روايات

رواية حب تملك الفصل الخامس 5 بقلم شيرين جمال

رواية حب تملك الفصل الخامس 5 بقلم شيرين جمال

رواية حب تملك البارت الخامس

رواية حب تملك الجزء الخامس

رواية حب تملك
رواية حب تملك

رواية حب تملك الحلقة الخامسة

أدهم.. بعد خروج حور وتكسير ازاز المرايا يهدأ شويه ويفتكر موقف حور معاه ويفضل يضحك على تصرف حور وذكائها
عند حور.. تنزل كلهم يتجمعوا حوليها هو في اي كان بيكسر اى
حور. بضحك ابدا تحكى اللى حصل كلهم من الصدمه مش متخلين ان حور تعمل مع أدهم كدا
سميره.. مش قولت ليكى انتى بس اللى تعرفى تغيري إبني
حور.. تمسك ايد سميره انا موافقه على طلبك بس الأول لازم يرجع زى الأول علشان الموضوع مش سهل
سميره.. تحضن حور انا عارفه ان انتى هتتعبي كتير بس انا أم وخايفة على إبنها
ينزل أدهم ويتجمعو كلهم على السفره من غير ما حد يتكلم فى حاجة من اللى حصلت بعد الغدا
تتكلم حور مع سميره طنط ممكن اروح البيت اجيب هدوم علشان الجامعه بكره
أدهم.. من غير ما يبص ليها اظن الهدوم اللى عندك مش ماركات اوى علشان تخطري بنفسك علشانها
كلهم يبصو على وقاحت أدهم فى الكلام معاها
حور.. متردش على أدهم وتبص على سميره قولتى اى يا طنط
سميره.. ماشى يا حور وزياد هيجى معاكى
أدهم.. بغضب هو فى اى انا كلمتي مش مسموعه ليه قولت مفيش مروح فى حته
ترد سميره بنفس عصبيه أدهم اومال هتلبس اى ان شاء الله
أدهم.. يبص على ملك ألبسي انتى وهى وهاخدكو تجيبو هدوم
حور.. كانت هترفض بس مع صوت أدهم العالي انهم يجهزو تسكت وتمشى يوصلو المول ويكون المول فاضى وكل المحلات فاتحه
حور.. هو اخوكى خطفنا
ملك.. بضحك على طريقه حور مش عارفه بس واضح كدا
أدهم.. يبص ليهم اتفضلو اختارو كل حاجه عايزنها يكون أدهم موديهم مول بتعهم لسه هيفتح بس جاهز من كل حاجه
تختار ملك كل حاجه تلزمها وحور تتفرج على الفساتين ومتشرتيش حاجه تاخد بالها ملك حور فى اى مش هتجيب حاجاتك حور انا معايا فلوسي هشتري ليا حاجه معينه وتدخل حور محل وتشتري حاجات وتجي تدفع تمن الحاجه صاحب المحل يرفض ويتصل على أدهم اللي نزل يشرب حاجة علشان يختاروا براحتهم يمسك أدهم التليفون ويستغرب من اتصال صاحب المحل ويرد بسرعه خير البنات فيهم حاجه صاحب المحل لا يا فندم بس الانسه عايزه تدفع حساب الحاجه وانا قولت اسأل حضرتك يقفل أدهم التليفون ويطلع وعفاريت الدنيا قدامو وهو متأكد ان دى حركه حور
أدهم. بغضب وصوت عالي بت انتي انتى عايزه أي انتى تعرفى اصلا تمن الحاجه دى كام او قد ان علشان تدفعي تمنها وغير كدا الفلوس دى مش امك وخدها من الشغل خدامه عندنا
ملك. بصدمه وعياط بس بقى يا أدهم
حور.. مفيش رد فعل غير واقفه زى تمثال حد بيكسر كل شويه فى حته في مش عارف يلم جزء صغير يسند عليه باقى الجسم
أدهم.. ياخد نفس ويبص على المحلات اللي كل العاملين بتفرجو على حور وهى بتهزاق بصوت عالي كل واحد على مكانو ويبص على حور ومستني رد فعل منها بس ميلقيش غير السكوت ويسبها وياخد ملك ويشتري لبس على مقاس حور وبعد كدا ياخدهم ويمشي كل ده وحور فى عالم تانى يوصلو وينزلو وتيجى حور تدخل الغرفه بتاعتها تقف لما تسمع صوت أدهم. حور استنى عندك
تكلم حور من غير ما تلف نعم يا أستاذ أدهم
أدهم.. استنى خدى اللبس
حور. تاخد نفس عميق وتحاول تهدى من نفسها وتلف شكرا يا أدهم بيه مش باخد حاجه مش تعبانه فيها او دفعه تمنها
أدهم.. بنظره استغراب ان البنات اللى يعرفهم بيكونو بيبعو اي حاجه مقابل الفلوس يرد عليها بغيض منها خلاص ادفعي تمنهم
حور. بعدم فهم معنا الكلام مش معايا اللى ادفعو
يقرب أدهم عليها ازاى ده وبنظره تفحص أنتي عندك كتير
حور. بنظره قلق من الكلام وان هما بس اللي واقفين ملك طلعت افتكرت أدهم هيراضي حور على اللى حصل في المول
يقرب أدهم أوي منها ويحوطها بين ايدو ويكونو قريبن اوي من بعض لدرجه ان نفس النفس واحد ويقرب على شافيف حور ويغمض عيونو علشان يحس هيكون فى اختلاف عن غيرها ولا كلهم واحد حور بتوتر من قرب أدهم بشكل ده وضربات قلبها سريعه بعد اذنك ابعد يقرب أدهم وياخد قبلة من حور وهو مغمض عيونو ويفتح عيونو بسرعه وهو بيصوت من الوجع بسب عضت حور في دراعو اللى طلعه بدم
حور. بشماته احسن علشان تبطل تعمل كدا تانى يا متحرش
أدهم. بصدمه من كلام حور والغضه اللي في ايدو يخرب بيتك كل دي عضه علشان بوسه
تتطلع عزه. أدهم باشا فى حاجه
أدهم. واقف مش عارف يرد يقول أي قالها اي اصل فى كلب صعران عضيني
عزه. يالهوى فين ده وتشوف العضة وتحط عليها تلج وبنظره استغراب بس دى مش سنان كلب
أدهم. هى فى عضه تطلع بدم غير اما تكون من كلب او كلبه
تنزل حور من فوق وبنظره استغراب اى ده يا أدهم بيه مين اللى عمل كدا
أدهم. بصدمه ويكلم نفسو يخرب بيتك انا نفسي صدقتك ويرد كلبه صعرانه
حور. ابقي خلي بالك من نفسك علشان المره الجايه مش عضه بس وتبص عليه وتضحك وتغني وهي ماشيه
أدهم. بستغرب نهار اسود البت دى مش سهله
ويعدي اليوم نهار يوم جديد
يتجمع الكل على السفره علشان يفطرو وتصمم سميره ان حور تعود معاهم بعد كدا على السفرة ويكون الكرسي بتاع حور فى وش كرسي أدهم تيجي تعود وبعد كدا تكلم مع ملك ممكن نغير الكراسي
أدهم. وهو عيونو فى الطبق احنا مش فى امتحان كل واحد يعود في مكانو ولا انتى يا انسه مش واخده على النظام
زياد. أدهم فى اى تعالى يا حور اعودي مكانى يسكت أدهم وميردش علشان كرسي زياد جمب كرسي أدهم اكونو بيقربهم من بعض اكتر
حور. في سرها ألله يخرب بيتك يا زياد انت جيت تكحلها عميتها ويكون زياد واقف وهي متردش تكلم علشان أدهم ميردش تانى عليها
وتعود جمب أدهم
أدهم. بنظره شماته يضحك وهى تكون فاهمه هو بيضحك على اى
ملك. حور هتروحي معايا انهارده صح
حور. هي ثابته مكانها وعيونها فى الاكل لا علشان لسه مش جاهزه
ملك. بستغرب مش جاهزه ليه
حور. مفيش لبس
أدهم. اومال لبس امبارح ده أي
تقوم حور الحمدالله انا شبعت
وتطلع الغرفه يطلع أدهم وراها ويخبط على الأوضة
أدهم. ممكن اعرف الهانم مش هتروح ليه ولبس جاهز
حور. بلامبلاه فين البس ده
أدهم. حور بلاش استعباط لبس امبارح
حور. انا جبت حاجه بفلوسي علشان البسها
أدهم. بطريقه أمر اجهزي وانزلي
حور. تتعصب من الطريقه وتمسك المقص وتقطع كل الهدوم قدام استغرب أدهم من اللى بتعملو
حور. وهي بتاخد نفسها بسرعه اظن كدا مفيش بجد وتزل المطبخ عند امها
أدهم. يتعصب اكتر ماشي يا حور وحيات أمي لتندمي ويأخذ نفسو ويطلع من القصر ويروح على الشركه وهو متعصب يدخل الشركه كلهم يقومو يقفو والموظفين بين نظرات إعجاب وخوف وكره يطلع هو بغرور المعتاد عليه
التليفون يرن وتكون نانسي
أدهم. يرد بزهق نعم
نانسي بدلع. اى يا حبيبي من امبارح بكلمك وانت مش بترد وحشتيني
أدهم. ماشي يا نانسي سلام دلوقتي علشان عندي شغل
نانسي بسرعه أدهم ممكن نتغدا سوء
أدهم. ماشي يا نانسي هشوف واكلمك
نرجع فى القصر
ياخد زياد ملك ويوصلها الجامعه بعد رفض حور الشديد انها مش هتروح
زياد. أما تخلصي كلمني اجاي اخدك
ملك. لا مقدرش على كدا مرتين في اليوم انت اول مره تجي معايا الجامعه اصلا لا انت ولا أدهم
زياد. يا ستى أدهم عينى من هنا ورايح انا السوق الخصوصي بتاع حضرتك وست حور
تحضن ملك زياد في العربيه ربنا يخليك ليا هو فى سواق حلو كدا ويكون في عيون عليهم
تنزل ملك وتشوف زميلتها الوحيده وتكون لسه مجتش وتدخل المحاضره علشان تكون بدات
ملك. ممكن ادخل
دكتور زين. يبص لملك بغضب اطلعي بره يا استاذه واظن انتى عارفه ان وراكي محاضره يبقي ليه التأخير اظن الحاجه دى تستنا
ملك. بعياط تبص على المدرج اللي كلهم مركزين معاها وتطلع بره تفضل تعيط
زين. بغضب كل واحد يبص قدامو وفى نفسو ماشي يا ملك
يكون خارج زياد بالعربية وبنت توطي قدام العربيه مره واحده ويفرمل زياد على اخر لحظه وينزل
زياد. انتى مجنونه
البنت. فى اى ياعم الشيكولاته واقعت
يبص زياد عليها من لبسها الواسع الشيك وشكلها الحلو أوي وعيونها العسلي الفاتح وشها اللى ناصح البياض ويتكلم من غير ما يحس يا خرب بيت حلوتك
البنت. ما تتلم يا عم انت
زياد. عم شايفني واقف بعربيه ترمس
البنت. تبص على زياد بغضب وتسيبو وتمشي
زياد. حلوه بس غبيه كل ده شيكولاته واي اللي ماسكه ده توينكز وكانز حسيت إني واقف مع بنت اختي
التليفون يرن وتكون ملك اللى تقول مفيش محاضرات انهارده وهى هتروح ومتقولش اللى حصل في الجامعه
زياد. طب انا على باب الجامعه هاجي اخديك ويسيب العربيه يروح لملك
البنت. ماشي انا غبيه هوريك هعمل اي وتاخد مسمار وتنزل كل كاوتش العربيه على الأرض وبضحكت انتصار علشان تعاكس او تغلط تاني في بنات الناس
يخرج ملك وزياد ويلقو كل الكوتش على الأرض وراقة مكتوبه تعيش وتاخد غيرها امضاء شيكولاته
زياد بضحك شديد
ملك. بستغرب هو فى اى
زياد. ابدا عكست بنت نيمت كاوتش العربيه
ملك. بضحك هى كمان احسن علشان تبطل قلت أدب
توصل ملك مع زياد
يدخل أدهم ومعاه نانسي وتكون خارجه عزه من المطبخ

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب تملك)

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى