روايات

رواية حب خارج المنطق الفصل الخامس 5 بقلم مجهول

رواية حب خارج المنطق الفصل الخامس 5 بقلم مجهول

رواية حب خارج المنطق الجزء الخامس

رواية حب خارج المنطق البارت الخامس

حب خارج المنطق
حب خارج المنطق

رواية حب خارج المنطق الحلقة الخامسة

تقبلي تتجوزيني عرفي؟؟؟
اية بتسكت مسافة وهي بتفكر واحمد بيبتسم بخبث لانها مرفضتش وده يعني انها ممكن توافق لو ضغط عليها زيادة كان لسه هيتكلم بس قاطعوا صوت من وراهم
:اييييييييييييييييييييه!!!
اية بتبص وراها بصدمة : ما.ا.ا… مـ. ا بتتصدم لما بتلاقي قلم نازل على وشها بتحط ايدها على خدها بصدمة
: اخرسي يا***** ولا دي امك يا بنت الـ****** ولا انا ابوكي!!
: بابا انتي بتضر..بني؟؟
راشد بعصبية وهو بيهـ*ـجم عليها بضر.. بات : واكسر عضمك كمان!!
اية فضلت تصرخ بقوة واحمد واقف بيتابع بصدمة ومش عارف يعمل ايه وفدوى بتبص عليها بجمود رهيب
نادر بخضة وهو بيقوم من على السرير : ايه صوت الصريخ ده؟؟… اما نشوف!!… استرها يا رب
وبيقوم جري وبيفتح الباب بيلاقي راشد ماسك في اية وبيضر..بها جامد
نادر وهو بيجري وبيشده منها : يا عم ابعد عنها!!…انت بتعمل ايه ؟؟…..مينفعش كده!!…عايز الكل يتفرج عليكو؟!!
راشد وبينهار في العياط : خليهم يتفرجوووا!…خليهم يتفرجوووا!!… يتفرجوا على البنت الـ**** اللي مفهمة اهلها انها في الداخلية وبتدرس ومحترمه تطلع مقضياها مع ده!!…. وعايزين يتجوزوا عرفي كمان!!
نادر بص على احمد بصدمة بعدين بص لاية بصدمة اكبر لدرجة انه فتح بوقه ٣ امتار لما لقيها هي نفسها البنت بتاعت القطر قاطع سرحانه راشد وهو بيشد اية بقوة من الارض وهي بتصرخ وبيسحبها
:ا.حـ.احـ.مـ.مـ.. د احمد ارجوك ساعددددددني ابعدوا عنييييييي!!
كور ايده بعصبية من انها بتستنجد بحد غيره بس سرعان ما تدارك الموضوع لما سحبها احمد من ابوها وهي وقفت وراه وهي بترعش وماسكة فيه
: اه يا بنت الكلب بتتحامي فيه!!… بتتحامي فيه مني يا اية؟؟؟… بعد كل سنين التربية دي!!.. تكسري عيني وثقتي فيكي عشانه!!.. من النهاردة انتي ولا بنتي ولا اعرفك!!
اية وهي بتبكي : بابا ارجوك متقولش كده انا انااا بحب احمد وهو بيحبني وعايزين نتجووو… مكملتش كلامها لما لقيت ا*لم قوي نزل على احمد من نادر
احمد وعيونه بقيت حمراء من شده العصبية وبيدي لنادر بو.. كس : دي تاني مرة تمد ايدك عليا!!… انا مش هسكتلك!!
ونادر بيردهاله اقوى وبيمسكوا في بعض
اية بخوف على احمد : سييييبه سييييييبه يا نادر هتمو*ته!!
راشد وهو بيشد نادر من احمد : سيبه يا بني…احسن ما تودي نفسك في داهية بسببه!!… انت شكلك ابن ناس ومحترم سيبه!!
نادر بيبعد عن احمد اللي فضل يلهث بقوة وهو بيحاول يلتقط انفاسه بصعوبة
اية بخوف : احمممد انت كويـ..
راشد وهو بيشدها : امشيييي يلا قدامي!!… مفيش علام تاني !!..ووالله لارفع راسي اللي نزلتيه ده!!…وهجوزك اول واحد يتقدم لك حتى لو كان اكبر مني ولا بلطـ*ـجي ان شاءالله!!
اية ببكاء وهي بتمسك احمد بدراعه : احمد ارجوووك متسيبنيش ارجوووك !! … بس بتتفأجئ انه شال ايدها من دراعه بجمود وادالها ضهره!!
: عشان خاطري يا بابا خليني اروح الجامعة وانا وربنا مش هعمل كده تاني… ارجوك بس اروح الامتحانات وارجع على طول السنه هتضيع عليا كده!!
راشد ببرود : مش عايز اسمع كلام عن السيرة دي تاني قدامي على اوووووووضتك!!!
قال الاخير بحدة وزعيق لدرجة انها صرخت من الخضة وجريت على اوضتها برعب
اية ببكاء : يا رب مر 6 شهور وانا توبت والله..وبابا مش مسامحني من وقتها ولا ماما…..يا رب انا ندمت جامد….يا رب حنن قلبهم عليااا من تاني
فضلت افكر في كل الاحداث دي وعن غبائي وازاي حبيت احمد!!..وكل حاجه بفتكرها لحظة لما ساب ايدي!!… قد ايه كنت غبية!!… بس الحمدلله ربنا نجدني وكشفهولي على حقيقته قبل ما ارتكب غلط اكبر واتجوزه عرفي!!
عز بابتسامة وهو بيحضن نادر : مبرووك يا ابني التخرج بالتوفيق والنجاح الدائم ان شاءالله
نادر بابتسامة وتوتر : ان شاءالله يا عمي… اااا عمي انت مش قولتلي انك هتنفذ لي طلب لو جبت امتياز؟؟
عز بضحكة وابتسامه : ايوه يا ابني وانا لسه عند وعدي ليك اطلب اللي انت عايزه
نادر بتوتر وحرج : عايزاك تطلبلي لي ايد واحدة
عز بضحكة : بالسرعة دي يا ابني!!… طب من عنيا…انت بس شاور على البنت اللي عايزها…والنهاردة ده قبل بكرة تلاقي جناح كامل مبني عشانكم وكل الترتيبات بالموضوع ده جاهزة … بس اسم سعيدة الحظ دي ايه؟؟
احمد كان بيبصلهم بقرف وسخرية وهو بيشرب ميه وقال بهمس : قصده تعيسه الحظ
نادر بابتسامة : اية راشد…معرفش حاجه عنها غير ان اسمها اية راشد كانت بتدرس في سنه اولى في طب مع باسم بس شكلها سابت الكلية
احمد كان بيشرب الميه عادي فجاة فضل يكح جامد
عز بصله باستغراب وبخضه : صحه يا ابني…مالك انت كويس؟؟
احمد بص لنادر من فوق لتحت بنظرات مش مفهومة : كويس يا بابا!!….كويس اوووووي!!
وبيمشي سايب نادر وراه وهو حاطط ايده على قلبه خايف احمد يعمل حاجه لان نظراته مكنتش مطمنه خالص
: يا رب ميعملش تصرف غبي خالص استر يا رب
راشد بجمود : اجهزي النهاردة في عريس جايلك!!
اية ببكاء : يا بابا بس انا مش عايزة اتجوز قبل ما اكمل علام
راشد بضحكة سخريه وا*لم : علام ولا سرمحة؟؟.. اتزفتي البسي لما نشوف اخرتها!!.. وربنا يا اية لو كان ايه وايه ان شاء الله لو اكبر مني مرتين!!..ولا رد سجو*ن!!…وربنا لوافق عليه!!.. ورجلك فوق رقبتك من سكات!! …. وبيمشي وبيسيبها
: ياااااااا ماما ارجوكي اتكلمي مع بابا مش عايزة اتجوز دلوقتي
فدوى بجمود وحده : الظاهر دلعناكي كتير بس كفاية!!.. روحي البسي واخفي من وشي!!
اية بتبكي بحر..قة وبتجري على غرفتها فدوى وهي بتسمح بدموعها اللي ماسكاها تنزل
: سامحيني يا بنتي!!… بس انتي السبب!!
شهيرة بتكبر وهي بتقعد على الكنبه خالفة رجليها : زي ما كلمتكوا في التلفون انا جاية اطلب ايد بنتكوا لابني حبيبي!!.. فين العروسة مش شايفاها؟!
راشد : ايوة واظن اتكلمنا واتفقنا في كل حاجه على التلفون…بس فين العريس عشان نتعرف عليه؟؟
شهيره وهي بتلوح بايديها بتكبر : ابني جاي اهو ومعاه الخدم ….عشان يجيب واجب ضيافتنا….اصل احنا مش اي حد برضو!!
راشد بابتسامة مزيفة طلعها بصعوبه : اااااه
: ايوة برضو فين العروسه مش شايفاها ؟؟؟
راشد وهو بيجز على سنانه : اطلعي يا فدوى نادي على اية تجيب الشربات !!
فدوى بجمود : اطلعي
بتجي اية وهي شايله صينيه الشربات وبتدور بعينيها على العريس بس مش بتلاقيه
شهيرة وهي بتاخد الكوباية وبتشاور لها بايديها تقعد جنبها وبيسكتوا مسافه طويله
راشد بحرج : مش كان العريس اتأخر اوي؟؟!
: انا اهووووو
اية بتقف بصدمة : هوووووو انت!!!.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب خارج المنطق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى