رواية حب بعد عذاب الفصل الرابع 4 بقلم زهرة البستان
رواية حب بعد عذاب الجزء الرابع
رواية حب بعد عذاب البارت الرابع
رواية حب بعد عذاب الحلقة الرابعة
بعد الحاح ادم ابو ملك وافق انه يشوفها دخل ادم وقعد جمب ملك
ادم بهدوء:ملوكتي عامله اي ملك بصتله بحده ثم قالت:ملكشي حق تقلي كدا اتفضل اخرج يا ادم احنا كل اللي بينا انتهي ومعتش عايزه اشوفك في حياتي
ادم بذنب:انا اسف ملك:تمم وانا قبلت اسفك اتفضل يلا
ادم خرج بحزن ومشي بعد شويه محمد دخلها
محمد:انسه ملك الف سلامة عليكي لو محتاجه حاجه قوليلي بعد ما خلص كلامه كانت ملك بصت الناحيه التانيه ونايمه محمد اقترب منها وقعد يقول ملك ملك وهي مبتردش رلح عندها وقعد يهز فيها ومبتردش خرج بسرعه وراح لدكتورها ومرضيش يقول لاهلها عشان ميقلقوش
الدكتور ايجي وممرضتين معاه وهو خرج بس دقايق الدكتور خرج
الدكتور:احنا لازم نعملها العمليه دلوقتي ضروري ممكن تجيب اهلها هنا عشان ناخد موافقتهم
محمد بحزن:مفيش حل تاني يدكتور
الدكتور:للاسف مفيش حل تاني لو معملتشي العمليه هتموت في خلال ٢٤ ساعه احتمال تعيش بس نسبه العمليه ضءيله جدا
محمد:ضءيله لدرجه اي يعني
الدكتور:نسبه نجاحها ٢٠ في الميه
ام ملك كانت واقفه سعتها وابو ملك وسمعو كلام الدكتور
منه بسرعه:اعملها بس اوعدني يدكتور بنتي هتكون كويسه لو جرالها حاجه انا ممكن اموت
الدكتور:هنعمل اللي علينا والباقي علي ربنا هي شويه وتفوق لازم ناخد موافقتها ممكن تشوفوها قبل ما ندخل العمليه
بعد شويه ملك فاقت دخل ابوها وامها ليها وفضلو معاها وكانو كأنهم بيودعوها بعد ما خرج ابوها قال لمحمد أن ملك عايزاه
محمد دخل وموطي راسه بحزن
ملك بصتله وهي مبتسمه برفم التعب اللي فيها وقلتله تعالي دخل وقعد علي الكرسي البي جمبها وهي حاولت تتعدل وتقعد وهو ساعدها
ملك:شكرا علي مساعدتك وانك واقف معانا انا عايزه اقولك حاجه بس ياريت مش تقولها لاهلي غير لما العمليه تخلص ان عشت او مطلعتش عايشه منها
عايزاك تكتب الرساله دي
محمد دمع وقلها حاضر بدا يكتب اللي هي بتقوله
،،انا اسفه يا امي انا مكنتش عايزاكي تزعلي ولا عايزه الحزن يدخل قلبك انا بحبكم وبحبك يبابا وممتنه لوقفتكو معايا انا عشت ايام حلوه معاكم انا عرفت اللي عندي من زمان بس كان فات الاوان حرفيا الدكتور قلي علي العمليه دي وقلي اني مش هعيش بعدها او لو عشت مش هعيش حياه عاديه زي الباقي مكنتش حابه اقلقكو عليا انا بتمني متزعلوش من بعدي وبوصيكو متسبونيش لو متت زروني كتير وياريت يا امي متتعبيش نفسك انا عارفه ان قلبك ضعيف مش حابه يجرالك حاجه وانا يبابا كنت بشتغل وبعين الفلوس دي وهي في الصندوق اللي في دولابي مش عايزاكو تتعبو انا بحبكم جدا جدا واه وصلو لادم اني سمحته دمتم سالمين
ابنتكم ملك
محمد عيط بعد ما خلص كتابه اللي قلته
ملك بصتله بحزن وقالت:شكرا ممكن توصلهم الرساله دي لو حصلي حاجه
محمد مسك ايدها:ان شاء الله هتقومي وتبقي كويسه ومش هيجرالك حاجه انا بحبك يملك
ملك مستوعبتشي للحظه اللي قاله وفكرته بيقول كدا شفقا علي حالتها
ملك بضحكه:شكرا يا استاذ محمد مفيش داعي للكلام دا
محمد بصلها في عيونها:انا بتكلم جد يملك ملك حاولت تتهرب منه حاول يخليها تبصله وهي كانت رافضه قام حضنها وفضلو يعيطو سوا 😢
محمد:هتقومي بالسلامه ماشي اتحملي يملك ولما تفوقي هعملك احلي فرح ونتجوز
ملك فتحت بقها بصدمه ووشها احمر جامد
محمد بضحك:ايييه اهدي كدا اي الفرولايه دي حتي وانتي تعبانه زي القمر
ملك بخجل بصت للناحيه التانيه محمد بضحك:خلاص انا خارج اهو اجهزي يلا ها هتبقي كويسه بلاس الكلام دا ولما ان شاء الله تقومي بالسلامه الورقه دي هقطعها ماشي يبطه
ملك وشها قلب اولوان سعتها وقلبها كان بينبض جامد وضحكت بتعب
محمد خرج وراح الحمام برغم انه حاول يبان كويس قدامها دخل وفضل يعيط لفتره
دخلت ملك العمليه وعدي ٣ ساعات ومكنشي الدكتور لسه خرج والكل واقف بقلق
بعد ٥ ساعات خرج الدكتور
الكل جري عليه محمد بخوف:هي عامله اي طمني يدكتور
الدكتور:،،،ووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب بعد عذاب)