رواية حب حد التملك الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم دينا عبدالحميد
رواية حب حد التملك الجزء الخامس والثلاثون
رواية حب حد التملك البارت الخامس والثلاثون
رواية حب حد التملك الحلقة الخامسة والثلاثون
رنا دخلت تتسحب وهي بتفتح باب اوضتها استغربت الصمت وعدم وجود ليلي بس بتبص لقتها طالعها من الحمام بهدوء رنا بفرح مش هتصدقي عملت ايه انا لقيت….. ليلي قاطعتها انتي الي مش هتصدقي مين هنا..؟
رنا كانت لسه هتسال لقت الي بيرفعها من زعبوط الجاكت الي مخبيه بيه وشها وبيقول كنتي فين..؟!
رنا لفت ليه وقالت هفهمك وربنا مظلومه يخربيت الظولم طبعا انا لو حلفتلك انه مش انا… قبل متنطق كان بيبو*سها بشغف صدمها
رنا اتعلقت ف رقبته وهي مغمضه عنيها وليلى لفت وشها بكسوف ولونها احمر جدا بس كانت صدمه لما لقت الي بيشدها ل حضنه و بيبو*سها
راهب بعد عن رنا بهدوء ونطق خفت عليكي جدا وهنتحاسب علي خروج بعدين بس الاول تجهزى عشان الضيوف وصلوا والكل مستني
رنا لفت وشها وشافت ليلي وراغب وراحت مسكته من قفاه بتعمل ايه ياض
راغب ببو*س مشمعنا انتوا؟
راهب انا ببو*س مراتى
راغب طب مانا ببو*س مراتى
رنا بصتله وقالت انزل كده عشان اعرف اهزقك متبقاش طويل وبتتهزق
راغب نزل شويه ورنا نطقت حسابك معايا تقل بقا بتتحر*ش بأختى مش كفايه اتجوزتها من ورانا
راغب بصلها وقال ن بصراحه ابوكي وامك خنقوني
رنا وغلاوتك عندي لأربيك بس اصبر 🤌 وراحت ل ليلي ونطقت نصايحي انا وامك مش بتجيب نتيجه خالص مش كده؟
ليلي مهو اصل…
رنا لا اصل ولا فصل انا هفوتهالك عشان انتي عروسه
ليلي أيه
ربنا بتدارك الموقف اقصد انا عروسه واتفضلوا بره علي مالبس الفستان
راهب خرج راغب وليلي وكان داخل
راغب بغمزه ماشيه معاك يا عم وبقيت عريس عقبالي بس حماك يرضي عني
راهب زقه اهو قر اهلك ده الي جايبني الأرض غور بقا
راهب دخل الاوضه وقفل وراه كانت بتغير الفستان وبتحاول تقفل السو*سته ومش عارفه بس اتفجأت بالي با*س ر*قبتها بحب وقفلها ليها
رنا بهمس انت هنا؟
راهب ايوه
رنا كانت بتلف الطرحه وراهب قاعد وراها علي السرير بيراقبها وهي بتبصله ف المرايه بتو*هان
راهب استغرب صمتها فقرب وحضنها وهمس مالك؟ سرحانه ف ايه
رنا السبب الي خرجني من البيت هو….. راهب حط ايده علي شفيـ*فها ونطق لاء متتكلميش نعدي الفرح وتحكيلي كل حاجه مخبيها عني من اول شغل الانتر بول لحد الخطـ*ف وخروجك من الفرح ماشي؟
رنا بهدوء ماشي
راهب قام وبصلها بأعجاب لما شافها وقفت.
رنا وهي بتلف ٠ولين نفسها حلوه؟
راهب بهيام حلوه ف كل حلاتك
رنا بكسوف بصت ف الاࢪض ونطقت راهب بقا
راهب عيونه وقلبه و… قبل ميكمل سمع فضل بيخبط
افتح ياض انت بتتحر*ش بالبت لاء فوق النهارده فرحكم وانت تفضل مستني لحد مانزلهالك ومش بعيد اغير رأي
راهب بضحك انت فصيل قوي يا حمايا
رنا ضر*بته بكوعها ف بطنه ونطقت اتعدل ده بابا
فضل قولت ايه؟
رنا بصتله وضحكت استلم بقا
راهب بقول انت جميل قوي يا حمايا جميل
فضل طب افتح يلا
رنا افتح ليتجنن ويبوظ الفرح
راهب صبرنى يارب علي غيرته دى
راهب فتح وفضل زقه ودخل حضن بنته وخدها ونزل وراهب فضل مستنيها
راغب كان رايح جاي بتوتر
راهب مالك ياض
راغب المأذون اتأخر وانا مش مطمن
راهب يا عم هي مو”ته ولا اكتر انت لو بتحبها تستحمل
راغب هحطهم كلهم قدام الامر الواقع
راهب سابه وراح ل فضل الي كان نازل ب رنا الي كانت منتهي الرقه
راهب جه يمسك اديها فضل ز*قه
راهب ايه مالك يا خالي عايز ايه تاني اصوت
فضل تمشي
راهب نعم
فصل عايزك تمشي انا معنديش بنات للجواز يلا يا بت انتي وهي
ومسك بناته الاتنين وشال رنا وكان ماشي بجد وراهب متنح ومصدوم بس فضل وقف واتفاجاء بالمأذون الى داخل
فضل علي فين يا مولانا
الماذون جاي اعقد قران
فضل اكيد مش عندنا يمكن غلط ف العنوان
المأذون البلد كلها ليس فيهة عرس اليوم سوا هذا
فضل ايوه مهو الكتاب اتكتب من زمان ولا انت نويت تطلقها ياض يا راهب
المأذون اليس هذا منزل الضابط راغب حفيد الشيخ محمد؟
فضل هو
المأذون اذن هذا هو العرس
فضل انت نويت تتجوز ياض يا رغب من ورايا
ليلي راحت قدامه بغضب بتخو”ني؟
راغب ملحقش ينطق لما الماذون قال هتعقد القران؟
راغب طبعا
اتفضل
المأذون وهو بيقعد من وكيل العروسه؟
راغب فضل باشا طبعا
فضل وانا مالي
راغب مهو العروسه تبقي ليلي
فضل نعم يا ابن ال……..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب حد التملك)