رواية حب بعد عذاب الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحمة وائل
رواية حب بعد عذاب الجزء الحادي عشر
رواية حب بعد عذاب البارت الحادي عشر
رواية حب بعد عذاب الحلقة الحادية عشر
لمْ يعُد الودآعْ مُخيفاً بِ الّنسبه لِي ، فمنْ آرآدْ الوداعْ فَ ليودعِني ، فقد ودعتْ منْ هُم آغلي بِ كثير .!💔🖤
في منزل حسام
الام : بس يابني احنا منعرفش الناس دي
حسام : يا ماما يا حبيبتي انا قولتلك ان هي اخت مازن صاحبي ما انتِ عارفاه ومهندسه ومحترمه جدا وشغاله مع مازن في الشركه ومعايا كمان
الام : ومالها بنت خالتك يعني
حسام : هو مش انتِ قولتي عايزه راحتك وتتجوز الي بتحبها
الام : اه منك انا عارفه انك مش هتريحني استني لما اخوك ييجي من السفر
حسام : نعممممممم لي هو عمار رايح يتفسح ولا زياره دا رايح اقامه
الام : لا هو قالي ان هو هينزل شهر كل سنه
حسام : بجد والله يا الف بركه هستني انا بقا الشهر دا مافيش الكلام دا الجمعه الجايه هنروح نتقدم بعد اذنك
ادم : ماما
الام بقله حيله : ماشي يا حسام اعمل الي انت عايزه .. عايز اي يا زفت انت كمان
ادم : عايز اتجوز
الام : امشي يا ادم من قدامي علشان ثواني وهتلاقي الشبشب في وشك
ادم : اي يا ماما اشمعنا انا
الام : امشي يا $$$$$$( شتائم كتير بقا 😂)
في منزل عمر
عمر : يالا يا ليليان ماما وبابا مستنينا في الشارع
ليليان : خلاص طب بص كدا حلو
عمر : لا
ليليان : لي وحش
عمر : لا
ليليان ؛ هو اي دا انت علقت
عمر : لا حلو بس انتِ مش هتنزلي كدا علشان حلو
ليليان : نعاااام هو انت سخن ولا اي
عمر : خشي غيري بسرعه يالا
وقبل ان تعترض ليليان رن هاتف عمر وكانت والدته تستعجله
ليليان : هههههه يالا يالا دي حماتي دي قمر والله
ام عمر : اي كل دا في اي اتاخرنا
ليليان : معلش يا طنط عمر صحي متاخر ومردتش اقلقه
عمر : انا
ليليان بدلع : ايوه يا حبيبي انت
الاب : خلاص خلاص يالا اركب انت ومراتك عربيتك وانا وامك واختك في عربيتي ونمشي ورا بعض علشان محدش يتوه في الطريق
وبالفعل ركبوا عرباتهم
وفي الطريق
ليليان : هو اهلك الي احنا رايحين ليهم دول يقربوا ليك اي
عمر : كل عيلتي اصلا ابويا وامي قرايب
ليليان بخفوت : علشان كدا هو جواز القرايب ينتج عنه سلاله متخلفه
عمر : اي بتقولي اي
ليليان : بقول ربنا يخليهمك .. هما بقا طيبين ولا زي امك
عمر : امك .. لا مش زي امي لا بس جدي أشد منها جدي يبقي ابوها وعم ابويا وفي نفس الوقت حماه وابو ابويا يبقي حمي امي وعمها
ليليان : بس بس انا توهت مش عايزه اعرف انا اول ما هروح هناك مش هقول حاجه غير ربنا يتمم بخير والف الف مبروك
عمر بضحك : هههههههههههه الله يخربيتك لا اعقلي كدا دا جدي هيعلقك
ليليان بخوف : لي هو بيخوف اوي كدا
عمر : لا مش القصد بس هو صارم وشديد محدش يقدر يكسر كلمته مهما كانت وكل حاجه عندهم بنظام ومواعيد مش زي حضرتك بتصحي بمزاجك
ليليان : هي ايام سوده انا عارفه .. والنبي يا سيد لما توصل صحيني
في تركيا وخاصه في عاصمه تركيا” انقره”
في فندق خمس نجوم
عمار بهدوء : اتفضلي
سجود : شكرا
عمار : بصي احنا هنا المفروض بنتفسح وكدا وفي نفس الوقت انا عندي شغل هنا
سجود : شوف شغلك انا مش عايزه منك حاجه ثم اكملت حديثها بفضول .. احم احم ممكن اسال سؤال
عمار : اكيد طبعا اتفضلي
سجود : احم .. يعني انا عارفه انك خريج كليه تجاره اي ممكن يكون ليه علاقه بشغلك
عمار : ما هو انت متعرفيش عني حاجه انا شغال في شركه والدي شركه استيراد وتصدير وفي صفقه بنعملها هنا بس
سجود بلا مبالاه : امم ماشي
عمار : بصي انتِ هنا متعرفيش حاجه وقليل لما هتلاقي مصريين او عرب هنا وتقريبا انتِ متعرفيش تركي فلو عوزتي حاجه قوليلي انا
سجود : مش هعوز
عمار : انا بس بقولك انا نازل شغل وشويه وهاجي لو عوزتي حاجه كلميني سلام
بعد وقت احست سجود بالجوع الشديد
سجود : اعمل اي اكلم بتوع الريسيبشن دول بس انا مش بعرف اتكلم تركي طب هو قالي الرقم كام اه افتكرت
الموظف بالفندق : Ah dostum,neye ihtiacin var
( ايوه يا فندم ماذا تحتجين ؟)
سجود : عايزه اكل
الموظف : Nedediğinizia nlamiyorum hanime fendi
( انني لم افهم ما تقوليه سيدتي )
سجود بالنجليزيه فهي اللغه الوحيده التي تتقنها :
ldon’t understand anything اقسم بالله
( انني لم افهم اي شئ )
الموظف : Üzgünümbenanlamadi
( عفوا انني لم افهم )
سجود : اي يا ختي الناس الجاهله دي بقولك l’m hangry …. l need some food اي يا ختي دا
( انني جائعه اريد القليل من الطعام )
الموظف 😕 Hangidili konuşuyor sun
( اي لغه تتحدثينها ؟)
اغلقت سجود الهاتف فهي لم تفهم ما يقوله ذلك الرجل
سجود لنفسها : يووووووه جعانه يا بشر
في مكان آخر في الصعيد
الجده ؛ حمدلله علي سلامتك يا بتي ادخلي
ازيك يا ولدي اتوحشتك جوي
عمر : معلش يا ستي انتِ عارفه المشاغل بجا .. دي مرتي ليليان يا ستي
الجده : وه وه اي الاسم دا يا ولدي اه من بنات مصر ازيك يا بتي
ليليان بحرج : الحمد لله ازيك انتِ يا ستي
الجده : زينه يا بتي اتفضلوا
الجد : اهلا اهلا
ابو عمر : كيفك ياعمي اتوحشتني جوي
الجد : لو اتوحشتك كيف ماتجول يا ولد اخوي كنت سجلت ( سألت ) عليه
عمر : ازيك يا جدي
وبعد الترحاب والسلام كان الجميع يجلس علي السفره حول الجد
عمة عمر : اي يا بتي مش بتاكلي لي وكل مرتك يا عمر
ليليان : لا باكل يا طنط شكرا
بنت عمة عمر : طنط .. قوليلي بقا انت خريجه اي يا حبيبتي
ليليان : انا في اخر سنه في طب
الجد : كيف أجده بتتحددوا علي الوكل
ام عمر : معلش يا بوي سكتنا اه.
( معلش يا جماعه انا بوظت اللغه خالص بس علي قد مقدر ياعني انا معرفش بيتكلموا ازاي 😂😂 )
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب بعد عذاب)