رواية حب الطفوله الفصل السابع 7 بقلم مهرائيل ماجد
رواية حب الطفوله الجزء السابع
رواية حب الطفوله البارت السابع
رواية حب الطفوله الحلقة السابعة
نور قامت وتحت الباب لقت سيف بيبصلها بغضب
نور بصالو بستغراب؛في ايه
سيف بزعيق؛انتي هبله ازاي تدخلي وتقفلي علي نفسك
نور ضحكت بسخريه؛علي اساس انو يهمك اوي سيف انا تعبانه وعاوزه انام
سيف بصلها وعرف انها بتتهرب بالنوم بسبب زعلها ف كانت ديما تعمل كده لما تكون زعلانه
سيف حضنها
نور بدون مقدمات عيطت لحد ما نامت
********************************************************
تاني يوم
مازن؛اومال فين نور مشوفتهاش من ساعت الحفله
سيف ؛نور نايمه
مازن طب هطلعلهاانا بقي
سيف بصلو؛اقعد مكانك لحد ما تنزل
(معلومه مازن دكتور نفساني و جراحه عامه بس هو حابب الكتور النفسي اكتر عشان بيحب يساعد ويسمع الناس ف ساب الجراحه وبقي دكتور نفساني)
ادم؛انت مش رايح المستشفي
سيف ؛لا اخد اجازه انا ونور
ادم؛خلاص ناخد اجازه احنا كمان ونخرج
مازن؛اه والله الواحد زهق من المستشفي للبيت
سيف بصلهم؛تمام
مازن؛مالك يا سيف
سيف ؛مفيش هروح اكلم هند اقولها تجهز ومشي
ادم؛ياربي علي الفقر امنا الغوله هتيجي معانا
نور تستيقظ وكان لم يحدث شئ البارحه ف هذا قانونها ان البارحه للبارحه واليوم يوم جديد
نور نازله
نور بصوت عالي ؛صباحوووووووو
ادم وهو يشير للفراغ؛واحد شيشه هنا يسطا
نور ببسمعه غبيه؛لمين
ادم ؛ليك يا سيد المعلمين
نور ؛في اي
مازن :انتي اللي في اي يا حجه انتي كويسه
نور وهي تهرش بشعرها:مش عارفه انا جعانه
ادم :تعالي ياختي كولي
نور:اومال فين سيف
ادم؛راح يكلم امنا الغوله عشان تخرج معانا
نور ضحكت ضحكه خبيثه :ومالو يادومي خليها تيجي تنبسط
مازن :بضحك مش مطمنلك
نور؛عيب عليك هروح اعمل مكالمه وجايه
ادم؛تفتكر هتقتلها
مازن :ابقي افتكر تاخد الكاميرا عشان نصور الحدث اليوم وضحكو
***********************************************************
عند سيف
سيف:في اي يا هند
هند بحزن مصطنع:انت عارف ان اخواتك مبيحبونيش مش عارفه نور قالت اي خلتهم يكرهوني كده
سيف؛محدش بيكرهك يا حبيبتي وبعدين انتي هتخرجي معايا انا
هند بدلع؛خلاص هاجي عشانك
وعدا الوقت جه الليل
سيف:يانور يلا
نور وهي نازله:خلاص خلاص
ادم:يالهوي علي الجمال
نور بتكبر مصطنع :اقل حاجه عندي
(نور كانت لابسه بنطلون ابيض و قميص نبيتي وهيلز نبيتي وفارده شعرها كيرلي)
الباب خبط
سيف:انتي مساتنيه حد
نور:اه وراحت تفتح
ميرال وكلارا كل ده يانور
ادم ومازن بصو ل بعض وبعدين ل نور ؛احلفي
نور بصتلهم وضحكت
يلا بينا يا جماعه
هند جت وركبت جمب سيف
نور ركبت ورا وهي يبتتوعدلها
نور ف نفسها:بوص بنت رفضي ووالله ما هسيبك
وصلو علي البحر
نور نزلو وقعدو مع بعض
نور كانت قايمه كبت علي هند الشاي
نور بأسف مصطنع:تؤتؤ انا اسفه مكنش قصدي
سيف :مش تفتحي يانور
نور بعصبيه:وانت بتزعق ليه ما هي زي القرده اهي وشدتها من شعرها عشان تقوم
هند بصراخ:اااه شعري
سيف بزعيق:سيبيها يانور
نور بصتلو وضحكت:عنيا
ورمتها ف وقعت علي الارض قدام الناس وفضلو يضحكو عليها
هند قامت:سيف يا انا يا هيا انا عاوزه حقي غير كده متكلمنيش تاني وانسي ان ليك حبيبه اسمها هند وسابتو ومشت
سيف بصلها واتكلم بزعيق لدرجه ان الكل بص عليهم:انتي اي مش هتبطلي تصرفاتك البايخه دي
نور بصتلو وبزعيق:اي اتقمصت علي حبيبه القلب
فجأه وبدون مقدمات ضربها بالقلم
سيف:صوتك ميعلاش عليا انتي فاهمه
نور بصتلو بدموع وضحكت وسابتو ومشت
ادم:نور استني
نور :ادم عاوزه ابقي لوحدي لو سمحت
وجرت فضلت تعيط علي حب حياتها
عند سيف
مازن بزعيق:انت اتهبلت بتضرب نور عشان واحده بتحبك عشان فلوسك
انت اغبي واحد شوفتو ف حياتي يا سيف وسابو ومشو
كلارا:انت متستهلش نور ياسيف
سيف:اي هو مفيش غير ست نور مفتشوش عملت اي ف هند
ادم جه ومسك فيه:اي اللي هببتو ده انت عارف كويس انها عملت كده عشان بتغير عليك
سيف سابهم ومشي
سيف كلم هند وقالها انو جابلها حقها وفرحت ف نور جدا
الساعه عدت 3 ومحدش عارف نور فين
فجأه نور دخلت
سيف بزعيق:انتي عارفه الساعه كام انتي هتبوظي سمعه العيله
نور بصتلو بضحكه: سيف بيه خايف علي سمعه العيله وواو
سيف :اتكلمي عدل
نور بزعيق:ليه ها هتضربني اضرب يلا
سيف بصلها
نور هزت راسها وسابتو وطلعت الاوضه خرجت منها علبه دوا واخدت 3حبات
********************************************************
في الصباح استيقظ الكل
نور نزلت بهدوء عكس عادتها مع سيف علي السفره
سيف بصلها لقاها مش بتاكل
سيف :النهارده هنروح المستشفي
نور :عارفه
سيف طب يلا عشان منتاخرش
نور:لا هطلب اوبر
سيف بصلها:براحتك
ور قامت
سيف:ماكلتيش حاجه
نور:شكرا شبعانه وقامت وراحت المستشفي
عدا اليوم ونور بتتجاهل سيف عكس طبيعتها
جه اليل وروحو
سيف لقي ايد نور بتترعش و وشها باهت
سيف:انتي كويسه
نور بصتلو وهزت راسها
سيف:ايدك بتترعش ليه
نور بصتلو وخبت ايديها سيف استغرب :مفيش حاجه يا سيف
سيف :طيب
نور جت تتحرك فجأه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة ضغط على : (رواية حب الطفوله)