روايات

رواية حب بالقوة الفصل الأول 1 بقلم صباح سامي

رواية حب بالقوة الفصل الأول 1 بقلم صباح سامي

رواية حب بالقوة الجزء الأول

رواية حب بالقوة البارت الأول

رواية حب بالقوة الحلقة الأولى

_ياسين : انتي يا متخلفه ، انتي يا متخلفه ياللي البرا.
زينب : ايوا ايوا نعم يا استاذ ياسين .
ياسين : فين الورق الكان علي الطربازة .
زينب : والله ما اعرف انا جبته الحضرتك ، و سبته و طلعت .
ياسين : انتي مفكرني اهبل يابت انتي .
نادر : ف ايه يا ياسين صوتك واصل لبرا ، الناس الجايه تقدر للشغل اتخضت يا اخي مش كدا
استووووبب
ياسين “صاحب اكبر الشركات لانشاء القري السياحيه عندو 30 سنه عايش لوحدو طويل و بشرته قمحاويي و عنيه عسلي و قاسي جدا و لي طبع مش اي حد يستحمله ، بيكرة حاجه اسمها الستات و دا بسبب عقدة هنعرفها بعدين .”
“نادر صاحب ياسين من وهما صغيرين عندو 29 سنه و داخل معاه بأسهم ف الشركهه”
نرجع تاني للواقع .
نادر : خلاص اهدي شوف دلوقتي الناس الجايه و بعدين نبقي نتكلم.
ياسين : تمام ، دخلي واحد واحد بترتيب .
زينب : تمام يفندم .
اول واحدة دخلت كانت بنت لابسه قصير و مسيبه شعرها و حاطه مكياج يامه اوي .
ياسين : من قبل ما تدخلي انتي مرفوضه .
البنت اتحرجت جدا و طلعت تجري .
ياسمين : هو ف ايه طالعه بتجري ليه .
بنت قاعدة : اصل بيقولو المدير طبعو وحش اوي و مش بيقبل اي حد
ياسمين قاعدة بتفرك ف ايديها و خايفه .
زينب : استاذة ياسمين عبدالحميد عبدالله .
ياسمين : ايوا هدخل .
ياسين كان عاطي ضهر للباب .
و ياسمين دخله متوترة : السلام عليكم .
ياسين : و عليكم السلام و بيدور .
شاف بنت محترمه لابسه هدوم واسعه و طويل و مش حاطه نقطه مكياج ف وشها و طرحتها كانت جميله و بعض من خصلاتها ال اتلونت بلون البني باينه وهي بتحاول تداريهم و نيجي نوصفها كانت بيضه عنيها زرقه و واسعهه و قصيرة و كانت قلبوظه شوية .�
ياسين : اتفضلي يا انسه ، ياسمين مش كدة.
ياسمين : ايوا حضرتك .
ياسين : وريني ورقك .
ياسين اعجب جدا بتقدير شهدتها و شاف انها بنت مجتهدة .
ياسين : تقدري تيجي تستلمي شغل من بكرة يا ياسمين.
ياسمين بطفوله : ادة بجد ، بسرعه كدا ، شكرا اوي اوي يا ياسين ،اقصد يا استاذ ياسين .
و طلعت تجري و مبسوطه .
ياسين ضحك علي طفولتها و نادي علي زينب : متدخليش حد تاني خلاص انا قبلت ياسمين و تقدر من بكرة تسيبي الشغل وهي تبقي مكانك .
زينب : تمام شكرا جدا لحضرتك و انا هفهمها بعض الشغل قبل ما امشي .
“ياسمين بنت عمرها 22 سنه خريجه هندسه ، عايشه مع والدتها و ليها صديقه وحيدة بس قريبه منها اسمها هنا” .
ياسمين : يا ماما ياماما .
مامت ياسمين : اي يبنتي ف ايه .
ياسمين : انا اتقبلت ف الشغل ياماما ، و المرتب كمان 4500 .
مامت ياسمين : طيب ياحببتي الف الف مبروك ، ربنا يوفقك .
ياسمين نامت و صحيت الصبح لبست فستان و لبست الطرحه و حطيت شوية من البرفان بتعها اليجنن ، و نزلت وصلت الشركه اول ما دخلت .
ياسمين : صباح الخير .
زينب : صباح النور ياقمر ، يلا بقي تعالي ادربك شوية قبل ما امشي .
ياسمين : طيب ماشي انا مستعدة .
احمد : ادة انتي بتشتغلي هناا .
ياسمين : اة انا لسه جديدة و مدت ايديها تسلم .
احمد مد ايدو : اهلا بيكي ، انا احمد شغال فوق مع استاذ نادر .
ياسمين : وانا هنا سكرتيرة مستر ياسين .
ياسين جه و لقاها وقفه بتضحك و تهزر .
ياسين بصوت عالي : يااسمين .
ياسمين اتفجعت : ايوا ايوا .
ياسين : تعالي ورايا .
ياسمين اول ما دخلت ياسين قفل الباب و قرب منها وهي تبعد لحد ما بقي اصدها وهي خبطت فالحيطه بزعيق : انا مبحبش المرقعه و الضحك و الهزار فاهمه ، احنا هنا فشغل ، برا تعملي الانتي عاوزاة .
ياسمين : …….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب بالقوة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى