روايات

رواية حب حياتي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شروق عبدالنعيم

رواية حب حياتي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شروق عبدالنعيم

رواية حب حياتي الجزء الرابع والعشرون

رواية حب حياتي البارت الرابع والعشرون

رواية حب حياتي الحلقة الرابعة والعشرون

كريم بصدمه فاااتن
فاتن بدموع اه يا كريم انا
جريت كيان علي نيره وكريم علشان كانوا جمب بعض باااابي مااامي واحشتوني اوووي
نيره بصدمه انتي جبتي بنتي منين
فاتن بحب انا مش جايه اعمل مشاكل يا نيره بس بنتك كانت تايهه ولجيتها خدتها بيتي ولما شافت صوره لكريم وفهد وسليم قالت بابي فسالتها انه واحد منهم قالتلي كريم فجبتها ربنا يخليهالك بسم الله مشاء الله شبهك يا ولد عمي
نيره بحب شكرا يا فااااتن شكررا بجد مش عارفه اقولك ايه
فاتن بحب لا دي بنت اخويا عادي
ونيره اكملت بعصبيه لكيان اما انتي فانتي متربتيش وانا هعلمك الادب من اول وجديد ازاي تمشي ها من غير ماتقوليلي ازااااي
كيان بخوف اثفه يا مامي بس بابي كان واحشني
كريم بعصبيه نيررررره البنت صغيره مغلطتش الغلط من العاقله الكبيره اللي مش واخده بالها
نيره بعصبيه لا الغلط منك انت ان بسبب شوقهم ليك مشيوا مع حد ميعرفوش ومازن اتخطف مش مني انا انا سيباهم يلعبوا ومنبهاهم ميكلموش حد غريب بس انت السبب يا كريم انت بقيت اناني ومش بيهمك غير نفسك وبس ومش بتفكر اناا والعيال والعيله كلها بنفكر فيك ازاي
كريم بعصبيه وانتي وراكي ايه غير العيال ماا تعدي معاهم ليه تسبيهم يعني فاتن ادخلت
فاتن وهي بتشد نيره من قدامه مينفعش اكده يا كريم ميصحش دي مرتك احنا جدنا ربانا علي اكده
الجد بابتسامه حزن ربنا يهديكي يا بتي
كريم بعصبيه فاااتن متدخليش
فاتن يا كريم اهدي دي نيره انت مالك حصلك ايه حتي لو غلطت دي مراتك وام ولادك متعملهاش بلشكل ده
سليم بحزن من وراها واحشتيني جوي يا بت ابوي
فاتن بانيهار في حضنه سليييم اااه يا حبيبي واحشتني اووووي يا سليم
سليم بدموع ايه اخبارك ياحبيبتي واخبار ماما
فاتن بدموع كويسين يا حبيبي كويسين بس كان نفسنا نشوفك
نيره بطفوله ماما مين دي
رودي بابتسامه دي عمتو يانيره كانت مسافره دي اخت بابي
نيره بتقرب منها انتي عمتو
فاتن بدموع اه اه يا نورعين عمتوو يا جلب عمتوو انتي وحضنتهاا والله وشوفت خلفتك ياخوي شبهك بلظبط جمر كيف ابوها
نيره بحب انتي بردو حلوه يا عمتو
فاتن بدموع فضلت تبوسها اه ياجلب عمتك مفيش احلي منك
وراحت للجد وحضنته
الجد كيفك يابتي واحشتين جوي وامك كيفها
فاتن بدموع احنا بخير يا جدي ووطت قدامه عايزاك تسامحني يا جدي سامحني انا اسفه عارفه اني وحشه اوووي عارفه اني مستحجش اشوفكم تاني بس. بس اتعلمت الدرس كويس جوي ومش عايزه غير تسامحني
الجد قومها لالا يا بتي انا مسامحك جومي انتي فاتن الانصاري مش اي حد
فاتن بدموع حضنته ربنا يخليك ليا يا حبيبي
وسلمت عليهم كلهم
فاتن يلا انا همشي بس. قبل مامشي
فاتن بحزن وحاطه عينها في الارض سامحيني يا نيره سامحيني يا مرت اخوي والله الشر والطمع عمي جلبي عن الحج بس توبت والله وامي كمان ومش عايزين منيكم حاجه غير تسامحونا
نيره حضنتها بس بس اهدي اعتبري محصلش اي حاجه وانا اختك يا فاتن من انهارده اهو خلاص يا ستي
فاتن بفرح ربنا يخليكي يا اطيب جلب واكملت فين كريم بيه الصغير
كريم الصغير انا اهو
فاتن ياخواتي علي العسل اسمع بقي انا خالتو اخت ماما العسل دي وبابا يعتبر اخويا فانت جولي اللي انت عايزه وحضنته
واكملت فين بنت فهد ايلين
ايلين انا اهو يا طنط فاتن حضنتها ابوكي يا ايلين وامك يا كريم اخواتي وانا مبسوطه اني شوفتكم ايه رايكم نكون اصحاب
والعيله بتبصلها بفرح ان قد فاتن اتغيرت وبقيت كويسه وطيبه اوي
الاطفال بمرح موافقين
كيان بحزن اه بعتيني علشان انتي عمه نيره صح
فاتن بضحك انا اجدر يابنت الغاالي وباستها اكده ناجص اشوف الباشا اللي امه وابوه هيموتوا بعض بسببه
مازن بضحك ااه انا
فاتن بصدمه بسم الله مشاء الله ايه ده يا نيره
نيره بضحك ايه
فاتن انتي لو مطبعه مش هتعملي اكده ده كريم وهو صغير مش ولدك لا
نيره بضحك ااه وكيان بس علشان مازن ولد فشبهه اكتر وانا ولا اكني امهم يابنتي والله
فاتن بضحك واخده بالي مظلومه وسطيهم
وحضنت مازن واكملت بص يا حبيبي تاني مره متمشيش مع حد متعرفوش وجابت كيان ووقفتها قدامها
فاتن بدموع عايزه اجولكم انتوا الاتنين علي حاجه
كيان بطفوله ايه يا عمتو
مازن بطفوله قولي
فاتن بدموع انا زمان كنت وحشه جوي وكنت بزعل ماما بس هي طيبه وسامحتني فانتوا كمان سامحوني
كيان بطفوله نسامحك علي ايه
فاتن بدموع يعني كنت هاذيكم وانتوا في بطن ماما بس يشهد الله اني توبت وندمت بس سامحوني كيان ومازن باسوها من خدها وحضنوها
مازن بطفوله احنا مث فاهمين بس انا مسامحك يا عمتو
كيان بمرح اه وانا
فاتن بدموع حضنتهم ربنا يخليكم لاهلكم يا حبايب قلبي وقامت اتجهت ناحيه كريم
فاتن بدموع ناجص انت يا ولد عمي سامحني يا حبيبي ويشهد الله اني شوفتك ليا اخ كبير وسند خلاص ومبجتش وحشه زي الاول واكملت بدموع بس سامحني يا كريم سامحني علشان ضميري تاعبني جوووي واتمرمطت في السجن وطلعت من سنه وجولت مش هدخل حياتكم تاني وعشت مع امي وانهارت عياط
كريم بدموع تعاالي يابت تعاالي في حضن اخوكي
فاتن حضنته وانهارت عياااط اه يا كريم اه لو تعرف يا ولد عمي شوفت ايه اافتره اللي فاتت وتوبت كيف هتسامحني ودلوجتي لما حضنتني حسيت بعد سنين ان ليا ضهر وابوي عايش انت وجدي وسليم كل حاجه ليا بس انت اخوي الكبير وكبيرنا بعد جدي
كريم وهو بيطبطب عليها وبتخرج من حضنه وبيمسح دموعها واكمل خلاص بقي بنت سالم الانصاري معتبكيش واصل بلصعيدي اهوو
فاتن بضحك حاضر يا اخوي يلا سلام يا حبايبي
ورايحه تمشي
كريم رايحه فين يا بنت عمي
فاتن بحزن راجعه بيتي
كريم الله ما ده بيتك.
فاتن بصدمه بتهزر صوح
كريم بحب لا مش بهزر هاتي مرت عمي وارجعي بيتك كفايه كده يا فااتن
فاتن بفرح ربنا يخليك لينا يا كريم
الجد بحب عملت الصح يا ولدي
سليم بفرح ياااه اخيرا هشوف امي بعد كل ده شكرا يا كريم بجد انك سامحتهم
كريم بحب ده الصح متشكرنيش
في اللحظه دي دخل جاسر من رجاله كريم
جاسر بصدمه فاتن مجولتليش انك جايه يعني
كريم برفعه حاجب نعم وتقولك ليه
جاسر بقلق اصل
فاتن اصل ياخوي لما جيت اهنيه من سنه خوفت ادخل جاسر شافني ويشكر جلنا علي شغل كويس وكان بيجبلنا كل حاجه محتاجينها وبيجي يطمن كل اسبوع
كريم بحده ومقولتش ليه يا جاااسر
فاتن يا كريم انا اللي جولتله لان مكنش ليا عين اتكلم مع حد فيكم
جاسر اه يا كريم انا مش هقولك ليه بس دي رغبتها وها هتروحي يا فاتن
فاتن بفرح لا كريم رجعني الجصر روح هات امي بعربيتك معلش يا جاسر
جاسر بفرح هوا بس كده حمدلله علي السلامه
الجد بفرح مبسوط بيكي يا فاتن
فاتن بحب كان لازم اكون اكده ياجدي
وبعد شويه جات سعاد
سعاد بعياط سلييممم ولدددي وسليم جري عليها وحضنها واحشتني جوي جوي يا ولدي
سليم بدموع وانتي اكتر ياما
سعاد بدموع كيفك يا رودينا يابتي سامحيني يا حبيبتي
رودينا بحب يا ماما محصلش اي حاجه خلاص
سعاد بدموع فين حفيدتي
رودي شالت نيره واكملت اهي يا ماما نيره بنتي
سعاد شالتها بدموع وفضلت تبوس فيها اه يا جلب ستك انتي ايه الجمر ده شبه ابوكي تمام
سعاد بدموع كيفك يا نيره وكيف عيالك سامحيني يا بتي
نيره بحب عادي يا مرت عمي محصلش اي حاجه انسي اللي فات مات
الجد نورتي بيتك يا مرت ولدي
سعاد بدموع منور بيك يا حج
ونفين جات حضنتها وسلمت عليها وعلي كل الموجودين
بعد شويه من الفرح والترحيب العيله كلها متجمعه
نيره بقولك ايه يا ماما معلش ساعديني انقل شويه من هدومي اوضه الولاد
كريم برفعه حاجب ليه انشاء الله يا هااانم
نيره وهي بتتجاهله وبتوجه كلامها لامها يلا يا ماما عايزه انام
كريم بعصبيه لما اكلمك تردي عليااا
نيره ارد مردش دي حاجه تخصني انت ملكش حكم عليا وكبر دماغك بقي وعدي يومك علشان انا مش طايقه اتكلم مع حد
كريم بعصبيه. كبيره لا ده انتي اتجننتي رسمي وشكلك نسيتي مين كريم الانصاري وعلشان بسكتلك بتزودي غلطاتك
فاتن بحب للاطفال حبايبي ممكن نطلع نلعب فوج يلا وانا هجيلكم والاطفاال مشيوا
فاتن اهدوا كيف الجط والفار العياال مينفعش جدامها اكديه
نيره بحده خلاص طلقني يا كريم
كريم بعصبيه انتي قولتييي ايييه
نيره بتعيط وساكته
كريم بعصبيه اكبر سمعيني اصلي مسمعتششش قولتي ايه يا هانم
نيره بوجع عايزاك تتطلقني
كريم بهدوء مخيف اه. قولتيلي اه اطلقك مش كده طب مفيش طلاق واللي عندك اعمليه يا مدام
زين بعصبيه بس بقي يا كريم ميصحش كده
كريم بعصبيه زييين لو سمحت خلاص
نيره بوجع ماشي انا هوريك علي مده ايدك عليا طول الوقت وغيابك اللي ملوش تفسير غير اني قال ايه ضربتك بلقلم وشكيت طب منتاااا شكيت
كريم بعصبيه توري مين وبيقرب منها وهي واقفه ورا زين
كريم بعصبيه لا اطلعيلي ووريني توري مين ياانيره وعمال يحاول يطولها و زين بيخبيها وراه
زين بس بس اهدي بقي
كريم بعصبيه والله لا ليلتك سودا يا نيره انا هقطع لسانك علي قله ادبك دي
نيره بعصبيه مانت لو مطلقتنيش انا هخلعك
كريم بعصبيه اوووعي يا زين يااااازين اوووي بقي الله تخلعي مين تخلعي مين يا نيره انتي اتجننتيييييي صح
نيره بقوه عكس اللي جواها ولا تقدر تعمل حاجه انت كل حاجه عندك مد ايد وبس عمرك مافكرت فيا وفي احساسي مكدبتش لما قولتلك انك كنت اناني لتالت مره بتقرر عني وبتنسي اني مراتك والمفروض تشاركني المفروض ان سرك يبقي معايا تحكيلي علي شغلك بس انت لا مش كده واكملت بدموع انت حتي يوم عيد جوازي مكنتش معايا وقولتلك عادي يا حبيبي اه ساعتها ظلمتك بس تعمل ايه تقهرني اكتر تبعد عني يعني بتعاقبني بحبي ليك يلعن ابوه ده قلب جايبلي الوجع لو هعيش مذلوله تحت رحمتك يا كريم بيه بسبب انه بيحبك عارف انت قولتلي وجع القلب اكبر من الجسد وده حقيقي بس انت مش وجعتني انت كسرتني يا كريم وموت جوايا الفرح انت حسستني ان الحب ضعف وذل لدرجه اني اتعب من غيرك كده ومش عارفه اداوي قلبي ولا عارفه اعيش حسستني ان الحب وحش وتاعبني ومصدر وجع ليا في ظل ما المفروض ان الحب جميل وبيخلي الشخص اسعد حد في الدنيا بس انت حسستني اني حبي ليك عقاب ليا يا كريم مش بعدك عني بعدك بس عرفني ان حبي ليك اللي بيعاقبني
كريم بصدمه من كلامها فهو لما يتخيل ان تكون موجوعه لهذه الدرجه
كريم بوجع فا الحل انك تتطلقي يا نيره صح تعبتي
نيره بوجع في سرها ( للاسف لا انا بقول اي كلام بستفزك يا كريم بس انا مقدرش اعيش من غيرك انت والعياال ) واكملت يمكن ده الحل اصل مش هتخطي انك كنت سبب في موت روحي جواايا وانا عايشه واكملت اه صحيح. مش عايزه اكلم حد منكم خالص كانت تقصد العيله كلكم كنتوا عارفين ان كريم مسافرش ومحدش صعبت عليه حتي لو هو قال بس عموما انا مش متفاجاه
الجد بحزن يابتي
نيره بمقاطعه خلاص يا جدي انا اسفه بس مش قادره اتكلم وطلعت الاوضه غير اوضتها هي وكريم
في الاوضه الباب خبط
نيره بدموع ادخل
فاتن بضحك ايه مخصماني انا كمان
نيره بضحك وهي بتمسح دموعها لا يا فاتن خلاص
فاتن بضحك كويس فلت من العيله كلها مالك بجي يا ستي عملك ايه ولد عمي
نيره بوجع عمل كل حاجه توجعني ولسه بحبه
فاتن بحزن احكيلي يا حبيبتي
نيره بدموع حكت ليها كل حاجه من اول موت كريم وخطفها الاول لحد خطف مازن
فاتن بشهقه يا موري حصل كل ديه ما حجه يحصل بينكم اكده يا نيره بس انتي بردو حجك تزعلي
نيره بدموع ساعديني يا فاتن
فاتن حضنتها انا زعلت من كلامك بس اللي عشتيه صعب بس اساعدك كيف
نيره انا خالتي تعبانه وطلبت تشوفني فا فرصه هسافر اسكندريه من وراه. واعاقبه ومش هقوله اني فين متخافيش مش هطول
فاتن بخوف ايه لا خرجيني منيها لحسن يطردني تاني
نيره بضحك جبانه انا عايزه استفزه
فاتن بس مش كريم اللي مرته تخرج من غير اذنه يا نيره هتولع اكتر اكده
نيره بوجع هحس اني جبت حقي يا فاتن اضايقه شويه وبعدين هخليكي تقوليله بس بعد كام يوم
فاتن بخوف ايه انا لا طلعيني منيهااا انا لا
نيره بضحك يابت هتقوليله اللي هقولك عليه انتي ملكيش زمب كانك متعرفيش حاجه
فاتن ربنا يستر واكملت عايزه اجولك حاجه
نيره بضحك جاسر مش كده
فاتن بكسوف عرفتي كيف
نيره بضحك عيب عليكي
فاتن طب ايه انا بحبه جوي بس مش عارفه هو ايه
نيره بحب لا وهو بيحبك ومن زمان باين عليه اصلا
فاتن بحب اه تعرفي لما كنت محبوسه في المخزن زمان كان بيجبلي اكل من ورا كريم
نيره بحب قولتلك بيحبك
فاتن بفرح يارب يارب طب ايه هتساعديني
نيره عيوني ليكي الوضع يهدي وهعرف كريم وجدي
فاتن حضنتها ربنا يخليكي ليا يا جلبي انتي
الباب خبط
نيره ادخل
فرح ومريم ورودي احنا اسفين
نيره لفت وشها اسفين اه اصرفها منين دي
فرح خلاص يا ام مازن ميبجاش جلبك اسود
نيره انا بردو
مريم خلاص بقي ياستي سامحينا بقي وحياه عياالك وكريم
نيره قولي كريم وعصبيني بقييي
رودي بضحك ماقالت وعياالك ولا انتي اللي عجباكي كريم. عموما ياستي احنا اسفين كريم كان منبه علينا كلنا وانتي عارفه يعني ايه كريم هاا طبعا سكتنا قولنا شويه وهترجعوا واديه حصل وهو اصلا كان بيشوفك كل يوم
نيره بعياط وانا مفكرتوش فيا ليه
مريم حقك علينا بجد احنا اسفين
نيره بدموع حتي انتم متوقعتهاش منكم
فرح بحزن حقك علينا يا غاليه وادي راسك ابوسهاا. ها
نيره بضحك خلاص خلاص. يا كلاب مسمحاكم
البنات بفرح حضنوها
مازن ماما ماما
نيره ايه يا مازن خير
مازن بطفوله بصي انا لو قولتلك ابقي بفتن
كريم الصغير بطفوله لا يا مازن انت عايزهم يتكلموا فيتصالحوا قول عادي
نيره بقلق في ايه يا مازن
مازن بابا معاه واحده تحت موزه اوي قاعده بتضحك معاه
نيره نعمممم وزقتهم ونزلت جري علي تحت
وكريم كان قاعد مع دنيا صديقه ليه من ايام الجامعه وفعلا كانت جايه زياره عاديه
كريم بضحك عاش مين شافك
دنيا بحب وانت والله واحشتني يا كيمو عياالك لطاف خالص
نيره بعصبيه الله الله مش مكسوف من نفسك يااخي انت ايه مفيش دم خااالص بتعرف تنام وانت قاهرني كده وكل شويه غلطه اكبر من اللي قبلها شكلك ايه يا قدوه وابنك وابن اخوك جايين يقولولي بابا قاعد مع موزه بتعمل ازاي كده وقدام ااعيال انت اتجننت يا كريم بس بجد انت بجح اوي
كريم بعصبيه نيره صوتك ميعلاااش و احترررمي نفسك ولمي لسانك متتكلميش وانتي مش فاهمه لتاني مره كده واكمل بعصبيه وانا هربيك يا ابن ااكلب انت مازن استخبي ورا زين
مازن بخوف انا مالي انا فكرت انا وكريم وقولت كده هنصالحكم
فاتن بضحك يخربيتك كده هتصالحهم يا حجنه تقصد ( حقنه) شكلك كنتي متغازه مني يا نيره والواد ده شبهي زمان
كريم ده انا هقتلك صبرك عليا بس
نيره بعصبيه بصت لدنيا بت انتي ابعدي عن جوزي يابت وزقتها ومسكت شعرها وشالوها من عليها بلعافيه واكملت جتك الارف
كريم وهو بيحاول يكتم ضحكه عيب كده يا نيره علي فكره ازاي تمدي ايدك عليها كده في بيتنا يل حبيبتي اهدي وجاب دنيا تاني
نيره بعصبيه مالك متعصب ليه وبعدين صح متعصب كمان علي الواد ليه علي اساس انك مستخبي منتا قاعد في الصالون مجبلكمش اتنين لمون يا حلوه لا وبتدافع عنها وبعدين شايف ابنك بيقول ايه انت وصلت الامور بينا ان مازن يقول يصالحنا يعني عارف بمشاكلنا
كريم بعصبيه اطب انا بحذرك صوتك ميعلاش اه قاعد في ااصالون علشان مش بعمل حاجه غلط علشان استخبي يا نيره واكمل بخبث وهو قاصد يشوف نيره هتغير ولالا لان طلبت منه اخر حاجه يطلقها واكمل دي صاحبتي ويمكن تكون اكتر
فاتن وهي بتضرب علي صدرها يا حزنيي
نيره بصددمه يعني ايه
كريم يعني مش طلبتي تتطلقي هطلقك ويمكن افكر اتجوز
نيره بعصبيه انت اتجننت صح انت بتقول ايه
كريم بخبث قولت صوتك ايه ايديها حصوتك ميعلاش ايه يانيره مش انتي قولتي انك عايزه تتطلقي
نيره بوجع وانت هتعملها يا كريم
كريم بخبث هفكر
وطلعت نيره بتعيط علي الاوضه لحد مانامت وهي بتعيط
عند كريم في اوضته
كريم بدموع ماسك صورتها حقك عليا يا حبيبتي بس عايزك تستسلمي للي في دماغك ده ومفيش فكره الطلاق دي وترجعيلي بقي انا تعبان من غيرك يا نيره انا هموت عليكي انا عارف يمكن غلطنا انا رانتي كتير بس انتي حبيبت عمري انا مشوفتش في حياتي ولا هشوف غيرك يا نيره انا حاسس اني تايهه اوي عارف ان العيال تاهت غصب عنك بس اامفروض بردو تتابعيهم والمفروض تقوليلي علي احمد انا كنت هموت لما عرفت انك تحت ايده تاني قلبي كان بينزف من الخوف والوجع عارف غلطتنا بس احنا ملناش غير بعض يا نيره الزعل لحظات بس حبك خد مني عمري كله بحبك اوي وحضن هدومها ونام
تاني يوم الصبح علي الفطار
ااجد واحشتني اللمه دي من زمان
فاااتن اه والله يا جدي
سعاد براحه اه والله اخيرا ارتحت
كريم بحب متجمعين عند النبي العياال فين
مريم في الحضانه كلهم
كريم اممم طب اومال فين نيره راحت معاهم
فرح اكيد اصل هي مش فوق
كريم بحده اممم لما تيجي ولا ااكن حمار تساله هتروح فين وتيجي منين حتي لو متخانقين المفروض اعرف
فاتن بخوف كريم
كريم خير
فااتن نيره سابت البيت
كريم بصدمه قام وقف نعمم!!!!!!!!

يتبع….

لقراءة القصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى