روايات

رواية حب حد التملك الفصل السابع 7 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك الفصل السابع 7 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك الجزء السابع

رواية حب حد التملك البارت السابع

رواية حب حد التملك الحلقة السابعة

رفعت وشها ليه وقالت من بين دموعها انا بحبك قوي….
قرب منها بهمس ونطق بعشقك وبدأ يبو*سها بشغف وهو بينطق مش ملاحظه انك بتبوظي علينا الليله؟
ضحكت وقالت تؤتؤ مش ملاحظه
راهب شلها وهو بيقول مش هسمح ان اليله تبوظ اصلا و……….
رنا بعتراض راهب لاء بلاش
بصلها بحنان ونطق اهدي ومتخافيش انا مش هأذيكي
رنا زقته فجاه وقامت وقفت وقالت لاء لاء برضوا متلمسنيش
قرب منها وحضنها بحنان وقال رنا انا…
قطعته بهنس عشان خاطرى يا راهب
شلها بحنان وهو بيقول الي تشوفيه وشدها لحضنه برقها وقال طب يلا ننام
بصت رنا للحزن والضيق الي ف وشه فقربت منه وبسته من خده بمرح وقالت ممكن افهم مالك
نطق بضيق مفيش
رنا بمزاح لاء مينفش كده مفيش ومليش ده تخصصات البنات يا حببي بلاش نخش تخصصات بعض ثم مكنتش اعرف انك قموصه كده

 

 

همس بحزن واضح علفكره انا بحبك جدا
دخلت رنا ف حضنه اكتر ونطقت طب مانا بحبك يا راهب
راهب طيب ليه بتبعديني عنك انتي مش حاسه بالنار الي جوايا وانك ازاى رفضتيني ده بيجرحني
ابتسمت لان حب التملك بتاعه مخلهوش يجبرها علي قربه منها فقالت وهي مقرره انها تكفأه مين قال اني مش عايزاك انت متعرفش انا بعشقك ازاى؟
راهب بتنهيد امال مالك
رنا ابتسمت وقالت اما تعملى فرح كبير والبس فستان وقتها مش همنعك تلمسني عشان اساس الجواز اشهار
شدها لحصنه وقال بكرا لو تحبي قربت منه وهمست تؤتؤ عايزه فرح يليق بيا وبأميري القمر فنستني شهر ولا حاجه عشان كمان الموضوه يهدا وتعزم بابا والعيله كلها
قام قعد ونطق بغضب شهر؟ هفضل كده شهر… اتكلم بصوت طفولى كتير يا رنا حسي بيا
مقدرتش تمسك نفسها وضحكت بصوت عالي وقربت منه بدلع وقعدت جنبه فشدها علي رجله وهمس مكانك هنا علي فكره
ابتسمت هي وقال طيب بطل زعل انت مش صغير
راهب بحزن لاء حرام كده
قربت من ودنه بهمس وقالت قموصه
شدها ليها ونطق حرام عليكي قللي الوقت شويه
نطقت بحزم لاء شهر وهي بتفكر من جوها انها لازم تعالح التملك بتاعه في الشهر ده عشان متتعبش بعدين
قلب وشه وذم شفايفه وشال ايده الي كانت محاوطها وربعهم سوا وقعد بغضيظ وهي علي رجله
نطقت طب انت زعلان
لف وشه ومردش
قربت منه طب اصالحك ازاى؟
شدها بقوه وقال بو*سه

 

 

قربت من خده عشان تنفذ بس نطق تؤتؤ هنا وكانت الاشاره علي شفا*يفه
ضيقة عنيها بغضب وهي بتقول اقولك متلمسنيش غير بعد الفرح تقول بو*سه وقامت تقف
بس راهشدها ليه
ونطق بمرح نتكلم بالراحه ونتناقش ممكن؟
حاولت تقوم معرفتش من مسكته فقعدت وربعت ايديها وهي بتنطق بهمس مش هخلص منك ومجبره اسمع
ضحك من كلمها وبدأ يمشي ايده علي شعرها عشان يهدي غضبها وهو بيبصلها بحب وهيام ونطق بأرهاق انتي عايزه ايه الاشهار ف البلد كلها عارفه وايجاب وقبول فانتي موافقه والماذون عنده ورقه فانتي مراتي شرعا عايزاني ملمسكيش لحد الفرح ويبقي بعد شهر فانا موافق بس بشرط
بصت ف عيونه بتركيز وقالت….. قول
حط جبينه علي جبينه ونطق تنامي ف حضني كل يوم عشان ابقي مطمن بصتله بحنان فكمل وقال تفضلي كل متشوفيني تجري علي حضني لو جيت حضنتك فجأه متعترضيش
بصتله بضيق بس ابتسمت لانها عارفه انها هتحاول تعالح كل ده وهزت دمغها بموافقه
قرب منها وبا*سها بحنان ونطق دي كمان مفهاش اعتراض
كشرت وقالت ماتفقناش علي كده
شدها بشغف وقال ليه خايفه تضعفي ومتصبريش شهر؟
بصتله بغضب ونطقت ده ف احلامك يا راهب… ثم حد قال اني انا راهب هضعف قدام لمسه؟
ضحك بعلو صوته ف سرحت خرجها مش شرودها صوته بيقول
راهب بحب مانكرش اني ممكن اضعف لاء ده انا اكيد هضعف بس عارفه المشكله فين؟
بصتله بتركيز ونطقت فين؟
قال ف اني مبضعفش قدام اي بنت… ده مبيحصلش غير قدامك بس يا رنا… قرب بشغف يمكن عشان بحبك؟ او انتي اجمل حد ف عيوني؟ بس المهم مبضعفش غير معاكي وليكي… انا مبكتش من يوم مو*ت امي غير يوم مكنتي هتبقي لغيري وتتكتبي علي اسمه يا رنا دموعي نزلت بغزاره قرب منها اكتر وقال ودموعي نزلت جنون يوم مشوفتك ف الشقه ف فديو وحسيت اني مستهلش حبك ولا هو يستاهل يكون جوزك عشان محدش فينا قدر يحميكي رغم اني بحمي كل ال بيحتاج حمايتي

 

 

بصتله بخجل وقربت منه بحب وهي شايفه نظرة ضعف ف عيونه مسحت الدمعه الي ظهرت ف وشه ومسحت دموعها وقربت منها عارف
ضحك وقال تؤتؤ مش عارف عرفيني…..
قربت منه بشغف وقالت كل متكون مطيع ليك عندي هديه بس تبطل عنف وعصبيه وزعيق
قرب وقال بس ايه نوع الهديه؟
ضحكت وقالت نوعك المفضل اكيد…
ابتسم وبص لعيونها وشفا*يفها بثقه وقال بو*سه صح؟ كمل بطفوله مفجأه قولي انه صح يا رنا عشان خاطري قولي…. قولي… قولي
هزت رسها بايوه بحرج فضحك ورفعها لحضنه فلفت اديها ل رقبته با*سها بحنان وقال بعشق…
اخدها للسرير وقعدها ونام علي رجلها ففضلت تلعب ف شعرها لحد مراح ف النوم بصتله بأرهاق وعدلت دماغه عشان ينام وقامت طفت النور وخضنته بثقه ونامت
صحيت رنا الصبح علي ايد بتمشي علي وشها بشعرها
رنا بكسل يوه بقا يا ماما سبيني ف حالي عايزه انام
ضحك من طريقتها ونطق احنا العصر قومي.
ردت بكسل هنام شويه كمان بس بقالي يومين منمتش بلاش رخامه
رد بحنان حاضر هسيبك قالت اطفي النور معاك واقفل الشباك
قال بثقه حاضر
قام طفي النور وقفل الباب ودخل ف حضنها وايده بتمشي علي جسمها وقال انا كراهب بحب النوم والكسل والضلمه اصل ممكن اعمل حاجات همو*ت واعملها من زمان فاقت رنا بسبب كلماته الي اكدتها حركت ايده فزقته بغضب وقامت جري
راهب مالك يا رنا مش هنكمل نوم؟
رنا لاء فوقت
راهب بضحكه كتمها بس مش ده الي اتفقنا عليه؟
رنا بدموع وكسوف ايوه بالظبط مش ده اتفقنا امبارح انت انت…. سكتت بتوتر
قرب منها وهو بيرسم الجديه وكاتم ضحكته وقال وهو ايه اتفقنا؟
رنا بحده متلميسنيش؟
بصلها بثقه ونطق مهو انتي مفروض متخلنيش اضعف بقالي ساعه بصحيكي ومفيش فايده تعبت من المحايله وصوتك النايم بيثير الفتن

 

 

بصتله بغضب ونطقت ولا انت متحر*ش ياض
وجريت علي الحمام وهو مذهول فتح الشبابيك والباب وخرج وهي خرجت بعد خروجه طلعت عبايه بيتي هاديه وحجاب ودخلت خدت شاور وخرجت بكسل ونزلت ل الداده لقتها جهزت الاكل وقفت معاها تعمل الحلويات لان جدها وراغب جاين خلصت وراحت تلعب مع روان وهي بتتفرج علي راهب الي ماسك اللاب توب وشغال بتركيز
جدهم جه فقامت رنا حضنته بحب وقعدوا يتكلموا شويه وبعدين قامت رنا جهزت الاكل كانوا بيكلوا بهدوء بس الجد نطق بثقه طبعا انتوا عارفين اني كبير البلد….
نطق التلاته ربنا يقويك يا جدي
كمل بس انا خلاص نويت اسيب كل حاجه وطبعا عمدة البلد مش هيعرف يشيل كل حاجه لوحده
نطق راهب ربنا يدي شيوخ البلد القوي بقي ويساعدوه
الجد اتكلم بهدوء بس شيوخ البلد قررو انهم عايزين حد مكاني ويكون من صلبي وطبعا فضل ويسري متهورين مينفعوش وعيالهم ملهمش عقل واغبيه
نطق راغب كده مجبر تشوف حد من هل البلد ليه مكانه عند الكل وبكده يقدر يحكمهم بس يكون عادل وتثق فيه
راهب واهم حاجه البلد كلها تتفق عليه
ابتسم الجد وقال لو البلد اتفقت علي شخص وهو موفقش؟

 

 

رنا نطقت وهي بتأكل روان وليه ميوفقش طالما الناس بتحبه يبقي بيخاف علي مصلحتهم فأكيد هيوافق
نطق الجد وقال بالظبط في بقي اتنين فيهم كل الصفات دي والبلد اتفقت عليهم بس انا برشح منهم واحد لام التاني ني ف التعامل ومحدش بيخاف منه فنخلي الصلب يتحكم والني ده يلطف الجو وهما الاتنين يسندوا بعض
نطق الكل قرار سليم طالما كده نفذ
رد محمد طيب جهز نفسك انت وهو والبسوا لبس الهل الصعيد بلاش لبس البندر المدلع ده عشان هيبتكم ف البلد
رد راغب اشمعنا
محمد عشان انتوا كبرات البلد من بعدي
التلاته بصدمه نعممممم؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب حد التملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى