روايات

رواية حب بلا قيود الفصل الحادي عشر 11 بقلم روان عبدالله

رواية حب بلا قيود الفصل الحادي عشر 11 بقلم روان عبدالله

رواية حب بلا قيود الجزء الحادي عشر

رواية حب بلا قيود البارت الحادي عشر

رواية حب بلا قيود الحلقة الحادية عشر

في منزل جاسر
جاسر بصراخ… أسماااء
جأت بسرعه علي صوته العالي
أسماء بخوف.. في اي
جاسر.. كان في ورق مهم هنا انا مش لقيه
نظرت له بخوف فهي اعطت الاوراق لحمزه
اقترب منها وامس*ك يدها بقوه وهو يقول بغضب… الورق فين
أسماء بألم… مش عارفه
دفع*ها بقوه علي الحائط لتصرخ بشده
رن هاتفه ليجيب
جاسر.. مين
حمزه.. اي ده مش مسجلني ولا ايه
جاسر بغضب.. عاوز ايه
حمزه… اتصلت بيك اطمنك علي الورق بتاعك هو دلوقتي في الحفظ والصون
جاسر بصراخ.. ياو*سخ
حمزه… تؤ تؤ كده ازعل وانا لما بزعل مش بضمن تصرفاتي
انهي حديثه واغلق الهاتف ليصرخ الاخر بغصب
جاسر بغضب… حقي*رررر
نظر لها وهو يقول.. لو عرفت ان ليكي يد في الموضوع هيبقي اخ*ر يوم ليكي
خرج من الغرفه بغضب وهو يس*ب ويلع*ن حمزه اخرج هاتفه
جاسر.. الورق في ايد حمزه دلوقتي لو كشف الورق ده هنروح ورا الشمس
الطرف الأخر… ازاي وصله الورق
جاسر.. ده اللي هعرفه
الطرف الآخر.. اتصرف ياجاسر كل حاجه بتروح من ايدينا
عند حمزه امسك تلك الاوراق في يده وهو يقرأها يتفحص وصدمه
حمزه… الو*سخ طلع بيتاجر في المخد*رات الورق ده كفيل يخليه يعيش باقي حياته في السجن
اكمل قرأه ولكنه توقف فجأه وهو يقول بصدمه… عمي عبدالسلام (ابو غرام لو نسيتوا)
.. عمي ازاي مشترك في القرف ده
بعد يومين سافر حمزه للقاهره تاني بعد ما قضي الاجازه في الصعيد
حمزه بحزن مصطنع… غرام انا هتجوز
تركت ما في يدها ونظرت له بصدمه
حمزه بخبث.. امي جايبالي عروسه حلو قوي ومصره اني اتجوزها
بدأت تغضب لتمسك السك*ينه من امامها وتوجهها له
غرام… انت قولت عروسه اي ياحبيبي
حمزه بضحك… شيلي البتاعه دي خلينا نتفاهم انا هعدل بينكم والله
غرام بصراخ…. تعدل بين مين قول كده والله يا انا يا انت النهارده ياحمزه يابن عمي
امسك يدها واخذ منها السكي*نة ثم سحبها له لتقع في احضانه
حمزه بحب… وفي حد يبقا معاه الجمال ده كله ويفكر يتجوز غيرها
غرام… اه في ناس مش بتفهم ولا بتقدر الجمال اللي معاهم
حمزه.. قومي ياغرام قومي شوفي انتي كنتي بتعملي ايه
وقفت وهي تضحك لتكمل اعداد الطعام
في شركه حمزه كانت تجلس في مكتبها وهي تقوم ببعض الاعمال فتح الباب بقوه
ساره بفزع.. في اي في اي
فايز بضحك.. اهدي يابنتي دا انا
ساره بغضب.. مدام مفيش حاجه داخل زي الطو*ر كده ليه
سحب كرسي ليجلس عليه وهو يقول.. الله يسامحك انا كنت جاي نتسلي شويه
ساره.. انا مشغول ومش فاضيه
فايز.. مشغوله اي دا انتي بقالك يومين بدأه شغل وكمان لسه مشتغلتيش مع حمزه
نظرت به بضيق ولكنها جلست لترأه يخرج كيس ملئ بالب
ساره بصدمه.. اي ده
فايز.. لزوم الكلام والقعده.. ها بقاه احكيلي عن نفسك
ضحك عليه وبدأوا يبادلون الحديث بضحك ومرح
عند حمزه وغرام
غرام بإستغراب.. مالك ياحمزه في اي من ساعه ما جالك تلفون وانت قالب وشك كده
حمزه.. غرام في حاجه لازم تعرفيها
نظرت له بإهتمام ليكمل هو
حمزه يحزن.. ابوكي اتقبض عليه
نظرت له بصدمه.. انت بتقول اي
حمزه…. ابوكي شريك مع جاسر في تجاره المخد*رات وجالي تلفون انه اتقبض عليهم النهارده
يدأت دموعها تهطل بقوه وهو تقول بصدمه… بابا مستحيل يعمل كده
اخذها في احضانه بقوه وهو يواسها
غرام ببكاء..انا عاوزه ارجع البلد
حمزه.. هنرجع بكره
كانت تبكي وهو يهدئها حتي نامت
في صباح يوم جديد كانت في سياره حمزه متوجهين للصعيد
نزلت من السياره امام منزلها ثم دخلت للداخل بمفردها وخلفها حمزه
وجدت والدتها تجلس علي كرسي وهي تبكي
غرام ببكاء.. ماما
رباب بصدمه.. غرام
جرت لها بسرعه وارتمت في احضانها
رباب.. غرام انتي ازاي
غرام.. انا عايشه ياماما مامتش دي خطه علشان نوقع جاسر
رباب.. انا مش فاهمه حاجه
غرام… انا مصقطش اتصلت علي حمزه في اخر لحظه وهو اللي اتفق معايا علي كل ده والحاد*ثه كان حمزه مخططلها علشان جاسر كان عاوز يأزي ابني حمزه بعدنا عن هنا لحد ما اولد ولكن رجعت علشان بابا اي اللي حصل
رباب ببكاء… وحشتيني قوي يابنتي وحشتيني
في هذه اللحظة دخل حمزه لتلاحظه رباب
ابعدت غرام عنها وتوجهت له لتض*ربه ك*ف قوي وسط زهول غرام
رباب.. انت انسان زبا*لة متستحقش بنتي اطلع بره
غرام بإستغراب.. ماما بتقولي كده ليه
رباب بغضب.. هو اللي افترا علي ابوكي وكان السبب في دخوله السجن
نظرت له بصدمه لتقول.. حمزه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب بلا قيود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى