روايات

رواية حب طفولتي الفصل الأول 1 بقلم هنا أسامة

رواية حب طفولتي الفصل الأول 1 بقلم هنا أسامة

رواية حب طفولتي الجزء الأول

رواية حب طفولتي البارت الأول

حب طفولتي
حب طفولتي

رواية حب طفولتي الحلقة الأولى

يجلس في مكتبه بهودء ومن الظاهر ان هناك شئ ما يشغل تفكيره تري م هو
(يونس يوسف الالفي 28 سنه عيون عسلي بشرة قمحية لديه غمازة واحدة فقط تظهر اثناء حديثه عضلات لحيه خفيفه شعر بني قصير عصبي وجاد في شغله جدا خريج هندسة برمجه)
دقائق دق باب المكتب وتدلف سكرتيرته سهر: حضرتك طلبتني يا فندم
يونس: ايوة يا سهر تعالي
سهر راحتله: مالك يا يونس فيك اي
يونس: عاوز انزل مصر يا سهر
سهر: فكرك هتسامحك
يونس: لازم تسامحني انا بعدت علشانها علشان مصلحتها بعدت من خوفى عليها لازم تسامحني يا سهر لازم
سهر: اوكي يا يونس هحجز التيكت لينا
يونس: انتي هترجعي انتي كمان
سهر: ايوة مش هسيبك لوحدك
يونس: تسلمي يا سهر علي كل حاجه عملتيها معايا من وقت م اجيت هنا
سهر: عيب تقول كده احنا اتفقنا اننا اخوات يلا انا هروح احجز التيكت علي م تخلص شغلك
يونس: اوكي
وخرجت سهر وكلمت المطار حجزت التذاكر الي معادها كمان 3ساعات وبلغته بالميعاد وبدأوا يجهزوا ويلموا مستلزماتهم
في مصر بالتحديد في منطقة الشيخ زايد
تستيقظ فتاة ما ذات عيون خضراء وشعر اسود طويل يصل لاسفل ظهرها وخدودة وشفاه وردية ووجه ذات بشرة بيضاء ونمش خفيف في وجهها انها هي (قدر محمد الالفي) نعم هي ابنة عم يونس الالفي
استيقظت قدر ونهضت من سريرها دلفت الي المرحاض اخذت حمام دافئ فنحن في فصل الشتاء وتوضئت وارتدت ملابسها وادت فرضها ثم نزلت الي اسفل
قدر: صباح الخير علي احلي مامي وبابي واونكل وانطي ف الدنيا كلها
يوسف عمها: صباح الخير يا حببتي
قدر: انا حببتك بردو يا بكاش اومال طنط دينا اي
محمد والدها: قدر عيب كده
يوسف: سبها يا محمد دي زي بنتي مريم بالظبط وغلاوتها عندي من غلاوة مريم ويونس بالظبط
قدر اتوترت اول م سمعت اسمه: طب انا عندي محاضرة باي بقي
جنة والدتها: في شعر خارج من طرحتك اظبطيه
قدر وقفت قدام المرايا ظبطت طرحتها وخرجت
يوسف: ربنا يهديكي ويرجعك يا يونس يا بني بالسلامه يارب
محمد: هو مقالش هيرجع امتي
يوسف: كل لما اساله يهرب مني ويغير الموضوع
دينا وجنة في نفس اللحظة: ربنا يهديه ويرجعه بالسلامة يارب
يوسف ومحمد: يارب
عند يونس كان عدا وقت كبير وراح هو وسهر علي المطار وركبوا الطيارة
عند قدر وصلت كليتها الي هي هندسة قسم برمجه وقابلت صحبتها نور: بونجور علي احلي عيون
نور: بونجور يلا يا مزة اتاخرنا علي المحاضرة ودخلوا
(نور خالد العامري صديقة نور المقربة عيون رمادية بشرة قمحية بها بعض النمش شعر اصفر يزينه حجابه رفيعة ومتوسطة الطول)
عدا 3ساعات
في مطار القاهرة الدولي نزل من الطيارة هو وسهر وكان في عربيه في انتظارهم ركبوا ومشيوا
عند قدر ونور خرجوا من المحاضرة: قدر يا قدر
قدر لفت تشوف مين بينادي عليها لقيته جاسر زميلها ف الجامعه: ايوة يا جاسر نعم
جاسر: عاوز اتكلم معاكي كلمتين علي انفراد
قدر: اتكلم مفيش حد غريب
جاسر: قدر بصراحه انا معجب بيكي جدا ونفسي ارتبط بيكي
قدر: انا اسفة جدا يا جاسر بس انا مش بفكر في الارتباط حاليا
جاسر: اوكي وانا هستناكي مش مشكله
قدر: لا متستننيش وتدي لنفسك امل عالفاضي انا في حد في حياتي
جاسر بحزن: اوكي عن اذنك وسابها ومشي
نور: قصدك ع يونس صح
قدر: لا انا قولت كده عشان ميعشمش نفسه ع الفاضي يلا نمشي وخرجوا ركبوا عربية قدر ومشيوا
ف الطريق جت اشارة ووقفوا ولما جم يتحركوا في عربيه خبطت ف قدر نزلت من العربية وكانت ناوية تتخانق مع الي خبطها: انت يا حيوان مش تفتح
الشخص التاني نزل من العربيه
قدر بصدمة: انت…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب طفولتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى