روايات

رواية حب دمر كياني الفصل الأول 1 بقلم إسراء هاشم

رواية حب دمر كياني الفصل الأول 1 بقلم إسراء هاشم

رواية حب دمر كياني الجزء الأول

رواية حب دمر كياني البارت الأول

رواية حب دمر كياني الحلقة الأولى

كنتي فين يا فا”جرة راجعه وش الصبح انطقي يا بت كنتي فين
ده كان صوت مرات ابويا انا مكنتش سامعه اي حاجه ودموعي نازلة وبس
سعاد:: بغضب انتي مبترديش عليا يا بت انتي ليه ومال شكلك عامل كده ينهار اسود اي ده هدومك متق”طعه واي الدم ده طول عمري كنت بقول عليكي مدورها يا قليله الادب يا فا”جرة انا هربيكي انطقي يا بت كنتي مع مين بتقرب عليها سعاد وهي تمسكها من شعرها وهتضر””بها ولكن بتلاقي هنا اخوها يوسف يقف بينهم وبيبعد عشق عن سعاد
في اللحظه دي بيدخل الاب وهو بيفتح الباب وبيشوفهم واقفين وبتقول سعاد بصوت عالي تعاله شوف بنتك كانت فين دايرة علي حل شعرها وراجعه نص الليل وشايف شكلها عامل ازاي وكمان بترد عليا يا حج وبتغلط فيا وشتم”تني
يوسف:: بغضب انتي كدابة عشق معملتش حاجه يا بابا
سعاد:: وهي تنزل دموع التما”سيح بقا تكدب مراتك يا حج وتصدق حته عيل
يوسف:: بصوت عالي انا مش عيل انا راجل
الاب:: انت بتعلي صوتك يحيو”ان وبيقرب علي يوسف وبيضر”بة بالق”لم وهو بيقول لما تكلم مرات ابوك تكلمها بي ادب اظاهر انك محتاج تتربا
يوسف:: بيبص لي ابوة والدموع بتلمع فعيونه وبيسكت
سعاد:: بتبص لي يوسف بانتصار وشماته
الاب:: بيدخل علي عشق اللي دخلت اوضتها وهي تجلس فالارض وتنكمش وهي تبكي بانهيار وبيقول بحده وصوت عالي كنتي فين يا بت
عشق:: بصت لي ابوها بانكسا”ر ولم ترد عليه وفضلت تبكي
الاب:: بيشوف هيئتها وبيقرب عليها وهو بينزل لمستواها وبيمسكها من دراعها وبيشدها وبيوقفها قصاده وبيشوف هدومها المتق”طعه والد”م اللي علي هدومها وبيقول بغضب وصوت عالي كنتي فين يا بنت الكل”ب كنتي مع مين وبيضر”ب الاب عشق بكل قسوة وهنا عشق لم تتحمل اكثر من ذلك وبتقع عشق فاقده الوعي والاب مكمل ضر”ب فيها بتدخل سعاد هي ويوسف في هذه اللحظه وبيجري يوسف عليه وهو شايف عشق التي لا تنطق ومرميه عالارض وبيقول بدموع سيبها يا بابا سيبها ونبي وبيقول بدموغ عشق عشق ردي عليا ولكن عشق لا تتحرك ومثل الجث”ه
سعاد:: بتمثيل ينهار اسود سيبها يا حج لتكون ما”تت تجبلنا نصيبه سيبها
بيبعد الاب عنها ويوسف دموعه بتنزل علي اخته شقيقته هي احن شخص عليه في هذه الدنيا بعد موت والداته وبيحاول يوسف يفوق عشق ولكن مش بتفوق وبيقوم يوسف من عالارض وهو يمسك يد والده ويتوسل له ان يجيب دكتور لي عشق وبيجري يوسف بعد ما خد موافقه والده لكي ياتي بدكتور لي اخته وهو يبكي بانهيار وبعد شوية بيرجع يوسف وهو معه الدكتور وبيبداء الدكتور يفحص عشق بوجود الاب وسعاد ويوسف وبعد مرور عشر دقائق بيخلص الدكتور فحص عشق وهو بينظر لي الاب
الاب:: مالها يا دكتور حصلها اي
الدكتور:: باسف عليها للاسف هي متعرضه لي لحاله اغتصا”ب وكمان ضر”ب وعندها انهيار عصبي حاد وكمان واضح انها مكلتش بقالها يومين عملها هبوط ياريت تخلي بالكم منها هي صغيرة جدا لكل ده انها تقدر تتحملو دي روشته للادؤية المفروض تاخدها وبيخرج الدكتور باسف وحزن علي تلك الصغيرة
الاب:: واقف ووجه لا يبشر بالخير ابدا
سعاد:: بتقول بغ”ل وشما”ته طول عمري اقولك البت دي هتجبلنا مصيبة مصدقتنيش هنعمل اي فالفض”يحه دي انا عندي بنتي
يوسف:: بيعيط علي اخته واقف مصدوم من اللي حصلها
كان يجلس علي كرسية بكل جبر”وت ويجلس تحت قدمه وهو يتوسل له وبيقول ارحمن”ي يا ادهم بيه ابو”س ايدك ارح”مني
ادهم:: بجبروت انا الخي”انه عندي ملهاش مغفرة
الراجل:: بخوف وتوسل لو مكنتش عملت كدا يا كانو هيقت”لوني يا هي”قتلو امي واختي
ادهم:: وهو يقوم يقف من علي كرسية وينزل لمستواه وهو بيفول فالحال”تين هتمو”ت اللي يخو”ن ادهم الحديدي يبقا قد”رة المو”ت وبيخرج ادهم سلا”حه من خلف ظهرة وهو يصو”بة في بطن الراجل وبيضغط علي الزناد وبيمسك ايد الراجل بقوة وبيحطها علي الز”ناد وبيضغط عليه وهو يدوس علي يده وبتخرج الطل”قه ليسقط عالارض وهو مي”ت علي يد من لا يعرف للر”حمه طريق وبيخرج ادهم وهو يمسح يده من الد”ماء ويخرج وهو وراه جيش من الحراس
عشق:: بتفوق بتعب والم فجسدها وبتفتح عيونها بتشوف والداها يقف امامها بيقفل الاب باب الغر”فة وبيقرب عليها بتتعدل عشق بخوف وبتقول بدموع والله يا بابا ما عملت حاجه والله ما ليا ذنب
الاب وهو يمسكها من شعرها وبيقول بغضب مين اللي عمل كده
عشق:: بدموع هشام الحديدي هو اللي اغتص”بني
الاب:: بيسيب شعر عشق بصدمه وبيقول هشام وبيخرج الاب من المنزل بغضب وهو فطريقه الي قصر عيلة الحديدي
داخل قصر الحديدي بيدخل عزت والد عشق بغضب وهو يقول بصوت عالي وهو يقول هاشم بيه يا هاشم بيه
هاشم:: بينزل بغضب اي صوتك العالي ده يا عزت انت اتجننت ولا اي انت نسيت نفسك يا عزت
عزت:: بغضب لا منستش يا باشا بس ابن اخو حضرتك اغتص”ب بنتي يا باشا
فاللحظه دي بيكون داخل ادهم علي كلمه عزت وبيقول بصوت غاضب انت اتجننت يا راجل انت ولا اي
عزت بيلتفت خلفه علي صوت ادهم وبيقول كويس انك موجود انت كمان يا باشا عشان تشهد اخوك اغت”صب بنتي
هاشم:: بجبروت انت متاكد من اللي بتقولو ده يا عزت
عزت:: متاكد زي منا واقف قصادك يا باشا
ادهم:: بغضب جحيمي المطلوب اي يعني
عزت:: بطمع اخوك يتجوز بنتي والا بقا وهنا بيقاطعه ادهم وهو يرفع مسد”سه ويصوبة علي راس عزت وبيقول بغضب جحي”مي واضح انك حابب تمو”ت يا عزت وانا هنفذلك رغبتك وبيض”غط ادهم علي الزن”اد وو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب دمر كياني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى