روايات

رواية حب المجانين الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفى

رواية حب المجانين الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفى

رواية حب المجانين البارت الثالث

رواية حب المجانين الجزء الثالث

رواية حب المجانين
رواية حب المجانين

رواية حب المجانين الحلقة الثالثة

زين :هما هيفضلوا كده بلبسهم ده قصدنا
كيان: مش فاهمه ماله اللبس
زين :نعم ياختي
الجد : اطلعوا البسوا حاجه طويله وانزلوا تاني
البنات طلعت
والشباب بصوا لبعض وعملوا إجتماع
زين:بقي دول نفس البنات الي احنا هنتجوزهم
يزن :لو بس مكنش الموضوع يخص الورث مستحيل كنت اوافق
مالك:جدك حطنا تحت الامر الواقع
محمد:انا موافق لأننا هنقضيها تسيله وضحك وهو بيلعب بالاسبينر
يااااه طلعت سرداب من تحت تبن يا محمد
زين ويزن ومالك ومحمد :مقالب
البنات فوق :مقالب
احمد:انا مش موافق
محمد:بس يا احمد ده القرار الصح علشان كل واحد منهم هيربي شريكه
الجد :وفي نفس الوقت العيله مش هتفترق
خلود: احنا هنخليهم يحبوا بعض يعني هيحبوا بعض
سهي :ويانا يا مريم
مني :يانا يا زينه بنتي
ملاك : يانا يا اسيا
الامهات :يحنا يا هما ولاد الجزمه دول
احمد ومحمد ورزق ابو زينه ونور ابو اسيا قالوا في صوت واحد :ياساتر يارب 😑
كيان نزلت هي والبنات وقعدوا مع الشباب الاقعده ب اختصار عباره عن بصات قرف
الجد :كيان انتي وزين هتتجوزوا بعض
مريم انتي ويزن
زينه انتي ومالك
اسيا انتي ومحمد
الجد :انا هخرج واسيبكم يا عرسان مع بعض
وخرج وسابهم وده كان اسؤ قرار يعمله
🙃🙃🙃
كيان:بقي انا اتجوز مغرور متكبر متعجرف ومتطفل وضيف عليهم غبي
زين :مش متخيل اني هسيب ملكات الجمال دول كلهم وهتجوز جعفر
ديه كده خناقه
يزن :بقي انتي مريم
مريم :مالك ياعنيا مش عجباك ست مريم
يزن :ست انتي فعلا ست بالجلبيه ديه احنا مش عايشين في
جلباب ابي هنا
ديه كده خناقه
زينه :مالك ياض بتبص كده ليه
مالك:ملكش دعوه بيه لو سمحتي يا اخت
زينه :لاء يا خويا انا مش اوخت انا اوخهه هيهيهيهي💃💃
مالك: انتي مش محترمه
خناقه جديده 🙃…
محمد:ايه رأيك في الصوره
اسيا:صوره ايه
محمد :افتحي ماسنچر عندك
أسيا فتحت ولقيت الصوره بتاعت راسها علي ج*سم بقره
أسيا :يبن ال انت الهكر
محمد بصلها بخبث وضحك
اسيا اتعصبت عليه وحدفته بالميا في وشه
. وهنا بدأت خناقه عنيفه بين الصابونه والليفه 😁😁
وبعد مرور ٢دقيه دخلوا الابهات والامهات والجد وانصدموا 🙃🙃🙃🙃🙃
كيان وزين كل واحد طالع يتعوير”ه علي الاقل خمس غر”ز
ويزن ومريم دول بقي دخلوا لقواهم اطفال مريم ماسكه شعر يزن وهو ماسك شعرها وسيب وانا اسيب 😒
مالك وزينه :زعيق بس
اسيا ومحمد مكنوش عارفين يسلكوهم من بعض.
بعد مرور ربع ساعه في المستشفي
محمد:اهههه هتجوز حرمه صعر*انه 🙃
مالك: انا كنت تقريباً بتخانق مع ملاك وسرح
يزن :ربنا علي الظالم والقادر قطعتلي نص شعري في اديها المفتريه
زين وكيان:اعااااااااا لاااااء حقنه لاااااااء ومسكوا في بعض 😂،
الدكتور والممرضه بصوا لبعض وضحكوا
كيان:انا مش هاخد حقنه انا بخاف
زين :هاتولي امي
كيان: الحقني يازين
زين :الحقيني انتي 😅🥺🥺
بعد مرور ساعتين بيقنعوا فيهم وافقوا الحمدلله 😂
في البيت
الجد :انتوا مش اطفال انتوا كبار اهو الشهرين هيخلصوا وهتتدخلوا جامعه ايه شغل العيال ده
وانتوا يارجاله مش عيب تمدوا ايدكوا علي حريم
. مالك:بره عني انا زعقت
الجد :يافرحه امك بيك عقاب ليكوا الفرح مش بعد الامتحانات الفرح بعد بكره يوم الخميس اجهزوا
و…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب المجانين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى