روايات

رواية حب بلا قواعد الفصل الخامس عشر 15 بقلم جيلان محمد

رواية حب بلا قواعد الفصل الخامس عشر 15 بقلم جيلان محمد

رواية حب بلا قواعد الجزء الخامس عشر

رواية حب بلا قواعد البارت الخامس عشر

رواية حب بلا قواعد الحلقة الخامسة عشر

كيان بتضر*ب سليم على صدره و قالت بإنهيار : ما ترد عليا يا ابوووووه …. أنتَ عندك أبن من واحدة من زبا*لة اللي كنت تعرفهم ؟
سليم بعصبية : أنا معرفهاش اصلا و عمري ما شوفتها
سليم مسك البنت من دراعها و قال : من اللي مسلطتك عليا يا بت
– ايه يا سولي مش فاكر لما كنا في Night* club
كيان بصريخ : ملهى ليلي !!! عمرك ما هتتغير هتفضل طول عمرك زبا*لة … اشبع بأم أبنك يا اخويا
كيان جريت وسليم مش عارفة يلحقها و لا يمسك البنت و قال : استني يا كيان هشرحلك
ركبت كيان التاكسي و مشى
سليم بعصبية و مسك البنت من دراعها فقالت ببرود : سيب ايدي يا سليم احنا في عز الضهر و الناس بتتفرج و اظن انك شخصية معروفة و تخاف على سمعتك

 

 

سليم : أنتِ بتهدد*يني يا بت و انا مش بخاف مين اللي بعتك بقولك ؟
– نصار بيه و بيقولك لسه
و لسة هيتكلم راحت مصوتة و قالت بصوت عالي : الحقوني متحر*ش متحر*ش
الناس بدأت تتجمع و واحد قال : شباب اخر زمن
و راجل كبير : هي ناس جرالها ايه
و البنت بتعيط و بتقول : شاهدين يا ناس انا عايزة حقي اهي اهي
سليم بعصبية : يا بنتي انتِ ماشية ترمي بلا*كي على الناس طب و ربنا معرفها
– احنا نطلع على القسم
سليم بصدمة : قسم !
عند زياد و ريتاچ
ريتاج قامت وقفت و قالت بعصبية : هو أنتَ ايه اللي فكرك بيا يا زياد بعد السنين دي ؟
زياد : انتِ عارفة اني معنديش حد و انتِ كنتِ الملجأ الوحيد ساعتها بعد وفاة بابا و ماما
ريتاچ : و أنتَ كنت فين لما كنت محتجالك ؟
زياد : ريتاچ ده ميتسماش حب دي كانت مراهقة
ريتاچ بدموع : مراهقة !
جريت ريتاچ على اوضتها و قفلت الباب بالمفتاح
زياد اخد نفسه بالعافية و حدف المخدة على الارض و قال : ما هي مينفعش تعرف الحقيقة مينفعش !!
دخلت كيان من الباب الشقة و كانت متعصبة ، زياد قام وقف وقال : في ايه انتِ كمان و فين سليم ؟
كيان : كلكم صنف واحد !
و كيان دخلت على اوضتها و قفلت الباب
زياد قعد بإرهاق و قال : كده كملت
عند ريتاچ
قاعدة بتعيط و حاضنة المخدة بقوة و افتكرت اخر موقف بينها و بين زياد
فلاش باك *
نزل زياد من العربية و نزلت ريتاچ من الناحية التانية و بتز*عق جامد و جريت و مسكت ايد زياد و قالت : يعني ايه الكلام اللي بتقوله ده يا زياد ؟!
زياد ببرود و بيسحب ايده : هو أنا بتكلم عبري قولت مش هينفع نكمل مع بعض ! كنتِ مجرد نزو*ة و خلاص
ريتاچ قالت بصدمة : نزو*ة ! فهمني طب بابا قالك ايه .. ما هو مش طبيعي أبدا اللي بتقوله انتَ متغير من ساعة ما روحت لبابا و بعدين ماما مكلمتش خالتو ليه !!!
زياد بقرف : بصي أنتِ عيلة ساذ*جة و أنا يا ستي استغليتك عشان اشغل وقتي… أنتِ صدقتي بجد أني بحبك و الجو الفكسا*ن ده … دي مشكلتك مش مشكلتي !!
ريتاچ بعياط : أنتَ اكيد بتهزر صح ؟ أنتَ زياد حبيبي و صديقي و اخويا و ابويا و قريبي و كل ما ليا
زياد و بكل قسوة :مش قولت لك ساذ*جة و لسة هيمشي مسكته ريتاچ من دراعه و لكنه سحب ايده بكل قوة لدرجة انها وقعت على الأرض و الدنيا بدأت تمطر و اختلطت دموعها بماية المطر و ركب زياد عربيته و مشى
انتهى الفلاش باك *
زياد قاعد و سرحان و فجأة تلفونه بيرن فبيرد : الو

 

 

سليم : زياد تعالى بسرعة انا في القسم
زياد بصدمة : قسم ليه ؟
سليم : مفيش وقت تعالي انا في قسم المعادي انجز
عند سيدرا
سيدرا قاعدة على الارض فجأة حد ملثم بيدخل و قال : تعالي معايا عشان البوص عايز يشوفك
قامت سيدرا بضعف و عينها بترمش كتير لاني اول مرة تشوف الضوء من وقت طويل
و اول ما دخلت المكتب كان في واحد قاعد و ضهره ليها فقالت ببرود : ايه شغل العصابات ده يا عم
بيلف الكرسي و قال : اهلا ببنت عد*وي الله يجحم*ه
سيدرا بصدمة : نصاااار
دخل سليم الزنز*انة و بيبص بقرف لقى مكان فاضي راح قعد
قرب منه واحد و سليم بصله من فوق لتحت فقعد الراجل جانبه و قال : الساعة دي تلزمني يا كبير
سليم كان لابس ساعة و شكلها غالي جدا ، بصله سليم و ضحك بعلو صوته و قال : روح العب بعيد يا شاطر عشان متزعلش
راح الراجل طلع مطو*ة و حاطتها ناحية رقبة سليم و قال : مش المعلم قطقوط اللي يتقاله كده
سليم ببرود شمر كم قميصها و كور ايده و راح باصص ليه و قال : بتقول ايه بقا عشان مش سامعك يا روح* امك … المعلم قطقوط !
بعد فترة
سليم قاعد ماسك المطونة و بيغني بسخرية : جامدين ومفيش إلا إحنا ، جامدين جامدين ، حلوين ومفيش الأحلى ، حلوين حلوين … ما أنا كنت هادي و بقولك روح العب بعيد يا شاطر ، ايه لازمة النفخة الكد*ابة دي يا معلم قطقوط ..بطلعوا الواحد عن شعوره و هو بيحاول يكون محترم ، بس معلش بقا الغنم مبيجو*ش غير بالس*ك
كل الرجالة اللي في زنز*انة مرميين على الأرض و اللي متعو*ر و اللي واخد بو*كس في وشه و حالتهم صعبة جدا
دخل العسكري و اتصدم من المشهد ، سليم بصله ببرود و قال : عايز ايه مش وقت صدمات
العسكري بخوف : المأمور عايزك
قام سليم و نفضت نفسها و خرج برة الزنزا*نة بكل غرور

 

 

دخل المكتب ف قال وليد : ده لولا زياد بيه جاه س كنت هتتحول على النيا*بة
خرج سليم و زياد من القسم ، فقال زياد : هو ايه اللي حصل و كيان جاية زعلانة ليه ؟
سليم : انا مش قادر اتكلم يا زياد عايز ابقى لوحدي شوية
في المساء
كيان مخرجتش من الاوضة و قررت تاخد شاور تهدي اعصابها
بعد فترة صغيرة ، لفت الفوطة على نفسها وطلعت وقفت قدام المرايا وفردت شعرها القصير المبلول عشان تنشفه
فجأة سليم فتح باب الأوضة و كان مش في وعيه و تنح و كيان رجعت لورا بخوف من شكله و جسمها بيترعش من البرد و الخوف و بتحاول تداري نفسها وهي بتقول بقلق : أنتَ شا*رب ؟
سليم بتوهان و قرب منها و شد*ها من وسطها و و بدأ يبو*س رقبتها و كيان بتعيط و بتز،قه و ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب بلا قواعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى