رواية حب خاطئ الفصل الثالث عشر 13 بقلم شهد سيد
رواية حب خاطئ الجزء الثالث عشر
رواية حب خاطئ البارت الثالث عشر
رواية حب خاطئ الحلقة الثالثة عشر
…:واحد رافع عليا سلا*ح ومحاوطني مش عايزني اخا*ف
نزل محمد المسد*س وقال:انا برازيكي بس مقصدش اخو*فك
فجأة قرب ولف شعرها علي ايدو و..
انتو بتعملو ايه؟!!!
بعدت ياسمين بتوتر وبصت ف الارض ف قال محمد:
بنصفي حساب انتي منمتيش لسة ليه يا مراتي
شهد:دا*يخة ف قومت اعمل عصير وسمعت صوتكو،هو انا ينفع اروح الصيدلية؟
محمد:عايزة اي واجبهولك
شهد:لا انا هجيب بنفسي
محمد:خلاص اصبري ل بكرا الوقت اتأخر دلوقتي
شهد:تصبحو علي خير
مشيت شهد ف رجع محمد بص علي ياسمين وقالها:حاولي منجتمعش ف مكان لوحدنا
استغربت ياسمين ولسة هترد مشي من قدامها
ف الصباح….
نزلت شهد ولقتهم بيفطرو :صباح الخير،انا جاهزة
مامت شهد:جاهزة رايحة فين
شهد:رايحة الصيدلية
مامت شهد:الظرو*ف؟
برقت شهد بعينها وبصت لمحمد لقتو بياكل ومبتسم
مامت شهد:يوه نسيت ان محمد هنا
اسمهان:حبيبتي تقدري تطلبي اي حاجة مش لازم تنزلي وتتعبي نفسك
ادخلت ياسمين ف الحوار وقالت:
معلش يا طنط عاوزين نتمشي شوية وهنيجي علي طول
اسمهان:تمام روحو والسواق معاكو
مشيو شهد وياسمين وركبو العربية
ياسمين:انتي عايزة تجيبي اي يا شهد؟
بلعت شهد ريقها وقالت:هجيب مسكن
ياسمين:ليه مالك
شهد:معدتي تعب*انة شوية
ياسمين بعدم تصديق:سلامتك
في جهة اخري….
اسلام:هو دا العنوان
يوسف:ايوا
اسلام:هنريح شوية ونطلع عليه
يوسف:تمام يا كبير
____________________________
شهد:كدا الحساب كام
_50 جنيه يا آنسة
شهد:اتفضل
خرجت شهد وفتحت باب العربية ملقتش ياسمين ولا السواق بس شمت ريحة برفان هي عارفاها حطت ايدها علي بوقها ولسة هتلف لقت اسلام قدامها واغم*ي عليها
شالها اسلام دخلها العربية ومشي بيها
____________________________
ياسمين:محمد لما يعرف انك خدت رش*وة وسبت شهد مش هيرح*مك
السواق:م هو مش هيعرف
ياسمين: والله؟منا ممكن اقولو انت مش خاي*ف
السواق:مش هتقولي عشان دي صحبتك ومترضيلهاش الاذ*ية ولا ايه؟
سكتت ياسمين ودخلت الفيلا
محمد:فين شهد
بصتلو ياسمين وسكتت ف اتكلم السواق:يا بيه في واحد هج*م علينا برجالتو وخدها
محمد بزعيق:اي الهبل دا مستحيل يحصل كدا،فين شهد يا ياسمين انتي هر*بتيها صح
ياسمين بتوتر:انا.. لا..
شدها محمد من دراعها ودخلها الاوضة وقفل عليها بالمفتاح
وخلا الحراس تمسك السواق تأدبو
وركب العربية راح الصيدلية عشان يشوف تسجيل الكاميرا
____________________________
…:اه انا فين
اسلام:حمدالله ع السلامة ياقلب اسلام
شهد بفرحة:وحشتني اوي
اسلام بحب:وانتي اكتر مالك ليه كنتي ف الصيدلية تعب*انة؟
شهد:كويسة من بعد م شوفتك،بس هو انت عرفت مكاني ازاي
اسلام:بطريقتي بقا
شهد بحزن:بس بس انا لازم اروح
اسلام:عارف انا خدتك عشان اشوفك وان شاء الله هنحل الموضوع يا شهد ،شهد اوعي تستسلمي مهما حصل انا هفضل معاكي وحواليكي انا مش هسيبك
شهد:وانا واثقة فيك
____________________________
فتحت جميلة باب الاوضة اللي فيه ياسمين وقعدت قصادها وقالت:هو بيحبها
ياسمين:هو مين؟
جميلة:اللي خدها دا
ياسمين:تفتكري لو مش بيحبها هياخدها ليه
جميلة:ربنا يوفقهم
ياسمين:انتي مش مع اخوكي!
جميلة:معاه ف كل حاجة الا انو يقف ل اتنين بيحبو بعض
ياسمين:بتفهمي يبت شكلي هحبك
جميلة بهزار:انتي كمان لسة محبتنيش!
ف ضحكت ياسمين
ف المساء…..
دخل محمد ولقاهم متجمعين
مامت شهد بقلق:لقتها يا محمد
اسمهان: اهدي يا سمر هي اكيد بخير
مامت شهد:انا اي يضمنلي دا واحد ق*تل مراتو قبل كدا
محمد لسة هيرد لقي شهد داخلة من باب الفيلا
راحتلها مامتها وقالت:انتي كنتي فين يبت
شهد:اه ي ماما براحة
مامت شهد:ردي بسرعة كنتي فين
جات اسمهان وشدت اختها وطبطبت علي شهد وقالت: انتي كويسة ياحبيبتي طمنينا
شهد:انا كويسة
اسمهان:تمام روحي ارتاحي دلوقتي
طلعت شهد ف قالت اسمهان ل سمر:انتي بقيتي كدا ليه؟دا انتي كنتي احن مني
مامت شهد:خا*يفة عليها
اسمهان:مش هيأ*ذيها
مامت شهد:وانتي واثقة كدا ليه
اسمهان:يلا نطلع نقعد ف الجنينة ونتكلم
مامت شهد:يلا
____________________________
قاعدة بتسمع موسيقي وبتقرأ روايتها ف البلكونة ولمحت حد ف الجنينة بتاعت الفيلا وكان لابس كاب فتحت وغمضت عينيها ملقتش حد ف كملت قراءة
بعدها سمعت صوت طرقعة ومن الفضول نزلت تشوف مين
جميلة:في حد هنا
بصت يمين وشمال ملقتش حد واول م لفت خبطت ف حد وكتم بوقها
اترعش*ت وبرق*ت ب عينها ف قال:
متخا*فيش انا مش هأذ*يكي انا هشيل ايدي بس اوعي تصر*خي
هزت راسها جميلة ف شال ايدو ف قالت:انت مين حرامي؟
ضحك يوسف وقال:بذمتك دا شكل حرامي
جميلة:بصراحة لا ،استني هو انت اللي بتحب شهد؟
يوسف:انا يوسف جي عشان ياسمين
جميلة:ياسمين؟
يوسف:اه متعرفيش هي ف انهي اوضة انا لفيت حوالين الفيلا برضو مش لامحها
رجعت جميلة شعرها لورا وقالت:هحاول اخليها تشوفك خليك هنا
يوسف:تمام
____________________________
ياسمين:ادخل
دخلت جميلة وقالت:انتي كويسة
ياسمين:كويسة في حاجة ولا ايه
جميلة:يوسف
ياسمين بصدمة:لا متقوليش
جميلة:ايو جيه ومستنيكي تحت،تعالي معايا
نزلت ياسمين مع جميلة وشاورتلها جميلة من بعيد عليه ف جريت ياسمين عليه
ف حضنها يوسف:وحشتيني
ياسمين:ابعد يا يوسف مينفعش كدا
يوسف:حاضر اهو
ياسمين:اي اللي جابك
يوسف باستغراب:هي دي وحشتني
ياسمين بتوتر:مقصدش انا بس مستغربة عديت الحراسة ازاي
يوسف:ميهمش المهم اني شوفتك
ياسمين:انا همشي دلوقتي هبقا اكلمك بعدين ونقعد نتكلم
مشيت ياسمين ف فضل يوسف باصص عليها بعدها بص ع البلكونة لقي جميلة واقفة بتبص عليهم ف بص الناحية التانية ومشي
دخلت ياسمين الاوضة وهي مضايقة وكانت هتعيط عشان مش فاهمة مشاعرها ودخلت الحمام اول م دخلت لقت محمد ساند ع الحوض وباصص ف المراية
ياسمين بدموع:انا اسفة
ولسة هتخرج شدها محمد وقفل الباب
محمد:مالك
ياسمين:سيبني لو سمحت عايزة اخرج
بص عليها محمد لقاها بتت*رعش وبتتنفس بسرعة ف ميل عليها وباس*ها ف رقبت*ها
ياسمين بضعف:كفاية ابعد بقا
محمد بمشاعر:اسف قولتلك حاولي منجتمعش لوحدنا ف مكان
خرجت ياسمين ودخلت الاوضة
____________________________
بدموع:يارب ميكونش اللي ف بالي صح
فتحت عينها وبصت ع الاختبار وبرقت
انا حا*مل!!!!!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب خاطئ)