتكلموا
في المستشفي
قاعد ادم حاطط راسه بين ايديه ودموعه بتنزل وامه جمبه مبطلتش عياط
ساميه بدموع قلبي واجعني يابني ربنا يستر مش قادره خايفه اوي يا ادم
ادم مسح دموعه واكمل متخافيش يا حبيبتي باذن الله خير
ساميه بدموع فين اخوك يا ادم مجاش ليه
ادم بتنهيده والله يا امي معرفش عنه اي حاجه تلاقيه نايم في السكن او في الكليه وميعرفش
عمر جيه واكمل بخوف ها يا ادم طمني عمي عامل ايه
ادم حضنه واكمل بدموع انا تعبت اوي يا عمر تعبت مش عارف اعمل ايه بابا بيروح مني وانا مش عارف اتصرف
عمر طبطب علي ضهره واكمل بحزن متقلقش يا حبيبي باذن الله هيبقي بخير انت ادعيله بس اجمد كده يا ادم
ادم وهو بيمسح دموعه اكمل بوجع يارب يارب يا عمر
الدكتور خرج
ادم بلهفه دكتور محمود طمني والدي اخباره ايه
الدكتور باسف انا بعتذر بس الوالد حالته الصحيه خطر جداا والقلب تعب وهيحتاج عمليه في القلب
ادم اتصدم واكمل بوجع طب وبعد العمليه دي هيبقي كويس
الدكتور باذن الله هنعمل اللي علينا والباقي علي ربنا انت عارف الكلام ده يا دكتور
ساميه بدموع ودي هتطلع بكام يا دكتور
الدكتور يعني في رنج 80 الف
ادم بصدمه 80 الف
عمر ده كتير جدا يا دكتور
الدكتور ده في بتبقي 160 والله يا دكتور عمر بس ده مش ليا ده الدكتور اللي هيبقي المسئول الاول حدد السعر ده
ادم بوجع تمام
الدكتور عن اذنكم والعمليه لازم بعد 3 ساعات من دلوقتي
ادم قعد محتار وموجوع ومش عارف يعمل ايه ودموعه نزلت بصمت
ساميه بدموع هنجيب منين يارب المبلغ ده .. ده انت عالم بحالنا يارب
عمر نفخ واكمل بجد كتير جداا ايه ده مفيش احساس .. طب بص يا ادم انا معايا
ادم بحزن وبمقاطعه اقعد ساكت يا عمر
عمر يابني منا معااايا فلوس صحيح مش معايا حاليا ال 80 كلهم بس الحمدلله في فلوس انت خد اللي موجودين ونشوف هنكمل منين
ادم بحده طب ممكن تسكت انت بقيت راجل متجوز ومسئول عن واحده اخد انا فلوسك وبنت الناس دي تعيشها منين ولسه مشتغلناش
عمر بحده يا جدع انت بتستعبط هو علشان التفكير ده هنسيب ابوك تعبان
ادم بحده انا قولت اللي عندي وخلاص ياعمر حتي لو انت ادتني انا معرفش حد اكمل منه المبلغ فخلاص مش هينفع
عمر بتنهيده انا معايا 40 الف للاسف
ادم بوجع اممم يعني حتي لو سمعت كلامك واقف علي النص التاني وحط ايده علي راسه وبقي يبكي بصمت
ساميه بدموع ادعي يا بني وهتفرج باذن الله
ادم بدموع منين يا امي كل ده هنجيبه منين يعني منتي عارفه
عمر بتفكير هو ممكن .. لالا خلاص
ادم بصله واكمل ممكن ايه قول
عمر يا عم لا خلاص
ادم بحده بتفكر في حل قول متتعبش اعصابي
عمر بتنهيده وتوتر انا كنت بقول يعني لو تستلفهم مش تاخدهم اهو علشان متتعصبش من
ادم اه من مين ??
عمر بتنهيده من منه هي الوحيده اللي هتلاقي معاها المبلغ ده
ساميه منه مين حبيبته ?
عمر هز راسه ب اه
ادم بحده انت اتجننت انت عايزني اطلب من منه فلوس لعمليه ابويااا ده مستحيل يحصل
عمر بحده متخليش كبريائك وشكلك قدامها يوديك في داهيه ابوك دلوقتي محتاج كل جنيه وعايز السرعه فاضل 3 ساعات وبس
ساميه بخوف يالهوي صح امتحانك يا ادم انت نسيته يابني
ادم بدموع امتحان ايه وزفت ايه يا امي دلوقتي بس انا في ولا ايه
ساميه لالا يابني مش هينفع دي اخر ماده واخر يوم وخلاص هتبقي اتخرجت روح بسرعه وتعالي
ادم بدموع مش هقدر اسيب ابويا مش هقدر
عمر يلا هنروح نحل اي حاجه بسرعه كده كده احنا عارفين الماده كويس ونيجي
ادم بوجع بجد مين ليه نفس يفكر تعبت يارب كتير كل ده عليا وقام باس علي راس ساميه واكمل بدموع بسرعه وجايلك مش هتاخر
ساميه بدموع ماشي يا بني وفضلت تبكي وتدعي لجوزها ربنا يقومه ليها بالف خير
في الجامعه
كليه العلوم بعد الامتحان
جيسي امسكي ياختي تشيرتك اللي رنيتي عليا بليل علشانه
صافي ده الحمدلله انك لقتيه بجد غالي عليا جدا
جيسي بضحك ليه مين جابه ها
صافي بابا الله يرحمه اتنيلي فكرتي في ايه
جيسي بتنهيده حزينه تصدقي انا بحب بابا اوي وهو بيحبني بس عمري ماحسيت بحنيته عليا انا ومنه خالص حتي لو بيدلع فهيدلع منه
صافي يمكن لان منه غلطاتها اقل منك يا جيسي يعني علي سبيل المثال منه اتحجبت انتي جايه بدريس حماله قصير الجامعه فانتي غيرها خالص بصراحه وبعدين انتي قولتيلي انه هزقكم قريب انتوا الاتنين ومضايق من طريقتكم
جيسي بتنهيده والله مبقتش تفرق معايا وحتي منه بقي يعاملها وحش الفتره دي انا اوقات بحسه بيعاملها حلو لهدف حقيقي بستغربه وتنهدت واكملت انا المهم عندي شخص واحد بس
صافي بستغراب وده اشمعنا الكلام ده دلوقتي حساكي متغيره
جيسي بفرح مش عارفه بس حاسه ان اللقاء واني اجتمع بيه وابقي مراته قرب اوي يا صافي قرب اوي
صافي بستغراب ده ازاي ايه جد يعني
جيسي بضحك اقولك ياستي
في بيت شهد
شهد حطت الاكل علي السفره واكملت حاتم يلا علشان الفطار جهز
حاتم خرج وباس خدها واكمل تسلملي الايدين الحلوين
شهد بصتله بقرف ومسحت مكان بوسته من علي خدها
حاتم وهو بيقعد اكمل بضحك الله للدرجه دي بتكرهيني
شهد بدموع ووجع ياريت كنت ارتاحت
حاتم بتنهيده ممكن متعيطيش
شهد بحده ودموع وانت مالك هو انت يهمك في ايه اصلا اعيط او لا انا عندك مجرد جسم مش اكتر من كده
حاتم ببرود وهو بياكل هو انتي مكدبتيش بس انا بحس بردو ويصعب عليا انك تعيطي بسببي
شهد بوجع ابتسمت بسخريه واكملت لا كتر خيرك
ورايحه تقوم حاتم مسك ايديها واكمل بحده اترزعي كلي و100 مره اقولك متقوميش من علي الاكل الاكل مالوش علاقه بأي زعل
شهد بوجع مليش نفس ونفضت ايده عنها ودخلت الاوضه ورزعت الباب
حاتم نفخ بعدين قام وحط الاكل علي الصنيه ودخل واكمل طب اديني جيتلك اهو ومش هاكل غير لما تاكلي
شهد بحده ودموع شالله ماعنك طفحت
حاتم بصلها واكمل اهون عليكي يا شهد
شهد بصتله واكملت بوجع ودموع عارف ايه اللي يوجع بجد ?
حاتم اني مش ههون عليكي
شهد بدموع كويس انك عارف
حاتم نفخ واكمل بحده شهد انا لحد دلوقتي بتكلم معاكي بلحسنه انما قسما عظما لو مبطلتي دلع انتي حورا في اللي هيحصلك يلا علشان تاكلي
شهد بحده انا قولت مش
حاتم بمقاطعه و بحده طب ناا قووولت يلااااا
شهد اتفزعت وقامت قعدت قدامه علي السرير وكالت بصمت ودموعها في عنيها
بعد شويه حاتم قام واكمل الحمدلله تسلم ايديك يا شوش
شهد ابتسمت بحزن وقامت شالت الاكل وغسلت ايديها والمواعين وحاتم جيه حضنها من ضهرها واكمل هنزل انا ها
شهد بجمود تمام
حاتم بضحك ايه ده يعني مش هتقوليلي واحشتني وتقعديني معاكي شويه
شهد بجمود لا مبيوحشنيش الحرام
حاتم برفعه حاجب اممم قولتيلي وقرب عليها واكمل وهو بيدفن وشه في رقبتها بحب بس انتي واحشاني اوي اوي يا شهد
شهد بحده ودموع حاتم ابعد عني
حاتم بهمس وهو بيبوس رقبتها ولو مبعدتش هتعملي ايه هتبعدي حبيبك عنك ?
شهد بحده ودموع اه ابعده علشان ده الصح
حااتم رفع وشه واكمل بحده انتي في ايه يابت انتي عايشه دور مش دورك لييه فوقي بقي انا لو عايز 100 واحده غيرك هجيبها هنا قدام عنيكي كمان بس انا عمري ماعملتها اصلا انتي الوحيده اللي قربت منها في حياتي كلها ..هو انا علشان معرفش غيرك وعارفه ان بحب وقتي معاكي هتشوفي نفسك عليا لا يا حلوه انسي انا متخلقتش ولا هتتخلق اللي تقول لحاتم الشريف لا علي حاجه انا جايبك من الشوارع وعادي جداا ارجعك ليهااا فاتظبطي كده احسنلك علشان لو متظبطيش يا شهد انا عادي جدااا ممكن
ولم يكمل قاطعته شهد
شهد بدموع ووجع اقولك انا ياحاتم بيه ممكن ايه .. ممكن تعتدي عليا وتاخدني غصب مش كده ?? وشقت الدريس بتاعها من فوق واكملت بعصبيه ودموع يلا يلا خد اللي انت عايزه ما ده اللي انت متعود عليييه اصلااااا انك تعتدي عليااا قال ايه علشان تكسرني وتذلني وضحكت بوجع ودموعها في عيونها بس تصدق انت مش حيوان ولا زباله زي منا بقولك لاااا واكملت بعصبيه ودموع وهي بتشاور علي قلبها ده اللي حيوان وزبااااله 100 مره علشان نسي كل الاهانات والوجع ده وحبك علشان اهتميت بيه شويه لانه عمره ماشاف امان ولا حس باهتمام وحنيه حد وصدق ان شفقتك عليه حب ده اللي غبييي وهو اللي حيواااان مش انت يااا حاتم ده غبي لانه فكر قربك مني حب ليه فكر ان نظرتك وطريقتك حب فكر ان سهرك جمبي وقت تعبي حب فكر ان قلقك وخوفك عليا حب بس لالا انت بتحافظ علي الجسم اللي عاجبك مش اكتر انا بجد اسفه اني في يوم حبيتك
حاتم رايح يتكلم قاطتعه واكملت بوجع ودموع لالا انا هقولها كنت بتقول ايه علي وجودي هنا اااه لمزاجك صح انا افتكرت وعياطها زاد واكملت وحقيقي انت كنت بتشفق عليا وبصعب عليك علشان يتيمه مش اكتر وانا اللي غلط وفكرته حب بس انت ايه .. اه افتكرت انت بتحب منه بنت عمك حب عمرك وهتتجوزها وعلت صوتها واكلمت بدموع اصل لازم حاتم بيه الشريف يتجوز بنت بنوت متكونش سلمتله هو نفسها وضحكت بوجع واكملت مع انك عارف اني معملتش كده وانت اكيد عملتلي حاجه علشان تقربلي بس معلش هعمل نفسي مصدقاك وانت حقك يا حبيبي حقك تقول كده اصل انا مليش اهل ولا حد يقفلك ويضربك ويجرجرك في المحاكم ويقولك انت ازاي تغتصب بنتي او اختي او بنت عمي او قريبتي حتي انا مليش حد يقولك بأي حق قافل عليا وحابسني في بيتك وسرقت مني كل حقوقي فإني اعيش حره وفي حالي واطلع وانزل وانام براحه نفسيه من غير وجع وتعب علي الاقل انت بللي عملته فيا انا عمري ماهتجوز واخلف واستقر ولا اعيش طبيعي اصلا واروح هنا وهنا انت قررت من نفسك اني هفضل هنا وبس مابين اربع حيطان لحد مااموت انا بس ليا عم جشع ما صدق انك روحت رميتله كام جنيه وعياطها زاد واكملت بوجع بس انا اسفه تاااني اني حبيتك بس اسفه لنفسي مش ليك انت ومن انهارده خلاص اكملت بعصبيه ودموع هعمل اللي جيت علشانه علشان انا عرفت مقامي كويس اوي والشكر ليك يا حبيبي واحده ملهاش حد طبيعي تبقي دي نهايتها .. مالك ساااكت لييه وضربته في صدره واكملت ما يلا .. يلا يااا حاااتم خدني وارميني واعتدي علياااا زي كل مره يللاا بقولك وبتضربه في صدره واكملت بعصبيه وهي بتشق دريسها اكتر يللاااا افرض نفسك عليااا زي كل مره يلا وريني قد ايه انت راااجل جامد وقوي وانا قدامك فراشه بتدوس عليها بسهوله وبتاخد اللي عايزه كل مره منها يلااا بدل منتا بقيت شغال تهديد بس كل شويه وبتقولي مقدرش امنعك تقربلي وانك لو عايزني هتاخدني.. وضربته جامد في صدره واكملت بعياط هستيري. وعصبيه سااااكت ليييه قولي مش ده اللي انت عاااايزه ???
حاتم بصلها بصدمه شديده من كلامها وقد ايه هي موجوعه منه وبتبين بس قوتها في عز ضعفها للدرجه دي هي شافت وعانت كتير وتنهد بوجع وشالها بين ايديه ودخلها الاوضه وجاب دريس جديد وساب القديم وقع علي الارض لانه كان اتقطع خالص وهي غمضت عنيها بدموع ووجع فاكره هيقربلها بس اتفاجئت لما لقيته لبسهولها واكمل بهدوء اهدي ونتكلم بعدين يا شهد انتي مش كويسه دلوقتي انا ماشي
وفعلا مشي وقفل الباب
وهي قعدت علي الارض وفضلت تعيط
شهد بوجع وعياط منك لله يا حاتم انت واليوم اللي شوفتك فيه كان يوم اسود يوم ماحبيتك جبت لنفسي الوجع والقهر حبيت حيوان اااه يارب علي وجع قلبي وفضلت تعيط واكملت هدي نار قلبي يااارب هدي نار قلبي وتعبت من العياط لدرجه قامت رجعت فتره طويله وطلعت نامت بتعب ودموعها علي خدها
في الجامعه
ادم بيحل بسرعه وكل تفكيره هيعمل ايه في موضوع باباه وخايف اوي بعدين اكمل بصوت عالي انا خلصت يا دكتور
عمر شافه قام فاكمل وانا كمان وسلم الوررقه زيه وطلعوا جري
ادم وهو ماشي بسرعه انت خلصت يا عمر
عمر بضحك فاضل 3 اسئله بس مش خساره فيك
ادم بتنهيده يابني طب كنت خلصهم بتشيلني ذمبك لييه
عمر يلا يا ادم والله انا عكيت ربنا يستر الواحد مفيهوش دماغ يفكر خالص
ادم بدموع والله علي رايك
عمر يلا انجز علشان فاضل ساعه
ادم بص في ساعته اتوتر واكمل يلا
في المستشفي
ادم بلهفه ها يا ماما طمنيني في جديد
ساميه بدموع لا يا حبيبي قولي انت عملت اي في امتحانك
ادم بنفخ امتحان ايه وزفت ايه مش وقته امتحانات دلوقتي يا امي
عمر بصله بحده واكمل الحمدلله بخير يا امي معلش اعذريه
ساميه بدموع عذراه يابني عذراه
وفون ابراهيم رن
ساميه بتوتر ادم الحق مكتوب المدير
ادم بحده هي ناقصه قرف امه هو كمان
عمر يا عم رد كفايه اللي ابوك فيه ميبقاش خراب من الشغل كمان
ادم رد واكمل الو
كمال الو فينك يا ابراهيم
ادم بتنهيده انا ابنه حضرتك هو تعبان جدا وعايز عمليه فمش هيقدر يشتغل اافتره دي
كمال بستغراب عمليه عمليه ايه
ادم بتنهيده في القلب
كمال ااه الف سلامه عليه
ادم بحزن هو ممكن لو سمحت اطلب طلب من حضرتك
كمال اوي اتفضل
ادم قام وقف واتقدم شويه لقدام واكمل بحزن ووجع هو ممكن حضرتك تسلفني 80 الف واعتبرهم سلفه وانا هرجعهملك والله اقرب وقت لما اجمعهم انا يمكن معرفش حضرتك بس عرفت مره من بابا ان حضرتك راجل اعمال يعني فبطلب منك عنوان شركتك واجي اقابلك و
كمال بمقاطعه وهو بواب عندي او ابن بواب هيرجع مبلغ زي ده ازاي ?
ادم اتصدم واكمل بوجع ودموعه واقفه علي احرف عنيه نعم يافندم ?
كمال بسخريه زي ما سمعت دي حقيقه انا اه اعرف ابوك معرفه سطحيه فوافقت بحكم انه راجل كبير وصعب عليا انما سلفه والمبلغ ده ليه … ده لو انت شغال عندي في الشركه مش هوافق بردو لان المستوي ده ميقدرش انه يرجع المبلغ ده كله يا حبيبي وده مش عيب الفقر عمره ماكان عيب انا بس اللي اقدر عليه اقولك مكان والدك محفوظ لحين مايخف وكده يبقي كتر خيري
ادم بوجع ودموعه نازله بصمت اكمل تمام
كمال سلام وابقي طمني علي باابا وقفل
ادم فضل واقف دموعه بتنزل بصمت وموجوع اوي وراح قعد جمب امه بصمت
ساميه بدموع ها يا بني طولت ليه كده
ادم بانتباه ها لا ولا حاجه انا بس بفكر انما المدير راجل محترم قالي بابا ياخد اجازه براحته ومكانه محفوظ
ساميه بدموع كتر خيره يابني
ادم فضل يفكر في الكلام وهو متعصب اوي وكور ايده بغضب وعنيه فضلت تدمع ومش راضيه تقف ومقهور من الضعف اللي هو فيه ده وحس بذل وكسره نفس ووجع عمره ماحسها في حياته
ومنه كانت عماله ترن وهو يكنسل وفضلت كده كذا مره لحد ما رد عليها
ادم بعصبيه عاااايزه ايه انتي التانيه معني اني مردتش عليكي يبقي مش قادر اتكلم او معايا حاجه ليه الزن ده انتي مبتفهميش لييه هااا
منه اتصدمت من طريقته واكلمت بوجع انا بس كنت
ادم بماقطعه وعصبيه ولا كنتي ولا زفت منه حلي عن نفوخي الساعه دي انا مش طايق نفسي ولا طايق حد
منه عنيها دمعت واكملت طب انا ممكن اجيلك و
ادم بمقاطعه وعصبيه لا متجيش شكراااا انا مش عايز منك حاجه غير تبطلييي زن ووش ومش كل ثانيه رن رن ايييه هو سنترال
منه بدموع تمام يا ادم انا اسفه مش هزعجك تاني باي
ادم قفل الفون ورماه جمبه بعصبيه
ساميه بحده انت متربتش وعايز تتربي هي مالها يعني يابني عملت اي بنت الناس علشان تزعقلها بلطريقه دي الحق عليها قلقت وبتتصل تتطمن
ادم بحده سيبك منها هي عايزه كده انا مش ناقص ومحدش حاسس بيا
عمر بحده ويا متخلف هي ايش عرفها اللي انت فيه مينفعش الطريقه دي البت بتتمنالك الرضا ترضي وبتقف جمبك فكل حاجه بطل بغائك وطريقتك دي بقي
ادم بعصبيه يا عمررر رنت مره واتنين وتلاته وعشره وانا بكنسل خلاااص يبقي مع اهلي حاجه تقدر ده وتسكت انما دي لا زن زن ومبتفهمش اسكت اسكت يا عم بلاش قرف
ساميه بحده ودموع انا عارفه كل اللي بتقوله من حرقتك علي ابوك وانك مش لاقي حل بس البنت فعلا ملهاش ذمب
ادم نفخ واكمل يا امي والله مش وقته نسيب كل اللي احنا فيه ونمسك في منه انا هصالحها بعدين
عند تاليا
تاليا واخدها في حضنها واكملت بقلق اهدي اهدي يا حبيبتي وخدي نفسك يابت كفاياكي عياط هيغمي عليكي مش كده .. اكيد والله معاه حاجه انا اول مره اسمع ادم بيتكلم بلطريقه دي معاكي اكيد عمو معاه حاجه يا منه
منه فضلت تعيط واكملت ليه ليه القسوه دي يا تاليا انا قولت ايه بس وفضلت تعيط
تاليا اهدي نا هشوف عمر ورفعت الفون تكلمه
عمر شاف الرنه اتقدم شويه واكمل ايه يا حبيبتي
تاليا بعتاب ينفع اللي عمله صاحبك ده يا عمر منه هتموت من العياط
عمر بتنهيده غبي انا عارف بس اعزريه يا منه غصب عنه ربنا اللي يعلم بيه
منه بخوف ولهفه ليه ماله يا عمر ابوس ايدك قولي حصل ايه
عمر بحزن عمو تعبان اوي وحالته متاخره ومحتاج عمليه ب 80 الف .. وسكت وافتكر ان ادم مش قايل منه فرق المستوي فاكمل وادم فلوسه واقفه حاليا بسبب مشكله فمش عارف يجيب منين لابوه وفاضل ساعه بلظبط فاهو مضغوط وغصب عنه يا منه معلش ابوه بين الحياه والموت وانتي عارفه بقي عمو عنده غالي ازاي
منه افتكرت عياط ادم علي انه خايف يفقده ويرجع يتيم تاني فاكملت بدموع يا حبيبي يا ادم اكيد مرعوب عليه انا هاجي وادفع الفلوس يا عمر
عمر لالا مش قبل ماتاخدي رايه
منه اكيد هقوله سلام نازلالكم دلوقتي
تاليا بحزن شوفتي غصب عنه ازاي
منه بدموع انا حاسه بيه وعارفه هو بيفكر في ايه دلوقتي …ادم خايف يا تاليا خايف الزمن يعيد نفسه ويتقهر تاني عايش عنده وسواس من الفراق والموت انا هروحله لازم اقف جمبه ده حبيبي
تاليا وهي بتلبس دريس خروج اكملت يلا بينا
بعد شويه في المستشفي
منه جات واكملت بدموع ادم وحضنته واكملت بعياط متخافش يا حبيبي باباك هيبقي بخير انا معرفش ايه الحظ ده ان يحصل عطل ومتعرفش تجيب فلوس لعمو بس هتتحل يا عمري وهيبقي كويس والله
ادم استغرب وبص لعمر قاله بهمس انه كلمها يعني
تاليا وقفت جمب عمر واكملت الف سلامه علي عمو يا ادم
ادم بوجع الله يسلمك يا تااليا
منه خرجت من حضنه واكملت بدموع ياروحي متخافش والله هيبقي بخير بص هو انا رايي
ادم بحده انتي ايه نزلك هو مش اانا قااايلك متجيش ولا هو الحمار مالوش كلمه بتتسمع خالص
ساميه بحده بس يا ادم عيب ميصحش ايه اللي بتقوله ده انت اتجننت
منه اتصدمت من طريقته واكملت بدموع انا جيت اقف جمبك وطلعت فلوس من شنطتها واكملت وجبت دول معايا وقولت انه احنا واحد فا ممكن تاخدهم و
ادم بحده سبق وقولتلك يا منه انا مباخدش فلوس من حريم ومش يوم ما اخد اخد منك انتي
منه بابتسامه حبيبي انا مش غريبه هو زي ابويا زيك و
ادم بعصبيه ماقولتلك لا هو انتي ليه مصممه تحسسيني اني مش لاقي اكل وانك مفيش منك وبنت اكابر ومعاكي فلوس دايما وجايه تدفعي لابويا لا احنا مبنشحتش من حد ابنه موجود وابنه هيتصرف وانا من انهارده وليوم ما اموت مش هطلب جنيه من اي حد
منه بوجع ودموع انا حد يا ادم ??
ادم نفخ واكمل بعصبيه منه بقولك ايه والله انا مش ناقص سبيني في اللي انا فيه وخدي بالك حسابك معايا بعدين علي كسر كلمتي ده ونزولك وانا قايلك متجيش
ساميه ضربته بلقلم فشهقت منه واكملت بحده ودموع كفاياك بقي ايه نازل تهزيق واهانه في البت من قبل ماتيجي انا مقدره اللي انت فيه وانك غصب عنك وانه حته من روحك جوه مش ابوك بس … بس مش معني كده انك تيجي عليها عملت اييه هي هااا جايه تساعدك وقبلها بتتصل قلقانه ايه يجبرهااا تعمل ده كله علشانك البت بتحبك وانت حيوان علشان موجوع بتوجع فكل اللي حواليك انا يمكن اول مره في حياتي ‏انا اللي اضربك يا ادم دايما اقول لابوك متمدش ايدك عليه ده كبير ده عاقل ودايما بدلعك واللي تتمناه بس تلاقيه لانك مش مجرد ابني انت حته من روحي انا متعلقه بيك من يوم ما اتولدت وشيلتك اول واحده بايدي مش من ساعه ما ساره سابتك بس … يمكن حتي اوقات كتير بفضلك علي اخوك واقول ده الكبير والعاقل واللي ليه الكلمه الاولي بس انا اول مره اعرف ان ابني علشان الدنيا جات عليه واتحط في موقف صعب يبقي ضعيف بلشكل وده ويوم ما يقسي يقسي علي حبيبته والمفروض ام عياله بعدين وشريكه حياته وليه علشان جايه تساعده اخص عليك بجد يا ادم
ادم بدموع ‏ووجع ماما انا غصب عني بجد وقعد علي الارض واكمل بدموع وضعف انا محتار اوي وموجوع انا روحي بتتطلع مني وقاعد مقيد
منه نزلت لمستواه وحضنته واكملت بدموع وهي بتطبطب عليه وهو دموعه تزيد جوه حضنها واكمل بوجع وصوت موجوع اااااه بجد يا منه انا مش عارف اتصرف ابويا هيروح مني وانا مقيد اااه يارب بجد
منه فضلت تطبطب عليه بعياط واكملت حقك عليا انا يا قلب منه وفضلت تمسح دموعه واكملت بدموع بس انا حبيبي قوي يا ادم انا حبيبي اقوي من كده قوم كده علي رجلك انا بستمد قوتي منك يا ادم
ادم بوجع ودموع وانا بستمد قوتي منه هو يا منه حسه في الدنيا بيخليني قوي مش كفايه سليم مشي وسبني هيبقي هو كمان يارب
منه حضنته جامد وفضلت تطبطب عليه بعياط واكملت بعياط لا يا حبيبي لالا بعد الشر متقولش كده هيبقي زي الفل
ساميه بعياط بنت اصول يا بنتي والله
ادم بدموع حقك عليا يا حبيبتي انا.والله غصب عني بس انا موجوع اووي وشايف الدنيا كلها سواد ومضغوط انما مقصدش ازعقلك كده سامحيني
منه بعياط لا يا عمري لا انا عارفه انك غصب عنك مش انت اللي هتعرفني عليك يعني يا ادم
ادم دفن وشه جوه حضنها وهي ضمته ليها وفضلت تطبطب عليه وهو يبكي بوجع
محمود الدكتور فاضل نص ساعه ها هتعملوا ايه
عمر بدموع ادم علشان خاطري انت ممكن تقبل ال
ادم بمقاطعه خلاص يا عمر قفل علي الموضوع ده
وقام وقف ومسح دموعه واكمل انا اللي هعمل العمليه يا دكتور محمود انا جراح واكيد مش هعوز فلوس علشان ادفع لنفسي واعمل لابويا ولو علي الاوضه والمستشفي فا ديه امرها سهل
محمود تمام يا دكتور وانا هساعدك ووالدك زي والدي
كلهم بصوله بصدمه من كلامه فهو يعتبر لسه مخدش شهاده تخرجه وضمان نجاحه لانه لحد دلوقتي طالب في كليه الطب بس هو خلاص يعتبر اتخرج ناقص بس الشهاده تتطلع ويتوظف رسميا انما هو خلص اخر يوم ليه في كليه طب خلاص وبقي جراح بس ازاي هيعمل العمليه دي ونفسيته بلشكل ده ?
في بيت شهد
شهد خارجه من الحمام بتعيط وماسكه التيست اللي فيه شرطتين حمر ويعلن انها حامل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب غير مشروط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى