رواية حب بعد عداوة الفصل الثالث 3 بقلم دنيا محمد
رواية حب بعد عداوة الجزء الثالث
رواية حب بعد عداوة البارت الثالث
رواية حب بعد عداوة الحلقة الثالثة
وقرر يخش يشوفها مطلعتش من الاوضة لي واول مدخل لقاها نايمة ع سرير ومش قدرة تاخد نفسها خالص وششها عرقان. وساحب وبتهلوس بكلام مش مفهوم
وقمر نايمة جنبها
يوسف قرب منها وهو بيهز فيها عشان تقوم لاكن شافها اغمي عليها
يوسف قلق جدا وطلب الدكتورة
بعد شوية الدكتورة وصلت وفحصت سارة
الدكتورة بهدوء: حضرتك هي عندها ربو وجاتلها الازمة ومخدتش البخاخة وكمان نفسيتها مش كويسة ومش بتاكل ياريت تهتم بصحتها وكتبت ل يوسف شوية علاج
يوسف وصل الدكتورة وجاب الادوية وطلع تاني
يوسف بزهق: اووف ونا جايب واخدة تشتغل عندي ولا انا الي اخدمها نفخ ودخل سخن اكل من بتاع الغدا ودخل بصنية
يوسف بهدوء: قومي عشان تاخدي العلاج
سارة بصتلو بتعب وهي مش ف وعيها: م قدرة
يوسف اتنهد: قومي كلي وخدي دش عشان تشوفي قمر
سارة مكنتش معاه ومكنتش قدرة تقوم
يوسف قومها ب العافية وهي فتحت عينيها بتعب
واكلها عشان تعرف تاخد العلاج وبعد ما خلص واكلها مسك العلاج واداهولها
بعد شوية يوسف قام وشالها
عشان. تستحمي
يوسف وهو موقفها قدامو: هتعرفي تستحمي ولا هتقعي
سارة بصتلو وقالت بدون وعي: مش عارفة
يوسف اتنهد بضيق وساعدها ف الاستحمام وكان بقدر الامكان بيحاول ميبصش علي جس’مها
ساعدها ف اللبس وطلع بيها وحطها ع سرير ونامت ويوسف اخد قمر من جنبها ودخل اوضته غير واخد قمر ف حضنو ونام
(تاني يوم الصبح)
قام يوسف ولقي قمر مش جنبه قام غسل وشه وطلع يشوف قمر
كانت سارة قاعدة بتديها الرضعة
يوسف بهدوء: عاملة اي دلوقتي
سارة: كويسة
يوسف: ابقي خدي العلاج عشان مش تتعبي تاني
سارة بزهق: ما تسبني ان شا الله امو’ت حتي
يوسف ببرود: والله انا مش عايزك تمو’تي عشان بنتي وتاخدي بالك منها
سارة بصتلو بقرف وسابتو ودخلت تحضر الفطار بعد شوية وامه جت
سارة قررت تتجاهلها
نسمة بقرف: صحابي جايين بكره تعملي فطار يشرف وتخدمي عليهم
سارة بصتلها ببرود وقالت: ينورو
نسمة كانت متغاظة من برودها وبصت ل يوسف: اي ي يوسف يابني عامل اي
يوسف بهدوء: كويس ي امي
نسمة بصت ل سارة: ياعني البت دي معملتلكش حاجة
يوسف بتعب: خلاص ي ماما سارة مش بتعمل حاجة وحشة
نسمة بصدمة: يوسف انت بتدافع عنها كده لي اوعي تكون حبيتها دي عمرها ما هتاخد مكان نور
سارة تعبت من كلامهم واخدت قمر ودخلت اوضتها ورزعت الباب
نسمة بحقد: شايف بتقفل الباب ازاي لا انت لازم تعلمها الادب
يوسف بزهق: ماما بطلي بقا بتفضلي تقوميني عليها وضر’بتها اكتر من مرة واخر مرة كانت هتمو’ت ونز’فت قدام عيني ف كفاية ارجوكي الضغط الي بتحطيه عليا ده لان انتي عارفة ان محدش هياخد مكان نور تمام
نسمة بصدمة: لاا دي شكلها مقوماك عليا انا هعرف اربيها
يوسف بهدوء: ونا مش عيل صغير ي ماما عشان حد يقولي اعمل اي ومعملش اي
نسمة اتغاظت ومشيت
يوسف اتنهد بتعب وقام دخل ل سارة
سارة اتكلمت بدموع: بص ي استاذ يوسف انت ممكن تطلقني ونا هبقي اجي كل فترة واشوف بنتك متحاجة اي
يوسف: وهتروحي فين انتي لو رجعتي لابوكي ممكن يجوزك حد تاني ويكون اصعب مني
سارة سكتت بحزن: عادي هدور ع اي شقة واجرها
يوسف اتنهد وقعد قدامها: بصي ي بنت الناس انتي هتفضلي مراتي ومتخفيش مش هاجي جنبك انتي ف حمايتي ومش هسكت ل امي تاني تمد ايديها عليكي
سارة ابتسمت له بسخرية: كان فين الكلام ده من الاول ي يوسف
يوسف بتعب: ودلوقتي الموضوع اتغير ي سارة ونا كبير اظن مخدش هيقولي اعمل اي
عندي 30 سنة
ملحوظة (سارة عندها, 27 سنة)
سارة بتفهم: تمام ي يوسف بس ياريت طريقتنا تبقي كويسة ونا هعمل الي انت عايزة
اليوم خلص وجه تاني يوم وصحيت سارة من نومها عشان تحضر الفطار ويوسف فطر ومشي علي شغله
جت امه ومعاها اصحابها ف البيت وكانت سارة قاعدة معاهم شايلة قمر
نسمة بقرف: قومي ي بت هاتلنا حاجة سقعة
سارة مردتش
نسمة قامت من مكانها بغضب
وضر’بت سارة كف علي وشها
سارة بتبريقة وصدمة: …
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب بعد عداوة)