رواية حب بالصدفه الفصل السابع عشر 17 بقلم ملك ناصر
رواية حب بالصدفه الجزء السابع عشر
رواية حب بالصدفه البارت السابع عشر
رواية حب بالصدفه الحلقة السابعة عشر
هازال: فراااااس
فجاه بيكون صوت ضر.ب نا.ر مسمع في القصر كله..
فراس بيبص جمبه بقلق على هازال فجاه بيلاقيها حاطه اديها على ودنها ومنكمشة..
جري عليها بسرعة.. فراس بقلق: هازال انتي كويسة.. هازال
هازال: ………..
فراس بدأ يشوفها ومش لاقي اي علامات اصابة في جسمها وفجاه فقدت الوعي..
فراس شالها بين ايده وبص لعاكف اللي كان واقف مصدوم: هندمك يا عاكف الكل.ب
ومشي بسرعة من اودامه..
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
بعد وقت في بيت التهامي.. كانت دارين قاعدة بتهز رجليها بتوتر وخوف شديد وساكتة..
لميس: اهدي يا دارين بس دي اكيد متفبركة..
فلاش باك من نص ساعة عدت&&
دارين برقت عنيها بصدمة لما لما شافت صورة ليها مع سيف وكان باين في الصورة ان سيف حاضنها وانها بتضحك وكانوا مقربين من بعض..
باك&
دارين قامت وخدت الفون واتصلت على سيف..
سيف رد: الو يا د..
دارين: انت حيو.ان وزبا.لة يا سيف
سيف بصدمة: ايه؟ ليه انا عملت ايه
دارين: والله انت هتس.تعبط ايه الصورة اللي منزلها على جروب الدفعة ده..
سيف باستغراب: انا! انا منزلتش صور على الجروب اصلا.. صور ايه دي..
دارين بشك: اومال مين اللي منزل الصورة الزف.تة دي..
سيف: اقفلي يا دارين وابعتيلي الصورة دلوقتي.. دارين قفلت وبعتت له الصورة.. سيف رن تاني ودارين ردت..
دارين بغضب: ها شوفتها
سيف: اقسم بالله يا دارين مانا اللي نزلت الصورة دي وبعدين اصلا الصورة دي مش حقيقية دي اكيد حد مفبركها..
دارين بتساؤل: اومال مين اللي عمل كده وليه اصلا.. شكلي هيبقى ايه في المدرسة دلوقتي اكيد هيفكروني بنت مش كويسة
سيف: اهدي يا دارين انا هلاقي اللي عمل كده وهخليه يمسح الصورة ويعتذر منك كمان..
سيف قفل واتصل على رقم..
سيف بغضب: انتي اللي عملتي كده صح..
ناريمان بخبث: عملت ايه يا حبيبي
سيف: ناريمان متستهب.ليش ليه عملتي كده.. وكمل بحزم.. امسحي الصورة دي دلوقتي انتي فاهمه
ناريمان: ولو ممسحتهاش..
سيف: ناريمان البنت ملهش دعوه ب حاجه والصورة دي اصلا مش حقيقة.. انتي اللي فبركتيها مش كده.. ناريمان مردتش.. ايوة طبعا انتي مين غيرك حرباية ووحشة ممكن تعمل كده..
ناريمان: الله انا دلوقتي وحشة يا سيف..
سيف: وزبا.لة.. دقيقتين بظبط لو ممسحتيش الصورة وقبلها تكتبي على الجروب انها متفبركة وان ده مقلب ظريف منك صدقيني هندمك يا ناريمان سمعااني..
ناريمان: بشرط
سيف بضيق: انجزي
ناريمان: ترجعلي.. عايزاك ترجعلي تاني يا سيف
سيف سكت شوية وبعدين رد: ماشي يا ناريمان بس تعملي ياللي قولتلك عليه
ناريمان بفرحه: بجد يا حبيبي يعني انت لسة بتحبني وهترجعلي..
سيف قفل في وشها قبل ما تكمل..
في فيلا التهامي»»
كنان دخل الفيلا لقا البنات قاعدة في الحنينه وعلى وشها الخوف والتوتر..
كنان: في ايه يا دارين في ايه يا لميس..
لميس بتوتر: م. مفيش حاجه..
كنان بشك وهو بيبص لدارين اللي وشها مخطوف: دارين.. في ايه
دارين مردتش ولاحظ كنان الفون المفتوح اللي في اديها شده منها وشاف الصورة..
كنان بغضب: ……………..
_________________________________
في المستشفى
فراس: ها يا دكتور طمني هي كويسة
الدكتور: هي كويسة ده بس اثر التوتر وهبوط حاد المريضة عندها انيميا وجسمها ضعيف جدا..
فراس: تمام يا دكتور شكرا هي تنفع تخرج دلوقتي..
الدكتور: العفو ده واجبي ايوة ينفع تخرج عادي.. بس اهم حاجه الراحة التامه والتغذية..
فراس دخل لهازال اللي قاعدة وضامة نفسها وبتبكي وكانت بتبصله بخوف وقلق..
هازال: فراس انا..
فراس بمقاطعه وهدوء: شششش اهدي دلوقتي مش عايزك تتعبي نفسك يالا علشان هنمشي…..
هازال: هنروح فين..
فراس: هنروح بيتي..
هازال: نعم؟
فراس: انجزي يا هازال قومي معايا.. اه صح بطاقتك معاكي
هازال: هي كانت في الشنطة اللي لابساها..
فراس راح للشنطه وطلع منها البطاقة
هازال: عايزها ليه
فراس: المستشفى عايزه بياناتك..
هازال: تمام..
فراس بص في البطاقة واتصدم..
فراس بصدمة: فيروز؟؟؟؟؟؟؟؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب بالصدفه)