روايات

رواية حب دمر كياني الفصل الخامس عشر 15 بقلم إسراء هاشم

رواية حب دمر كياني الفصل الخامس عشر 15 بقلم إسراء هاشم

رواية حب دمر كياني الجزء الخامس عشر

رواية حب دمر كياني البارت الخامس عشر

رواية حب دمر كياني
رواية حب دمر كياني

رواية حب دمر كياني الحلقة الخامسة عشر

ادهم بيمسك ايدها وهو بيقول عشق عزت يبقا مش ابوكي
وهنا دي بتكون الصدمه الاكبر لي عشق وبتبرق بصدمه وكان لسانها اتش*ل وجسمها كله اتش*ل
ادهم ويزيد وهشام شايفين صدمتها وبتصعب عليهم لانها صغيرة بنسبالهم تستحمل كل ده واللي لسه ادهم هيقولو
ادهم بيضم علي ايدها اللي حاسس بتخشبها في ايده وهو بيقول عشق عزت يبقا جوز امك وانتي ويوسف اخوكي مش ولاده عشان كدا هو وافق يبيعك بسهولة لي جبران مقابل الفلوس وكمان في حاجه كمان يا عشق اللي مامتك تبقا اخت مامتي يعني انتي تبقي بنت خالتي
عشق بصه لي ادهم بذهول ومش قادرة تستوعب اللي بيقولو كل ده صدمات يعني عشق تبقا بنت خالته طب ازاي عشق كانت بتسمع بصمت وعزت يبقا مش ابوها
ادهم كان هيكمل كلامه ولكن بيسكت ومش بيقدر يكمل
ولكن يزيد بيتنهد وهو بيقول في حاجه كمان يا عشق لازم تعرفيها ادهم بيقاطعه وهو بيقول يزيد بلاش دلوقتي
يزيد بيسكت ولكن عشق بتدخل وهي بتقول بهدؤء مريب كمل يا يزيد كنت هتقول اي هو لسه في حاجه اصعب من اللي قولتوه؟
ادهم وهو ماسك ايدها عشق مش مهم دلوقتي انتي تعبانه
عشق بهدؤء لا يا ادهم خليه يكمل وبتبص لي يزيد وبتقول انا سمعاك ارجوك متخبيش حاجه عليا؟

 

 

 

يزيد بيتنهد بحزن وبيبص لي ادهم اللي بيهزلة دماغه وبيوجه يزيد نظرة لي عشق وهو بيقول عشق امك مامتتش زي ما انتي فاكرة موت طبيعيه امك ما”تت بفعل فاعل يا عشق والسبب في ده عزت وسعاد سعاد كانت صاحبه مامتك قبل ما تبقا مرات ابوكي اتفقت هي وعزت وخلو مامتك مد”منه كانو بيحطلها مخد”رات في كل حاجه لحد ما خلوها بقت مد”منه وفي يوم زودولها الجر”عه ومامتك ماتت بعدها وعزت تاني يوم كان متجوز سعاد ودارو علي الموضوع واللي ساعدهم جبران لان جبران وعزت كانو صحاب وساعتها عزت خلاكي انتي واخوكي عشان يستفاد منكم ويشغلكم وياخد من وراكم فلوس زي ما بيعمل زي ما كان مخليكي تشتغلي وسعاد كانت مخليكي زي الخدامه عندها تخدميهم وبتصرفي عليهم وزي ما فهموكي ان عزت ابوكي وان امك ماتت بعد ولادة اخوكي بفترة عشان كانت تعبانه وماتت عادي كل ده احنا عرفناه من فترة قريبة لما فضلنا ندور ورا سعاد وعزت وعرفنا اسم مامتك وقتها عرفنا ان مامتك تبقا اخت امنا وانك مننا ومن العيلة ودلوقتي يا عشق احنا لازم نبقا ايد واحده واحنا محتاجين انك تساعدينا انا عارف ان جبران مهددك باخواكي بس مش عاوزك تقلقي علي اخوكي اخوكي معانا وشوية وهيكون عندك هنا
عشق كانت مش قادرة تستوعب حاسه دماغها وتفكيرها اتشلو من كتر الصدمات اللي خدتها معقول كل ده هي كانت عايشه في كدبة وامها امها ماتت مقتو”لة وعزت مش ابوها كلو كدب في كدب حياتها كلها كانت كدبة وبتقول عشق بصدمه يعني اي يعني انا كنت عايشه مع اللي كانو السبب في قت”ل امي كل ده وكل اللي حصلي ده بسببهم هما

 

 

 

ادهم بحزن علي حالتها وبيخدها ادهم فحضنه ولايهمه وجود يزيد او هشام فهو كل ما يهمه انو يطمنها وبيقول ادهم بحنية عشق انا معاكي ووعد هجبلك حقك وحق مامتك وحق كل لحظه عشتيها وانتي بتتعذ”بي فيها
عشق هنا ولم تتحمل وبتسمح لنفسها بالانهيار وبتبكي عشق بشهقات وصوت مسموع للكل وادهم واخدها فحضنه وبيسبها تخرج كل اللي فقلبها بالبكاء
يزيد وهشام بيبصلها بشفقه علي هذه الحاله التي وصلت لها تلك الصغيرة فهي عانت كتير بحياتها وبيتوعد كل واحد فيهم بداخلة انهم سينت”قمو لها ولهم باشد الانتقا”م من كل واحد كان السبب في عذ”ابهم
وبعد شوية بتبداء تهداء عشق وكلهم ساكتين وبتهدا عشق وهي بتخرج من حضن ادهم وبتمسح دموعها بقوة وبتبص ليزيد وادهم وهي بتقول وانا جاهزة اساعدكم اي المطلوب مني لازم انت”قم من كل واحد كان السبب في عذ”اب امي وعذ”ابي انا واخويا عشق الصغيرة الطيبة خلاص ما”تت من اللحظه دي ومن اللحظه دي عشق جديده خالص ومش هتر”حم حد كانت عشق بتتكلم بقوة وجبروت لاول مرة بحياتها ادهم ويزيد وهشام كانو بصلها بذهول من القوة الغريبة اللي ظهرت عليها وفصوتها ولكن ادهم بداخلة بيحس بفرح علي قط”ته الشر”اسه فهي كانت قطه وديعه ولكن الان تحولت الي قطه شر”اسه وظهرت انيا”بها
يزيد بابتسامه وبيقول كنت عارف انك قوية وهتوافقي اول حاجه انتي ادهم هيعلمك ازاي تمسكي السلا”ح وتضر”بي نا”ر وهيعلمك ازاي تدافعي عن نفسك كويس وده احتياطي لاي حاجه تحصل غشان لو حصل حاجه تقدري تدافعي عن نفسك وهشام انا اللي هدربة وكمان الورق اللي ادهولك جبران عشان تمضي عليه ادهم انا عاوزة وبعدين هقولك اي هي الخطه بظبط

 

 

 

عشق بقوة اتفقنا هنبداء من امتا؟
ادهم بدهشه انتي لسه تعبانه وواخده رصا”صه يحبيبتي لما تبقي كويسة هنبداء تدريب
يزيد بتاييد كلام ادهم بالظبط زي ما قال ادهم لازم لما تخفي عشان تقدري
عشق بتهز راسها بصمت
ادهم احم احم هو انا كنت عاوز اقول يعني
ادهم برفعه حاجب متقول علطول عاوز تقول اي؟
هشام بيبصله بضيق وبيوجه نظرة لي عشق وهو بيقول بحزن عشق انا اسف يا عشق نفسي تسامحيني واكيد عرفتي اني مليش ذنب وانك لسه زي ما انتي انا يزيد حكالي كل حاجه حصلت انا مكنتش فوعي ومكنتش فاكر اي حاجه من اللي حصلت ولو كنت في وعي مكنتش هقربلك صح انا وحش بس مش لدرجة دي ياريت تسامحيني يا عشق
عشق بتبصله بهدؤء وهي بتقول مش عارفه اذا كنت هقدر اسامحك او لا يا هشام صح انك ملمستنيش بس كفاية اللي حصلي سيب كل حاجه للوقت يا هشام
هشام بيبصلها بحزن كان نفسه انها تقولو انها سامحتو وبيقوم هشام بدون ولا كلمه وبيخرج للجنينه
ادهم بيبص لي يزيد بيقوم يزيد وبيخرج ورا هشام

 

 

 

ادهم بيبص لي عشق وهو بيقول عشق هشام مش وحش عارف حقك انك متسامحهوش بس هو يستحق فرصه تانية مش بقول كدا عشان بس هو اخويا بس انا عارف ان هشام هيحاول يعمل اي حاجه عشان خاطر تسامحيه هشام طيب جدا واطيب واحد فينا هو ممكن تشوفيه مستهتر بس ده انا اللي خليتو كدا عشق انتي متعرفيش احنا مرينا بي اي او شوفنا اي يخلينا كدا تعرفي يا عشق انا حاسس بالوجع اللي جواكي عشان انا عشتو زايك او اكتر شوية تعرفي يا عشق انا امي لما ما”تت كنت انا جمبها وهي بتوصيني علي هشام وكان عندي تسع سنين تقريبا وهشام كان لسه اربع سنين مكنش فاهم حاجه وما”تت قدام عيني ومكنتش قادر اعمل اي حاجه وما*تت بسبب نوال اللي هي المفروض اختها واخت مامتك كمان اللي انتي شوفتيها في العزاء متتصدميش ايوة نوال المفروض تبقا خالتك وخالتي اللي قت”لت امي وابويا وكانت بتخو”ن ابويا مع جبران تخيلي كان عندي عشر سنين وكان ابويا مسافر وفيوم نوال جت القصر هي وجبران وسكر*انين وانا شوفتهم ووقتها تخيلي عملو اي ضربو”ني وخدوني معاهم اوضه النوم وكتفوني وخلوني اشوف خيا”نه ابويا تخيلي طفل عندو عشر سنين وشوفت كدا قدامي ادهم هنا عيونه بتحمر لانو بيكون كاتم الدموع
عشق بتحس بشفقه وحزن عليه وبتقرب عشق عليه وبتمسك ايده وبتقف وبيقوم معاها ادهم بسكوت وبتطلع عشق للاوضه وهي ماسكه ايد ادهم وبيدخلو الاوضه وبتقعد عشق في نص الفراش وادهم واقف بسكوت وبتقول عشق انا حابه اسمعك يا ادهم عاوزك تحكيلي كل حاجه عاوزك تشاركني كل حاجه بس الاول ممكن تيجي تنام علي رجلي

 

 

 

ادهم بيبصلها لدقيقة هو من جواة نفسه يحكي ويخرج كل اللي جواة وبيقرب ادهم وبيطلع علي السرير وبينام علي رجل عشق اللي كانت قاعده ومربعه رجليها واول ما ادهم بينام علي رجل عشق بتقرب عشق ايدها علي شعره وبتمشي ايدها فشعرة وهنا ادهم بيغمض عيونه وهو بيفتكر لحظاته مع مامته لما كانت بتنيمه علي رجلها كدا وتلعبلو في شعرة وبيقول ادهم تعرفي ان امي كانت بتعمل معايا كدا كانت حنينه اوي وكانت بتلعب معانا علطول عارفة كانت جميلة اوي وكانت عيونها ملونه تعرفي اني يزبد واخد لون عيونها صح اننا تؤام بس هو خد لون عيونها لما بشوفز بفتكرها عارفه هي وحشتني اوي
عشق بحنيه ادعيلها بالرحمه يا ادهم هي دلوقتي في مكان احسن بكتير من هنا
ادهم بحزن تعرفي كانت بتتالم قدامي وكنت فاكر نوال بتديها الدواء اتاريها بتديها س”م بالبطئ لحد ما خلاها ما”تت وبعدها ضحكت علي ابويا وخلتو يتجوزها وكانت مفهماه انو يتجوزها عشان تربينا وتاخد بالها مننا بدل ما يتجوز واحده غريبة وابويا صدقها واتجوزها كانت بتمثل قدامه انها بتعاملنا حلو وهو كان اغلب الوقت مسافر برا ولما كان يسافر كانت تضر”بني انا وهشام وتحبسنا فالاوضه بتاعت البدرون في الضلمه من غير اكل ولا شرب بالتلات ايام كانت فالوقت ده بتجيب جبران الفيلا وبتخو”ن ابويا ورجاله تانيه كتير غيرهم بس الاكتر كان جبران لحد ما فيوم انا شوفتهم سوا وعملو كل حاجة قدامي وبعدها

 

 

 

حبستني فالبد”رون وكانت تيجي تفتح عليا البدرون وتجيب الاكل والمياة وترميهم قدامي عالارض فالتراب وتخليني غصب عني اكل من التراب ولو موافقتش كانت تهدد”ني بهشام وكانت تجيبو تلس”عه بالنا”ر ده سبب لي هشام حاله رهب وخوف زي ما انتي شوفتيه من كام يوم لحد الان متعالجش منها لحد ما فيوم كان ابويا خلاص رجع من السفر نوال مضيته علي تنازل بكل فلوسه واملاكه وخدت منه كل حاجه هي وجبران ابويا لما عرف كان هيقت”لهم واكتشف خيا”نتها ليه ولكن هي وجبران دبرله كمين ولما رجع الفيلا كانت نوال وجبران ومعاهم رجاله مستنينه وساعتها رجالتهم مسكوة وكتفو”ة وضر”بو بالنا” ر قدامي وفضو كل الخزانه فصدر”ة ومكنتش قادر اعمل اي حاجه
وبعد ابويا ما ما”ت قدام عيني وخدو كل فلوسه واملاكه وشركاته وكل حاجه ليهم نوال كانت حابسني انا وهشام فالبدر”ون مكنتش بتاكلنا غير كل كام يوم مرة وكانت تفضل تضر”ب فينا وكانت تجيب رجا”لة البيت وكانت تخليني اشوفهم وتكتفني وتخليني اتفرج عليهم غصب عني لحد ما في يوم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب دمر كياني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى