رواية حب دمر كياني الفصل الثاني 2 بقلم إسراء هاشم
رواية حب دمر كياني الجزء الثاني
رواية حب دمر كياني البارت الثاني
رواية حب دمر كياني الحلقة الثانية
ادهم:: بغضب جحيمي المطلوب اي يعني
عزت:: بطمع اخوك يتجوز بنتي والا بقا وهنا بيقاطعه ادهم وهو يرفع مسد”سه ويصوبة علي راس عزت وبيقول بغضب جحي”مي واضح انك حابب تمو”ت يا عزت وانا هنفذلك رغبتك وبيض”غط ادهم علي الزن”اد وكان خلاص هيق”تل عزت ولكن هنا بيوقفه صوت هاشم وهو بيقول استنا يا ادهم
ادهم:: بيبص لي هاشم وبيقول بغضب وصوت حاد هستنا اي يعمي جاي يهددنا في بيتنا اظاهر نسي نفسه ونسي هو مين وانو مجرد جنيني عندنا وجاي يتنطط علي اسياده
هاشم:: ببرود لازم تحكم عقلك شوية يا ادهم مش كل حاجه ايدك استخدم عقلك شوية
ادهم:: بينزل سلا”حه وهو يعقد حاجبه وبيسكت وهو ينظر لي عزت بغضب ويتمني ان يقت”له
هاشم:: بيبص لي عزت وبيقول ببرود والا اي يا عزت لو هشام متجوزش بنتك هيحصل اي كمل كلامك
عزت:: برفعه حاجب انت عارف كويس يا باشا صحيح انا جنيني معاكم بس انت عارف كويس انا اعرف اي عنكم وان جبران باشا لو وصله الكلام ده مهيصدق وانت ابو العقل يا باشا وعارف كويس اللي هيحصل
ادهم:: كان وشه كله احمر من كتر غضبه وبيضغط علي ايده وعروقة بقت بارزة وعيونه بتطلع شر”ار من كتر غضبه وهنا ولم يتحكم في اعصابة وبيمسك عزت وهو يعطي له لك”مه وراة التانية وجه عزت بقا ينز”ف الد”ماء وعزت بيصرخ بي الم وخوف فهو يعرف غضب ادهم وانه لا ير”حم احدا وهنا بيقرب عليه هاشم وهو يبعد ادهم عن عزت بغضب بيقوم ادهم من فوق عزت وهو ينهج بغضب وبيقول بصوت عالي سبني يا عمي اخلص علي الكل”ب ده
هاشم:: بغضب اهدا يا ادهم وبيبص هاشم لي عزت وهو بيقول بغضب كتب كتاب هشام علي بنتك بكرا يا عزت
عزت:: هنا بيبتسم بفرحه وطمع وبيقول بس يا باشا انت عين العقل لازم مصاريف
هاشم:: بقر”ف هبعتلك 100الف يا عزت وكلمه زيادة انت عارف اللي هيحصلك
عزت:: بفرح وطمع عارف يا باشا هروح ابلغهم فالبيت وبيخرج عزت من البيت
ادهم:: بيخرج من البيت بغضب وبيركب عربيته و بيسوق بسرعه شديده وبيروح لي Night club وبيدخل وبيقرب عالبار وبيجلس بغضب وهو ياخذ كاس من الخ”مر ليرفعه علي فمه ويشربه مرة واحده وينزل الكاس فاضي كان يجلس بحانبة صديق عمرة وصديقه الوحيد ويعرف عنه كل اسرارة وبيقول عمار مالك يا ادهم
ادهم:: بتنهيده وهو فايده الكاس هشام اغتصب بنت عزت وكتب كتابة عليها بكرا يا عمار
عمار:: بضيق من تصرفات هشام الطائشه اخوك زودها اوي يا ادهم انت دايما بتشيل كل مصايبه بس مفيش حل تاني غير انو يتجوزها
ادهم:: وهو بيضغط علي الكاس بكل غضب لدرجه ان الكاس اتك”سر فايده بيرمية ادهم بغضب وبيقول للاسف لا عزت بيهددنا لو هشام متجوزش بنته هيعرف جبران كل حاجه
عمار:: بصدمه جبران اه يا ابن الكل”ب عرف يلعبها صح جبران مهيصدق يا ادهم انت عارف هو نفسه يتخلص مننا
ادهم:: بغضب عارف عارف يا عمار عشان كدا مخنوق اول مرة احس اني متكتف كدا وحد بيديني اوامر وعمي موافق
عمار:: بتفهم بس البنت ملهاش ذنب يا ادهم هي مستقبلها ضاع بسبب اخوك
ادهم:: بغضب كلهم زبا”لة يعمار كل الستات خا”ينه متجبليش سيرتهم نهائي
عمار:: بياس انسا يا ادهم انسا عشان تعيش انت بقا عندك ٣٢ سنه يا ادهم لازم تتجو ولكن هنا بيقاطع كلام عمار نظرة ادهم ليه بيسكت عمار بياس وبيكملو شرب بتقرب بنت علي ادهم وهي تلبس فستان يكشف يظهر اكتر ما يغطي وبتقرب عليه بدلع وبتحط ايدها علي صد”رة وبتقول بدلع ادهم باشا منورنا النهاردة لازم اوجب معاك يا باشا ما تيجي معايا فوق عشان انت ليك ضيافه خاصه
ادهم:: بيبصلها بقرف وغضب وبيبص لي ايدها اللي علي صدرة وبيمسك ادهم ايدها وبحركه سريعه منه بيلف دراعها وراة ضهرها البنت هنا بتصر”خ بالم وبتقول بخوف في اي يا باشا انا غلط في اي
ادهم:: بغضب كلكم شما”ل بتجرو وراء غرز”يتكم اكبر غلط عملتيه انك فكرتني تلمسيني وبيضغط ادهم علي دراعها وهنا بتخرج صرخه من البنت بكل الم ودموع وده بسبب ان ادهم كسر”لها ايدها بيزقها ادهم عالارض وبيخرج
عمار:: ببرود وهو بيقول للبنت قولتلك بلاش ادهم وبيطلع عمار فلوس من جيبة وبيرميها عليها وهو بيقول دول عشان تجبسي دراعك اللي اتكسر سلام يا حلوة وبيخرج عمار ورا ادهم
ادهم:: بيرجع علي القصر وبيدخل لداخل وبيق”لع جاكيته وبيرمي علي الارض وبيطلع ادهم لي اوضته اللي كلها باللون الاسود كل حاجه فيها سودة وبيفتح ادهم ازرار قميصه وكان لسه هيقلع ولكن هنا بيسمع صوت عربيه هشام وهنا وشه بيتحول لغضب بيخرج ادهم خارج اوضته وبيدخل لي اوضه هشام
هشام:: بيركن عربيته وبينزل وهو يترنج بس”كر وبيطلع لي اوضته وبيفتح الباب وبيدخل وهو يضئ الانوار وبيلف وشه بيلاقي اللي بيديه لك”مه في وجهه بيقع هشام عالارض وهو بيقول بغضب في اي يا ادهم في حد يعمل كدا
ادهم:: بينزل لمستواة وبيمسكه من لياقه قميصه بغضب جحي”مي وهو بيقول طول عمري بداري علي اغللاطك بس بسبب اغلاطك دي هتضيعنا يا هشام وقتها مش هسمحلك تهد كل اللي انا بنيته انت فاهم يا هشام بتغت”صب بنات الناس يا هشام من امتا بنغت”صب بنات الناس
هشام:: بخوف من اخيه وبيقول انا مكنتش اقصد يا ادهم والله فاليوم ده انا مكنتش في واعي والله اول كاس شربتو معرفش بعدها حصل مش فاكر اي حاجه غير اني صحيت علي صو”يت ولقيت بنت عزت جمبي معرفش ازاي حصل
ادهم:: بغضب بكرا كتب كتابك علي البت دي هشام لاني مش هسمحلك تد”مر كل حاجه بسبب غبائك
هشام:: بخوف من ادهم بس يا ادهم انا مش عاوز اتجوز
ادهم:: بغضب جح”يمي انا قولت انك هتتجوزها وده امر يا هشام والا ورحمه امي انت عارف انا ممكن اعمل فيك اي
هشام:: بخوف حاضر يا ادهم هعملك كل اللي عاوزة
عشق:: قاعده فاوضته بتبكي واخوها يوسف واخدها فحضنه وبتقول ببكاء انا معملتش حاجه والله يا يوسف انا كنت راجعه من الشغل لقيت عربيه وقفت قصادي وخدوني غصب عني وودوني في شقه وكان هشام واغتص”بني يا يوسف والله ما عملت حاجه غلط
يوسف:: بدموع مصدقك يا حبيبتي انا عارفك كويس يا عشق
هنا بيدخل عزت عليهم وبيقول بحده بكرا كتب كتابك علي هشام بيه
عشق:: بدموع وحزن وانكسار انت بتقول اي يا بابا حرام عليك عاوز تجوزني للي اغتص”بني مستحيل اتجوزو
سعاد بتدخل فاللحظه دي وبتقول بغضب اسمعي يا بت انتي انتي هتتجوزية انتي عاوزة تفضحينا انا عندي بنتي هتوقفي حالها كفاية انك بعتي نفسك ليه يا رخي”صه
عشق:: بانهيار حرام عليكم بقا انتو بتعملو فيا كده ليا امو”تلكم نفسي عشان ترتاحو مني
عزت:: بيقرب عليها بغضب وبيمسكها من شعرها وهو بيقول اسمعي يا بت مش عاوز دلع انا قولت كلمتي واديت كلمه للباشا كتب كتابك بكرا وهتغو”ري وبعدها مش عاوز اشوف وشك تاني جبتلنا العا”ر
وبيخرج عزت هو وسعاد ولا يهتم بي ابنته وبيدخلو اوضتهم لكي يقضو وقت معا
عشق:: بتقعد فالارض بانهيار وهي تصرخ بوجع ودموع ويوسف بياخدها في حضنه وهو ينظر لي اثر والده بكر”ة شديد ويتوعد بالانتقا”م لي اخته
داخل قصر الحديدي يجلس الجميع وكانت هي ترتدي فستانها وتغطي وجهها بالطرحه ودموعها نازلة بقهر والمعازيم بيبصلها باستغراب وكان عزت وهاشم والماذؤن وهنا بيصمت الجميع بدخول جبران وهو معه جيش من الحراس ولما لا وهو اكبر تا”جر سلا”ح وبيجلس علي مقعده بكل برود وجبروت وبيرحب بيهم هاشم وعزت
جبران:: ببرود انا جيت ابارك يا هاشم بما انك معزمتنيش شكلك نسيت تعزمني
هاشم:: بخوف مقدرش يا باشا كل حاجه جت بسرعه
جبران:: ببرود ماشي يا هاشم هعدهلك المرة دي اومال فين ادهم وفين العريس
وهنا بياتي صوت من خلفهم وهو بيقول الباشا منورنا بنفسه وده كان صوت ادهم وهو يدخل بكل هيبة وجبروت ومعه عمار وحراسه
جبران:: ببرود مكنش ينفع افوت مناسبه زي دي يا ادهم ده انتو الغالين
ادهم:: ببرود طول عمرك تفهم فالاصول يا بوص
جبران:: اومال اخوك فين يعني مشرفش لحد دلوقتي
ادهم:: ببرود زمانه جاي يا باشا ولكن هنا بيقاطع صوت رنين هاتف ادهم وده كان صوت مسدج مبعوتله بيمسك ادهم هاتفه وبيفتح محتوي الرسالة وكان فيديو بيضغط عليه ادهم وهو بيحمل
جبران عيونه علي ادهم وبيبتسم بخبث
ادهم بيحمل الفيديو وبيشغل الفيديو وهنا وشه كله بيتحول لغضب جح”يمي وكان شكله مخيف ووشه احمر بغضب جحي”مي ووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب دمر كياني)