روايات

رواية حب بالصدفه الفصل السادس 6 بقلم ملك ناصر

رواية حب بالصدفه الفصل السادس 6 بقلم ملك ناصر

رواية حب بالصدفه الجزء السادس

رواية حب بالصدفه البارت السادس

رواية حب بالصدفه الحلقة السادسة

دارين بتكون طالعه على السلم وفجاه بتفقد توازنها..
دارين بصراخ: عااااه
لكن بتلاقي ايد بتمسكها قبل متقع وتشيلها..
دارين بتكون مغمضه عنيها بس بتحس ان في حد شايلها بتفتح تلاقيه اودامها..
حمزه: انتي كويسة..
دارين بتهز راسها بأيجاب..
الكل يقرب منهم وكنان اول ما يشوفها في حضنه عروقه تبرز بغضب وغيره عليها..
لؤى: دارين انتي كويسة..
دارين هزت راسها وكلمت حمزه: نزلني..
حمزه نزلها براحه..
صفاء: ايه اللي حصل..
دارين: كنت طالعه و..
لميس بمقاطعه وغضب: هي البت الصفرا دي (وشاورت على لارا)

 

صفاء بغضب: لمييس..
لميس: انا شوفتها بعيني وهي بتمد رجلها ناحيه دارين علشان توقعها..
نازلي بغضب: صح الكلام ده يا لارا..
لارا بكدب وتوتر: لا طبعا يا مامي وانا هعمل كده ليه اصلا..
لؤى: خلاص يا جماعه حصل خير يالا يابنات اطلعوا فوق.. وانتي يا دارين خلي بالك من نفسك يا حبيبتي..
دارين هزت راسها بهدوء وخرجت..
لارا: انا هقعد مع مامي..
لميس: احسن برضو..
فوق في الاوضة»»
لميس وهي بتقفل الباب وتدخل: ايه البت الصفرا دي..
دارين بصتلها بتحذير وشاورت على تالا..
تالا بضحك: هههه لا متقلقيش انا متعوده على كده هي صفرا فعلا..
دارين: سوري يعني يا تالا بس انتو ازاي تؤام ومش شبه بعض خالص كده..
تالا: عادي احنا تؤام مش متطابق ولا في الشكل ولا في الشخصيه..
لميس: بس الواد حمزه ده طلع سوبر هيرو والله شوفتيه وهو بيشيلك..

 

تالا بضحك: هههه طول عمره يا حبيبتي اخويا حبيبي..
تحت»»
كانت لارا في المطبخ بتكلم نفسها وهي بتصب عصير
لارا بغيظ: ماشي يا اللي اسمك دارين انتي اما رجعتك من المكان اللي جيبتي منو مبقاش انا لارا..
بتلف بوشها تتفاجاه بكنان وهو واقف وعلمات الغضب باينه على وشو يقرب منها ويمسكها من ايدها بعنف: عارفة يا لارا لو شوفتك بتقربي منها او تأذيها تاني هعمل فيكي ايه هاااا
لارا بخوف: ا. انا.. انا معملتش ح..
كنان بمقاطعه: لو لمحتك بس بتبصلها بصه ه…….(وشوشها في ودنها وقالها حاجه)..
لارا بصدمه: ايييه؟!
اما فوق عند البنات..
دارين: انا نازله اشرب يابنات وراجعه تاني..
نزلت دارين وراحت على المطبخ واول ما دخلت اتفاجات بمنظر لا وكنان..
دارين بصدمه: كنان..

 

فلاش باك من خمس دقايق&&
لارا بخوف: انت عرفت منين
كنان: عرفت من مكان ما عرفت.. انتي فكراني اهبل وهتستغفلينا زي ما استغفلتي ابوكي..
لارا بترجي: ارجوك يا كنان متقولش لحد ارجوك..
كنان: يبقا تسمعي كلامي دارين اوعي تقربيلها ولا تضايقها سامعه؟!
لارا: ح. حاضر..
كنان كان لسه هيمشي اتفاجاه بلارا وهي بتحضنه..
لارا بخبث وتمثيل: شكرا انك مش هتقول لحد..
باك&&
دارين بصدمه: كنان..
كنان بعد عن لارا بسرعه وارتباك: دارين..
دارين نزلت راسها بأحراج: ا. احم انا اسفه مكنتش اعرف انكم هنا.. كانت هتمشي بس كنان مسك اديها..
كنان: صدقيني مش اللي في دماغك بس ا..

 

دارين بمقاطعه: انت مش مضطر تبررلي اعمل اللي انت عايزه..
كنان فاق لنفسه وقال بكبرياء: ايوة صح انا مش مضطر..
دارين خرجت بسرعه من المطبخ وراحت لاوضتها وهي بتجري..
حمزه وقف اودامها..
حمزه: على فين يا حلوه..
دارين زقته: اوعى من اودامي..
حمزه بتمثيل حط ايده على قلبه: ااه
دارين رجعت تاني بقلق: ا. انت كويس ايه اللي حصل
حمزه: انتي وقتيني في قلبي جامد وانا عندي القلب..
طبعا كان باين جدا انه بيمثل بس طبعا علشان بطلتنا ساذجه صدقته..
دارين بأسف: انا اسفه بجد مكنتش اقصد ط. طب اقعد..
حمزه حط ايده على كتفها بتمثيل: طيب سنديني لحد الكنبه..
في الوقت ده شافهم كنان وعينه جت في عين دارين وبصلها بغضب..
دارين مهتمتش وسندت حمزه لحد الكنبه وبعدين طلعت..
طلعت دارين لوضه لميس بغضب وقفلت الباب بقوه..
لميس بفزع: بسم الله في ايه يابنتي مالك..
دارين لنفسها: غبي..

 

تالا: قولتي حاجه؟!
دارين: ها.. لا بس مفيش ميه ساقعه..
لميس: بتهزري؟ كل ده علشان مفيش ميه ساقعه..
دارين: انا هروح اوضتي علشان عايزة انام يالا تصبحوا على خير..
تالا ولميس بصوا لبعض باستغراب: طيب وانتي من اهله..
راحت دارين الاوضه وووووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب بالصدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى