رواية حب غير متوقع الفصل الثامن 8 بقلم منار
رواية حب غير متوقع البارت الثامن
رواية حب غير متوقع الجزء الثامن
رواية حب غير متوقع الحلقة الثامنة
حياه : طلقني يا يوسف
يوسف بصدمه : اي !!
حياة بدموع وعصبيه : طول الوقت ده كنت بتضحك عليا وانا زي الهبله كنت مفكراك مصدقني عشان بتحبني طلعت انت يلي عامل كل ده فيا ..ليه عملت فيك اي عشان تعمل فيا كده ليه شوهت سمعتي ودمرتلي حياتي …وطبعا كان لازم تعمل بطل وتساعدني عشان محدش يشك فيك ..برافو عليك يا يوسف انت فعلا اثبتلي انك اكتر انسان مؤذي انا شوفته في حياتي …..انا بكرهك
يوسف : حياه انتي ..متعرفيش حاجه….كل يلي حصل كان غصب عني انا عملت كدا عشا…..
حياه بدموع : اخرس بقى ابعد عني متلمسنيش انت اي يا اخي معمول من اي الكذب بيجري في دمك ..اوعاا كدا
‘ دخلت اوضتها ولمت هدومها وحطتها في شنطه ‘
يوسف : انتي بتعملي اي يحياه
حياه : بقولك اوعاا ابعد عني انا مش هقعد معاك ثانيه واحده
يوسف بدموع : لا يحياه متمشيش لو حد المفروض يمشي يبقى انا …انا مش هقولك ولا ابررلك انا عملت كدا …بس كل يلي هقولهولك اني بحبك اوي أنا بحبك يحياه ولا عمري هحب غيرك وهتفضلي في قلبي لحد ما اموت …اكيد هيجيلك يوم وهتعرفي انا عملت كدا ليه …انا اسف يا حياه …اسف
‘ سابها ومشي من البيت وحياه وقعت على الأرض وفضلت تعيط وافتكرت اخوها لما قالها ‘
Flack back
ادهم : انا تحت البيت محتاج اتكلم معاكي في موضوع مهم
حياة ببرود : اظن ان مفيش ما بينا كلام انا اخويا مات اصلا
ادهم : ولا يختي انا مش دايب فيكي ولا هموت عليكي عشان تكلميني فا بلاش جو امينه رزق دا الله يخليكي …الموضوع يخص حبيب القلب
حياة :يوسف !!
ادهم بسخريه : اه يختي يوسف البطل الخارق بتاعك …
حياه : طب انا جايه
‘ نزلت حياه وشافت ادهم ووراها كل المحادثات يلي ما بين يوسف والولد يلي فبرك الصور ‘
حياه : اكيد لا …المحادثات دي متفبركه انت بتعمل كدا عشان اسيبه صح
ادهم : اه المحادثات متفبركه …طب والصوت بردو متفبرك
‘ وسمعها تسجيل يوسف ‘
: كمان ساعتين في الحفله اول ما ابعتلك تمم تنشر الصور
Back
‘ عدا شهور وحياه ويوسف ميعرفوش حاجه عن بعض وحياه اشتغلت في شركه كويسه واعتمدت على نفسها أما ادهم كشف يوسف من قبل ما يوري حياه الرسايل وعرف أنه يبقى اخو اميره وبينتقم منه عشان كدا قرر يفضحهه قدام حياه أما يوسف فا بيحاول ينتقم من ادهم في الخفا لانه انتقامه مبقاش لأخته بس دا كمان بقى ليه ولمراته ‘
‘ عرف يوسف يهكر تليفون ادهم ودخل على محادثاته وشاف تهديداته لأخته قبل متم.وت وقرر انو هيفضحه في الوقت المناسب ‘
‘ رن الجرس بتاع حياه وراحت فتحت الباب اتفاجأت لما لقت ادهم واقف ‘
بصتله حياه بقرف : نعم عايز اي
ادهم : تعالي معايا
حياه : اجي معاك فين
ادهم : بيتك
حياه : ده بيتي …لو سمحت بقا اطلع برا
ادهم بسخريه : بيتك هه…قصدك بيت يلي فضحك وشوه سمعتك انتي يبت معندكيش كرامه …يلا لمي هدومك عشان تيجي معايا
حياه بغضب …بقولك لا لا …انت مبتفهمش ..انا بق.رف منك وبق.رف ابص في خلقتك
‘ ضر.بها ادهم بالقلم ووقعت على الأرض وفضل يض.رب فيها بمنتهى الوحشيه لحد ما اغمى عليها وفضلت تن.زف وسابها ومشي …..وفي نفس الوقت جه يوسف عشان يشوف حياه ويصالحها ويحاول يرجعلها وقرر يعملها مفاجأه …وفتح الباب براحه ودخل اوضتها …واتصدم من المنظر يلي شافه …حياه مغمى عليها وجسمها كله بينزل د.م ‘
‘ جري عليها بسرعه البرق ……وفضل يفوق فيها بس مكنتش بتصحى ‘
يوسف بخوف : حياه… حياه… ردي عليا يا حبيبتي …يا حياة
‘ وشالها ووداها المستشفى ‘
‘ بعد ساعه ‘
يوسف بقلق : لو سمحت طمني يا دكتور
الدكتور بزعل : المدام حالتها صعبه جدا ….واحنا بنعمل يلي علينا …والباقي على ربنا ..ادعيلها
‘ قعد يوسف على الأرض بدموع وفضل يفكر مين يلي عمل فيها كدا واول حد جه في باله ادهم وقرر انو مش هيسيبه لحد ما يق.تله وياخد حق مراته وحق اخته منه ‘
‘ ركب عربيته وساق بأقصى سرعته ووصل على بيت ادهم ورن الجرس واول ما ادهم فتحله ضر.به في وشه وفضل يض.رب فيه بمنتهى الغل ‘
يوسف بزعيق : بتمد ايدك على اختك …يلي ما فيك ريحه الرجولة اقسم بالله لو حصلها حاجه ما هرحمك’
ادهم بضحك سخريه : ايه هتعمل اي يعني هوا انت كنت قدرت تعمل حاجه لأختك ….
‘ وقف يوسف ضر.ب فيه واستوعب كلامه و..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب غير متوقع)