روايات

رواية حب الطفوله الفصل الرابع 4 بقلم نعيمة علي

رواية حب الطفوله الفصل الرابع 4 بقلم نعيمة علي

رواية حب الطفوله البارت الرابع

رواية حب الطفوله الجزء الرابع

رواية حب الطفوله
رواية حب الطفوله

رواية حب الطفوله الحلقة الرابعة

تاني يوم الصبح عند شهد في المستشفى صحيت شهد ونور
شهد: نور اقعدي مع بابا وانا هرجع البيت اجيب لبس لبابا علشان يخرج بيه النهارده
نور: لا خليكي انتي هروح انا
شهد: لا هروح انا انتي لسه مخطوفه ولا مش فاكره 😂😂
نور: بس
شهد: من غير بس
نور: يووووه ماشي ياختي بس مش تتاخري
شهد: يابت اسكتي انا اكبر منك دانا عندي ٢٦سنه وانتي ٢٠شوفي بقا
نور: انتي هتزليني انك اكبر مني وبعدين فيها ايه انا بفهم برضو وبعرف انتبه علي نفسي
شهد: مهو واضح انك بتنتبهي علي نفسك
بابا شهد كان صاحي وقاعد يسمع الكلام ويضحك علي بناته الصغيرين 😂😂😂
نور: بابا شوف شهد بتقول ايه
شهد ماهي دي الحقيقه
محمد ابو شهد: بسو انتو الاتنين انتو مش هتعقلوُ ابدا
شهد ونور في صوت واحد: بابا انا عاقله

 

بصو التلاته لبعض وانفجرو ضحك 😂😂😂😂
شهد: امشي انا اجيب البس من البيت علشان نمشي السلام عليكم
محمد ونور: وعليكم السلام
تعريف عيله شهد
محمد ابو شهد عنده 50سنه طيب القلب يحب بناته جدا
شهد عندها 26سنه طيبه. اوي وهبله ومتهوره ومجنونه
نور عندها 20سنه طيبه وشبه شخصيه شهد بس هيا عاقله شويه صغيرين 😂😂
عيشين في شقه بسيطه في حاره فقيره
نرجع للمشهد
ادم صحي من النوم خد شور ولبس بدله سوده وقميص ابيض وساعته وحط برفانه ولسه هيخرج
التلفون رن
ادم: الو
المتصل: ادم بيه السكرتيره شهد طالبه النهارده اجازه علشان ابوها هيخرج من المستشفى
ادم: ماشي وقفل من قبل ما يسمع الرد
ادم في نفسه: هو انا ازاي مهتم بيها كده دانا مش بطيق حد غير مالك وبتعامل مع الكل ببرود هتعملي فيا ايه تاني يا شهد وسط ما هو شارد دخل مالك
مالك:ادم يا ادم اااااددددمممم هو ماله ده وراح ضربه في كتفه
ادم: ايه يا زفت عاوز ايه
مالك:مين الي واخد عقلك ليا ساعه بكلمك 😉😉

 

ادم: اخلص قول عاوز ايه 😡😤
مالك:ماشي ياعم متتعصبش بس
ادم: مااالللككك اخلص
مالك: حاضر حاضر انا كنت بقول يعني اني عاوز يعني
ادم: انت لسه بتتعلم تتكلم ما تخلص
مالك: بص يا ادم انا عاوزه اشتغل معاك في الشركه
ادم: وده ليه دانا من ساعت ما اتخرجت وانا بقولك تعالي. معايا ومش بتوافق
مالك بتلقائيه: علشان اشوف شهد
ادم مسكه من قميصه : نعم يا خويا شهد مين الي عاوز تشوفها انت اتهبلت 😡😡😡😡
مالك: اهدي بس والله مش قصدي حاجه بس انا عاوزه اشوف الي واخده عقلك واسالها علي اختها
ادم: مالك اخرج بره قبل ما اتعصب 😡😡واموتك 👊👊👊
مالك جرج جري من الجناح بتاع ادم
مالك: دانا دماغه فوتت خالص 😂😂
ادم عنده 30سنه قاسي في طبيعه مع الكل الا علي مالك وحد تاني اكيد عرفينه 😂😂
مالك عنده25 اهبل وكل حياته تافهه بس وقت ما يتعصب مش هتعرفوه بيبقا اوعر من ادم
عيشين في قصر كبيره جدا ادم عنده جناح لوحده محدش بيدخله ابدا غير مالك فقط لانه بيعتبره ابنه مش اخوه
نرجع للاحداث
ادم راح الشركه وراح مكتبه دخل زين ده صاحب ادم ونائب المدير التنفيذي للشركه
زين: ادم بيه
ادم: ايوه يا زين

 

زين: الملف الي حضرتك قولتلي عليه دي حيات شهد محمد وعلتها كلها
ادم: ماشي يلا بره
زين: ايه يعم الاسلوب ده دانا حتي صحبك
ادم: مش هنا بره الشركه ولا عاوزه تترفد مش هتبقا انت ومالك عليا النهارده
زين: هههههه 😂مالك هو الي بيقدر يحرك الصخره للي عندك 😂
ادم:زين انت مرف
زين: لا والنبي خلاص انا ماشي بس من غير رفد
ادم: برا يلا
زين: اعوز بالله منك وحسبن الله ونعم الوكيل
ادم: زين حبيبي قولت حاجه
زين: لا طبعا هو انا اقدر دانت الخير والبركه
ادم: احسب يلا غور
زين: غاير يا خويا
ادم : سلام
ادم مسك الملف وقراه كله
ادم: كده عرفت هنا كل حاجه لاسم ده عارفه

 

ادم بصدمه:معقول اكون الي بفكر فيه ده صح
يارب يكون صح اخيرا هحقق وصيه بابا
وفجا دخل مالك
مالك: الموضوع علي ايه
ادم: موضوع قديم
مالك: موضوع قديم هو اي طيب واي الي فتحه تاني
ادم كل حاجه في وقتها
مالك
بعد ما استوعب كلام ادم
مالك: لا مهو انا هعرف استني هو موضوع عمك الي بابا قال ندور عليه ونعيش معاه
ادم: ايوه انا شاكك في حد احتمال يكون هو
مالك: حد مين
ادم: هتعرف لما اتاكد سلام رايح اشوف محمد
مالك: محمد مين
ادم: بابا شهد
مالك: بابا شهد بردو ولا شهد نفسها 😉😉

 

ادم: انت رايك ايه 😂😉😉
مالك شهد طبعا
ادم لماح بردو
مالك بصدمه: ادم هو انت ازاي اتغيرت كده
ادم: معرفش سلام ملوكي
مالك بصدمه اكبر : ملوكي لا انا اكيد اتجننت وبقيت اسمع غلط مستحيل يكون ادم قال كده 😲
الفصل خلص ياتري الي فكر فيه ادم صح ولا لا ولو صح هيعمل ايه ده الفصل الجاي سلام 👋

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الطفوله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى