رواية حب غير مشروط الفصل الثاني عشر 12 بقلم لولا
رواية حب غير مشروط الجزء الثاني عشر
رواية حب غير مشروط البارت الثاني عشر
رواية حب غير مشروط الحلقة الثانية عشر
جيسي بصدمه الحيو-ان ده هو اااادم حبيب منه !!!! واكملت بضيق بلاش قرف وقال انا اللي عايزه اعرفه قال ومشيت ترجع تاني كليتها بس كعب جزمتها اتكس-ر فرجليها اتنت ووقع-ت علي الارض
جيسي بوجع ودموع اااه سندت نفسها قعدت علي دسك
عند منه
مالك بضحك انتي مش مصدقاني طب والله بتكلم جد
منه بضحك طب انا هقول لقره عيني علي كلامك ده عليه
مالك بضحك والله يابنتي كان هيختار قسم نسا بس افتكر انك هتنكدي عليه فمرضيش وعمر اللي قالي الكلام ده تفتكري بقي دكتورنا المحترم كان عايز يختار قسم نسا ليه
منه بضحك احترم نفسك ياا واد ياللي عايز تتربي انت اصلا مكنش يقدر يختار نسا ده انا اموته
مالك بضحك طب بالله ادم مش سالك وعينه زايغه انتي دلوقتي قوليلي كان عايز يدخل قسم نسا ليه ?? لالا انتي مش مسيطره يا منون
منه بضحك يا ابني اتلم بتسخني يعني عليه مش هسخن يا حربايه انت
مالك بضحك طب بالله كان هيدخل قسم نسا واساليه
منه بضحك طلعاله هو فوق في اوضته
مالك اه اخر اوضه في الدور التاني
منه بضحك طب يلا هروحله انا
مالك بضحك روحي بس مقولتلكيش حاجه ها
منه بضحك اه جيب ورا جيب ورا
وطلعت ومالك دخل في طريقه لجوه فلمح جيسي قاعده بعيد نسبياا علي الدسك وبتعيط وماسكه رجليهاا
مالك جري ناحيتها واكمل بخوف مالك فيكي ايه
جيسي بعياط وحده ملكش دعوه اوعي كده
مالك بخوف استني يا بنتي اشوف مالك ووطي خلع-لها جزمتها واكمل بقلق رجلك وا-رمه كده من ايه حصل ايه
جيسي بدموع وقع-ت عليها
مالك بصدمه وقع-تي !! وقع-تي هنا في الجامعه دلوقتي .. طب حد شافك ??
جيسي بدموع و بحده كل اللي فارقلك اني وقع-ت علشان لو حد شافني ورجلي دي عادي توجع-ني
مالك بخوف وهو بيدعك علي رجليها اكمل استني طيب اجبلك حاجه من الصيدليه خليكي زي مانتي ها
جيسي بصتله وهي مستغربه طريقته معاها اوي وهزت راسها بماشي وسكتت
ومالك راح بسرعه جبلها مرهم وكوتش وحطلها منه واكمل بحب بس كده سبيه ينشف وهاتي دي كده علي جزمتها لانها اتكس-رت وركنها علي جمب واكمل مبقاش ليها لازمه البسي الكوتش ده هيريحك اكتر
جيسي بدموع وبحده شكرا مش عايز منك حاجه انا اصلا مش بلبس كوتش ابدا
مالك زعل من طريقتها بس اكمل تمام خلاص انا اسف يا ستي وعموما الف سلامه عليكي
ورايح يمشي جيسي مسكت ايده واكملت بدموع انا اسفه بجد مقصدش اكلمك كده
مالك ابتسم بحزن واكمل لا ولا يهمك انتي صح مش مقامك ده انا هرجعه ورايح يمسكه من علي الارض فجيسي وطت قبله ومسكته واكملت بابتسامه هلبسه خلاص انا اسفه بجد وحقيقي مقصدش كده بلعكس ده شكله حلو جداا بس انا اللي مكنتش متعوده البس كوتش علشان من غير كعب وانا ضحكت واكملت قصيره شويه .. لا مش شويه كتير
مالك فضل يضحك عليها واكمل لا طولك حلو متخليش حد يهز ثقتك في نفسك
جيسي ابتسمت واكملت شكرا ولبست فرده ورايحه تلبس التاني تاوهت بوجع
جيسي بوجع ااه
مالك بخوف حاسبي معلش بس علشان اتكد-مت جامد ووطي لبسهولها وربطه
جيسي قامت وقفت واكملت بتعب شكرا تعبتك
مالك بحب تعبتك راحه متقوليش كده .. اوديكي فين
جيسي لالا ولا اي حاجه انا هكلم صافي تيجي تاخدني
مالك يابنتي اوديكي كليتك عادي
جيسي ابتسمت هتعبك
مالك ولا اي حاجه. وراح وداها كليه ااعلوم وقعدها في الكافيه قدام صافي
صافي بخوف مالك فيكي ايه
جيسي بتعب كويسه يا حبيبتي متخافيش
مالك حاولي تتحركي كتير وهتبقي زي الفل انتي بس علشان وقع-تي بتقلك كله عليها
جيسي بابتسامه حاضر شكرا
مالك بص علي هدومها بضيق واكمل العفو ومشي وهو بينفخ
صافي بضحك ايه ده ايه ده من امتي ده اللي يشوفكم امبارح ميشوفكوش انهارده
جيسي نفخت بحزن واكملت ريحي نفسك ده حبيب
منه
صافي بصدمه بتهزري عرفتي منين
جيسي بضيق هي قالتلي
صافي بت يا جيسي اوعي تكوني فوقتي من مصيبه تدخلي لمصيبه تانيه اوعي تكوني بتحب حبيب اختك
جيسي بعصبيه وحزن انتي مجنونه ولا عبيطه انا بحب واحد ومش هحب غيره ريحي يا صافي منه خلاص اخيرا هتشوف حياتها وانا مش عايزه غير كده
صافي خلاص متتعصبيش اوي كده مقصدش اصله نظرته بتحضنك اوي وانتي كمان ابتسمتيله وبتتكلمي بهدوء وجابك لحد كليتك فاللحظه كنت هقولك يمكن ده اللي بيبعتلك الورد وده بيفسر الغيره الفظيعه عليكي
جيسي بتفكير لحظه بس انا مقولتلوش اصلا اني في علوم هو ازاي جابني هنا
صافي بضحك شوفتي بقي شكلي صح
جيسي بتفكير اكملت بحزن لالالا بلاش هبل منا بقولك حبيب منه اكيد منه قالتله قبل كده يعني ايه هبلنا ده
صافي بضيق تصدقي صح
جيسي وبلنسبه للغيره هي مش حكايه غيره يا صافي حتي منه قبل كده اداها قميصه ده طبعه وتربيته يعني بيعاملني زي اختي واختي اكتر كمان مشوفتيش كانوا بيضحكوا ازاي مع بعض ربنا يسعدهم انا مش عايزه غير كدده اصلا ان منه تستقر
صافي بتنهيده ربنا يختارلك ويختارلها اللي فيه الخير يا جيسي
جيسي بتنهيده حزينه يارب
قدام اوضه ادم
منه بتخبط واكملت يا ادم انت يابني افتح
ادم فتح وهو بيكح واكمل بتعب معلش يا حبيبتي كنت باخد شاور والله
منه دخلت واكملت بقلق يعني انت تعبان وبتكح. يا ادم ومش لابس التيشرت حرام عليك صحتك يا ادم وراحت فتحت دولابه واكملت امسك اهو التيشرت ده والبسه
ادم قعد علي حرف السرير ولبس ااتيشرت وفرد جسمه واتغطا وهو بيرتجف وتعبان
منه بحزن مالك يا حبيبي وراحت حطت ايديها عليه واكملت بخوف ادم انت سخن اوي
ادم بتعب منا عارف معلشان كده خدت شاور ساقع قولت افوق شويه
منه بخوف لا شاور ايه انت تقوم معايا نروح تاخد حقنه ولا تكشف
ادم وهو بيكح بس يا منه بلا حقن ربنا بهديكي يا حبيبتي
منه بحده ادم انت تعبان متهزرش مينفعش اسيبك بلمنظر ده
ادم بصلها بحده واكمل بحده هو انتي عليتي صوتك عليا ولا انا متهيالي من التعب
منه بضحك لالا خلاص يا حبيبي متهيالك من التعب ربنا يشفيك يا عمري وهمست يخربيتك حتي وانت تعبان مبتتهدش
ادم بصلها واكمل هقوملك يا منه
منه طب اجيبلك انا الابره واخلي مالك يديهالك ?
ادم بحده ماقولنا لا يا منه مش بحب الخرا
منه طيب ارتاح انت ومسكت فونها وقامت فتحته في البلكونه واكملت الو يا لوكا
مالك ايه يا حبيبتي في حاجه ولا ايه
منه بصت لادم لقيته مكانه فا لفت تاني وهمست بصوت واطي
اخوك تعبان اوي وسخن هات حقنه تخفض الحراره دي وعنده برد بدل منتا محسوب علينا دكتور صيدلي
مالك بقلق ليه ماله ادم
منه بهمس تعبان اوي تعالي بس شوفه
مالك بقلق طب اقفلي جايلكم دلوقتي
منه بهمس باي
مالك بضحك مالك موطيه صوتك كده ليه
منه بهمس بسبب ابو لهب اخوك مش عايز حقن لو عرف كلمتك هيهزقني
مالك بضحك طب سلام انا هجيله دلوقتي
منه باي وقفلت الفون وبتلف تدخل خبطت في ادم
منه بخضه بسم الله الرحمن الرحيم يخربييتك وضحكت بتوتر واكملت خلفي اتقطع انسي اننا نخلف يا دوما بعد الخضه دي
ادم بحده مسمعتكيش انا كده صح
منه بتوتر ايه ياروحي عملت ايه انا بس
ادم بحده ابو لهب ها
منه بضحك مين ابو لهب ده ?? دوما ابو لهب لالا اخص عليك ومسكت خده واكملت ده دوما ده قمررر وحطت ايديها حوالين رقبته واكملت بحب هو في .. في الدنيا كلها في جمال دوما
ادم لا والنبي
منه بضحك اه والنبي
ادم طب ابعدي علشان متتعابيش
منه بتمثيل حزن ابعد اخص عليك للدرجه دي طب متكلمنيش تاني بقي
ادم بضحك اقلبي التربيزه علشان اصالحك منا عارفك وباس خدها واكمل بحب اهو ولا تزعلي ياست البنات بس فعلا خايف عليكي تتعبي علشان امتحاناتك
منه ابتسمت بحب واكملت ادم
ادم بحب قلب ادم
منه بحب بتحب منه صح ?
ادم حط ايده علي خدها واكمل بحب بعشقها
منه ابتسمت بحب واكملت طب وحياه منه تخلي مالك يديك الحقنه علشان تتحسن
ادم نفخ واكمل منه انا بجد مش بحب الادويه كلها اصلا بحب اخف مع نفسي كده
منه بضحك مش بتحب الادويه يا دكتور طب ازاي
ادم بضحك هو حد قالك الدكتور هياخد هو الادويه انا بقولها بس يا حبيبي
منه حطت ايديها حوالين رقبته واكملت صح يا دوما
ادم بضحك عيون دوما استر يارب طلما فيها صح يا دوما قلبي مش بيرتاح
منه بضحك لا مش للدرجه دي بس سمعت حاجه كده عصبتني بس
ادم سمعتي ايه يا نكد
منه بضحك حاسس يعني ان في نكد
ادم بضحك اممم شايفه من بعيد
منه اممم بحيث كده يبقي قولي يا عمري كنت عايز تختار قسم ايه ومختارتوش
ادم بضحك اااه قولتيلي ده واحد من الاتنين يا المهزق مالك يا المهزق عمر بس انا برشح مالك
منه برفعه حاجب يعني فعلا كنت هتختار قسم نسا
ادم بضحك اه
منه نعمممم
ادم بضحك اه بس ليه بقي المفروض تقولي ليه مش نعم افهمي يا عبيطه انا كنت هدخل القسم ده علشان فيما بعد منمن لما تبقي حامل متروحش لحد غريب ابقي جمبك علطول فاهمه
منه برفعه حاجب والله ?
ادم بضحك اومال انتي فاكره ايه ده انا كنت هختاره لاجلك اصلا بس انتي ظالمه
منه مسكته من تيشرته واكملت بغيره ظالمه اااه لا تصدق فعلا ظلمتك حقيقي كلكم صنف ميملاش عنيه غير التراب
ادم بضحك يخربيت ابوكي في ايه هما كل دكاتره النسا نيتهم في المريخ زيك كده مش معقول يا حبيبتي تحضري شويه
منه بحده ولا اتحضر ولا زفت انت ازاي تسمح لنفسك اصلا انك تكون بتشوف عادي كده ستات اشكال والوان غير مراتك يعني مش فاهمه
ادم بضحك يابت هو انتي غاويه نكد وخلاص .. منك لله يا مالك روح الهي ينكد عليك زي ما منكد عليا .. يا منه يا حبيبتي انا مختارتش القسم اصلا … واحد انا مش حابب القسم خالص لاني برشح ان اي ست. اصلا تروح لدكتوره نسا افضل مش دكتور او ده رايي الشخصي عمتا وده اللي هعمله معاكي. ..اتنين انا مش عايز غيرك اصلا ولا غيرك تملي عيني فبطلي تهري في كلام مش واقعي ولا هيكون .. تلاته حتي لو حابب القسم والله برغم انه عادي بس مكنتش هدخل علشانك لاني عارف مدي جنانك قصدي غيرتك قد ايه وفضل يضحك
منه بسخريه جناني قد ايه ماشي اوعي كده اوعي يابتاع الستات انت
ادم ضر*ب كف في كف واكمل لا حول ولا قوه الا بالله انا نفسيتي تعبت انتي لو واحده حامل مش هتعملي كده
منه بضحك طب احترم نفسك
ادم قعد واكمل اديني هحترم نفسي خالص وهتنيل انام يارب بس متقوليش اصحي انت اكيد بتشوف ستات في الحلم
منه بضحك والله ياريت دي كمان اقدر اشوفها
ادم هي ايه دي يابنت اامجانين
منه بضحك احلامك
ادم قام وقف ومسك ايديها واكمل تعالي اوريهالك
منه بضحك لا والنبي بتاخدني علي قد عقلي يا ادم
ادم بضحك والله هوريهالك
ومشي بيها ووقفها قدام المرايه وحضنها من ضهرها واكمل بحب اهي احلامي كل ليله وانا نايم مش بشوف غير القمر اللي قدامك دي
منه بدموع وحب لفتله واكملت بجد بحبك
ادم باس ايديها واكمل بحب مش اكتر مني
منه لا انا اكترر
ادم لا انا اكترر وبكره تعرفي
منه بضحك تمام هنشوف
والباب خبط
ادم ده مالك قسما عظما لو ما خلتيه يرجع اللي جابه ههزقك انتي وهو
منه طب خد الدوا بلاش حقن
ادم الادويه بتتعبني والله انتي ليه مش مقتنعه
منه فتحت لمالك واكملت معلش تعالي علي. نفسك المره دي
مالك في ايه يا ادم مالك يا حبيبي
ادم قعد واكمل مفيش شويه برد يابني سيبك منها دي بتكبر كل حاجه
منه برفعه حاجب والله وجسمك اللي مولع ده
مالك حط ايده عليه واكمل يا جدع حرام عليك هي بردو اللي بتكبر كل حاجه انت مش هتنزل بادويه خليك في الحقن اسرع
ادم بص لمنه واكمل انا عند كلامي ههزقك انتي وهو
منه بضحك خلاص يا مالك بلاش حقن علشان دوما بيخاف حرام
ادم برفعه حاجب مين اللي بيخاف يا روح امك مسمعتش ?
منه بضحك طب اثبتلي العكس
ادم لا هو انتوا ليه بتحبوا الرغي الكتير انا مبحبش ام الحقن
منه بضحك عارف لو تعبت واجبرتني عليها هعمل فيك ايه
ادم بضحك انتي هتاخديها وده مش بمزاجك انما انا لا
مالك بتنهيده قعد واكمل اه يعني هنحايل فيك متحترم نفسك يا عم وبوص انك دكتور محترم في ايه اومال العيال تعمل ايه
ادم انا مش هتنيل يا بارد منك ليها هو طلبت من حد منكم يتعب مكاني ?
منه بتمثيل انا ياعمري تعبانه لتعبك
ادم بضحك لا يا شيخه طب اتعبي مش هتاثر فمتحاوليش
منه ضربته في كتفه واكملت بضحك والله رخم
ادم وانت يا مهزق ماسك منه تقولها علي القسم ده انت ليله اهلك سودا معايا بس افوقلك
مالك بضحك انا محصلش اخص عليكي يا منه انا نطقت
منه بضحك انت ده انت ملاك
مالك بضحك شوفت
منه طب دوما بجد هعملك اكل وخد الادويه بس وحياتي بجد
ادم بتنهيده طب انما حقن لا
مالك طب يا عم زفت لا امسكي يا منه اهو الدوا علشان ورايا محاضره دلوقتي
منه طب اعملك ايه شوربه خضار ?
ادم بضيق ابتدينا اكل العيانين بقي
منه بضحك ما اكيد مش هعملك مكرونه وبانيه وانت تعبان لازم حاجه خفيفه
ادم لا انا مباكلش شوربه الخضار اعملي مكرونه وعادي انا هاكلها
منه ياااختاي يا مراري خلاص هتتفقع مرارتي منك بجد ومن تفكيرك
مالك بضحك اعمليله اللي هو عايزه بس ياكل لحسن ده مبياكلش وهو تعبان اصلا
منه بتنهيده امري لله
ودخلت منه تحضر الاكل
في الجامعه
مالك دخل الكافيه واكمل ها ياذياد مدخلتش المحاضره ليه
ذياد اتلغت لسه سال قالوا الدكتور مجاش
مالك قعد واكمل بضحك طب بالله ريح واكمل بصوت مسموع عم حسن القهوه بتاعتي بقي
حسن حاضر يا دكتور خمس دقايق وهجبهالك
ذياد بضحك وغمز الا شوفتك مع المزه انهارده ساندها وداخل بيها
مالك بحده متحترم نفسك يا مهزق ايه مزه دي
ذياد بضحك يا عم. بهزر مالك دي مرات اخويا يعني
مالك بتنيهده مش لو بقيت اتنيل
ذياد بضحك قولي بس سندتها ليه
مالك كانت واقعه علي رجلها فسندتها مش اكتر
ذياد بضحك شكلها غمزت يا واد يا مالك
مالك مين جيسي طب اتغطي كويس قبل ماتنام ونفخ واكمل عمري ماشوفت انسانه غبيه زيها وكل ده ومش واخده بالها مش فاهم ازاي مش مستغربه طريقتي حااسس اني بحب لوح تلج
ذياد بضحك التشبيه فظيع الصراحه
مالك بضحك والله هم يضحك وهم يبكي وتنهد واكمل بس خلاص حبها بقي ادمان بنسبالي ومش هقدر اخرجها من قلبي مهما حصل يا ذياد ده انا بس مستني اليوم اللي ربنا يجمعني فيه بيها وانا اربيها علي كل حرقه الدم اللي انا عايش فيها دي
ذياد بضحك هنشوف جيسي تانيه يعني ولا هي هتسيطر
مالك بسخريه هي تسيطر .. يبقي لسه متعرفش اخوك
عند عمر وتاليا
عمر ساكته ليه ما تتكلمي
تاليا بابتسامه مش عارفه بس يمكن حابه اسمعك اكتر
عمر بضحك انا من ساعه ما قعدت بتكلم بس علي العموم جايبلك خبر حلو
تاليا بحماس اي هو
عمر فاكره الشركه اللي كنتي نفسك تتوظفي فيها
تاليا بلهفه اه مالها
عمر بحب كلمتلك فيها واحد صاحبي ووافق تروحي
جيسي بفرح بتهزر بجد
عمر بحب لا والله بتكلم جد استني اطلعلك الورق تمضيه بسرعه علشان اروح اوضيه الشركه وانا مروح
تاليا بفرح وريني امضي فين
عمر هنا
تاليا مضت بسرعه بفرح وعمر شال الورق واكمل بحب بجد مبسوط لفرحتك فوق ماتتخيلي
تاليا بحب شكرا بجد يا عمر انا كان نفسي اتوظف في الشركه دي اوي بجد دي بتصمم بيوت وفيلال في اكبر الاماكن واشهرهم فكان نفسي اكون من التيم بتاعها بجد
عمر بحب وهو بيمسك ايديها ويبوسها اكمل يعني هيبقي عندنا اجمل مهندسه ديكور بقي
تاليا بخجل يارب والله بتمني
عمر بحب وانا معاكي لحد ما تحققي حلمك وعلي فكره انتي ممكن تبدائي من بكره عادي
تااليا بفرح بجد يعني اروح بكره
عمر بحب اه انا قايل لصاحبي كل حاجه متقلقيش وانا واثق فيكي يا تاليا هتعرفي تكوني قد المكانه اللي هتبقي فيها
تاليا بحب بجد شكرا علي ثقتك فيا
عمر بحب انا واثق علي حق وعارف انا بتكلم عن مين كويس
تاليا ابتسمت بحب وفونها رن فبصت للمتصل بضيق وردت
تاليا بضيق الو يا عبدالله
– دلوقتي ?
– طيب جايه خلاص
– يوووه مقولنا حاضر جايه مش هجري يعني
-تمام باي
عمر اي في ايه
تاليا بضيق مفيش ده عبدالله عايزني اروح بسرعه ضروري
عمر طب يلا اوصلك
تاليا بتوتر لالا مش ناقصه مشاكل معاه لو شافك كفايه اللي بيحصل
عمر بايديه الاتنين مسك دراعتها الاتنين وهو بيكملها واكمل انتي مش بتثقي فيا
تاليا بوجع اااه وبصتله بتوتر واكملت اه اكيد بثق فيك
عمر بشك في ايه يا تاليا
تاليا بدموع مفيش يا عمر عم اذنك ورايحه تمشي
عمر مسك ايديها قبل ماتمشي واكمل بحده في ايه لما مسكتك اتوجعتي ليه ?? تاليااا هو بي-مد ايد-يه علييكييي
تاليا بخوف لالا انا جسمي واجعني عادي اكيد مش بيضر-بني يعني
عمر بص علي ايديها الباينه بتركيز واكمل بصدمه ايه ده
تاليا بصت لقيت جزء من ايديها مزرق وباين عليه الضر-ب فحاولت تداريه بلهدوم بس عمر مسك ايديها واكمل بحده ايييه ده انتي بتكدبي علياا يا تاليا
تاليا بدموع عمر ارجوك هكلمك واشرحلك بعدين بس دلوقتي لازم اروح ضروري مش ناقصه مشاكل
عمر بحده ليه هيض-ربك تاني ??
تاليا بدموع يوه يا عمر قولتلك علشان خاطري انا هكلمك يلا باي دلوقتي ومشيت وهي بتعيط
عمر بحده ماشي انا هوريه الحيو-ان ده ازاي يم-د ايد-ه عليكي وفونه رن فرد
– تمام يا رافت
– تسلم تعبتك معايا
– باي
عند منه وادم
منه بضيق يلا يا ادم ده مش منظر واحد جعان
ادم والله يا حبيبتي كالت هاتي بس الدوا من جمبك
منه بضيق لا انا مش اقف واتعب واعمل كل ده علشان في الاخر متكملش وتسيبلي معلقتين
ادم شوفتي قولتي ايه معلقتين يعني مش مستاهله القمص ده والله خلاص فعلا شبعت
منه لا ده مش منظر اكل ورفعت المعلقه واكملت وحياتي كمل الاكل ولا انت مش عاجبك اكلي واكل ماما احلي
ادم بضحك والله زي العسل بس طلما هتفكري كده هاكله وقرب كل منها
منه بحب ايوه كده انت كده حبيبي فرحتني بس بصراحه حلو ولا وحش
ادم بحب والله زي العسل تسلم ايديكي ياست البنات وباس ايديها
منه بحب الف هنا يا عيوني يلا كمل اخر معلقه
ادم كل منها فاكلمت بحب الف هنا ايوه كده تشجعني وتحسسني ان تعبي في المطبخ جيه بفايده
ادم حقك عليا تعبتك
منه بحب ده ياريت التعب كله يكون ليك يا دوما
ادم بحب والله ماعارف احبك اكتر من كده ايه
منه بضحك علشان تعرف بس ان معاك كنز وادتله البرشام والمياه
ادم وهو بياخد الدوا اكمل بحب انا كده كده عارف ان حظيي من السما
منه بحب زي حظي بلظبط
ادم بستغراب فين الدبله اللي جبتهالك يا منه
منه طلعت السلسله من هدومها واكملت اهي معلقاها في رقبتي مش بشيلها خالص يا اما رقبتي او ايدي بس بسيبها في ايدي في الجامعه بس علشان زي منتا عارف محدش يفكر يكلمني ويفهموا اني مرتبطه بحد انما في البيت بضطر اشيلها
ادم بضحك طب تصدقي بالله انا لابسها ومش بخ-لعها ومحدش خد باله ابدااا في البيت لا امي ولا ابويا
منه برفعه حاجب وانت عايز تخ-لعها ولا اييه يا دكتور ادم
ادم بحب مقدرش كده كده
منه بحب انت مالك لما تعبت بقيت عسل ليه كده طب بالله اجازه من النكد شهر
ادم بضحك ياااه حظي حلو شهر بحاله احمدك واشكر فضلك يارب
منه بضحك طب ارتاح شويه علشان تعرق وحطت ايديها علي جبينه واكملت لسه سخن فتعالي كده رجع ضهرك لورا بس استني اعملك المخده عدل
ادم بس حلو كده
منه قعدته عدل وغطته واكملت بحب ريح شويه بقي وانا جمبك لو عوزت حاجه
ادم وهو بيغمض عنيه اثر الدوا اكمل بصوت منخفض روحي انتي يا حبيبتي خلاص
منه بحب هفضل جمبك لحد ماتتحسن باذن الله تصحي كويس
وفعلا ادم نام ومنه فضلت جمبه. وحطت ايدها علي جبينه لقيته سخن بردو فقامت جابت مياه ساقعه وقماش وفضلت تعمله كمادات
منه ياربي عليك يا ادم عنيد ودماغك ناشفه لو كنت خدت الحقنه مش كان احسن وفضلت تعمله كمادات لحد ما حرارته نزلت وحطت ايديها علي جبينه لقيته بقي كويس ابتسمت بحب وباست جبينه واكملت بهمس سلامتك يا نور عيوني
وسندت راسها علي السررير وهي قاعده علي الكرسي ونامت
وبعد ساعتين ادم صحي وفتح عنيه واتعدل ولقي منه نايمه وهي قاعده جمبه كده فابتسم بحب واكمل اللي زيك خلصوا من زمان يا منه بجد واكمل بحب منه .. حبيبي .. يابت اصحي وقام شالها بين ايديه حطها في السرير وقام خد شاور ولبس هدوم خروج
وفون منه رن
ادم شافه واكمل منه قومي شوفي تاليا .. انتي يابت .. وبيهزها يا حبيبي
منه بنوم اممم عايز ايه يا ادم
ادم قومي يا قلبي شوفي تاليا بترن لتكون عايزاكي في حاجه
منه قامت اتعدلت واكملت انت بقيت كويس
ادم بحب اه يا حبيبتي زي الفل متخافيش
منه حطت ايديها علي جبينه وتنهدت بارتياح واكملت الحمدلله يارب وقامت مسكت الفون ودخلت البلكونه وردت
منه الو يا تولي
تاليا بعياط منه الحقيني ارجوكي
منه بخوف مالك يابت في ايه
تاليا بعياط عبدالله الحيو-ان جايبلي واحد صاحبه شمام مالوش لازمه وعايز يجوزهوني بلعا-فيه واتصل بلمأذون
منه بحده اييه هو اتجنن رسمي ولا ايه اقفلي انا جيالك ده بجد انسااان مش طبيعي وصلت بيه يبيع اخته هي حصلت باي ومتخافيش يابت والله ماهخليه يجوزك
تاليا بعياط سلام بسرعه والنبي
منه قفلت وخرجت واكملت بتوتر ادم ادم والنبي وديني لتاليا يلا بسرعه وكلملي عمر حالا
ادم بقلق في ايه يا منه متفهميني
منه بدموع كلملي بس عمر وانا هفهمك بسرعه علشان خاطري
ادم بحده يابت يخربيت اهلك وترتيني فييي ايييه فهميني علشان افهم ام عمرررر هتفهميه انتي ازاي بلمنظر ده عايزه ايه .. في ايه مالها تاليا
منه بدموع اخوها الحيو-ان الزبا-له جيبالها صاحب من صاحبه مش كويس وعايزها تتجوزه بلعا-فيه وهيجيب المأذون
ادم بحده نعم هو اتجنن ده ولا اييه يلا هروح معاكي ويبقي يوريني هيجوزها بلعا-فيه ازاي اخوات ايه دي ياااربي
منه بدموع كلم عمر ارجوك عمر لازم يجي كفاياه سكوت بقي صاحبتي هتضيع منه
ادم وهو نازلين بيتصل بيه اكمل بنفخ اوووف وقتك يا عمر تكون مقفول
منه لطمت واكملت بعياط يعني ايه يعني محدش هيقف لعبدالله
ادم بحده اهدي انتي ااتانيه هفضل وراه واديني رايح معاكي اهو واكمل بحده رد بقي يا زفت فينك
في اوضه تاليا
عبدالله بحده اقسم بالله لو مافتحتي الباب لكون كس-ره فوق راااسك
تاليا بعياط وبحده مش هفتح ومش هتجوز حد انت سااامع
عبدالله وهو بيك-سر الباب اكمل انا بقي هوريكي مش هتتجوزي ازاي
وفعلا كسر الباب ودخل وكانت هي قاعده بتعيط مسكها من شعرها واكمل بحده بصي بقي يا روح امك انتي تلبسي الفستان ده وتتنيلي تعملي شعرك وتحطي طرحتك وحاجه في وشك اهلك ده علشان يداري النكد والغم اللي شغاله فيه انتي سااامعه
تاليا بعياط حرام عليك انا اختك ازاي تجبرني اتجوز حد مش عايزاه دي وصيه بابا ليك
عبدالله بحده ليه وانتي مين هيتجوزك بلحاله بتاعتك دي انتي نسيتي نفسك ولا ايه انا مصدقت حد من صحابي رضي بيكي وهيدفع فيكي كتير ومش فارق معاه حالتك كمان هتتنكي بدل ماتحمدي ربك
تاليا بوجع ودموع متخيلتش ان دي حاجه اتعاير بيها في يوم من الايام انا مش معيوبه وست البنات ومفيش فيا حاجه. عيب علشان اتحايل علي حد يقبل اللي انا فيه واللي انا فيه ده نصيب وقضاء وقدر واما اخويا زبا-له وقدر يوجعني ويدوس عليا ويجيب سيره الموضوع ده ومفرقش معاه مشاعري منتظره ايه من الغريب
عبدالله بحده بقولك ايه يابت شئتي ام ابيتي انتي ناقصه حاجه فاتحترمي نفسك كده وتبتلي مناخيرك اللي في السما دي واحمدي ربك ان حد وافق بيكي والخرا ده يتلبس وتيجي ورايا ورما-ها علي الارض
تااليا حست بوجع من كلام اخوها اوي وقامت بصت لنفسها في المرايه واكلمت بدموع ووجع بس انا مختارتش يارب مختارتش اكون كده ولا اختارت نصيبي ارجوك يارب ارحمني وساعدني ومتجوزش الحيو-ان ده وارحمني من عبدالله بقي وفضلت تعيط وفعلا لبست الفستان والطرحه والمكياب وطلعت
عبدالله ايوه كده ربنا يهديكي يلا ابدا يا مولانا
ادم خب-ط بقوه علي الباب
عبدالله بفزع مين ده الللي بيخبط كده وفتح
ادم بحده فين تاليا
تاليا بعياط ادم ادم ارجوك خدني من هنا
ادم بحده متخافيش محدش هيجبرك علي حاجه
العريس بضحك الله هي تعرف شباب
منه بحده شباب ايه يا حيو-ان انت ده
ادم بحده بس انتي يا منه وبص للعريس واكمل بحده مفيش بنات للجواز ياروح امك زي ما جيت خد بعضك وامشي
عبدالله بحده انت مين انت علشان تقول كده دي اختي وانا حر اجوزها للي انا عايزه
تاليا بعياط وانا مش معتبراك اخويا ومش موافقه ومسكت في ادم واكملت بخوف وهي بترتجف ارجوك يا ادم وهمست بدموع انا بحب عمر قوله يجي يلحقني ارجوك ادم طبطب علي ايديها واكمل بحب متخافيش يا حبيبتي والله لو ايه مش هتتجوزيه وهاخدك من هنا وهمس وعمر بيحبك يا تاليا بس والله ما عارف اوصله الحيو-ان لو هنا كان زمان كل حاجه اتحلت ونفخ بضيق
تاليا بدموع وصدمه بيحبني
منه بدموع اه بيحبك
تاليا بعياط وسكت كل ده ليه حرام عليه
عبدالله بحده بت انت وبيشد*ها واكمل اقعدي اترز-عي يلا يا مولانا
العريس ايه يا عبدالله هتجوزهالي ولا هترجع في كلامك
عبدالله هجوزهالك طبعاا. سيبك منهم
ادم بحده انت عبيط يالا ولا ايه بقولك مش هتتجوز حد حتي لو اضريطت اضر-بك لحد ما اادخلك المستشفي انت والاهبل اللي قاعد ده .. بقولك ايييه متطلعش عصبيتي علشان اقسم بالله لو جبت اخري ببقي واحد تاني
عبدالله بحده انت بتهددني في بيتي ومش عايز تخليني اجوز اختي كمان ده انت مجنون بقي وبارادتك او غصب عنك هتتجوز و محدش في الدنيا كلها يقدر يمنعني
بس انا اقدر
كله بص في اتجاه الصوت
ادم تنهد براحه
منه بدموع فرح الحمدلله
تاليا بحب ودموع عمر
عمر دخل وشد تاليا ناحيته وحط ايده علي وسطها وضمها ليه واكمل بضحك هو انت بقي يا ابو نسب بتخترع شرع جديد وعايز تعمل كتب كتاب لمراتي
عبدالله بصدمه نعمم مرات مين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب غير مشروط)