رواية حب دمر كياني الفصل العاشر 10 بقلم إسراء هاشم
رواية حب دمر كياني الجزء العاشر
رواية حب دمر كياني البارت العاشر
رواية حب دمر كياني الحلقة العاشرة
ادهم بيلاحظ توترها وهي بتفرك فايدها وبيقول بهدؤء حاجه اي يعشق قولي
عشق بتوتر وخوف ادهم انا وبتسكت وخايفه تتكلم
ادهم بيمسك ايدها وبيحاول يطمنها وهو بيقول قولي يعشق في اي
عشق بدموع ادهم جبران عاوزني امضيك علي ورق بتنازل كل املاكك وكمان عاوزني اعرف مكان الالماظ والله غصب عني هما بيهدد”وني باخويا لو منفذتش اللي عاوزينه هيق”تلو اخويا يا ادهم وكمان عاوزني اخ”لص عليك بس والله انا مش كدا انا مش عاوزة اعمل كده هما بيهدد”وني وبتبكي عشق بصوت قوي عاوزني انقلهم كل اخبارك ابويا باعني ليهم ومش فارق معاه ولا انا ولا اخويا غير الفلوس وبس انا صح بكر”هك انت واخو”ك عشان دمرتو”لي حياتي بس انا مش قادرة يا ادهم وعارفة اني حكتلك ده هدفع تمنه غالي اوي هيقتل”وني ويق”تلو اخويا يوسف اخويا لسه صغير يا ادهم انا اللي ربيتو هو كل حياتي مش هسامح نفسي لو جرالة حاجه وهمو”ت جبران بعتلي واحد امبارح الفيلا وهد”دني وادني الورق اللي المفروض همضيك عليه بتنازل كل املاكك واني اعرف مكان الالماظ فاسرع وقت وكان مديني مهله شهر فخلال الشهر ده اعرف كل حاجه واقولها كل تحركاتك والصف”قات يوم الفرح لقيت ابويا واخدني لجبران مكنتش اعرفة لقيتو بيقولي انتي هتتجوزي ادهم مش هشام وهتنفذي اللي هنقولك عليه بالحرف والا رقب”ه اخوكي هتوصلك وانتي كمان هتمو”تي ولو ادهم عرف حاجه من اللي حصل دلوقتي انتي اللي هتند”مي كل خطوه ادهم بيعملها اكون عارفها
انا وقتها رفضت ابويا ضر”بني وقالي اسمع كلام الباشا والا هيق”تلنا كلنا وانا مش مستغني عن روحي الباشا محدش قده ساعتها مكنش قدامي حل تاني غير اني اسمع كلامهم مكنتش خايفة علي نفسي قد منا خايفة علي اهويا بس اقسم بالله ما عملت حاجه ولا نقلت حرف ليهم والله مقولتلهم حاجه المفروض اعرف معلومات الصفقه وابعتها لجبران عشان ياخدها هو بس انا مش قادرة اسكت اكتر من كدا انا بكر”هكو كلكو بكر”هكو انتو دمر*توني خلتوني مجر”مه وسطكم ضيعتو شر”في وحياتي واخويا خلتوني لعبه فايدكم وانتو بتحركوها بمزجكم كلكم
ادهم كان قاعد قصادها بيسمعها والغضب كان ماليه وفجاه بينزل بالق”لم علي خد عشق وبيمسكها من شعرها وهو بيقومها وبتقف قصاده وبيقول بغضب وغ*لل انتي زبا”لة مفرقتيش عن غيرك خاينه زيهم طلعتي جاسوسة لجبران
عشق بدموع وصراخ انت اي يا اخي انت شي”طان انت فعلا شي”طان زي ما وصفوك انا لو خا”ينه وجا”سوسة زي ما بتقول كنت قولتلهم اخبارك وكنت كملت معاهم ومكنتش حكتلك حاجه كنت عرفتهم ان اخوك عايش وانك مخبيه وكنت انتق”مت منك وده حقي اخوك يستحق المو”ت يا ادهم بس انا معملتش كدا عارف ليه يا ادهم لاني وبتغمض عشق عيونها بدموع ووجع فقلبها وبتسكت لثواني وبتفتح عيونها وهي بتقول انت كل اللي يهمك اخوك وانا كل اللي يهمني اخويا زي ما انت خايف علي اخوك ومعندكش اغلي منه وسكت عن اللي بيعملو اخوك رغم انك عارف اخوك اغتص”بني واتجوزتني بدلو وبقيت مراتك وانا مغ”تصبه من اخوك يا ادهم اللي عايش حياته وبتحميه مع انك المفروض تجبلي حقه منه تقدر تجبلي حقه منه يا ادهم تقدر ترجعلي شر”في اللي خده تقدر تق”تل اخوك بايدك ما ترد ساكت ليه
ادهم بيبصلها هو عارف انها معاها حق بس ده اخوة ميقدرش يعمل فيه اي حاجه بيسيب ادهم شعرها ومبيتكلمش هيتكلم يقول اي هو عارف انها معاها كل الحق فاللي قالته
عشق بانهيار وهي بتض”ربه فصدرة وبتقول بصراخ ما ترد ساكت ليه معندكش رد صح هترد تقول اي اصلا انا بكر”هك بكر”هك حرام عليكم انا اخويا هيمو”ت بسببكم بس لا انا همو”تت قبل ما هو يمو”ت وبتسحب عشق مسد”س ادهم من ورا ضهرة بسرعه رهيبه وهي بترفع المسد”س وبتصو”بو ناحيه قلبها
ادهم كان مذهول من اللي عملتو وقلبه بيدق بخوف عليها وبيحاول يقرب منها وهو بيقول بخوف عشق سيبي المسد”س
عشق بصراخ ابعد عني متقربش انا لازم امو”ت عشان اخويا يعيش يا ادهم انا لو مو”ت اخويا هيعيش
ادهم بخوف وقلق عشق اهدي انا معاكي اخوكي مش هيحصلو حاجه انا هحميه متخافيش
عشق بدموع انت كداب مش هتقدر تعملو حاجه كلكو كدابين كلكم بتفكرو فنفسكم وبس محدش فيكم فكر فيا ابدا كل واحد فيكم دمر”ني بطريقة شكل وانا مستحيل اسامح حد فيكم وهنا بتضغط عشق علي الزنا”د وبتخرح الط”لقه لتخ”ترق صد”ر عشق بيقع المسد*س من ايدها وهنا ادهم بيحاول يستوعب اللي حصل واقف مذهول وهي بتقع قدامه وكانه اتجمد مكانه
بتقع عشق عالارض وهي بتنز”ق وبتبداء تغمض عيونها وهي بتغيب عن العالم
هشام سمع صوت ضر”ب النا”ر هو وعمار بصو لبعض بقلق وفخلال دقيقه كانو فالاوضه اول ما دخلو لقيتو ادهم واقف بيبص لعشق بذهول وصدمه وعشق فالارض والمسد”س جمبها وحواليها بر”كه من الد”ماء هشام بيقف هو كمان مذهول عمار بيلاقيهم كدا بيجري بسرعه علي عشق وبينزل لمستواها وهو بيشوف نبضها وبيلاقي ان نبضها ضعيف جدا جدا يعتبر مفيش نبض بيقوم عمار من عالارض وو بيقول ادهم فوق مش وقت صدمه لازم ناخدها المستشفي
ادهم واقف بصصلها وبس ومش بيتحرك ولا بينطق
عمار بيمسكها يهزة وهو بيقول بصوت عالي ادهم فوق لو مخدتهاش المستشفي عشق هتمو”ت
ادهم هنا بيفوق علي جملة عشق هتمو”ت وهي بترن فودنه وهنزل بينزل ادهم لمستواها بسرعه وهو بيشلها بحظر وخوف وبينزل وراة عمار وهشام وبيجري عمار قبله بيفتح العربيه وبيقول عمار انا اللي هسوق بينيم ادهم عشق فالكنبة اللي ورا وبيركب وهو واخدها علي رجلة
هشام كان هيركب معاهم ولكن عمار بيوقفه وهو بيقول مينفعش يا هشام تيجي انا هطمنك خليك هنا متتحركش او تخرج نهائي مهما حصل وبيحرك عمار العربية وهو بيسوق بسرعه
ادهم كان حاسس انو تاىة وكان روحو بتروح منه حاسس ان قلب”ه هو اللي هيقف وحاسس بوجع فقلبه وبيبصلها بخوف من انو يخسرها للابد وبيقول بغضب بسرعه يا عمار
عمار كان شايف الخوف فعيون ادهم وبيسوق باقصي سرعه فخلال دقائق بيوصلو لي اقرب مستشفي بينزل ادهم وهو بيحمل عشق بحرس وخوف واول ما بيدخل من باب المستشفي بيقول بغضب وصوت جهوري عاوز دكتور بسرعه
بيجرو الممرضين علي ادهم وهما بياخدو عشق منه علي التروالي وبيجرو بيها لداخل غرفه العمليات والباب بيتقفل وبيقف قدام الباب عمار بيقف وراة وهو بيحط ايده علي كتفه وبيقول بهدؤء اهدا يا ادهم ان شاء الله هتقوم بالسلامه
ادهم كان مش سامع عمار هو قلبه وعقله وروحه مع عشق حاسس بخوف رهيب اول مرة يحس بخوف وضعف كدا حاسس ان قلبة هيقف وبيبص علي ايده اللي فيها دم”ها وهنا دموعه بتلمع بيقعد ادهم عالارض قدام غرفه العمليات وهو ساند راسه علي باب الغرفه مبقاش قادر يقف وتيونه حمراء زي الد”م من كتر مهو حابس دموعه
عمار بيبصله بحزن وبيعرف ان صحبه وقع في حب عشق بينزل عمار لمستوي ادهم وهو بيقول ادهم اي اللي حصل انت اللي عملت فيها كدا؟
ادهم بيهز دماغه بمعني لااااااااااا
عشق داخل غرفه العمليات بتصارع المو”ت نزفت د”م كتير الممرضة بتخرج بسرعة وهي بتجري بترجع ومعاها كيس د”م واحد لان عشق فصيلة دمها O- دي فصيلة نادرة صعب تتلاقي بسهولة وعشق ضربات قلبها بتنزل والمضاعفات بتزيد بتخرج الممرضة بخوف وهي بتقول المريضة نزفت د”م كتير وكمان ضعيفة جدا محتاجين اربع كياس د”م فصيلة دم”ها مش موجودة
ادهم بخوف وعصبية ازاي مش موجودة لو حصلها حاجه هقت”لكم فصيلة دم”ها اي
الممرضة بخوف منه O-
ادهم بسرعه انا فصيلة دمي O- انا هتبرعلها بكل الد”م اللي عاوزة
عمار بيبصله بصدمه وهو بيقول ادهم مينفعش انت ناسي الدكتور قالك اي
ادهم بيبص لعمار وهو بيقول هي مش هينفع يجرالها حاجه يا عمار وبيبص للمرضه هندخل فين
الممرضه بسرعه هعقمك وتدخل اوضه العمليات مع المريضه عشان مفيش وقت نضيعو
عمار بيحاول يوقف ادهم ولكن ادهم بيمشي مع الممرضة وبتسالو الممرضة اذا كان تعبان او عندو ضغط او سكر هو بيقول لا بدخله الممرضة اوضه العمليات وكل اللي بيفصلو عن عشق هي ستارة عازلة وبيكون ادهم نايم علي السرير اللي جمبها والممرضة بتسحب منه الد”م بيوصلوة لعشق
ادهم بيبتدي يحس بتعب هو الدكتور منه انو يتبرع باي د”م لحد لان ادهم عنده مشكلة فع”ضله القلب
الممرضة بتبص لي ادهم وبتقول كدا غلط احنا محتاجين د”م كمان واحنا خدنا منك د”م كتير وانت شكلك تعبان
ادهم وهو بيجاهد التعب اللي حاسه وبيقول بحده خدي كل الد”م اللي محتاجه المهم تبقا كويسه
الممرضه بتخاف منه وبتبداء تسحب كل الد”م اللي محتاجينه وادهم بيتعب جدا وبيبتدي وشه يحمر ومش قادر يتنفس ولكن مش بيبين
الممرضة بتسالة انت كويس احنا خلاص خدنا كل الد”م اللي محتاجينه
ادهم بيهز دماغه بتعب والممرضة بتفضل واقفه معاه وبتلاحظ تعبه وبتقول اركبلك محلول تعويض الد”م
عشق ابتداء وضعها يستقر بعد ما ادهم اتبرعلها بالد”م الدكتور خرجلها الرصا”صه
ادهم خلاص مبقاش قادر يقاوم التعب وفجاه بيفقد الوعي
الممرضة بتتخض وبتشوف نبضه بتلاقيه ضعيف جدا وبتنده علي دكتور من اللي موجدين فالغرفة وبيشوف الدكتور ادهم بيلاقي نبضه ضعيف جدا وكمان الاكسجين عنده ناقص بيزعق الدكتور للممرضة وبيبداءؤ يعلقو لي ادهم جهاز الاكسجين وبيحطلو محلول وبيبداء نبض ادهم يرجع يتظبط تدريجيا ولكنه فاقد الوعي
بيزعق الدكتور للممرضة وهو بيقول ازاي تاخدي منه الد”م وهو تعبان عارفة غلطك ده كان ممكن يخسر حياته
الممرضة بحزن انا اسفة يدكتور انا سالتو والله هو قال انو مش بيشتكي من اي مرض ومكنش في وقت اعملو فحص
الدكتور بيسيبها وبيكملو عمليه عشق اللي عدت بصعوبة ولكن لسه وضعها مستقرش هتدخل العناية لحد ما يحددو الاربعه وعشرين ساعه الجاين ولز عدو علي خير هتبقا عشق عدت مرحلة الخطر بيخرج الدكتور بتعب
عمار بيقرب عليه وهو بيسالو علي ادهم وعشق وبيبلغه الدكتور باللي حصل انهم هينقلو عشق لي العناية المركزة وادهم هيتنقل غرفة عادية وهيفضل علي الاكسجين لحد ما يفوق والاكسجين يتظبط عنده
عمار بيبقا زعلان علي ادهم وعشق وعلي اللي بيحصل معاهم وبيلاقي هاتفه بيرن وبيكون هشام بيتنهد عمار بحزن وهو بيرد علي الهاتف
هشام بقلق اي يعمار طمني عليكم حصل اي
عمار بهدؤء متقلقش يا هشام عشق خرجت من العمليات بس فالعناية لحد اربعه وعشرين ساعه
هشام بحزن عليه وهو بيقول طب وادهم حالته اي اكيد زعلان كان باين هو خايف عليها ازاي
عمار بحزن ادهم قوي يا هشام متخفش عليه المهم انت متخرجش من الفيلا ولو في اي حاجه كلمني
جبران قاعد هو ونوال بيشر”بو الخمر باحتفال لاتمام العملية او كما يظن هو ولكن فجاه بياتي اتصال لجبران بيتحول 180درجه لغضب وهو بيرمي الكاس اللي فايده بينزل متك”سر بتقلق نوال وهي بتقول بقلق في اي يا جبران ولكن جبران بدون مقدمات بينزل بالق”لم علي وشها نوال بتحط ايدها علي خدها بصدمه وهنا جبران بير”فع سلا”حه فوش نوال وهو بيقول بغضب بقا بتخو”نيني انا يا نوال لا انا جبران الغلطه معايا بالاخيرة
نوال بخوف في اي انا مش فهما حاجه خونتك في اي
جبران بغضب الصفقه اتسر”قت يا نوال الشحنه كلها اتسرقت بالفلو”س مش دول رجلتك اللي واثقه فيهم مفيش غيرك يعرف بالعملية دي يا نوال تسرقيني وتستغفليني انا دنا مش هر”حمك
نوال بخوف محصلش مخدتش حاجه والله ايوة رجلتي اللي بيسلموها بس معرفش حاجه عن اللي بتقولو ده
جبران بسخرية قالو للحرامي احلف وانتي شايفني مغفل عشان اصدقك ولا اي يا نوال انتي ياما خو”نتي وغدرتي باقرب الناس ليكي اختك اللي من دمك لكن انا مش زيهم يا نوال انا لحمي مر وبيضغط علي الزنا”د ولكن نوال بسرعه بتقرب منه وهي بتقول بترجي لا يا جبران ابوس ايدك متمو”تنيش انا والله مخو”نتك اكيد ادهم اللي عمل كده عشان يوقعنا فبعض
جبران برفعه حاجب ادهم ميعرفش حاجه عن الشحنه دي
نوال بخوف معرفش معرفش بس اكيد هو السبب تلاقيه اشتري حد من رجالتنا بالفلوس ومتفق معاه
جبران وهو بيزق نوال اللي بتقع عالارض وبيقول بغ”ل هسيبك عايشه بس لحد ما اتاكد ولو كلامك طلع غلط وانك ورا اللي حصل يا نوال وقتها المو”ت نفسه مش هيرحمك مني يا نوال وانتي عارفة لما بقول كلمه بنفذها وبيسبها جبران وبيمشي بغضب
نوال عالارض بتبص لي اثر جبران بكر”ه وبتتوعد فسرها ليه بقت”له ولكن بعد ما تنفذ مخططتها وتاخذ كل شئ لها
ادهم بيكون نايم ولكن بيحلم بنفس الكابوس اللي كان دايما بيلاحقه من صغرة وللاسف هو ليس كابوس فهذا حدث معه بالفعل وهو بعد وفاه والدته ابوة اتجوز نوال علي اساس انها هتربيه هو وهشام لانهم صغيرين ومحتاجين لي ام وهي كانت خالتهم وكان والده شايف ان نوال هتكون ام ليهم فضلت تمثل نوال الطيبة لحد ما تجوزت والد ادهم فضلت تمثل علي والده الطيبة لحد ما خليتو يحبها وبعدها ظهرت علي حقيقتها كانت بتستغل غياب والد ادهم لانو كان بيسافر كتير عشان شغله كانت نوال بتخون والد ادهم مع جبران كان بيجيلها الفيلا كانت بتحبس ادهم وهشام فالاوضه وبتقفل عليهم لحد ما يخلصو اللي بيعملوة جت فيوم نوال رجعت الفيلا سكر”انه ومعاها جبران دخلو الفيلا سوا كان الوقت متاخر كان ادهم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب دمر كياني)