رواية حب العمر الفصل الخامس 5 بقلم دودو
رواية حب العمر الجزء الخامس
رواية حب العمر البارت الخامس
رواية حب العمر الحلقة الخامسة
رجعت جومانا البيت لقت بباها قاعد في الصالون
جومانا: مساء العسل ياعسل
الاب: مساء الورد يا وردتي
جومانا: عامل ايه يا احلي اب
الاب: الحمدلله يا بكاشه عامله اي في الجامعه
جومانا: بخير يا حبيبي حمودي عايزه اقولك علي حاجه
الاب: طالما قولتي حمودي يبقا في حاجه حصلت خير يا وش المصايب
جومانا: كده يا حمودي يعني مينفعش ادلع بابا
الاب: براحتك طبعا بس مش بتقوليها غير لما تبقي عايزه حاجه
جومانا: هو انا دلوقتي مش عايزه حاجه بس عايزك توافق علي حاجه
الاب: ادخلي في الموضوع علي طول وبلاش المقدمات بتاعت كل مره دي
جومانا:غمضت عنيها واتكلمت بسرعه انهارده قابلت جاسر وطلب مني ان اشتغل معاه في الشركه وقالي تاخدي خبره عقبال متتخرجي وانا قولتله اشوف بابا الاول
الاب: طب وخايفه ليه كده فتحي عنيكي
جومانا: ما انا قبل كده قولتلك وانت رفضت وانا دلوقتي في اخر سنه في الكليه
الاب: اديكي قولتي في اخر سنه
جومانا: بابا لو سمحت وافق
الاب: طب استني اخلص كلامي انا موافق احنا عارفين جاسر كويس من وهو صغير
جومانا: بجد يا بابا حضنته انت احسن اب في الدنيا
الاب: هههههه لمضه اوي هههههههه
جومانا: هههههههههه كده يا حمودي انا لمضه
الاب: احلي لمضه 😹ربنا يخليكي ليا
حبيبه: هو مفيش غير هيا بنتك ولا اي وانا مليش في الحب جانب
الاب: ليكي يا بكاشه تعالي اخدهم هما الاتنين فحضنه ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك انتي وهيا يارب
جومانا: ويخليك لينا يارب
الاب: قومي يا حبيبتي غيري هدومك عشان تاكلي
جومانا: حاضر يا بابا
الاب: عيون بابا
دخلت جومانا غيرت هدومها 🤦♀️نسيت اخد رقم جاسر عشان اقوله اني موافقه طب العمل دلوقتي خلاص هو البيت اهو هخرج واقوله اني موافقه ايوه هو ده الحل لبست واخدت تلفونها وطلعت من البيت وهيا بتعدي الشارع واحد خط،، ف التلفون وجري
جومانا: حرامي حرامي استنه هات التلفون وفضلت تجري وراه لحد ما وقع في الارض لقيت عصايه في الشارع مسكتها ونزلت في ضرب
_اه حد يبعد المجنونه دي عني بعدوها
جومانا: بعينك محدش هيرحمك مني عايز تسر،،، قني
_حرمت خلاص سامحيني
جومانا: لما اربيك الاول ونزلت فيه ضرب تاني كل ده ومفيش حد في الشارع يبعدها عنوا وهيا بتضر،،، ب فيه لحد ما جاسر كان طالع من بيتهم وشافها وجري عليها
جاسر: جومانا خير في حاجه
_ابعدها عني دي مجنونه
جومانا: انا مجنونه شكلك محرمتش
جاسر: عملك اي
جومانا: كان عايز يسر،، ق التلفون
_حرمت والله حرمت ومشي بسرعه قبل ما جاسر يمسكه لسه جاسر هيجري وراه جومانا وقفته خلاص انا قومت بالواجب
جاسر: هههههههههههههه دانتي طلعتي متو،، حشه مخلتيش حتي سليمه فيه
جومانا: 😳😳انا هو اللي غلطان مش انا
جاسر: اه انتي في حد غيرك هنا
جومانا: 😹😹😹😹صعب عليا بعدين يالا اللي حصل
جاسر: هههههه لا والله كمان صعب عليكي
جومانا: اه ههههههههه
جاسر: صحيح انتي طالعه في الوقت ده تعملي ايه
جومانا: 🤦♀️🤦♀️نسيت تصدق
جاسر: ههههههه لا دانتي مجنونه فعلا زي ما هو قال
جومانا: تده 🥺🥺🥺
جاسر: خلاص اش تبكي هجبلك شكولاته
جومانا:هههههه بجد خلاص مش هبكي
جاسر: طفله هههههه
جومانا: 🫢🫢صحيح افتكرت كنت خارجه عشان اقولك اني قولت لبابا وهو موافق اني اشتغل معاك
جاسر: عظيم هتبداي من بكره ولا امتي
جومانا: ان شاءلله ابدا من بكره بعد الجامعه
جاسر: تمام
جومانا: الجو جميل اووي
جاسر: فعلاً جميل بس مش اجمل منك
جومانا: شكرا تصبح على خير
جاسر: وانتي من اهل الخير
جومانا: باي 👋
جاسر: باي
رجعت البيت لقت ناهد قاعده في الصالون
ناهد: كنتي فين يا هانم
جومانا: هكون فين يعني خايفه عليا اوي
ناهد: ولا خايفه ولا حاجه بس تحترمي انك عايشه في بيت ناس محترمه
جومانا: انا محترمه غصب عنك
ناهد: وبتردي جواب في وشي كمان
جومانا: ما تتوقعيش حاجه من حد انتي مش بتعمليها عن اذنك
ناهد: اذنك معاكي
جومانا دخلت اوضتها وقعدت تعيط فينك يا ماما وحشتيني وحشني حنانك عليا كان نفسي تبقي معايا قعدت تعيط ونامت مكانها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب العمر)