رواية حب تحت التهديد الفصل الأول 1 بقلم مغفره فاروق
رواية حب تحت التهديد الجزء الأول
رواية حب تحت التهديد البارت الأول
رواية حب تحت التهديد الحلقة الأولى
=نعم يا فندم حسام قالي انك حضرتك عايزني
_اتفضل اقعد يا حضره الظابط وانا هقولك كل حاجه…
عرفت من القوات اللي بعتناها تراقب ڨيله الاسيوطي ان عندو بنت يجلها سن العشرينات لو قدرنا نوصل للبنت دي احنا ممكن نجندها و تقولنا كل حاجه عن الاسيوطي
=بس احنا ايش عرفنا يا فندم ما ممكن تكون ف صفو
_معتقدش يا حضره الظابط لانو احنا استجوبنا ال بواب وقال انو بيكرها كره العمى
=تمام يا فندم هحاول اجند البنت دي واعرف منها كل حاجه بس انا هوصلها ازاي يا فندم
_انتا ممكن تعمل كأنك رايح تتقدم لها و هو ما هيصدق طبعا وانا عارف ان قد المسؤولية دي
=شكرا يا فندم عل ثقتك دي انا هبدأ تنفيذ من بكره
و في ڨيلا الاسيوطي كانت شمس قاعده عل الأرض وبتعيط بعد ما ضربها وقفل عليها الباب بأحكام
الاسيوطي.. البت دي متخرجش من اوضتها وتمنعو عنها الاكل والشرب لمده يومين
داده ناديه.. تتت.. تحت امرك يا باشا وبعد ما رح لشغلو جريت عل الاوضه اللي ف ركن من أركان القبو وقالت.. شمس يا حبيتي انتي كويسه
شمس.. ايوه يا داده انا كويسه روحي بس انتي عشان محدش يشوفك
ناديه.. ماشي يا بنتي ربنا يعينك يا حبيبتي
شمس.. يا رب يا داده
ناديه طلعت بسرعه قبل ما حد يشوفها
شمس بنوته رقيقه جدا عيونها زرقه و شعرها كيرلي وبني وبشرتها بيضه وف خدودها نمش خفيف وقصيره القامه بنت عايشه حياتها بين القسوه والضرب من ساعه ما امها ماتت
الاسيوطي تاجر مخ**درات وهي بتكرهو لانو كان بيعنل نفس الشيء مع امها اللي ماتت ف ايدو وهو بيضربها الصعب انها ماتت قدام عنيها بس خلاص شمس اتعودت ان ابوها بيضربها بتروح الكليه اوقات الامتحانات وساعات مش بتروح
شمس عايشه حياه اقل ما يقول عنها انها شنيعه نفسها حد يخلصها من الكبوس اللي بدأ من وهي عندها 15 سنه لحدما بقا عندها 21 سنه كبوس ملهوش نهايه..
بنشوف الاسيوطي وهو نازل من عربيتو اللي حوليها اكتر من. 3 عربيات بيحرصو
الاسيوطي.. الشحنه اتأخرت ليه مش كانت المفروض توصل 5 الصبح
واحد من رجلتو.. كلمنا الراجل اللي كان مفروض يسلمنا قلنا الراجل اللي كان هيجبها من المطار اتقفش وكلاب الحراسه معتقتهوش يا باشا
الاسيوطي.. يا غبي مقولتليش ليه كده ممكن يبلغ عننا
الراجل.. متخفش يا باشا هو احنا تلاميذ قبل ما يطلع عل البوكس كان اتخلص عليه و البوليس اتلخم معرفش يقفش حد بس واحد فضل يجري ورانا لحد ما شلنا بالعربيه
الاسيوطي.. حلو دا جدع ياض
وتاني يوم كان حمزه قدام ڨيلا الاسيوطي وكان بيتفتش
اتكلم واحد من الحرس ف الاسلكي بعد كده قال..اتفضل
الاسيوطي اول لمه شاف حمزه عقد حواجبو وقال.. افندم تأمورني بحاجه
حمزه قعد قدامو وقال.. انا جاي طالب ايد الانسه شمس من حضرتك
الاسيوطي بتواهان.. شمس؟؟اه اه وانتا عرفتها منين
حمزه بقلق.. اا كنت بشوقها لمه كانت بتروح الكليه
الاسيوطي..ممم كلام جميل هجبهالك دلوقتي ونكلم المأذون
اول ما مشي حمزه قال ف نفسو.. اي الراجل اللي بايع بتو دا
بعد ساعه جه المأذون وكتبو الكتاب
:بارك اللهم لكم وجمع بينكم ف خير
حمزه اخد شمس وركبو العربيه
وقال واحد من رجاله الاسيوطي.. يا باشا الرجل دا شكلو مزقوق علينا من الحكومه
الاسيوطي.. تصدق ياض ممكن بس ومالو نتأكد
“ف العربيه ”
حمزه.. انا المقدم حمزه السيوفي وجيت اخلصك من الكبوس دا و عايز منم شويه معلومات علشان نقبض عليه وانا عارف انك هتساعدينا يا شمس
شمس.. ما هو كان قدامك مقبضش عليه ليه
حمزه..لعده اسباب اولا لازم اقبض عليه متلبس ثانيا القوات مجتش معايا ثالثالو كنت قبضت عليه وانتيزمعاه ف البيت حياتك ممكن تكون معراضه للخطر هتسعدينا ولا لا
شمس بلعت رقها وقال بخوف.. م م.. معاكو
ابتسم حمزه متخفيش من اي حاجه انتي هتقعدي ف بيتي مع امي واختي وجدتي
شمس.. شكرا لحضرتك
حمزه.. اطلع عل القسم يا نادر..
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب تحت التهديد)