روايات

رواية حب حياتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شروق عبدالنعيم

رواية حب حياتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شروق عبدالنعيم

رواية حب حياتي الجزء التاسع عشر

رواية حب حياتي البارت التاسع عشر

رواية حب حياتي الحلقة التاسعة عشر

لكن كريم ملحقش يمسكها ونيره وقعت في البحر
كلهم جم علي الصوت
زين في ايه يا كريم
مريم بصويت نيررررره
لكن كريم مهتمش بكلامهم وبخوف كبير قلع تيشرته ورماه ونزل ورا نيره
نيره بعياط بتحاول تتطلع لكن مش عارفه
نيره بعياط وتقطيع ك كر كريم
وتنزل لحد ما اغمي عليها
كريم جري عليها وشالها علي كتفه وابتدا يعوم انه يطلعها لبرا بعد شويه
فعلا كريم طلع وحط نيره علي الشط وابتدي يفوقها
كريم بعياط وخوف حبيبتي فوقي حبيبتي فووووقي بقي زين هااات االعربيه بسررررعه
زين بخوف حاضر حاضر
كريم بعياط مسك ايدين نيره ابوس ايدك قومي يا نيره هتبقي انتي والاولاد كويسين قومي بقي
مريم بعياااط كررريم الحق رجل نيره
كريم بص لقي دريسها الابيض فيه دم نازل من عند رجلها
كريم بصدمه لااا اكيد لااا
وفعلا زين جاب العربيه وكلهم راحو ورا علي المستشفي
الممرضه مينفعش حضرتك تدخل
كريم بدموع وخوف ارجوكي اتقذوها مراتي حامل وبتنزف ابوس ايديكم
الدكتوره حاضر يا فندم ده شغلنا ودخلوا لنيره
وقعد علي الارض بتعب
فرح بخوف متجلجش يا حبيبي هتبجي كويسه
كريم بدموع انا تعبت يا فرح ليه مش مكتوبلي افرح ليه ليه كل ما نتجمع يحصل حاجه تفرقنا انا مش طالب غير اعيش سعيد انا وهي وعيالي خايف يحصلهم حاجه هموت فيها
فهد متجولش اكده ياخوي مرتك هتجوم وهتبجي زي الفل
وبعد شويه طلعت االكتوره
كريم بخوف جري نحيتها ها يا دكتوره طمنيني
الدكتوره بابتسامه متقلقش وقفنا النزيف واامدام والاطفاال زي الفل
ااجميع تنهدوا براحه
كريم بدموع ااحمدلله شكرا يا دكتوره
اادكتوره لا ده شغلي عن اذنكم بس هي هتبات هنا انهارده
كريم بحب مفيش مشاكل هفضل معاها يلا روحوا الشاليه وهنجيلكم بكره
فهد لا خلينا معاك
مريم اه مش هنسيبكم
زين ميصحش يا كريم كلنا هنفضل
كريم يا فهد انت وزين مراتتكم حوامل والمستشفي قعدتها وحشه روحوا اوناا بكره هاجي
زين يا كريم مش هينف
كريم بماقطعه خلاص يا زين روحوا بقي
جميعهم مشيوا وكريم دخل لنيره
كريم بحب باسها واكمل بدموع كل شويه تموتيني عليكي كده ولا ده باقي العقاب يا نيره وخدها في حضنه ونام
تاني يوم الصبح
نيره بتفوق بتعب اااه اااه
كريم بخضه ايه يا حبيبتي حاجه بتوجعك
نيره لا بس انا فين
كريم في المستشفي
نيره وهي حاطه ايدها علي راسها في المستشفي ليه
كريم بحزن بسبب ان حضرتك وقعتي في البحر
نيره بخوف كريم مالك زعلان ليه ? عيالي كويسين صح وابتدت تعيط
كريم بس بس اهدي لحقناهم الحمدلله علي اخر لحظه كنتي بتنزفي جامد وبعدين حضنها كنت تعبان وتايه اوي يا نيره كنت خايف يحصلك حاجه انتي او الاولاد مكنتش هسامح نفسي
نيره بعياط انا اللي غلطانه مش انت يارتني مروحت ناحيه البحر
كريم بدموع خلاص ده قدر ومكتوب وكويس انك انتي وهما بخير
نيره ااحمدلله
———————————-
في الشاليه دخل كريم وشايل نيره
زين حمدلله علي السلامه يا مرات اخويااا
نيره بتعب الله يسلمك يارب
وكلهم اطمنوا عليها وطلعت اوضتها
كريم بيحطها علي السرير
نيره بدموع اه اه حاسب جسمي واجعني اووي بجد
كريم بحزن معلش يا حبيبتي ودخل الحمام حضر الشاور وطلع
وراح يشيل نيره
نيره باستغراب ايه هتوديني فين
كريم بحب بصلها تاخدي شاور انتي نسيتي اانزيف اللي اتعرضتيله
نيره باحراج ايه لااا طبعا اوعي كده انا هروح لوحدي
كريم بصلها بس يا حبيبتي هبل ودخل الحمام وحطها علي رخامه جمب البانيو
نيره باحراج كرررريم
كريم بحب نعم يا قلب كريم وبيفتح سوسته الدريس
نيره بكسوف لا علشان خاطري لا انا هاخد شاور لوحدي
كريم بحده نيره اخلصي انتي مش قادره تقفي اصلا وبعدين ايه الهبل ده انا جوزك هو علشان بعدت عنك مده خلاص
نيره بكسوف لا حتي لو جوزي انا هاخد شاور لوحدي ارجوك يا كريم بجد مش هينفع
كريم بعصبيه نييررره
نيره بدموع نعم بتزعقلي ليه
كريم بحب مسح دموعها انتي اللي بتعصبيني ممكن تسكتي وبدا يشيل عنها هدومها وهي محرجه جدا ومغمضه عينها وبعدين شالها حطها في البانيو
كريم بحب استرخي وانا هعملك شعرك اسنديه لورا وارتاحي
وبدا كريم بعلمها شعرها وويحط كريم عند رقابتها ويعملها مساج بعد شويه كريم جبلها لبس مريح شورت وتيسرت حملات ستان ولبسها وطلع شايلها حطها علي ااسرير وجاب مشط وفضل يسرح شعرها
كريم بحب بس كده خلصنا وباسها في خدها
نيره بكسوف طيب عايزه انام تعبتك
كريم بخبث وهو بيقرب منها ده ياريت تتعبيني كده كتير
نيره كرررريم
كريم بحب قلب كريم ماترضي عني
نيره.بثقه لما الاسبوع يخلص
كرييم ماااشي خدي بالك انا ساكت بمزاجي واكمل بضحك وغمز وانتي عارفه كريم لما يعوز يعمل حاجه بس سايبك تتدلعي
نيره بثقه مفيش الكلام ده
كريم بخبث وهو بيقرب منها همس لا فيه ااكلام ده انتي بتحبيني ومشاعرك بتحركك ومش بتعرفي تخبيها
نيره بتحدي كاذب لا انا بقولك لااا
كريم بخبث وهو بيقرب منها ويبوسها طيب تيجي نشوف
بعد شويه
كريم قام وهو بيقفل زراير قميصه
كريم بضحك تاني مره بلاش تتحديني وبصلها يعني لما تقولي كلام تكوني فهماه يا نيرو وغمز
نيره بكسوف علي فكره انت قليل الادب بجد
كريم بضحك اوي اوي شوفتي اني سايبك تتدلعي
نيره بغضب طفولي علي فكره بردو انا سيباك بمزاجي
كريم بضحك تصدقي صدقتك
نيره ضربته علي كتفه
كريم بحب باسها واكمل انابحبك يا نيره وعارف انك بتحبيني ومتقدريش تمنعيني عنك انتي بس بتمثلي انك جامده وبعدين عاقبتيني 4 ايام حلو اوي كده
نيره ضربته يلا يا بارد
كريم بضحك قلب البارد
————————————-
في الشاليه قاعدين علي اافطار
زين يا حبيبتي كلي بقي
فرح بقرف مش جعانه بس عايزه كنافه نفسي ريحالها اوي بجد
زين بنفاذ صبر كنافه ايه وزفت ايه بقولك افطري هو اللي بنعلمه في الناس هيطلع علينا
كريم بضحك دوق بقي من المر بتاع كل يوم عندي
نيره كريم اتلم
كريم بضحك حاضر يا عمري يلا خلصي طبقك وكان بياكلها
نيره لالا شبعت خلاص
كريم بحده نيره كملي طبقك
نيره شبعت انت كل شويه عمال تاكلني ليه هاااا
كريم بستغراب هيكون ليه علشان اللي في بطنك طبعا وصحتك
نيره بدموع انت كداب انت عايزني اتخن وابقي وحشه علشان تتجوز عليا طلقني اهون يا كريم
كريم بصدمه ايه يابنتي الفيلم الهندي ده انتي اتجننتي يا نيره
زين بضحك لالا. انا لتاني مره هقولك ليك الجنه او اصحح المره دي لينا الجنه
فرح بدموع في ايه ماهي عندها حق احنا علشان بنتخن بتتغيروا طب ماهو من عيالكم طب وعيطت
زين بضحك لا فرح اظبطي مش هيطلع عليا الكلام اللي بقوله
فهد بضحك ابو ام هرمونات الحمل يا جدع
نيره بدموع بايخين
كريم بضحك حضنها بس اهدي خلاص متاكليش بس انتي حتي لو تخنتي قمر انا بحبك تخينه
نيره بدموع يعني انت مكنش عجبك رفعي الاول لاااا لا بجد اتصدمت فيك
كريم ضرب ايده علي راسه ياااارب صبرني
سليم بضحك ربنا يكون في عونكم
———————————–
بعد 4 شهور في القصر
نيره بوجع كريم اااااه ااااااه كررررريم شكلي بولد ومسكته من شعره
كريم بنوم لا كل مره تقومينا من احلي نومه ويطلع دلع اتخمدي يا نيره
نيره بوجع وصريخ كررررريم لا والله بولد
كريم قام بخضه واكمل بوجع اااه ااه يابنت الجزمه طب سيبي شعري يااابت يااابت سيبي شعري
نيره بوجع اااه مش قادره ااااه
كريم بعصبيه ووجع طب سيبي امي علشان اوديكي الخرااا
نيره سابته وجابلها لبس
كريم بخوف يلا تعالي البسك وننزل بيها
قابلته رودي اللي حامل في الشهر الرابع ومريم الخامس وفرح السابع
رودي بخوف مالها يا كريم
كريم يخوف بتولد
الجد بخوف يلا بينا يا ولدي علي المستشفي
زين بخوف يلا عربيتي اهي وركب كريم وجمبه نيره وجمب نيره فرح بتهديها
فرح بخوف اهدي يا حبيبتي اهدي
زين لاحظ خوفها
زين بحب مفيش حاجه يا فروحه هتبقي زي الفل
فرح بخوف يااارب
نيره بوجع ااااه اااااه ياارب مش قاااااادره منك للله يا كريم
كريم بصدمه انا
نيره بعيااط ووجع اه انت منك لله انت السبب انت اللي عملت فيااا كده ااااااه اااااه يارب
كريم بضحك هو اانا غصبتك علي حاجه يا نيرو. ماكله برضاكي
نيره بوجع عندك حق اااااااه انا الللي حيوااااانه اااااه ياااااربي
زين بضحك يخربيتك يا نيره مش قادر والله هتموتيني من الضحك اهدوا بقي عايز اسوق
في المستشفي
كريم بخوف دكتوووره دكتوووره بسرعه
مني جات خير يا كريم
كريم نيره بتولد يا مني
مني طب طب يلا جهزوها
فرح بوجع ااااه زين الحقني ااااه يا زين بووووولد
نيره ااااااااه مش قاااادره
زين بضحك اهدي يا حبيبتي بلاش هبل تولدي ااايه. هو انتي غيرانه علشان شوفتي واحده بتولد طب دي في التاسع انتي السابع
فرح بوجع بقووولك بووووولد ااااااااه بجد مبهزرش
زين بخوف اهدي اهدي كررريم اعمل ايه
نيره اااااااه مش قادره
كريم لطم اعمل ايه اعمل ايه انا تعبت ومفيش في ام المستشفي دي ام دكااتره حد يجي يا جمااااعه. بقي جات منال ومني
وزين شال فرح وداها لمنال ومني خدت نيره وكريم دخل معاها ومسك ايديها في ااعمليات وكانت بتصرخ وتعيط
——————————-
مريم بخوف فهد
فهد ايه يا حبيبتي
مريم هما طولوا ليه كده
فهد بقلق ربنا يستر
مريم بخوف انا مش عايزه اولد
فهد برفعه حاجب اه يعني ايه انتي حامل دلوقتي
مريم بدموع لا مش عايزه اتصرف
فهد صبرني يرب يعني اعمل ايه احمله علي فلاشه يعني ولا اولد انا
مريم بدموع طب هو مينفعش. انت صح
فهد بعصبيه ينفع ايه يابت احترمي نفسك وربنا يهديكي
رودي انا ايه خلاني حملت
سليم بضحك الله مش كنتي زعلانه
رودي بجد دي حاجه مرعبه
سليم باس راسها هتعدي يا عمري هتعدي
بعد شويه كريم طلع ومعاه الولد والبنت
سميه بفرحه لوووووووولي
نفين بفرحه مسكتهم وفضلت تضحك معاهم وتسمي
الجد بضحكه مفرحه مبروك يا ولدي فرحت جلبي وحججت حلمي
كريم حضنه الله يبارك فيك
سميه سميت ايه يا كريم
كريم بحب مازن وكيان.زي ما انا وامهم اتفقنا من سنين
مازن كريم الانصاري وكيان كريم الانصاري
وبعد شويه ولدت فرح وجابت ولد
كريم حضن زين وباركله
ونقلوا نيره وفرح اوضه واحده كبيره
زين مبروك يا ام مازن
نيره بتعب الله يبارك فيك يا ابو ايه بقي
فرح بتعب كريم ابو كريم
كريم بصدمه ايه
زين بضحك اه هو انا وفرح عندنا اغلي منك
كريم حضنه حبيب قلبي ربنا مايحرمنيش منك وباس راس فرح وباركلها
نيره بتعب هات اااولاد اشوفهم
كريم راح باس خدها وجابلها مازن وكيان وحطهم جمبها علي السرير
نيره بدموع حلوين اوووي نسخه منك
كريم بحب باس راسها اه كسبتي انتي المره دي طلعوا شبهي
نيره بحب ودموع دي احلي حاجه اصلااا
بعد مرور شهر
نيره بعياط يا مراري ده الاتنين بيعيطوا اعمل ايه بجد
كرين بضحك انتي هتعيطي معاهم اهدي علشان اعرف اسكتهم وبدا كريم يلاعبهم وكيان كانت بتضحك لحد ماسكتت وخدها وقام بيها
كريم هلاعب كوكي اكلي انتي مازن لحد ماينام وخديها وفعلا عملت كده بعدين خدت كيان اكلتها
كريم بحب راح حضنها تعبتي عارف بكره يكبروا وانا معاكي اهو
نيره حقيقي تعبت بس مقدرش اعيش من غيرهم
كريم شكلي اتنسيت كاني ماجيت
نيره بحب ده انت الاساس
كريم بخبث مش مصدق
نيره طب تصدق ازاي
كريم حضنها تعاالي اقولك
عند فرح وزين
فرح بزهق اوووف بقي يا كريم نام زهقتني
زين اهدي علي الواد مالك
فرح تعبانه اوي بجد يا زين
زين هاتيه يا حبيتي ونامي وهتمشي بيه شويه
عند رودي وسليم
سليم ايه ياحبيبتي مالك
رودي مش عارفه تعبت امتي اولد بقي نيره تعبتني اوي ( ملحوظه هتسمي بنتها نيره علي اسم اختها)
سليم بضحك واالله مش راحه بردو عندك فرح ونيره قالوا كده وبيشدوا في شعرهم دلوقتي
رودي اهو ابقي انا شويه وانت شويه بدل العذاب ده
سليم بااس راسها هانت ياحبيبتي كلها 4 شهور
——————————
تاني يوم الصبح في اوضه نيره
مازن بيعيط بصوت عالي
كريم قاام مخضوض بس يا حبيبي بس بس تعالي وشاله وفضل رايح جاي بيه لحد ماانام. وحطه في سريره
نيره بتصحي هو حد من العياال عيط
كريم اه مازن وسكته
نيره طيب يا حبيبي هدخل تخد شاور وطالعه
كريم ماشي
وبعد شويه نيره طبعت لابسه دريس رقيق ولافه الحجاب حلو ايو
كريم صفر باعجاب ايه الجماله ده
نيره بحب يخليك ليا
كريم راح ناحيتها وهي بتظبط نفسهت ولفها ليه
نيره ايه يا حبيبي
كريم بحبك
نيره بابتسامه وانا بموت فيك وكريم لسه هيقرب عليها وراايح يبوسها مازن عيط
كريم اتفزع مش معقول ااواد ده زنان بشكل ماهو هيطلع لمين كلهم هنا كانوا تخصص قطع لحظات
نيره وهي رايحه تاخده بضحك خليها عليك مش ابنك حبيبك ده
كريم بحب باسه ده حبيب بابا ده ربنا يخليه لينا هو وكوكي
نيره بتمثيل حزن خلاص خدت مكاني
كريم بضحك انتي هتغيري من كيان
نيره بزعل طفولي اه علشان اصلا بتسكت معاك اكتر مني
كريم بضحك البنت حبيبه ابوها معروفه
نيره ماشي ماشي
كريم غمز بس انتي الاساس يعني
نيره بضحك قول انا المطبعه مش الاساس انا جبت نسخ من حضرتك
كريم مالي انا انشاء الله
نيره بحب زي القمر ده اللي انا عايزاه اصلا
كريم ربنا مايحرمني منك ياا احلي ماما في الدنيا
نيره كبروني العيااال
كريم يااه مين كان يتخيل اننا نرجع لبعض ونحقق حلمنا ونخلف القرود دول كمان كنت بعدك قولت خلاص هعيش لشغلي وبس وهخلع من موضوع فاتن بأي طريقه
نيره بضحك دلوقتي بقيت تحضر الببرونه وتنيمهم + انا كنت واثقه هنرجع لان قلبي قالي
كريم بحب يابختي بقلبك وفعلا دخولك حياتي غيرني كليااا
نيره مش لوحدي علي فكره حتي انت دخولك غير حياتي اصلا انت حب عمري وعوضي عن اي حاجه شوفتها بجد انت بطل روايه وحكايه رسمتها في خياتي. واتحققت فيك بحبك
كريم قرب منها وانا اكترررر
بعد شويه نزلوا تحت في تجمع عائلي
سميه حبايب تيته واحشوني
كريم بضحك الله واحنا لا
نفين بضحك لا انتوا شبعنا منكم
كريم بضحك ماشي ماشي
الجد وريني اشيللهم شويه
الجد بسم الله مشاء الله كل يوم بيكبرو فيه بيبقوا كريم اكتر واكتر
نيره بضحك اه حصل ولا اكني مامي خاالص
كريم بضحك باس خدها حد قالك حبيني اوي كده وتتوحمي عليا
نيره بحب هو في احلي منك في عيني
كريم بهمس مابلاش الكلام الحلو ده برا اوضتنا انا مش مسئول عن رده فعلي
نيره بحب كريم اتلللم
كريم بضحك حاضر
نفين بضحك عسل بصي كريم الصغير بيعمل ايه بيشد شعر امه ازاي
فرح بضحك ده موريني.الغلب
زين بضحك اه خدوا والنبي عملي ازعاج
كريم ان جيت للحق ان اللي معمولي ازعاج مواعيده مظبوطه زي حضراتكم هنا
زين فهم مقصد كريم واكمل بضحك حبيب عمو ده استمر يا ميزو كمل مسيرتنا في حرق دم ابوك
كريم بغيظ يلا يا حيوان وجري وراه وفضلوا يضحكوا ويهزروا
ناحيه البنات
نيره عامله ايه يا رودي في ااحمل
رودي متمرطه ياختي نيره مورياني الويل
نيرره بضحك معلش معلش هانت
فرح بس ياختي بلا هانت ده انتي هتتمرمطي اكتر
نيره بضحك والله عندك حق بس انتي كريم بس انا مشاء الله قردين
فرح بضحك وصوت عالي نسبيا بس بسس كريم ده مصيبه كبيره
كريم سمعها نعم ليه ياروح امك كلت ورثك
البنات فصوا ضحك
فرح من بين ضحكها مش انت مش انت
نيره بضحك علي البيبي يا كريم مش انت يا حبيبي
سليم بضحك مادي اللغبطه بقي اللي الواحد. يقصدها بتعمل مشاكل
نيره بضحك وانت يابني اللي مختلف منتوا هتجيبوا نيره
سليم بضحك لا مش مختلف نفس المشاكل يعني لكي ان تتخيلي دلوقتي لو قولت واكمل بصوت عالي يا كريم يا ابن الجزمه
نفين اخص عليك يا ولدي بتشتم كريم طب ماشي بتهزروا انا تشتمني ليه
كريم وهو رايح ناحيه سليم بضحك تصدق انك مهزق ياض انا كلمتك
البنات وفهد وسليم وزين قعدوا بيضحكوا جامد
كريم بتتنيلوا تتضحكوا ليه
سليم انا اقصد كريم ابن اختي فرح مش انت ياصاحبي
كريم اه بحسب واكمل بتهزوقوني معاكم انتوا علي فرح وزين
زين بضحك من حبي فيك ياصاحبي
كريم بحب تسلملي يا غالي
وفضلوا يضحكوا ويهزروا في جو ممتع بس ياتري الفرحه دي هتدوم ?

يتبع….

لقراءة القصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى