روايات

رواية حب الطفوله الفصل الرابع عشر 14 بقلم إيمان الطيب

موقع كتابك في سطور

رواية حب الطفوله الفصل الرابع عشر 14 بقلم إيمان الطيب

رواية حب الطفوله الجزء الرابع عشر

رواية حب الطفوله البارت الرابع عشر

حب الطفوله
حب الطفوله

رواية حب الطفوله الحلقة الرابعة عشر

اللهم تولنا وتول قلوبنا بسعتك وحسن تدبيرك♥🤲
****************************
بعد مرور اسبوع علي رجوع الكوبرا
عند الشخص الذي يدعي بالكوبرا
كان في مكتبة في شركته
دخل عليه شخص يسمي ألبرت
ألبرت ببتسامه: صباح الخير يا كوبرا
الكوبرا ببتسامه من تحت القناع: صباح النور ألبرت إيه الاخبار
ألبرت ببتسامه: انا تمام ثم أكمل بحماس عندي ليكي أخبار حلوه
الكوبرا: هو ده الكلام ايه هي، بقا
ألبرت: العقرب عامل حفله بكره بس مش قال بمناسبة ايه بس عازم فيها كل رجال الاعمال وانت منهم
الكوبرا بتفكير: حفله ومش عالن عن سببها يبقي أكيد بيخطط لحاجه او بيفاجيء حد ثم أكملت بجديه: المهم الإجتماع بتاعنا معاه إمتي
ألبرت: بعد بكره
الكوبرا: بعني بعد الحفله بيوم تمام جهزو كل حاجه وخلينا نشوف العقرب بيجهز لإيه
********************** بقلم ايمي الطيب
في ڤيلا العقرب
كان مراد و رحيم وماريا قاعدين علي السفره
رحيم بهدوء: كل حاجه جاهزه
مراد بقلة حيله: ايوه وعزمنا كل رجال الاعمال ومنظم الحفله نص ساعه وهيجي ويجيب أشكال الديكورات ونخترها وبكره هو هيظبطها
رحيم ببتسامه بارده: حلو اويي تمام ثم بص لماريا الي مش باين عليها السعاده وحط ايده علي ايد ماريا وقال: مالك يامرمر شكلك مش مبسوطه
ماريا بنصف إبتسامه: مفيش يا أبيه مبروك وقامت وقالت عن إذنكم هطلع ارتاح شويه
رحيم فضل بصصلها باستغراب وهي طالعه علي السلم
مراد بهدوء: ماريا مش مبسوطه ولا متقبله الي انت هتعمله فمتستناش منها اي حماس لليوم
رحيم: ليه يعني كل ده. كل ده. عشان هعمل خطوبتي من جديد
مراد بصله برفعة حاجب: والله أنت نفسك مش مبسوط يا رحيم ماريا مش مبسوطه عشان بتعتبر ده خيانة منك لنور وكمان وهي علي زمتك
رحيم: هششششششش محدش يعرف ان نور لسه على زمتي غيرك بنسبه للكل أنا مطلق نور من يوم ما إختفت
مراد بصله بصه طويله وبعدين قال: برحتك يصحبي بس اخر حاجه هقولهالك أنت الي هتندم يصحبي لو كملت
وسابه ومشي
انتهي اليوم
*************************بقلم ايمي الطيب
في صباح مليء بالمفاجأت والصدمات
في ڤيلا العقرب كانت التجهيزات علي قدم وساق
وكان الكل بيجهز للحفله
في مساء اليوم
في غرفة ماريا
كانت بتجهز وهي حزينه من الي رحيم هيعمله
كانت لبسه دريس كله اسود وعليه زخرفه باللون الابيض من نص الدرس اليمين من فوق لحد أخر الدراع ونازل علي منفوش بس مش اوى والطرحه بيضه والهيلز ابيض
وطبعا حطت ميكيب خفيف
ولكن فاقت من تفكيرها علي فتح الباب ودخول مراد
مراد بحب: ايه الحلويات دي يا مرمر
ماريا ببتسامه وهي بتبصله من المرايا : دي عيونك يا حبيبي
مراد وهو بيحضنها من ضهرها: مالها حبيبتي شكلها زعلان ليه
ماريا وهي بتلف وبتبصله: عجبك الي بيعمله رحيم ده
مراد ببتسامه: متقلقيش صدقيني انا حاسس اني في حاجه هتحصل قريب هتخلي رحيم يلف حوالين نفسه
ماريا ببتسامه: حاجه حاجه ايه
مراد: هقلك بعدين بس دلوقتي لازم ننزل قبل ما رحيم يطلع يرمينا من هنا
ماريا بضحك وهي بتعدله لياقة القميص :بس ايه الجمال ده يا نمر
ملحوظه (النمر ده لقب مراد في مجال الإقتصاد)
مراد كان لابس بنطلون باللون الأبيض وقميص ابيض مدخله جوه البنطلون وعليه حزام أسود وعليه بلبزر كحلي
مراد بضحك وهو بيبوس راس ماريا: انا مجيش جمب حلوتك حاجه يا قلبي ويلا بقا لأن الحفله بدات
وفعلا نزلو
********************* بقلم ايمي الطيب
في الحفله كان رحيم نزل
وشويه ونزل مراد ورحيم ووقفه جمب رحيم
وبعد شويه الانوار انطفت واتفتحت علي نزول بنت من علي السلم نعم يا ساده انها نيره
أنا:(الحربايه 😹😹)
نزلت نيره ورحيم بصلها وقرب منها ببتسامه واخدها وراح علي الكوشه
في نفس الوقت
كان وصل الكوبرا للحفله هو وألبرت
ودخلو الحفله
اول ما دخلوا قرب مراد منهم وقال
مراد بترحيب: اهلا اهلا بالكوبرا الحفله نورت ثم نظر لألبرت وقال: اهلا سيد ألبرت نورتنا
ألبرت ببتسامه: منوره بيك سيد مراد بس صحيح الواحد جاي وعنده فضول يعرف سبب الحفله
مراد بنصف إبتسامه: انهارده الحفله معموله علي شرف رحيم وخطيبته انهارده خطوبة رحيم
وهنا خرج الكويرا عن السكوت وقال
الكويرا: خطوبته هو العقرب قرر يخطب
مراد: هو قرر ونفذ وبعدين شاور لشخص اخر وبعدين بص ليهم طب عن اذنكم ثانيه واحده
ألبرت: أنت كويس
الكوبرا: اه كويس بس هخش الحمام وارجع ومشي الكويرا
*************************** بقلم ايمي الطيب
عند الكوبرا دخل الفيلا من جوه وفضل واقف وباصص لكل ركن فيها ولكن قاطع تفكيره ماريا وهي بتقول
ماريا: اهلا بحضرتك اقدر اساعدك في حاجه
الكوبرا وهو بيبصلها قال ببتسامه: اهلا أنسه…
ماريا ببتسامه هاديه: مدام ماريا
الكوبرا: مدام اوه سوري اسف هو ممكن اعرف الحمام فين
ماريا وهي بتشاورله: طبعا اتفضل اخر الطرقه علي اليمين
الكوبرا: شكرا سبدتي ومشي
*********************بقلم ايمي الطيب
في الحمام كان يقف الكوبرا قدام المرايا وينظر لوجهه الملثم وقرر يشيل القناع وفضل باصص لنفسه في المرايا لحد ما ظهر وشه وهنا كانت الصدمه لأن لما شال القناع ظهر للمره التانيه نعم إنها نور الكوبرا الي مخوف كل رجال الأعمال والجميع يعمل له ألف حساب وأخذ من رحيم صفقات كتير تبقي نفسها نوووور
نور وهي بتبص في المرايا: العوده من بعد الغياب رجعت يا رحيم بيه وللمره التانيه بتتخلي عني وبتروح تخطب غيري
وقالت وهي بتخبط الرخام الي سانده عليه ليه ليه لييييه عملتلك ايه عشان تعمل فيا كل ده كنت مش ناويه اسافر كنت هرجعلك بس بعد الي شوفته وعرفته كان لازم اعمل كده وابعد عنك
فلاش باااك
نور بعد ما إبراهيم ساعدها علي انها تهرب
رجعت البيت بس ملقتش حد والتليفون مكنش معاها راحت على تليفون البيت بس الي كان في الصاله بايظ فقررت تدخل اوضة رحيم وترن من التلفون الي جوه بس قبل متمسك السماعه لقت جواب مكتوب عليه رحيم الأنصاري فجلها فضول تفتحه كانت خايفه بكون رحيم صايبه شيء ومخبي عليها ولكن عندما فتحت لقت جواه فلاشه فجلها فضول ازيد تفتحها وعندما فتحتها كانت الصدمه لقت فيديو كان رحيم بيحضن في نيره وبيقولها أن عمره ما حب نور وانه اتجوزها لما كشفها وعشان يخليها تحت عينه
إند فلاش باك
وبعدها فاقت من تفكريها ومسحت دموعها ولفت القناع تاني وطلعت واول ماطلعت لقت رحيم بيلبس الدبل لنيره سعتها قربت من ألبرت وقالت
نور: يلا نمشي ألبرت
ألبرت: أنتي كويسه
نور: لا وبليز خلينا نمشي
وفعلا طلعوا من المكان ولكن هناك من طلعت وروحها مكسوره ومحطمه انها نووور
****************************بقلم ايمي الطيب
في مكان تاني
عند إبراهيم كان في إسماعليه
وأخد بيت خاص بيه وعاش ومبقاش ليه علاقه بأي حد وإرتاح لما عرف ان فيفان اتقبض عليها
وفي أحد المرات كان خارج وفي أحد
النوادي
وهو هناك كان بيتمشي وفجأه خبط في بنت
البنت: ااه
إبراهيم: أنتي كويسه
البنت وهي بتقوم وبتنفض لبسها: ايوه ايوه
إبراهيم: أنا أسف بس كنت سرحان شويه
البنت ببتسامه هاديه: مفيش مشكله حصل خير
إبراهيم: طب ممكن اعرف إسمك
البنت:……………
************************** بقلم ايمي الطيب
في صباح يوم جديد
في شركة العقرب
كان رحيم ومراد في المكتب
رحيم: ايه الدنيا جهزتوا الإجتماع مع الكوبرا
مراد: ايوه يا عم كله جاهز انا مش مصدق أن إحنا هنشتغل مع أكتر واحد كان بياخد متنا صفقات
رحيم: عارف بس نفسي اعرف مين ده مين الي عمال ياخد صفاقتنا
مراد: هنعرف هنعرف
قاطعهم دخول السكرتيره واسمها رقيه
رقيه بإحترام: رحيم بيه مراد بيه وفد شركة الكوبرا وصل
رحيم: تمام دخليهم اوضة الإجتماعات واحنا جايين
رقيه:حاضر يفندم
وخرجت
مراد:: هنعرف ازاي شخصيته
رحيم: هنخلي شرط مش هنتمم الصفقه غير لما نعرف ايه هي، شخصيته
مراد ببتسامه مكر: دايما بحب دماغك يصحبي
رحيم 😹😹 طب يلا بقا عشان نلحق
وقاموا وخرجو
***************************** بقلم ايمي الطيب
في اوضة الإجتماعات
وكان نور وألبرت والمحاسبين والسكرتيره موجدين
وفجأه دخل مراد ورحيم
رحيم وهو باصص للتليفون: أهلا اهلا وأكمل وهو بيرفع رأسه بالكو ولكن سكتت بصدمه وقال هو ومراد في صوت واحد مصدووووم: نوووووور
بوم بوم بوم
خلاص خلاص خلويص خلصنا
انتهي البارت
يتري مين البنت الي قبلها إبراهيم
ويتري رد فعل رحيم ايه وبتري هل هيكمل خطوبته بعد رجوع نور ويتري هيتواجهو ازاي وهيحصل ايه
ويتري ماربا رد فعلها هيبقي ايه علي رجوع نور
وهل يتري نيره ناويه علي حاجه ولا لا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الطفوله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى