روايات

رواية حب بعد عذاب الفصل الرابع 4 بقلم رحمة وائل

رواية حب بعد عذاب الفصل الرابع 4 بقلم رحمة وائل

رواية حب بعد عذاب الجزء الرابع

رواية حب بعد عذاب البارت الرابع

رواية حب بعد عذاب
رواية حب بعد عذاب

رواية حب بعد عذاب الحلقة الرابعة

[ اصبر علي قيد الحسود فإن صبرك قاتله فالنار تأكل من نفسها إن لم تجد شئ تأكله 🔥]
وتتجه احلام لگليتها وتعبر الطريق غير مباليه لذلك الشخص الذي يصيح بها وفجاه كانت ملقيه علي الارض ورجليها تنزف بشده
الشخص : انتِ مجنونه ماشيه كدا وخلاص
احلام : نااااعم انت كمان ليك عين تتكلم ياعني تضربوا الناس وتشتموهم كمان اه ما تلاقي ابوك الي جيبهالك وماشي فرحان بيها بقا وتدوس علي خلق الله روح يا شيخ حسبي الله
كان كل الواقفين مصدمين من تلك الفتاه التي لم تتوقف عن الحديث وتصيح به رغم اصابتها
الشخص بصدمه : اييييييييي اسكتي انتِ راديو اتنيلي قومي اوديكي المستشفي بس والله ماهعديلك الكلام الي قولتيه دا
احلام وهي مازالت جالسه علي الارض : تصدق انا خوفت هو اي دا خودوهم بالصوت ولا اي انت مش عارف انا مين
الشخص : لا مش عارف و مش عايز اعرف وبطلي رغي بقي وقومي رجلك عماله تنزف
وهنا انتبهت احلام انها جالسه علي الارض ورجلها التي تنزف بشده والناس حولها وقامت معه واتجهت للعربيه وفتحت الباب الخلفي
الشخص : نعم ي ماما خير رايحه فين

 

 

احلام بصوت عالي نسبيا : هرگب العربيه في اي ولا اركب تاكسي واجي وراك يعني ولا اي انت اهبل ياض انت
الشخص : اهبل وياض لا ي اختي اركبي ادام مش سواق الهانم انا
احلام : اهو دا الي لاينكن ابدا
الشخص : اخلصي يزفته انا مش فاضيلك
ركبت احلام بجواره وهي تنظر له بقرف
احلام وهي داخل السياره : الو يا مريم
مريم بخضه : مالك يابت يا احلام بتعيطي لي
احلام : واحد ضربني بعربيه ابوه الي جيبهاله وخلاني اركب معاه علشان يخطفني اهئ اهئ
الشخص بصدمه : خاطفك اي الله يخربيتك انتي مجنونه ولا شگلك گدا
احلام : اهو يا مريم بيقولي انه خاطفني وهيطلب فيديا كبيره علشان العربيه عليها اقساط باين ابوه جيبهاله بالقسط
ضحك الشخص رغما عنه علي تلك المشاغبه المجنونه
مريم : ياسلااام ياعني هو خاطفگ وسايبگ تكلميني كدا وتقوليلي
احلام : ايوه علشان تدوله الفيديا
اخد منها الشخص الهاتف و : الو بقولك اي البت دي مجنونه انا خبطها بالعربيه من غير قصد هي الي طلعت ادامي زي القضي المستعجل هوديها المستشفي وخلي حد من اهلها ييجي علي مستشفي ***** وقفل الخط
احلام : اي يا جدع انت كنت عايزه اشوف ابويا هيدفع فيا كام وكنت هديك نصفهم
الشخص : مش عايز اسمع صوتك لحد ما نوصل
____________________________________
بعد قضاء سجود وليليان يومهم في الگليه وعادوا لمنزلهم
ليليان لوالدتها : ماما نتي يالي ابويا اتجوزها يا مااامااا
الام : في اي يا حيوانه
ليليان : بصي بقا يا ست الكل يا دوله انتي عارفه ان اهل عمر جايين النهارده علشان يحددوا معاد الفرح صح
الام بملل : صح ولخصي
ليليان : انا هرسيگي علي الدور هو عمر قالي ان
Flash back

 

 

عمر : اي يا ليلو وحشتيني
ليليان : وانت كمان بس لخص عايز اي
عمر : عايز اي مكانش العشم يا ابو صلاح
ليليان : اي يا عمور في اي
عمر : ايوه كدا بصي بصراحه انا عايز اقولك علي حاجه احنا بعد الجواز هنسافر الصعيد عند اهلي
ليليان ؛ ماشي اي المشكله
عمر : يعني انتي معندكيش مشكله كنت فاكر هتقوليلي ان اهلي هتوحشني بقا وكدا وتبعدني ع اهلي بقا
ليليان : لا ويت ويت احنا هنقعدوا قد اي
عمر :for ever ( للابد )
ليليان بشهقه : لا طبعا يا عمر مش هينفع
عمر : ايوه ما ماما واخواتي هيروحوا يقعدوا هناك واهلي هناك مصممين ان اجي اقعد معاهم وهبقي اجيبك لاهلك زيارات
E.f.b
الام بشهقه : يالهوووي لا طبعا مستحيل انتي عايزه تسبيني
ليليان : لا طبعا يا ماما اهدي بس هما لما ييجوا انتوا اتكلموا معاهم انتي وبابا
الام ببكاء : طب وانتي موافقه
ليليان وهي تنظر للارض : ماهو يا ماما
الام بمقاطعة : عايزه تسبيني يا ليليان دا انتي بنتي الوحيده هقعد ازاي من غيرك
ليليان بمرح : خلاث بقا ياما الحاجه لما ييجوا تبقي تقوللهم الكلام دا
الام : طب قومي اجهزي زمانهم علي وصول
_____________________________________في بيت حسام بالتحديد في غرفه عمار
حسام : اي يا عم عمار مالك بقا
عمار : ماليش عندي فكر في راسي
حسام بضحك : وفكري اي الي جابوا فراسك
عمار : بطل بقا هزار
حسام : الاه مش انت الي بدات قولي بقا مالك
عمار : بحبها
حسام بتنهيده : ما انا عارف فين بقا المشكله

 

 

عمار : مش بتحبني اهلها لسه ماردوش وهي باين انها مش راضيه
حسام : طب ما تكلمها يا عمار اسألها يا جدع
عمار : طب وانا هجيب رقمها منين
حسام بتفكير : سيبها عليا انا هجيبه
عمار : هتعمل اي
حسام ببراءه : ولا حاجه خالص هروح لهم البيت واخبط علي الباب واقولها بعد اذنك يا انسه سجود عايز رقمك
عمار : يا سلام بالسهوله دي
حسام وهو يخرج خارج الغرفه : اه يا معلم بالسهوله دي
____________________________________
( إن لم تكون لن اكون ، كونك انت كوني وكل ما يكون ⁦❤️⁩)
في غرفه سجود
سجود في الهاتف : يا ليليان انا تعبت بابا كل يوم يسألني عن رايي وانا مش عارفه اقوله اي
ليليان : ….
سجود : انتي يا بت
لا رد
سجود بصوت عالي : يا حيوااانه بكلمك
ليليان بخضه : اي في اي مالك
سجود : مالي انتي الي مالك بتكلم بقالي ساعه
ليليان : معلش حوار كدا شاغلني
سجود بخوف علي صديقه عمرها : حوار اي دا في اي
ليليان ؛ مش مشكله دلوقتي بعدين هبقي اقولك المهم احنا لازم ننفذ الخطه نااااو
سجود باستسلام : اعملي الي انتي عايزاه يا ليليان انا مباقتش عارفه اعمل اي
ليليان : طيب انا جبت خط جديد وهعمل الي اتفقنا عليه وهقولك
سجود : طب تما استني كدا الباب ببخبط هشوف مين خليكي معايا علي الخط
وذهبت سجود لتفتح الباب
حسام : سلام عليكم
سجود : وعليكم السل ….. اي دا انت
حسام : اي في اي انا اه
سجود بهيام : اااا ايوه اه ازيك
حسام : كويس الحمد لله ممكن اطلب طلب
سجود : انت تؤمر والله
حسام : رقمك
سجود : بص معلش انا تقريبا سمعي ضعيف انت قولت رقمك صح

 

 

حسام ؛ انا هفهمك انا عايز رقمك في موضوع مهم وبليل هتفهمي لي بس سكريت تمام محدش يعرف
سجود وهي كالمغيبه : طيب ماشي ********010
حسام ؛ شكرا جدا واسف علي الازعاج
وغلقت الباب وكانت ليليان مستمعه للحديث بصدمه
ليليان : بت يا سجود انتي اغمي عليكي ولا اي يخربيتك
سجود : اخد رقمي ي بت اخد رقمي
ليليان : اهدي بس كدا هو هيعمل اي برقمك
سجود : يمكن هيطلب ايدي
ليليان : يا شيخه قطع ايدك يطلب ايدك اي ي متخلفه انتي المفروض متنيله لاخوه
سجود : مش عارفه …. بت انتي فصيله اووي سلاام
واغلقت الهاتف وهي تغني في سرها ( والنهارده هكلم ابوكي .. لا بس هيكلمه ازاي دا المفروض اخو متقدملي ياله ماعلينا )
وفي هذا الوقت قد نفذت ليليان الخطه وهي
flash back
ليليان : بصي ي ستي انا هبعتله رساله من رقم جديد محدش يعرفه ومش متسجل علشان ميعرفش دا رقم مين واقوله ان انتي بتحبي حسام اخوه ومش عايزاه وانك مغصوبه من اهلك وهو طبعا مش هيرضي يكمل علشان مش بتحبيه وكدا
E.f.b

 

 

ارسلت ليليان رساله علي هاتف عمار وكان محتواها ( سجود مش بتحبك هي بتحب حسام اخوك من وهي صغيره ومغصوبه عليك من اهلها انا فاعله خير وحبيت اعمل كدا علشان اريح ضميري )
في نفس الوقت دخل حسام غرفه عمار
حسام : عمار انا جبتلك الرقم انت فين
وسمع صوت يصدر من هاتف عمار يعلن عن وصول رساله ونظر للهاتف …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية حب بعد عذاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى