روايات

رواية حب تحت التهديد الفصل الرابع 4 بقلم مغفره فاروق

موقع كتابك في سطور

رواية حب تحت التهديد الفصل الرابع 4 بقلم مغفره فاروق

رواية حب تحت التهديد الجزء الرابع

رواية حب تحت التهديد البارت الرابع

حب تحت التهديد
حب تحت التهديد

رواية حب تحت التهديد الحلقة الرابعة

الاسيوطي صحي من النوم وكان سائد الصمت من نحيه اوضه شمس دخل بسرعه اوضتها وقال بزعيق وصوت هز كل البيت.. شمسسس
ناديه.. في اي يا باشا
الاسيوطي.. راحت فين انطقي
ناديه بأرتباك.. اا معرفش يا باشا والله
الاسيوطي.. انتو يا بهايم اقلبو عليها البيت حته حته ف كل حته
الامن انتشر ف البيت وفضلو يدورو عليها من مده تترواح بين نص ساعة ل ساعه
الاسيوطي.. هتكون راحت فين ومين اللي فتح لها الباب واناا كنت فين لمه كانت خارجه
::متخفش يا فندم هي اكيد راحت للظابط دا تاني
قعد و رفع حواجبو ب خبث وقال**
وفي ڨيلا حمزه كانت قاعد ساميه لوحدها قدام التلفزيون و شمس نازله من عل السلم.. راحت عليها وقعدت جنبها وببتسامه لطيفه.. عامله اي يا طنط
ساميه.. والله ب الوضع اللي احنا في دا انا مش كويسه خالص
شمس بترقعه صوابعها من الحرج.. ليه بس كده في اي
ساميه بتنهيد.. لا ولا حاجه يا حبيتي بس انا خايفه يا يعني لابوكي تاجر المخدرات الله اكبر عليه يعني يقتل ابني اصلو تاجر ف المخدرات مش بعيد يقتل ولا انتي شايفه اي
شمس ابتسمت ابتسامه مليانه زعل مسكت ايدها وطبطبت عليها.. انا عارفه اد اي انتي خايفه عل حمزه بس انا مش بأدي والله انا..
ساميه.. خلاص يا شمس قومي شوفي كنتي رايحه فين
شمس.. اي رايك اعملك فطار مع ان لطيفه مش موجوده
ساميه.. لا شكرا اطلعي عل اوضتك بقا
شمس.. حاضر يا طنط حاضر
وعند حمزه ف الشغل كان قاعد عل مكتبو وهي بيفكر ف شمس فهو فعلا حس ان وهي حنبو هو اسعد انسان ف الدنيا برغم الايام الصعبه دي
حسام.. يا ابني بقالي ساعه بنادي عليك
فااق عل صوت صاحبو.. اي يا حسام ف اي
حسام.. بتفكر في اي شاغل بالك اوي كده
حمزه.. لا ولا حاجه مفيش يعني هسرح ف اي
حسام.. طيب كامل بيه عايزك
حمزه.. ماشي
“ف مكتب كامل”
كامل.. اتفضل اقعد يا حمزه عشان عايز ف موضوع مهم جدا
حمزه.. حاضر يا فندم
كامل.. هي شمس رجعت بيتك تاني
حمزه.. حصل يا فندم وادتني فلاشه و قالتلي ان التسليم الاسبوع الجاي يوم الخميس
كامل..هتخدها معاك التسليم عشان الاسيوطي يتشغل فيها شويه نعرف نخش نقبض عليه
حمزه.. وانا هستخدم مراتي ك طعم يا فندم
كامل.. مراتك من امتا يا حضره الظابط
حمزه.. احنا متجوزين عل سنه الله ورسوله وانا اسف يا فندم كده هعرض حياتها للخطر
كامل بغضب بيحاول يتحكم فيه.. عندك حل تاني يا حضره الظابط علشان نعرف ندخل الڨيلا اللي اكيد هيبقا عليها حرس كتير كده اكيد مش هنعرف ندخل وممكن يعرف يهرب
تنهد حمزه وقال.. بس يا فندم هنعرض حياه شمس للخطر
كامل تنهد وشورلو ب أيدو انو يطلع برا
وقف حمزه وطلع من مكتب كامل وهي بيتنفخ
حسام.. في اي يا حمزه
حمزه.. مفيش يا حسام مفيش
كامل طلع من المكتب وقال.. بص يا حمزه انا مقدر ان انتا خايف عليها بس انتا لما تقبض عل الاسيوطي هي هتعيش ف امان اكبر
حمزه.. يا فندم انا عارف دا بس كدا بنعرض حياتها للخطر
كامل..متخفش يا حمزه قبل ما يحصل اي حاجه احنا هنكون سيطرنا عل المكان
تنهد حمزه.. ماشي يا فندم
كامل.. روح ارتاح يا حمزه
حمزه.. تمام يا فندم
روح حمزه وشاف ساميه وهي قاعده وحطه ايدها عل خدها
حمزه.. مالك يا حبيبتي
ساميه.. مفيش يا حبيبي والله
حمزه.. اومال فين شمس ورحمه
ساميه.. قاعدين مع بعض فوق
حمزه.. مالك يا ماما مدايقه من اي
ساميه.. الموضوع كبر اوي اوي يعني الاول انتا اتجوزتها اتجوزت واحده ابوها تاجر مخدرات ثانيا جم وكسرو البيت المره الجايه هيعملو اي
حمزه.. بصي يا ماما شمس طيبه اوي والله وغلبانه جدا انتي حاولي تحبيها لان هي مخترتش ان هي تتولد فين او مع مين
ساميه تنهدت.. ماشي يا حمزه ماشي انتا حر
كانت نازله شمس عل السلم ساميه طالعه
شمس.. حمزه انا عارفه ان مامتك مدايقه مني بس انا
قطعها.. متقوليش كده يا شمس ماما والله طيبه بس هي بتخاف علينا
شمس.. انا والله حاولت اقرب منها كتير بس هي مش راضيه
ابتسم حمزه وهو بيطبطب عل ايدها.. متخافيش هتحبك بمرور الوقت
تلفون حمزه رن
كامل:حمزه عرفنا من الرجاله اللي بعتنها تراقب الاسيوطي ان هما قدمو معاد التسليم ل النهارده الساعه 4 الفجر
حمزه.. تمام ي فندم كلو هيكون تحت السيطره بأذن الله…

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب تحت التهديد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى