روايات

رواية حب طفولتي الفصل الثاني 2 بقلم هنا أسامة

رواية حب طفولتي الفصل الثاني 2 بقلم هنا أسامة

رواية حب طفولتي الجزء الثاني

رواية حب طفولتي البارت الثاني

حب طفولتي
حب طفولتي

رواية حب طفولتي الحلقة الثانية

نزلت قدر من العربية تشوف مين خبطها والشخص التاني نزل
قدر بصدمة: انت
يونس بتوتر واشتياق: قدر
قدر: أ.. أنت الي خبطت العربية
يونس: احمم ايوة انا بس مكنش قصدي لو حصل حاجه ومش هتنفع تتحرك تعالي معايا انتي والي معاكي في عربيتي كده كده طريقنا واحد
قدر: هي فعلا م هتنفع تتحرك لان الفردة نامت
يونس: معاكي استبن
قدر: I think انه لا
يونس: اوكي مش مشكله تعالي معايا في عربيتي
قدر ندهت لنور ومشيوا معاه في العربية وطول الطريق كانوا ساكتين
نور لقدر: هو رجع امتي
قدر بحزن: مش عارفه ورجوعه اكيد وراه حاجه مين الي معاه دي
نور: علمي علمك يا قلبي يا خبر بفلوس بكرة يبقي ببلاش لما نوصل هنعرف كل حاجه
قدر: عندك حق
شوية ووصلوا نزلوا كلهم من العربية ودخلوا الفيلا قدر جريت علي المطبخ تشوف مامتها راحت عليها حضنتها وفضلت تعيط
جنة بفزع: مالك يا قدر في اي يا قلبي اي الي حصل
قدر ببكاء: هو….. هو برة يا مامي
دينا: هو مين يا حببتي الي برة الي خلي حالتك بالشكل ده
قدر ببكاء: يونس برة يا طنط
دينا خرجت تجري وجريت علي يونس الي كان واقف بيسلم علي محمد ويوسف حضنته: يا حبيبي يا بني وحشتني اوى يا حبيبي كل دي غيبة معقولة موحشتكش
يونس قبل راسها ويديها: لا طبعا يا ست الكل وحشتيني وحشتيني اوى كمان بس الشغل هو الي كان معطلني
دينا شافت سهر: مين دي
يونس: دي سهر سكرتيرتي الوحيدة الي وقفت جمبي في المانيا من يوم م روحت ووقفت جمبي وساعدتني في حاجات كتير جدا بجد
دينا سلمت عليها: اهلا وسهلا يا حببتي شرفتينا ونورتينا
سهر: شكرا لزوق حضرتك يا طنط
دينا ليونس: حبيبي اوضتك زي م هي ونضيفة اطلع خد شاور وغير هدومك وصلي ونام وارتاح شوية علي م نحضر الغدا
يونس: طب وسهر
دينا: هتقعد في أوضة الضيوف لحد م نجهزلها اوضة تانية يلا اطلع
يونس: تمام وسابهم وطلع اخد شاور وغير هدومها وصلي وطلع علي سريره: يا تري ايه الي جاي معاكي يا قدري شكلي هتعبك معاكي….. معقولة تكوني نستيني.
قلبه: لا مستحيل تنساني هي بتحبني
عقله: بس انت قسيت عليها جامد
قلبه: كله كان علشانها هي
يونس: بطل تفكير يا يونس ونام
وراح في النوم
تحت قدر لنور: خايف علي نومت الهانم
نور: اهدي يا قلبي الي حصل لكل ده مفيش حاجه هو بيسال بس علشان خاطر هي ضيفه عنده
قدر: خايفة اوي يا نانو
نور: من اي يا قلب نانو
قدر: خايفة ليكون بينهم حاجه ومرتبطين ويكون نساني يا نور
نور: لا يا قلبي خير ان شاءلله حب الطفولة مبتنساش
قدر ببعض الامل: بجد يا نانو
نور: بجد يا قلب نانو وبعدين دي تيجي جمبك اي ده حتي مسلوعه وعاملة زي سلاكة السنان
قدر: ايوه عندك حق انا احلي منها بكتير
نور: طبعا يا قلبي
وعلي الناحية الاخري كان يوسف كلم اخته سعاد بلغها ان يونس رجع
في بيت سعاد: جني رقية يا بنات تعالوا
جني ورقية بناتها راحولها: ايوة يا ماما
سعاد: يونس رجع اعملوا حسابكوا بكرة الصبح هنروح عندهم
رقية بفرحه: بجد يا ماما
سعاد بشك:ايوة بجد في حاجه
رقية بتوتر: لا ابدا انا بس فرحانه ان احنا هنروح عند خالو يوسف وخالو محمد
سعاد: اوكي روحوا شوفوا كنتوا بتعملوا اي
والبنات سابوها ومشيوا
رقية لجني: فكرك في امل
جني: مش عارفه كله هيبان بكرة يلا نروح المول ومشيوا راحوا المول اشتروا لبس ورقية اشترت ساعة رولكس وبرفيوم وهما خارجين جيه حد خبط فيهم ووقعت ازازة البرفيوم اتكسرت
الشاب ويدعي زياد: I’m sorry, I didn’t mean for that to happen ‘I apologize very much for what I did
جني لرقية: شكله اجنبي وم هيفهم حاجه يلا نمشي
زياد: لا علي فكره انا مصري ابا عن جد انا بس مش متعود اتكلم عربي
رقية: اوكي وبالنسبة للبرفيوم الي اتكسر
زياد: انا ممكن اجيب لحضرتك علبة غير الي اتكسرت انا اسف I, am so sorry بجد انا مكنش قصدي
رقية: اوكي خلاص مش مشكله يلا يا جني
وجم يمشوا وعدوا من جمب زياد: اوعي تتغرري في لون عيون الزرقاء ولا اني بتكلم انجلش ده انا الطالبية يا قمر وسابهم ومشي
رقية: اي الراجل الغريب ده
جني: سيبك منه يلا نمشي ومشيوا رجعوا البيت لقوا مامتهم نامت كل واحده منهم راحت علي اوضتها ونامت
خلض البارت
يا تري رقية وجني قصدهم علي اي
وياتري اي الي هيحصل مع قدر ويونس في الايام الجايه
واي الي هيحصل مع نور

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب طفولتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى