روايات

رواية حب خاطئ الفصل العاشر 10 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الفصل العاشر 10 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الجزء العاشر

رواية حب خاطئ البارت العاشر

رواية حب خاطئ الحلقة العاشرة

ياسمين:ارجوك متقتل*نيش
محمد:يبقا تسمعي الكلام يا حلوة لو خايفة علي نفسك
ياسمين بخوف:حاضر
محمد:شهد فين
ياسمين:والله معرفش
محمد مس*كها من رقبت*ها وبرق*لها وقال:اتشاهدي علي روح*ك
ياسمين وهي بتكح: والله معرفش هي فين والله
سابها محمد وقال:بعد اسبوع في امتحان ف الجامعة واكيد شهد هتيجي بس اكيد مش هتبقا لوحدها
هتعملي اللي هقولك عليه بالحرف سامعة؟
ياسمين بخوف:حاضر
محمد:بحيث كدا اعمليلنا كوبايتين قهوة اصل القعدة هتطول
في جهة اخري…..
شهد:الكوخ جميل اوي ونضيف

 

مسكها اسلام من وس*طها وقال:كنت بجيب وحدة تنضفو كل فترة
شهد بحب:دراعك خف شوية؟
اسلام:لا وانتي
شهد بضحك:لا برضو،مش يلا ناكل ولا ايه
اسلام:يلا يا حبيبي
لمعت عيون شهد وقالت:حبيبك؟
اسلام:طبعا حبيبي امال انا بعمل كل دا عشان مين مش عشانك يبقا انتي ايه،انتي حبيبي يعني بحبك
شهد:وانا بموت فيك
اسلام:يلا اغسلي ايدك عشان ناكل بطنك بتجعر
شهد بضحك:فضحاني دايما
شهد وهي بتاكل:بس انا عندي امتحان بعد اسبوع هعمل ايه
اسلام:هتروحيه عادي
شهد:بس اكيد هياخدوني محمد وماما
اسلام:متقلقيش أنا مظبط كل حاجة،
بعدين اي الد*م دا

 

شهد:فين!
قر*ب منها اسلام وباس*ها جمب شفاي*فها وقال:دا طلع كاتشب
بصتلو شهد بصدمة بعدها ضحكت جامد….
اسلام:هدخل اجيب عصير
شهد بابتسامة:ماشي يلا
راح اسلام يجيب العصير ولما رجع ملقاش شهد فضل ينده عليها ومفيش رد وقلق
طلع يدور عليها ورن عليها مفيش رد
فضل ينده بصوت عالي ويمشي
لحد م لقاها واقفة ع الجسر وبتلف ف المطر ف اطمن
راحلها وقاال:لو تعرفي قلبي وقع ازاي لما ملقتكيش شكيت ان محمد لقانا وخدك مني
شهد بحب:محدش يقدر ياخدني منك طالما قلبي معاك
مس*ك وشها اسلام وباس*ها بكل حب وقال:يلا ندخل هناخد دور برد من المطر
مسك ايدها اسلام ودخلو الكوخ
شهد:اوف الجو برد اوي
اسلام:استني اجيب فوطة
جاب اسلام فوطة ونشفلها شعرها
وحض*نها
بعدت شهد وبصت ف عيونو وهو بصلها

 

صوت المطر زاد والبرق والرعد وكأنها ليلة شتوية او ليلة مميزة في فصل الصيف
فك*ت زراير قم*يصو وبصتلو ف عيونو وكأنهم بيتكلمو بلغة العيون ووو……
بعد اسبوع….
اسلام:هتخلصي الامتحان وتيجي علي هنا علي طول وياسمين هتلاقيها مستنياكي جوا اياكو تسمعو كلام حد مش ضامن محمد ممكن يعمل اي بس طالما ياسمين معاكي مطمن شوية
شهد:حاضر وانا هحاول اخلص بسرعة واجيلك
مسك ايدها اسلام ورسم علامة حبهم♾️
شهد:بحبك
دخلت شهد اللجنة وحلت الامتحان وطلعت قابلت ياسمين وحضنتها
شهد:وحشتيني اوي
ياسمين:يا بكاشة ابدا م سألتي عليا
شهد:والله بجد وحشتيني الايام بتمر عليا ببطئ
ياسمين:طب يلا عازماكي علي عصير برتقال عارفاكي بتحبيه
شهد بتردد:بس اا..اسلام قالي اخلص واجي علي طول

 

ياسمين بتوتر:هنشرب العصير وتروحي يا شهد عادي بعدين انتي معايا يعني ف امان
شهد:خلاص ماشي يلا بينا
اسلام فضل يرن علي شهد ومردتش ورن علي ياسمين مردتش برضو ف قلق وقرر يتصل ب يوسف
شهد بدوخة:انا جالي النوم اوي مع اني نايمة كويس امبارح مش عارفة ف اي
ياسمين وهي بتمشيها ناحية البوابة الخلفية:خلاص تعالي اوديكي عند اسلام
شهد:بس اسلام مستنيني قدام البوابة الرئيسية
ياسمين بقلق:لا م هو كلمني وقالي مستنينا ف البوابة دا
شهد بنعاس:ماشي يلا
سندت ياسمين شهد لحد م طلعو برا البوابة ،نزل محمد فتح باب العربية ودخل شهد العربية وكانت شهد راحت ف النوم
ياسمين بدموع:سامحيني ياشهد غصب عني،اظن كدا انا عملت اللي انت طلبتو بالحرف ولفت عشان تمشي
مسكها محمد من دراعها وقال:لا منا هعوزك معايا تكملي الحوار
ياسمين:ابعد ايدك دي انا بسببك بعت صحبتي سيبني ف حالي بقا
رش محمد م*خدر ف وشها ودخلها العربية جمب شهد
في جهة اخري…
اسلام برعشة:انا بدور عليها يا يوسف ف كل مكان مش لاقيها ولا هي ولا ياسمين مش عارف اعمل ايه
يوسف بتخمين:اسلام ركز معايا،

 

مش انا كل مرة بنزل الامتحان مع ياسمين
اسلام:ايوا
يوسف بشك:المرة دي ياسمين اصرت اني منزلش معاها وهتبقا تقابلني بعد الجامعة يبقا كدا ايه
اسلام:محمد الكل*ب اكيد هددها بحاجة
يوسف:لازم نراجع كاميرات العمارة بتاعت ياسمين ونتأكد م اللي شاكين فيه نص ساعة وهكون قدام العمارة بتاعتها هبعتلك العنوان ونروح نشوف سوا
اسلام:تمام
بعد نص ساعة….
ايوا ايوا حاضر مين ع الباب
فتحت الباب وقالت:الله اي المزز دول
بص اسلام ويوسف لبعض واستغربو
اسلام:حضرتك خالة ياسمين
خالة ياسمين:ايوا يابني اتفضل انت اكيد زميلها ف الجامعة صح ولا لا باين عليك كبير تكونش الواد المز اللي مصاحبها
ضحك اسلام وبص ليوسف وقال:يا حلاوة
خالة ياسمين بهزار:اتفضلو اتفضلو شكلي هشقط واحد فيكو
يوسف:دا انتي عسل والله امال ياسمين طالعة بومة لمين
خالة ياسمين:ل امها الله يرحمها حبيبة قلبي بتفكرني ليه ب اختي البومة اقصد الغالية هعيط
اتفضلو قولو في اي انا تعبت م الرغي

 

يوسف:محتاجين تسجيلات الكاميرا بتاعت العمارة عايزينك تكلمي البواب
عشان لما كلمناه رفض انو يورينا حاجة
خالة ياسمين بتضييق عين:وعايزنها ليه
اسلام:بصي ياخالتي
خالة ياسمين:خالتي اي انت هتكبرني ف السن قولي يا زوزا
اسلام بضحك:بصي يا زوزا في احتمال ان ياسمين اتخط*فت هي وشهد
زوزا:ياننهار اسود انت بتقول ايه
يوسف:زي م سمعتي كدا ف احنا محتاجين الكاميرات عشان في حد شاكين فيه ولو طلع هو نعرف نتصرف ونرجع ياسمين وشهد ب امان
زوزا بخوف:حاضر يلا بينا علي عم عبده استني اجيب المفتاح
دخلت زوزا اوضتها تجيب مفتاح البيت عشان تقفل الباب كويس وهي نازلة عشان عندها اطفال
يوسف:يا كبير ايدك بتتر*عش كدا ليه
اسلام:خايف
يوسف:ان شاء الله هنلاقيهم ويبقو بخير
وهما بيتكلمو جات بنوتة صغيرة قد 5 سنين كدا جريت علي يوسف وقالت:
عمو عمو هو انت جي تتجوزني
ضحك يوسف جامد وقال:لا ياروحي هتجوز بنت خالتك ان شاء الله
الطفلة بدموع:اشمعنا ياسمين يعني بيجولها عرسان وانا لا
زوزا:بت ادخلي جوا متبقيش خفيفة زي امك هيهي
بعد تلت ساعة…..
زوزا:م تنجز يا عم عبده يعني لازم اقولك السبب عايزين نشوف تسجيل امبارح بس

 

عم عبده ببرود:لا مش موريكو حاجة هي عافية
طلع اسلام مسد*سو وقال:م تخلص روح امك احنا هن*تذل عليك
عم عبده بخوف:خلاص يا بيه اهو
فضلو يتفرجو لحد م جات لقطة محمد وهو طالع العمارة
وقف المقطع اسلام وقال:اهو مسكنا طرف الخيط
يلا بينا يا يوسف
عم عبده:اي يا بيه مش هتديني حلاوة
اسلام:حلاوة ايه
عم عبده:اني وريتك اللي عايز تشوفو
ضر*بو اسلام بوك*س ف وشو وقال:اهو عشان تبقا تسمع الكلام من اول مرة بعد كدا
مشي اسلام ويوسف وطلعو ع بيت شهد وفضلو يخبطو جامد ومحدش رد لحد م كس*رو الباب ولقو البيت مفهوش حد
اسلام بص ليوسف وقال:هيخفيها هيخفيها عني
مينفعش يحصل كدا مينفعش
يوسف:انا هكلف الرجالة يراقبو المطارات اكيد هيسفرها برا عند امو واختو
اسلام:يلا بينا احنا علي مطار القاهرة
ف مطار القاهرة…..
شهد بعياط:سبيني يا ماما ارجوكي متعمليش كدا
مامت شهد:اسكتي انتي عايزة تبلغي عني وكمان بتحبي واحد ق*تل مراتو
شهد بزعيق:طب م انتي قتل*تي بابا،
وانتي انتي اعتبرتك اختي وعملتي فيا كدا وسلمتيني ليهم
ياسمين:اسفة والله يا شهد كان غصب عني سامحيني

 

جي محمد وقال يلا الطيارة هتطلع بعد شوية
شهد بدوخة:ممكن اروح الحمام حاسة اني مش كويسة
محمد:متحاوليش تهر*بي رجالتي محاوطين المكان
حطت شهد ايدها علي بوقها وجريت ع الحمام
مامت شهد باستغراب:انتو حطتولها اي ف العصير بالظبط
ياسمين:منو*م بس يا طنط
محمد:ممكن معدتها مستحملتش بس
وصل اسلام المطار وللاسف كانت شهد طالعة الطيارة خلاص فضل يجري ونده بكل صوتو
ياا شهدددد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب خاطئ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى