رواية حب ضد الجميع الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الربيع
رواية حب ضد الجميع الجزء الثاني
رواية حب ضد الجميع البارت الثاني
رواية حب ضد الجميع الحلقة الثانية
الارض دارت بيها معقوله جوزها خطف اختها كان التليفون هيقع من ايدها وهيه بتشوف الرسايل
راشد دخل واتصدم لما لقاها ماسكه التليفون …قرب وخطفو منها بسرعه
وقال بارتباك مش عيب تفتشي في حاجه مش بتاعتك
نور كانت بتبصله بصدمه ومش مصدقه اللي شافته في التليفون ودموعها على خدودها وقالت بصوت مرتعش… ريناد فين
راشد بصلها باستغراب وهو مش فاهم قصدها وقال… ما انا قولتلك يا حبيبتي وصلتها البيت
نور بصت له بغضب شديد وقالت… ريناد فين يا راشد
راشد بصلها باستغراب اكبر وقال ….طب اهدي اهدي يعني هي ما وصلتش البيت انا وصلتها بنفسي
نور سحبت التليفون من ايده بسرعه وغضب وفتحت الرساله وقالت …لعبتك اتكشفت وحركاتك كلها و الرساله اللي جريت مسروع وشديت تليفونك من ايدي عشان ما اشوفهاش شوفتها اختي فييييين
راشد اتسعت عنيه بذهول وهو بيقرأ الرساله وبصلها وقال ..انا مش فاهم ايه ده..معرفش حاجه ابدا ..ده اكيد حد بيورطني حد عايز يخسرنا بعض والله ما جيت جنبها انا وصلتها بنفسي صدقيني
بقلم…زهرة الربيع
نور بصتلو بغضب شديد ودموع وقالت ….كفايه كدب بقى حرام عليك اللي عملته فيا …رجع اختي يا راشد كفايه خسرت اهلي بسببك
راشد اتنهد وحاول يهدى وقال …يا حبيبتي انا خطفت التليفون من ايدك لان انهارده عيد ميلادك وكنت هاعمل لك مفاجاه هديه مخصوص واللي هيعملها قال لي هيبعتلي رساله لما تجهز وانا مكنتش عايزك تشوفيها والله ..انما انا ما اعرفش اي حاجه على الرسايل دي والله وصلتها لحد البيت
نور بصتلو بغضب شديد وقالت… انا هرجع لبابا …وهبوس على رجله علشان يسامحني وهرفع عليك قضيه وهوديك في 60 داهيه لو اختي مرجعتش انهارده … ومشيت بسرعه من قدامه وهو جري وراها عايز يوقفها
بقى ينادي عليها بس مش راضيه تسمعه وبيقول… نور بطلي جنان …نور استني
ونزل وراها من العياده وهيه جريت على الشارع وفيه عربيه جايه بسرعه كانت هتخبطها بس راشد شدها بسرعه بقت بين ايديه وضمها بقوه وخضه شديده عليها
نور كمان كانت مخضوضه جدا ومسكت فيه بقوه وبقت تبكي جامد وهو بقى يطبطب عليها وقال…. اهدي انا معاكي ما تخافيش انا هنا
نور انتبهت للي حصل ودفعته بقوه وقالت بغضب… انت ملكش دعوه بيا ملكش دعوه
ولسه هتمشي تاني شدها بقوه من ايدها وقال بهدوء.. احنا هنرجع على بيتنا وهنتفاهم هناك
نور قالت بغضب شديد… سيب ايدي مش جايه معاك على مكان انا مش جايه عندك تاني
راشد كان ماسك ايدها بقوه وقال….اعقلي يا نور اهدي وبطلي الجنان بتاعك ده بقول لك ما ليش دعوه بكل ده
نور قالت بغضب…. كذاب كذاب وكلكم كذابين انت استغلتني بابا كان معاه حق كلكم واطيين وهمكم تكسبو على حساب غيركم
راشد خرج عن شعوره وقال بغضب… يوووووه يعني مش هتعقلي
نور بصتلو بغضب وقالت…حل عني هلم عليك الشارع كلووو
وهنا ساب ايدها وحاوط خدودها بايديها الاثنين وبص لعيونها جامد وقال… انا بحبك انتي مراتي وملكي غصب عن الدنيا دي كلها ..وغصب عنك انتي كمان اول واحده
نور كانت بتبص له باستغراب ومش فاهمه قصده ايه وهو قال بابتسامه حزينه… مسبتليش خيار تاني…وضربها بقوه بدماغه في دماغها اتجمدت مكانها لثواني وعينيها مفتوحين على اخرهم واغمى عليها فورا بين ايديه
راشد شالها وحطها في العربيه بسرعه وطلع فورا على شقتهم
بعد شويه كانو في اوضتهم ونور نايمه على سريرها وراشد قاعد قصادها بحزن شديد
مسك التليفون وبقى يشوف الرسايل تاني وحاول كتير يتصل على رقم ريناد اللي بعت الرسايل بس مفيش فايده كان مغلق..اتنهد واتصل على شخص وقال… بابا انت فين
وسمعه شويه وقال …تعلالي على شقتنا ضروري عايزك
وسمعو وقال بخنقه… ايوه يا بابا ضروري هنتكلم لما تيجي و بس لقاها بتفوق قال بسرعه ….طيب يا بابا هستناك وقفل بسرعه
و بص لها وقال ….نور نور انت كويسه يا حبيبتي
نور بصت له بتوهان وتعب وقالت… انا فين يا راشد
راشد ابتسم وقال… انتي معايا يا قلبي متخافيش انا جمبك
وهنا افتكرت كل اللي حصل قعدت بسرعه وبصتله بزهول وقالت….. انت ضربتني يا راشد
راشد ابتسم وقال.. يعني ما اسمهوش ضرب ..بس كنت عايزه اجيبك على بيتنا
نور بصت له بغضب وقالت… انت فاكر لما تجيبني هنا مش هعرف امشي يعني
راشد اتنهد وقال…. وهتمشي ليه يا نور ..ايه اللي انا عملته للدرجادي معندكش ثقه فيا
نور بصتلو بغضب وقالت ….ماهيه المصيبه اني وثقت فيك قولتلي هوصلها قولتلك تمام قولتلي متتصليش عليها وبرده قولتلك تمام…لكن لما اشوف بعنيا واكدب ده يبقى غباء مش ثقه
راشد اتنهد وقال ..معاكي حق كل حاجه بتقول انه انا بس وحياة عيونك انا وصلتها لحد البيت ومعرفش حاجه عن الرساله دي …وكنت متحمس اعمل لك مفاجاه وجيت على طول على العياده
نور ابتسمت بسخريه وقالت ….وصلت مفاجئتك يا راشد بيه المهم طلباتكم ايه علشان تسيب اختي
راشد وقف قصادها وابتسم وقال… انتي عارفه طلباتي… وداس على شفته وقال بمشاكسه … واحشني المتقسم ..اللي كل ما اشوفه بتبسم
نور بصتلو بدهشه وقالت ..انت بتقول ايه
راشد شدها من وسطها وقال …بقول وحشاني بقى لنا اسبوع مشوفناش بعض بسبب مؤتمراتك
نور دفعته بقوه وقالت….انت مختل انا بكلمك فيه وانت بتتكلم في ايه انا اختي مخطوفه والله اعلم ايه حاصلها
راشد ضحك جامد وقال… انتي مش بتقولي ان احنا اللي خاطفينها يعني المشكله كلها على الانتخابات …معنى كده ان لحد ما ابوكي يتنازل محدش هيلمس شعره منها خليكي واثقه من كده…و بقى يغير هدومه ببرود
نور بصت له بدهشه وقالت…. يعني فعلا البنت معاك
راشد ابتسم وهو بيقلع القميص وقال لا مش معايا بس لو كلامك ده صحيح ممكن تكون مع بابا انا كلمته وهيجي …وهعرف اذا كانت البنت معاه ولا لا ..ما فيش اي حاجه تخوف
نور بصتلو بزهول من كلامه
وراشد قرب منها وبص لعيونها وقال …لو مع الجن الازرق هرجعها خليكي واثقه فيا بس
نور قعدت على السرير بدموع وقالت …اللي انا فيه ده كللو بسبب اني وثقت فيك بسبب غبائي ضيعت اختي بسبب غبائي
راشد اتنهد وقعد جنبها وقال نور بصلي
نور كانت بتبكي ومش بتبصلو اتنهد وقال…. وحياتك عندي ما اعرف حاجه عن موضوع اختك…. انا بحبك يا نور والله بحبك مكنتش عايز حاجه من الدنيا دي كلها غيرك انتي… ولا يهمني انتخابات ولا تصويت ولا اي حاجه من اللي هما بيفكروا فيها دي وانتي عارفه اني بعشقك انتي قلبي
نور رفعت عيونها لعيونه وحست بصدق كلامه وكانت بينهم نظرات جميله قوي
راشد كان تايهه في قربها وبص لدموعها اللي نزلت جنب شفايفها اللي بترتعش من الحزن والخوف… مرر صوابعه على خدودها ومسح دموعها ومشى بصباعوا على شفايفها وقال …وحشوني قوي
نور بلعت ريقها بارتباك وقبل ما تتكلم او تحاول تبعده قربها ليه وباسها بقوه
نور لثواني انسجمت معاه بضعف بين اديه بس استجمعت كل قوتها ودفعته بعيد عنها وقالت بغضب ….يا حيوان انت بتعمل ايه…اسمع من النهارده مستحيل تلمسني من انهارده مستحيل اعتبرك جوزي اصلا
راشد اتصدم بكلامها وبصلها بزهول وقال ….انت بتقولي ايه
بقلم…زهرة الربيع
نور قالت بغضب …زي ما سمعت انا الراجل اللي حبيته مات في نظري من ساعه ما عرفت اني كنت مجرد وسيله علشان توصل اهلك للي عايزينه
راشد بصلها بغضب شديد وقال…. متذودهاش يا نور انا ساكت عشان الوضع اللي انتي فيه
نور قالت بغضب…لا متسكتش لان انا مش هسكت انت واحد حقير واهلك احقر منك
راشد قال بغضب شديد … اخرسي بقى متخلنيش امد ايدي عليكي
نور قالت بانفعال… لا مد ايدك مد ايدك ما ده اللي كان ناقص بس انا اصلا مش هقعدلك فيها علشان تمد ايدك ولا تمد رجلك انا همشي و لسه هتروح ناحيه الباب ووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب ضد الجميع)