روايات

رواية حب المجانين الجزء الثاني الفصل الاول 1 بقلم شروق مصطفى

رواية حب المجانين الجزء الثاني الفصل الاول 1 بقلم شروق مصطفى

رواية حب المجانين الجزء الثاني البارت الاول

رواية حب المجانين الجزء الثاني الجزء الاول

رواية حب المجانين الجزء الثاني
رواية حب المجانين الجزء الثاني

رواية حب المجانين الجزء الثاني الحلقة الاولى

في يوم شتاء شهر ٩
كيان بصويت جامد ؛اااااااااااااه ززززيييييننن طلقني يازييين
زين بفزع مالك يابنت المجنونه وشهق وقال يلهوي انتي حامل!
كيان:وحيات خالتك انا بولد يا ابن الجزمه
زين :احترمي نفسك في ايه
كيان بعياط :طلقني يا زييييييييين طلقني قرب منها لقي قلم لزق علي وشه من غير قصداها 😳
زين:اه يابنت ال*****ياحيوا”نه
كيان:مش عااااااايززااااااااااااككككك طلقننيييي ياواطططييييي طلقنييي ياجدووووووو ياااااجدووووووووووو إءه إءه إءه إءه إءه
الجد بفزع دخل لقي كيان ماسكه في زين وزين ماسك في كيان ومبهدلين بعض 🙂🤦🏻
الجد :هتعقلوا امتي بقا الصبر من عندك يارب 🙂
زينه بضحك :جدي ولا معزه يلهوي ايه الي بيتظلط ده ولقوا طفل علي الملايه
أسيا بضحك :هموووووت يخربيتكوم عيله هبله 😂
خلود: اطلعوا بره
وفضلت الامهات خلود وملاك ومني وسهي وجابوا الدكتوره وولدوا كيان اول طفلين تؤام ليها
عمر وعمار ❤️
خلود: تؤام مبروك يازين يتربوا في عزك
زين :انا بقيت اب
مالك :العبيط جاي يظيط بقي
محمد ؛الله يسهلوا ياعمم
يزن :عقبلنا يارب الاسيس يرضي علي الكنيسه بس
مريم :مالك ياض متحترم نفسك
يزن :ياض انا جوزك يختي مش شحتاني في الشارع
اسيا :وه وه الكلام رايح جاي
زينه :نزعل ونجيب ناس تزعل فين ايامك ياكيان
زين :ديه كانت ايام زاي الزفت
زينه بضحك: فاكر شريط الفيدو شهر العسل الي اتصور صدفه ليكوا
محمد:لو قربت مني يازين هلم عليك امه الكفار الي احنا فيها ديه وهشعبطك
أسيا:ولما الويتر وكانت بنت دخلت علشان تدخلو الاكل وزين بص عليها ومخدتش بالوا اصلا انها بنت وكيان جابتها من شعره نتفته
مالك :ولما المديره بتاعت الفندق دخلت نطت عليها عضتها من راسها 😂😂😂😂😂😂😂🤦🏻
يزن :تسووول تسول وربنا انا مش عارف الهبله ديه ام إزاي
مريم :طب بذمتكم اول يوم لما جينا مش كيان عملتلكم كيكه حلوه
زين :اه قمر
زينه :روحنا بربطه المعلم كلنا علي المستشفى
الجد :ولما اول مره اتخانقت مع زين وراحه تشتكي لسوزي النمره ولقيناها طلعه بتجري وبتقولي يلهوي يلهوي هتبلعني اه ياشوزي الكلب الحقني يازين
خلود ؛بنتي حببتي ربنا يحميها
ملاك: اللهم بارك في عينكم
سهي :يلهوي عليكم البت هتفطس منكم ياساتر
كيان من جوه بصوت عالي اتحثد الاثد اللهم لا حثد يا ناس يا حقوده
مريم:اكيد انا لاء
كيان: ده انتي عيله سودا اصلا
اليوم عدي بضحك فظيع وفرحه علي الكل ويوم فعلاً اهبل اوي
تاني يوم الصبح
كيان كانت بتعيط هي والأطفال وزين قاعد وسطيهم بيعيط معاهم
الكل صحي علي صوت عياط جامد دخلوا لقوا المنظر الاهبل ده
مريم وزينه واسيا ويزن ومالك ومحمد والجد وخلود وملاك وسهي ومني واقفين فتحين بقهم من الصدمه
مريم :حد يقرصني معلش
زينه ؛يادي النيله علي بيت المجانين الي احنا عايشين فيه يارب
اسيا :هو زين وكيان بيعيطوا بجد
يزن : ياكسفتك ياحازم
مالك:ده هيبقي حالي لو بقيت اب احيه
محمد؛انا لو شقيت نفسي بمنديل حد هيزعل
مريم:شق نفسك انت بس وسيب الباقي علي الله وعليا
خلود : اطفال مخلفين اطفال
ملاك:ربنا يعنا يارب
سهي :بنتك بني ادمه براس بخاخه وجوزها براس معزه اصلا
مني :معاكي والله
الجد:مالكم ياولاد
زين وكيان بعياط ؛ولاد الجزمه منيموناش وزين حضن كيان وكيان حضنت زين وعيطوا اكتر من الاطفال
خلود:عوض عليا عوض الصابرين من عندك يارب يل…..
الجد:عندك ديه يلهوووووووووووي ورقع بالصوت هو 🙂
زين وكيان وعمر وعمار بصوا وضحكوا ليهم
الكل ضحك عليهم هو نهار باين من اوله عيله مجانين وحب مجانين وشله مجانين ونزلوا علي الفطار
كيان :مث قادر ابلع يا ارنوبي حاجه خالث
زين ؛ياكتكوتي مينفعش علثان العيال يله يالوحي بقي🥺🥺
كيان:يا ارنوبي بلييز
زين ؛مفيش اعتزار ياله ياكتكوتي كلي
مالك :المحن
زينه ؛نحن هنا
اسيا:هي مراره واحده
محمد؛ارنوبي وكتكوتي والتانيه تقولي بسكوتي
اسيا:بسكويتي أكلني زايها
محمد بصلها والكل بصله
محمد بفخر :انا مش هتكسف علي فكره ديه مراتي ومد ايديه وقالها ياقلب بسكوتك انتي انا دايما مفتخر بيكي وعمري م انسي السبع وعود ❤️🥺
الجد:ربنا يخلكوا لبعض ياولاد امو”ت كده وانا مطمن
البنات والشباب والامهات:بعد الشر عليك متقولش كده
الجد بصلهم وضحك بفرحه كبيره هو مطمن علي احفاده وان مستحيل شمل العيله يتفرق
كيان كانت بتاكل لحد مسمعوا صوت سوزان ومنار وسوزي ومحمود
كيان:حماتشي سر حياتشي
منار ؛كيو ياقلبي حماتك
كيان ؛لاء امي اكيد
منار حضنتها وقالت: قلب مامي انتي تعالا يازين
كيان:شوزي اخبارك
سوزي بغضب :اسمي سوزي وبيقولولي سوو
كيان ؛سووو يا سووو حبيبي حباسوا 🙂
سوزان ؛بت يا كيو وحشتيني يابت
كيان:وحشتني ايام حربيتك ياوليه تعالى في حضني
سوزان: ده كان زمان يبت يعلم ربنا حبيتك إزاي
مريم بدراما: كل الحب من الصبح عمال يتوزع عليها واحنا ولاد البطه السودا يعني نسيتوني عيطي معايا يا زينه يله
اسيا: والله العظيم لعيط معاكم
مريم واسيا وزينه :إءه إءه إءه إءه
محمود:ازيكوم ياشباب ازيكوم يابنات
مريم:ايه ده ايه ده ايه ده فجاءه كده بقي شعر كيرلي ودقن وعضلات ومسترجل الله واكبر عليك
محمود بغضب : بعد إذنك يايزن انت وجدو خليهم ميكلمونيش عن شخصيتي الاقديمه علشان بتخنق وسابهم وطلع وهو في قمه غضبه
الجد:محمود اتغير وانتوا عارفين ده
مريم ؛كنت بهزر والله العظيم مش قصدي
سوزان:عارفه ياقلبي انا هكلمه
مريم: عليطلاق ست ثكره
سوزي :فلجر اوي
كيان:سمعيني ياروح خالتك تاني
سوزي بخوف :فين سوزي النمر ياسوزي ياسوزي وخرجت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب المجانين الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى