روايات

رواية حب عبر الصدف الفصل السادس 6 بقلم نعمة أحمد

رواية حب عبر الصدف الفصل السادس 6 بقلم نعمة أحمد

رواية حب عبر الصدف الجزء السادس

رواية حب عبر الصدف البارت السادس

رواية حب غير الصدف
رواية حب غير الصدف

رواية حب عبر الصدف الحلقة السادسة

بدأ طلق النار من كل مكان لا احد يعلم من الذي خان!؟
عمر بزعيق: ااادهم خلي باااالك
كان سيصاب ادهم بطلق ناري لو لا لطف الله
ادهم بزعيق : مين دول يا عمر
عمر : معرفش
ادهم : احنا لازم نمشي حالاً
سمع ادهم وعمر ..عامر قائلاً: انسحاااب انسحاااب
ادهم : قول لرجالة يلا بسرعاا هنمشي
عمر : تمام
‘في المستشفي’

 

 

جميلة بتعب: كياان انتي هنا
كيان بدموع : جميلة حبيبتي انتي فوقتي
جميلة بضحك:لاء صاحية وعاملة نفسي نايمة ما انا قدامك اهو
كيان بعياط: انتي عارفة لو كان حصلك حاجة كنت ممكن اموت وراكي
جميلة : يستي بعد الشر عليكي وعليا وانا زي القردة اهو
كيان : طب استني هروح انادي الممرضة تجبلك اكل
جميلة : خلاص ماشي بس بقولك اي كيسين اندومي كدا عيزاكي تظبطيني
كيان : بس ياحيوانة في واحدة مريضة تقول الكلام دا انتي لو مكنتيش تعبانة عارفة كنت ضربتك دلوقتي
جميلة بتمثيل : يمي يمي يم خاف يا عيد
كيان بضحك : خفي وانا هخليكي تخافي انتي و عيد يا كلبة
خرجت كيان لكنها رأت شخص لم تتوقع ان تراه هنا
كيان بزعر : عااصم
عاصم بسخرية : أهلاً ببنت المركوب اي اتخضيتي ولا اييع
ثم مسكها من يداها
كيان بتوجع : اوع سيب ايدي انت فاكر نفسك مين عشان تمسكني كدا
عاصم تحذير : تعالي معايا بهدوء ياريت عشان مفضحكيش هنا
كيان بسخرية : تفضحني دا انا اللي ممكن افضحك وانت واقف دلوقتي لا وخلي بالك كيان القديمة مااتت دلوقتي في حد تاني وانت لسه متعرفهوش
زفت كيان يد عاصم فقرب منها قائلا: اي بجيتي قطة وبتخربشي ولا اي لاء جديد دي
ثم مسكها يدها مرة احد و جذبها خلفه حتي وصلوا العربيه
كيان بصريخ : اوع سيب ايدي الحقووني..
فكتم فمها ودفعها في العربيه
عاصم : يلا يا رجالة
كيان بصريخ : اوع كدا نزلني اووع الحقوني
عاصم : والله لو مكتمتيش لأفرغ الرصاص دا فنافوخك
‘من الجهة الاخري’
عمر بتعجب : ايدي مش دي كيان اللي في العربيه

 

 

ادهم بدهشة : اه هي بس لي راكبة في العربيه
عمر : يلهووي بص دول مقربين السلاح منها
ادهم سرع العربية واقترب من العربية التي بها كيان وأخذ ينادي عليها
ادهم بصوت عالي : كيااااان كيياااان
كيان بصريخ : ادهم الحقني يااا ااادهم
ضرب عاصم رصاصة في الهوا
عاصم بتحذير : المرة الجايه هتبقي في دماغك
كيان بخوف : خلاص اهو بس ارجوك متضربش عليهم رصاص ارجوك
عاصم بغل: خايفة عليه يا فاج*رة والله وليكي روقة لما نبقي لوحدنا
ثم ضرب عاصم كيان قلم علي خدها
(ولكن لم يستسلم ادهم بل ساق العربيه بأسرع ما لديه ثم تجاوز عربيه كيان و وقف امامها )
عاصم بعصبيه: وجفت العربيه لي يبهيم
الرجل: يا عاصم بيه في عربيه واقفة قدامنا
نزل عاصم من العربيه مع راجله واقترب ادهم و عمر منه
عاصم ببرود: في حاجة يا كابتن وسع كدا المركوبة اللي راكبها لدوسلك عليها وادوسك معاها
ادهم بسخرية : لو قلبك جايبك اعملها بس انت مش هتلحق عشان سعتها تكون مُت
ورفع كلا من ادهم وعاصم السلاح علي بعض ولكن لحقت بهم كيان اثناء جريها الي ادهم جذبها عاصم من وسطها
كيان بضيق ودموع : اوع ابعد أيدك عني ادهمم
(ضحك ادهم بسخريه وانزل السلاح واقترب منهم ثم اعطه بوكس في وشه واخذ كيان بعيدا بجانب العربيه واقترب رجل عاصم تعامل معه عمربشكل لائق ثم رفع عاصم السلاح )
عاصم بنرفزة: اللي هيقرب مني هضربو بالنار
ادهم ببرود: تيجي نشوف مين هيضرب الاول
دفع ادهم السلاح من عاصم بحركة سحرية

 

 

ادهم : ها شوفت
عاصم بغضب : وانت مين إياك لتخد بت عمي
ادهم ببرود: جوزها ليك فيه انا ممكن اقتلك دلوقتي وانت واقف بس انا مش هو*سخ ايدي بيك
( رجع ادهم ألي عربيته جلست كيان بجانبه و عمر خلفه)
كيان: انت لي قولتلو انك جوزي
ادهم بعصبيه : يعني عايزاني أقوله اي يعني مكنش هيسيبك اصلاً غير لما اقولو كدا
كيان بدموع : طب انت بتزعق لي طب انا بسأل
ادهم ببرود: انتي اللي سألتي سؤال غبي
عمر : خلاص يا ادهم معلش يا كيان ادهم مكنش قصده
كيان : طب انت عرفتوا منين اني معاه
Flash back
سارة بتعجب : جميلة انت قايمة لي وانتي لسه تعبانه
جميلة بقلق: كيان يا سارة قالتلي هتروح تجيب حاجة ولسه كل دا مرجعتش
سارة : انا لمحتها بتركب مع ناس كدا لبسهم غريب
جميلة بدموع : اي يمصبيتي طب اعمل اي طب
سارة بإستغراب : طب مين دول
جميلة بعياط: دول ولاد عمي عايزين ياخدو كيان غصب عنها و احنا كنا هربانين منهم
سارة بتوتر: طب استني هرن علي ادهم بسرعاا

 

 

«ادهم بضيق: اي يا سارة انا مشغ..
جميلة بعياط: ادهم انا جميلة اخت كيان ابن عمي جه هنا المستشفي و خطافها
ادهم بتعجب : يعني اي خطافها
جميلة بعياط : خاطفها وخلاص ارجوك الحقها يا ادهم عشان هي لو راحت عمرها ما هترجع تاني»
End flash back
يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب عبر الصدف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى