رواية حب المجانين الفصل الخامس 5 بقلم شروق مصطفى
رواية حب المجانين البارت الخامس
رواية حب المجانين الجزء الخامس
رواية حب المجانين الحلقة الخامسة
زين:يزن جبت الحاجه
يزن :ايوه جبتها وطلع من جيبه حاجه بيضاء
زين :البنات دلوقتي في الكوافير خلينا نخلص بسرعه
يزن:اشطا
في العربيه كانت البنات عماله تضحك علي الي عملوه قبل
ما يمشوا
كيان:هيتنطتوا يعيني انهارده
مريم: الي يجي علي طرفنا يستحمل قرفنا بقي 🙃
اه يامفترين
زينه:انتوا عملتوا ايه
كيان:حطينا بدر*ه هرش في البدل عندهم وفي الشربات والجزم
مريم:وبدلنا المايه بتاعت الدوش بمايه سخنه مولعه وبوظنا
حنفيه المايه الساقعه
كيان:مش بس كده عملنا جرميه اخري
مريم:بوظنا لكل واحد الاربع فرد الكوتش بتاع العربيه بتاعته
كيان:ورسمنا عليهم باربي كمان
اسيا بضحك :هاااااار ابيض هموووت يخربيوتكم شياطين
كيان:هكذا نحن
مريم:اشرارا نيهاهاهاهايييي
زينه:تبا لروح الشر
زين :هات
يزن :خد اهو يسطا
مالك:بس دول بنات هنحطلهم بدر”ه هرش في الهدوم
محمد:اسكت يستهلوا
زين :دول جبلات اصلا
مالك افتكر زينه وصعبت عليه
لاء ياخويا ميصعبش عليك غالي الي قاله كده محمد
مالك:قصدك علي مين علي فكره هي مش صعبانه عليا ولا حاجه
زين:علي بركه الله
وحطلهم البد”ره
البنات خلصوا الميكب والشباب خلصوا الحلاقه وروحوا وهما داخلين الڤلا اتقابلوا
كيان والبنات بصوا لشباب بصه خبث وضحكوا والشباب كذالك
ولبسوا وجهزوا وكان علي الاقل مايقول ملكات جمال
والشباب كل شاب ليه ظهريته الخاصه بيه .
بعد مرور عشر دقايق كل بنت حسيت بحاجة وكأنها زاي الكلب الجربان
والشباب كذالك
الجد :مالكم يابنات
. البنات بضحك وحاولوا يمسكوا نفسهم لاء احنا تمام هندخل
بس نعمل حاجه ونخرج
زين بعد اذنك ياجدو هندخل انا واخواتي نعمل حاجه.
الجد:الحافله
.يزن؛لو مدخلناش الحفله هتبوظ
دخلوا الشباب وقبلوا البنات وكانوا عاملين زاي الارجوز بيطنتطوا
كيان ؛من حفره حفره ل اخيه وقع فيها انا بوظه الحمامات
زين ؛نعم يا روح امك
كيان:متحترم نفسك وكملت حاله الجرب وفضلوا يتنطتوا لحد مخلود شافتهم وحكولها علي كل حاجه وراحه قالت للجد وهو اتصرف ودخلهم الحمام الي عنده بس كل واحده كان للاسف مضطر ينتظر التاني
استحموا البنات في الاول وخلصوا ولبسوا فساتين جديده الجد طلبها ليهم والشاب طلب ليهم بدل كلاسيك جديده.
الجد بحديه :انا مش مربي معايا اطفال هنا ايه الي انتوا عملتوه ده احنا هنا مش في كيچي وان
كيان:ياجدو
الجد :اخرصي يا فرحه امك بيكي يختي
كيان ؛حبيبي انا اصلا اشرف عالم
الجد : اخرصي يا بهيمه
زين ضحك عليها وكيان بصتله بشر وتواعد
الجد:بتضحك علي ايه ده انت راسك راس جموسه
كيان ضحكت عليه وفضلت تتطلعله لسنها
الجد :بره في ناس وضيوف مهمه جدا وعيله زين قربوا يوصلوا ياريت نعدي الحفله علي خير
(علي خير معلش انت طيب اوي🙃)
البنات والشباب بصوا لبعض وقالوا : حاضر هتعدي علي خير
الجد :طيب هنخرج ولوحد سألكم اللبس اتغير ليه هتقولوا ايه
الشباب والبنات : علشان العرض والمفجأه
الجد :براڤوا حبايب جدو واطفاله وخرج وسابهم
كيان:اوعا تفكر اني هسكلتلك ده بعد بعدك
زين :ومين قالك اصلا اني هستلك ده بعد ابعاد ابعادك
يزن :انتظروا المفجأت
مريم:سنري
زينه :هنروقوا
اسيا ؛ونشخلعوكوا شخاليع
بعد مرور اول ربع ساعه بخير
دخلت مدام منار الجرحي واسد الجارحي دول ابو وام زين
ودخلت وراهم سوزي بنت عمه الي زين كان بيحبها وسمي النمره علي اسمها بس سابوا بعض وامها الحربايه سوزان
كيان بقرف: ديه مين الحيزبونه ام اربعه واربعين الي مع حماتشي سر حياتشي هي وامها السوسه الي انا مرتحتلهاش
مريم :ولا انا شكلها خبيث هي وامها
زينه : ديه بومه
اسيا :جتها نيله هي دي حواجب ولا شعر غورله ديه مربيه جنينه حيوانات في راسها
البنات ضحكوا وسوزان اخدت بالها
سوزان :هاي بنات
كيان:هاي
مريم :باي وبصتلها بقرف ومشيت
سوزان :هي مالها
كيان:معلش مبتعرفش تكون منافقه وانا مبعرفش اطبل وسبتها ومشيت
زينه:انا زاي بنات عمي مبعرفش انافق وانتي سوري شكلك
حربايه
اسيا ؛معلش بقي اصلك حيزبونه حربايه وسبتها ومشيت
الشباب بصوا للبنات وكانوا بيضحكوا وفرحانين في سوزان
بس في نفس الوقت مصدومين من جراتهم
زين: لاء لقطه كيان عجبتني
يزن : ومريم طلعت جامده
مالك:ورد زينه عجبني
محمد :انا اسيا ديه اطمن عليها واخاف علي الناس منها في غيابي وضحكوا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب المجانين)