رواية حب العمر الفصل الثالث عشر 13 بقلم دودو
رواية حب العمر الجزء الثالث عشر
رواية حب العمر البارت الثالث عشر
رواية حب العمر الحلقة الثالثة عشر
عند جاسر وصلت رسالة جومانا فتحها وكان محتوها “جاسر حبيبي انا مش هاجي الشركه انهارده عشان جنه تعبانه شويه هروح معاها عشان اطمن عليها”
……………………………
عند جومانا
ابتدت تفوق لقت نفسها في اوضه في اوتيل والباب مقفول ومفيش حد في الاوضه لسه هتقوم من علي السرير لقت واحد دخل الاوضه
جومانا: انت جيبني هنا ليه
_كويس انك عارفني فاكره لما كلمتك
#فلاش_باك
انسه جومانا ممكن لحظه
جومانا: اتفضل
انا بشمهندس يوسف بشتغل معاكم في الشركه
جومانا: تشرفت بحضرتك
يوسف: ممكن اخد من وقتك خمس دقايق
جومانا: اتفضل
يوسف: انا بصراحه كده ومن غير مقدمات انا معجب بيكي من ساعه ما اجيتي على الشركه وحابب ارتبط بيكي
جومانا: انا هعمل نفسي مسمعتش حاجه وياريت بلاش الموضوع ده تاني
يوسف: بس ليه ومسك ايدها انا معجب بيكي بجد
جومانا: شدت ايدها انا مسمحلكش تمسك ايدي ولو الموقف ده اتكرر هقول ل جاسر
يوسف: عشانه هو صح
جومانا: اه عشانه هو وملكش كلام معايا تاني
#باك
يوسف: واجي اليوم اللي بقيتي معايا فيه
جومانا: عمري عمري ما هبقا معاك فاهم
يوسف: هنشوف دلوقتي
جومانا: انت بتقرب ليه كده ابعد لو سمحت
يوسف: دانا مستني اللحظه دي من زمان
……………………..
عند جاسر رن علي جومانا تلفونها مقفول ردي بقا يا جومانا رقم جنه اكيد مع اسر
جاسر: اسر معاك رقم جنه
اسر: خير يا جاسر في حاجه
جاسر: برن علي جومانا تلفونها مقفول وهيا بعتتلي رساله انها هتروح عند جنه عشان تعبانه شويه
اسر: جنه تعبانه بس انا لسه كنت بكلمها كويسه
جاسر: طب ممكن تبعت الرقم عشان اكلم جومانا
اسر: حاضر هبعته دلوقتي
جاسر: سلام قفل واسر بعتله الرقم ورن علي جنه
جنه: الو مين
جاسر: جومانا عندك انا جاسر
جنه: لا مش عندي طلعنا من الجامعة وقالت هتروح الشركة
جاسر: هيا بعت رساله وقالت هتروح معاكي البيت عشان تعبانه شويه
جنه: لا انا متعبتش وهيا قالت هتروح الشركة طب هتكون راحت فين دلوقتي
جاسر: متخافيش انا هلقيها سلام
ازاي اعرف مكانك دلوقتي ازاي قعد يفكر لحظه وافتكر انوا كان جايب ل جومانا ساعه فيها جهاز تتبع وهو قالها متقلعهاش من ايدها
………………………………
عند جومانا
انا بقولك ابعد عني دلوقتي
يوسف: لحد امتي هتهربي مني جاسر بتاعك ده مش هيعرف يعمل حاجه
جومانا: اكيد جاسر هييجي انا واثقه في كده مسكت اللحاف رمته عليه ودخلت الحمام وقفلت علي نفسها
يوسف: افتحي يا جومانا
جومانا: مش هفتح ووريني هتعمل ايه
يوسف: كده تمام وابتدا يكسر في الباب
جومانا: يارب طب اعمل ايه دلوقتي
……………………………
جاسر جاب الموقع وراح على الفندق راح على الاوضه بيخبط علي الباب فتح يوسف لقي بوكس في وشه
جاسر: فين جومانا انطق
جومانا سمعت صوت جاسر طلعت من الحمام علي طول
جاسر: جومانا انتي بخير ياحبيبتي
جومانا: كان عايز مقدرتش تكمل كلامها من العياط
جاسر: يا حيوا،،،، ن يا كل،،،،، ب الشرطه هتشوف شغلها معاك
يوسف: الا الشرطه انا هقول كل حاجه بس الشرطه لا
جاسر: انطق بدال ممو،،،، تك في ايدي
يوسف: والله انا مكنت هعمل كده بس تسنيم هيا السبب في كل حاجه هيا اللي اتفقت معايا علي كده انا مليش دعوه
جاسر: تسنيم بس ليه
يوسف: عشان بتحبك وعايزه تبعد جومانا عنك
جاسر: خدوه لو سمحتوا وتسنيم كمان معاه
الشرطي: قدامي يالا
جاسر: انتي بخير يا حبيبتي متخافيش انا معاكي اهو عملك حاجه الحيو،،،، ان ده
جومانا: هزت راسها بلا وهيا بتعيط
جاسر: خلاص محدش يقدر يقربلك وانا موجود معاكي بس بلاش تعيطي قومي يالا عشان اهلك زمانهم قلقلين عليكي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب العمر)