رواية حب تحت التهديد الفصل الثاني 2 بقلم مغفره فاروق
رواية حب تحت التهديد الجزء الثاني
رواية حب تحت التهديد البارت الثاني
رواية حب تحت التهديد الحلقة الثانية
شمس بتوتر.. اي ليه القسم ليه
حمزه.. اهدي يا شمس احنا هناخد اقوالك مش اكتر اهدي
وصلو القسم واول ما نزلت شمس من العربيه وشافت القسم عنيها لمعت بال موع وبصت ل حمزه.. متخافيش يا شمس خوشي متخافيش
أشارت شمس بالموافقة ودخلت هي وحمزه لمكتب العقيد كامل
كامل.. اهلا يا شمس
شمس.. اااا اهلا بحضرتك
كامل.. انا تهدي كده وعايزك تحكيلي كل حاجه الاسيوطي بيعملها
تنهدت شمس.. مبيعملش حاجه بيصحي يروح الشغل بيجي متأخر
كامل.. شمس ارجوكي ساعدينا احنا لو عرفنا معلومات اكتر عن اللي اسمو السيوطي دا احنا هنعقبو عل كل اللي بيعملو فيكي وهياخد جزائو
شمس انهارت ف العياط وقالت.. معرفش معرفش حاجه
كامل.. طيب طيب اهدي رفع سماعه التلفون وفتح بعدها حمزه الباب وقال.. تمام يا فندم
كامل.. خدها يلا وجبها بكره لمه تهدا
حمزه..حاضر يا فندم..قومي معايا يلا
روحو الڨيلا بتاعت حمزه وكانت شمس بتبص حوليها ف كل حته
رحمه اخت حمزه.. مين دي يا ابيه حمزه
حمزه.. فين ماما يا رحمه
رحمه.. ف أوضتها فوق
حمزه.. خليكي هنا يا شمس
شمس هزت رسها بالموافقة
رحمه.. انتي مين
شمس حكتلها كل حاجه حصلت لها بدموع وكانت بترعش من كتر الخوف والرعب
رحمه قربت منها وضنتها.. يا حبيبتي معلش يا قلبي ربنا يعينك
وف اوضه ام حمزه فتح عليها الباب لقاها قاعده بتصلي
حمزه.. حرما يا امي
ساميه.. جمعا يا حبيبي
حمزه حكلها اي اللي حصل معاه النهارده
ساميه.. يعني شمس دي تحت دلوقتي
حمزه.. ايوه يا ماما
ساميه.. يعني يوم ما تتجوز يا حمزه تتجوز واحده ابوها تاجر مخد**رات
حمزه.. هخلص القضيه دي يا ماما وهطلقها
ساميه.. لا اله الا الله ماشي يا حمزه ماشي امشي قدامي لمه نشوفها
شمس وقفت اول لمه شافت ساميه وقالت.. اا اازيك يا طنط
ساميه.. اهلا وسهلا منوره البيت والله
شمس.. منور بأصحابو
ساميه بتوجيه كلام ل حمزه.. و هتعيش معانا دي ولا اي
شمس بلعت رقها وقالت وهي بترقع صوابعها.. انا اسفه اني جيت ازعجت حضرتك لو عيزاني امشي عادي
حمزه.. يا ماما دي ضيفه يعني مجردما القضيه تخلص ونتأكد ان احنا خلاص قفلنا القضيه هترجع لبتها عشان مش هيبقا في الاسيوطي
ساميه.. الضيوف بتبقا ناس محترمه مش تجار مخدرات
شمس بدموع.. حضرتك انا مخترتش الواقع بتاعي ومخترتش ان ابويا يبقا تاجر مخدرات انا كبرت لقيت نفسي بنت الاسيوطي مكنتش اقدر اغير حاجه عل العموم انا اسفه اني ازعجت حضرتك
ساميه…بس ابوكي اختار ان يدخل عليكي لقمه حرام وانتي وافقتي بكده
ادتهم شمس دهرها وطلعت من ال ڨيلا جري ورها حمزه وقال بغضب وهو ماسك ايدها بشده.. بصي يا بت الاسيوطي متتأمريش وانتي هتفضلي هنا لحد ما نقبض عل الزفت اللي اسمو الاسيوطي فاهمه
شمس دموعها نزلت منها وقالت.. انا مش مجبر عليا اني اقولك معلومات انا اصلا مش عرفها سبني بقااا
زاد غضبو.. طيب بصي يا حلاوه انتي لو روحتيلو دلوقتي هيمسح ب شعرك الحلو دا البلاط وهيطلع عينك ضرب
بلعت رقها بصعوبه.. ربنا كبير
حمزه.. بعد ما نخلص زفت القضايا دي اتزفتي روحي اي حتي
بعدها جرها من ايدها دخلها اوضه وقال.. دي اوضتك اتمني تعجبك.. بعدها قفل الباب ورا
رحمه.. عل فكره شكل البنت دي جلها مرض نفسي من تحت راس الراجل اللي اسمو الاسيوطي دا
ساميه.. لتكونشي كمان عايزه توديها لدكتور نفسي
حمزه..ياريت يا ماما معملتك معاها متكنش جافه اوي كده عشان هي هبله وهتهب منها ف اي وقت
ساميه.. وانتا هتعلمني اتكلم ازاي يا حمزه
حمزه.. لا طبعا يا ماما “تنهيد”انا هطلع اخد دش كده عشان افوق بعدها وجه كلامو لل الخدامه انزل القي الاكل محطوط عل السفره
=حاضر يا باشا كل حاجه هتكون جاهزه
طلع زين من اوضتو بعد ما اخد دش وغير هدومو وخبط عل اوضه شمس وقال من ورا الباب.. مش هتكلي ؟؟
شمس.. لا ماليش نفس شكرا
حمزه.. انتي حره عل العموم الاكل تحت محطوط عل السفره لو عوزتي تكلي انزلي
نزل حمزه وقعد عل السفره وبدأو يكلو وبعد الاكل جاب حمزه خط وخبط عل شمس وقال.. افتحي يا شمس ف حاجه مهمه لازم اقولك عليها
شمس.. نعم
حمزه.. خودي الخط دا حطي ف تلفونك وبكره اتصلي ب أبوكي طمني عليكي وهدي شويه ولو سألك اي حاجه انتي مش هتعرفي تردي عليها تقولي معرفش ما شوفتش مسمعتش
شمس.. بس انا معيش تلفون
حمزه تنهد وقال.. استغفر الله ماشي هجبلك التلفون بكره بس اهم حاجه تحاولي تعرفي اي حاجه عن الشحنه الجديده فاهمه
شمس.. حاضر حاضر اي اوامر تانيه تأمورني بيها
حمزه.. لا اتفضلي
نامو كل اللي ف البيت الا ششس كانت قاعده بتفكر ف كل اللي حصل معاها النهارده ولو رجعت ابوهي هيعنل لها اي.. بس من غير اي سبب بيضربها اش حال بقا جيبالو ظابط لحد عندو نامت من كتر ما بتفكر وصحيت تاني يوم عل صوت تكسير ف الدور الاول… **
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب تحت التهديد)