روايات

رواية حب الطفوله الفصل الرابع 4 بقلم إيمان الطيب

رواية حب الطفوله الفصل الرابع 4 بقلم إيمان الطيب

رواية حب الطفوله الجزء الرابع

رواية حب الطفوله البارت الرابع

حب الطفوله
حب الطفوله

رواية حب الطفوله الحلقة الرابعة

*اللهُم‌ عوضنا بِ العوض‌ الجميل💛):*
*********************************
***: بتكلمي مين
مريام وهي بتبرق وبتلف بالكرسي: مستر رحيم
رحيم ببرود وهو بيقرب من المكتب: كنتي بتكلمي ميين
مريام بتوتر ولكن اخفته: دا دا بابا كنت بكلم بابا
رحيم وهو بيبصلها: امممممم تمام اجهزي عشان عندنا اجتماع بعد شويه
مريام: تحت امرك يافندم
بعد شويه نزلت مريام مع رحيم وركبوا العربيه وراحو علي مطعم عشان يستنوا الوفد الي هيعقدو معاه الاجتماع
************************** بقلم ايمي الطيب
وصل رحيم ومريام للمطعم
وبعد شويه وصل الوفد الايطالي
وكان عباره عن شابين وبنت
كنان: Buongiorno signor Raheem
(صباح الخير مستر رحيم)
رحيم بهدوء: Buongiorno, signor Kanan
(صباح الخير مستر كنان)
كنان: Vorrei presentarvi Ryan, il mio amico e partner, e Rita, la mia segretaria
(احب اعرفكم ريان صديقي وشريكي و ريتا السكرتيره بتاعتي)
ريان: Salve signor Rahim تم اكمل وهو بيبوس ايد مريام Benvenuta, mia bella signora
( مرحبا سيد رحيم ثم اهلا بيكي سيدتي الجميله
رحيم بغضب: Possiamo sederci per iniziare la riunione?(ممكن نقعد عشان نبدأ الاجتماع)
الكل استغرب عصبيته ولكن معلقوش وبدأ الاجتماع
وفي نهاية الاجتماع قال ريان: Mi congratulo con lei, signor Raheem , ha una segretaria molto simpatica (اهنيك سيد رحيم لديك سكرتيرة جميلة للغاية)
رحيم: Cosa c’entra questo con l’incontro
(وما علاقة هذا بالاجتماع)
ريان: Perché vorrei fidanzarmi con questa bellissima donna (لاني اود ان اخطب هذه الجميلة)
ابتسمت مريام بخجل وكانت لسه هترد ولكن قاطعها رحيم وهو بيقول
رحيم: Cosa vuoi proporre alla mia fidanzata
(ماذا تريد ان تخطب خطيبتي)
نظرت له مريام بصدمة وكانت هترد ولكن نظر لها نظره اسكتتها
ريان بصدمة:La sua fidanzata, io, mi scuso, Signor Rahem , non sapevo che fosse la sua fidanzata (خطيبتك انا انا اعتذر سيد رحيم لم اعرف انها خطيبتك)
رحيم ببتسامه: No, signor Ryan, la capisco
(لا عليك سيد ريان انا اتفهمك)
كنان: Dobbiamo andare ora, comunicheremo fino a quando non determineremo la data della firma del contratto
(علينا الذهاب الان سوف نتواصل حتى نحدد معاد توقيع العقد)
رحيم: Certo, signor Kenan, piacere di conoscerla (بالطبع سيد كنان سررت بلقائك)
كنان: Anch’io, signor Rahim, ho avuto il piacere di conoscerla (وانا ايضا سيد رحيم سررت بلقائك وداعا)
وبعد مامشي الوفد الايطالي قالت مريام بعصبيه: أنت ازاي تقول اني انا خطبتك بصلها رحيم ومشي
راحت مريام وراه وشداه من دراعه بغضب: انا بكلمك انت ازاي تقول اني خطبتك انت مجنون
شدها رحيم مره واحده وحصرها بينه وبين العربيه
وقال بهدوء ما قبل العاصفه: عيدي كده قولتي ايه
مريام بتوتر وخوف: مقلتش
رحيم: لأخر مره قولتي ايه
مريام بتوتر: انت ازاي تقلهم اني خطيبتك
رحيم ببرود: اممم لا الي بعدها
مريام ببراءة مصطنعه: مقلتش
رحيم: بقا انا مجنون مش كده
مريام بمرح: مين قال كده ياكبير دا انت حتي كفايه عنيك الحلوين دول دول عينك ولا لنسيز
رحيم بإستغراب وضحك لاول مره: كبير ولانسيز لا عيني مش لانسيز يلا عشان اوصلك
مريام بتوتر: لا شكرا هطلب اوبر
رحيم: متخفيش مش هخطفك علي فكره
مريام بتوتر: ها لا اصل انا هعدي علي كافيه اقابل صحبتي
مريام: اممم تمام اركبي وهوصلك لحد الكافيه
مريام ببتسامه مصطنعه: شكرا مستر رحيم
وركبت معاه ووصلها لحد الكافيه
******************** بقلم ايمي الطيب
قدام باب الكافيه
وقف رحيم قدام الكافيه
رحيم: اتفضلي وصلنا
مريام: شكرا ليك مستر رحيم تعبتك
رحيم: العفو
نزلت مريام ودخلت الكافيه
واتحرك رحيم من قدام الكافيه
************************ بقلم ايمي الطيب
داخل الكافيه
دخلت مريام واول مادخلت قعدت شويه
وبعدها دخلت الحمام غسلت وشها ومسحته بمنديل وراحت رفعه وشها للمرايا وابتسمت بسخريه على غباء العقرب نعم يا ساده انها نور
نور وهي بصه لنفسها في المرايه وبتتكلم: انا لازم اعرف انت مين يا رحيم بيه وايه علاقتك بصحبتي وايه الي ميخلكش تقتلها مع ان في ايدك تعمل كده انت وراك لغز وانا لازم اكشفه وبعدين غيرت هدومها وطلعت بره الكافيه
بس اول ما طلعت في حد شافها واتصدم
وقفت تاكسي وروحت والي بيرقبها مشي وراها من غير ما تاخد بالها بس اختفت العرييه اللي هي فيها وهو اتعصب وضرب الدركسيون واتحرك
********************** بقلم ايمي الطيب
بعد شويه وصلت نور قدام البيت
نزلت وفتحت باب الشقة بالمفتاح لان ماريا مدياها نسخة
نور وهي داخله: ماريا ماريا انا جيت وبعدين قالت لنفسها: مبتردش ليه دي ماريا
وبعدين دخلت الصاله وقالت: انتي مبترد يش مكملتش كلمها وشهقت والمفاتيح وقعت من ايديها وحطت ايديها علي بوقها
شخص: اتأخرتي ليه قبلتي صحبتك يا مريام ولا اقول نور احسن
نور بصتله وسكتت
*********************** بقلم ايمي الطيب
تاني يوم في شركة العقرب (رحيم)
دخل رحيم ببرود واول ما وصل عند مكتبه
نور بتوتر: صباح الخير يا مستر رحيم
رحيم بصلها لفتره: صباح النور هاتيلي القهوة والملفات الي عايزه تتمضي
نور بتوتر: تحت امرك يافندم
واول ما دخل سمعت صوت وراها بيقولها: متقلقيش انا لسه مقلتلهوش
بصتله وافتكرت امبارح
فلاااااش باك
نور بصدمه: م مراد
مراد: ايوه مراد ايه كنت فكره هتفضلي في كدبة مريام دي كتير ومش هتتكشفي بس اللي عايز افهمه انتي بتعملي كده ليه هتستفادي ايه
نور بتوتر: انت قلت لرحيم
مراد بصلها بتدقيق وقال: هو دا اللي همك اني قلت لرحيم ولا لا ثم اكمل بكدب: اه قلتله عارفه قالي ايه
نور بتوتر: ا اايه
مراد: قالي متعرفهاش اني عرفت وقالي خليها تفضل علي انها مريام
نور بتلعثم: م مراد ااانت بتتكلم بجد
مراد ببرود: وههزر ليه طب انتي عملتي كده ليه
نور بدموع: عشان اخد حقي ايوه حقي انا مش هنكر اني كنت في الاول كنت بعمل كده عشان بنت عمي واختي لكن في يوم دخلت مكتب رحيم وهو مكنش موجود
فلاش باك داخل الفلاش باك الاولاني
كانت نور داخله مكتب رحيم عشان تجهز الملفات الي تتمضي علي طول بس وهي بتحط الملفات كان في برواز في صوره كان هيقع بس لحقته واول ما بصت لها برقت
وحطت ايديها على بوقها لان الصوره دي صورتها قبل عمليه التجميل وافتكرت هي عملتها ليه
(انا: مش هقول دلوقتي خليها مفاجأة ههههه😂)
بااك من الفلاش باك التاني
نور بعند وقوه وهي بتمسح دموعها: انا ليا حق عند العقرب وهخده بعني هخده
مراد: وانتي ايه الي خلاكي تعملي عمليه تجميل
نور: لو عايز تعرف مش هقدر افولك دلوقتي بس قريب هتعرف
مراد: تمام انا همشي وانتي هتنزلي الشغل عادي فهمه وسبها ومشي
كل ده وماريا قاعده بتعيط حضنتها نور
باااك من الفلاش باك الاول
نور وهي بتبصله: امال ليه قلت انك قلتله
مراد ببرود: عشان تقولي عملتي كده ليه بس علي فكره انا منستش ان في جزء انتي محكتهوش وانك لازم هتحكيه واه متخفيش مش هقوله دلوقتي وسبها ومشي
وهي جهزت القهوه ودخلتها
*********************** بقلم ايمي الطيب
داخل المكتب
نور: اتفضل القهوه يا رحيم بيه
رحيم؛: تمام حطيها وفين الملفات
نور: قدام حضرتك يافندم
رحيم: بص عليها وبعدين وقعهم وادهملها
نور كانت لسه هتخرج ولكن قاطعها رحيم
وهو بيقول: مريام
لفت نور وبصتله فكمل وقال: تتجوزيني
نور:………………
بوووووم
خلاص خلاص خلويص خلصنا
انتهي البارت
يتري ايه السبب الي خلا نور تعمل عملية تجميل
وحق ايه الي ليها عند العقرب
ويتري العقرب هيعمل ايه لما يعرف ان مريام هي نور
ويتري مراد هيقول للعقرب ولا هيسكت
ويتري رد فعل نور ايه من طلب العقرب ليها
هنعرف بعديين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الطفوله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى