روايات

رواية حب الطفوله الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان الطيب

رواية حب الطفوله الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان الطيب

رواية حب الطفوله الجزء الحادي عشر

رواية حب الطفوله البارت الحادي عشر

حب الطفوله
حب الطفوله

رواية حب الطفوله الحلقة الحادية عشر

عند شخص مجهول بيكلم واحد
من حراسه
الحارس: زي ما بقول لحضرتك كده يا بوص
الشخص المجهول بغضب: يعني نور رجعت لرحيم ومش بس كده كمان اتجوزته يعني انا حاولت اخلص منها زمان والي اجرتهم عشان يقتلوهم ضميرهم صحي وقرروا يحموهم انا هتصرف ولو نور نفدت منها المرادي مش هتنفد منها المره الجايه وكغايه انها فاكره أن حببيب القلب هو السبب نيهانيهااااااا
*****************بقلم ايمي الطيب
عند ماريا ومراد
مراد بتردد: ماريا
ماريا ببعض الحزن: نعم يا مراد
مراد:مالك بس ليه الحزن ده
ماريا: خسرت اغلي ناس في حياتي اخويا وصحبتي عيزني اعمل ايه
مراد: طب قوم البسي هخدك مشوار
ماريا بإستغراب: ليه وفين
مراد: هقلك لما نوصل
وفعلا قامت ماريا جهزت ولبست دريس اوف وايت وعليه طرحه بيضاء وكوتشي ابيض وشنطه بيضاء ونزلت
ماريا: يلا انا جاهزه
مراد تمام يلا
****************** بقلم ايمي الطيب
عند نور ورحيم
كان طالع بصنية الأكل
رحيم طلع لقي نور قاعده علي السرير وعمله شعرها قطتين ولبسه بيجامه قطنيه بلون الأبيض والأسود وماسكه الموبايل
ملحوظه( رحيم جايب لبس لنور وحطه في الدريسنج روم وبالنسبه للموبايل فهو شال الخط وحتطلها خط عليه رقمه بس )
رحيم سرح فيها وقال في سره: يخرابي علي الطفله ياناس
وبعدين قال بصوت مرتفع نوعا ما: يلا عشان تاكلي
نور ببرود: مش عايزه گل أنت
رحيم بإستفزاز: بس انا مش بأخد رأيك انا بأمرك
نور بعصبيه من إستفزازه: قلتلك مش عايزه ومش هاكل ولو سمحت بقا خليك في حالك
رحيم كان لسه هيرد ولكن جرس الباب رن
رحيم بهدوء مرعب: خليكي فاكره ان الي أنقذك مني المرادي الي رن الجرس غير كده كان زماني موريكي وش كنتي هتكرهيني بيه
نور ببرود: لا مش مستنياه اشوفه عشان كده كده بكرهك
رحيم بصلها نظره طويله وسبها ونزل
****************************** بقلم ايمي الطيب
تحت نزل رحيم وفتح الباب
ماريا اول ماشفته اتصدمت وقالت: رحيم
رحيم شدها لحضنه وقال بحنان: وحشتيني يا مرمر كل ده كنت بعيد عني وكنت بتعذب من غيرك بس خلاص رجعتي لحضني حضن اخوكي
مراد بمرح لكي يخفف الجو: ايه ياعم هتخلينا واقفين علي الباب كده كتير
رحيم راح دخلهم وفضل حاضن ماريا
ماريا بفرحه: مش قادره اصدق انك لسه عايش ومعايا
بس أكملت بحزن بس الحلو ميكملش
رحيم باستغراب: ليه يا حببتي بتقولي كده
ماريا بحزن: عشان نور مش معانا ومش عارفه اتخطفت ولا هربت من الخطوبه
رحيم ببتسامه وغموض: نور معايا متخفيش
ماريا بصدمه: اييييه معاك ازاي
رحيم: انا الي جبت نور هنا من يوم الخطوبه واتجوزنا كمان
ماريا بصدمه: ايه ازاي وسكتت شويه وقالت: ازاي ازاي انت عايش وفهمتنا انك ميت
رحيم وهو بيهديها: صدقيني هتفهمي كل حاجه بعدين دلوقتي اطلعي لنور فوق عقبال ما أخلص شغل انا ومراد
ماريا سابتهم وطلعت لنور
********************* بقلم ايمي الطيب
عند الشخص المجهول
المجهول١: خليك جاهز عشان قريب هتجيب نور هنا وسعتها هخلص منها واحرق قلب العقرب عليها
المجهول 2:بس العقرب لو عرف مش هيسمي عليك متنساش دي إيه بالنسبة للعقرب
المجهول 1بشر: مش ناسي وعشان كده هخلص منها لأن دي الي هتكسر العقرب ومتقلقش هنخلص من غير ما يكون علينا أي دليل
وضحكو بشر
***************** بقلم ايمي الطيب
عند نور في الغرفه
طلعتلها ماريا
واول ما طلعت لقت نور بتبكي
ماريا بخضه: نور حبيبتي مالك اوعي يكون رحيم عاملك حاجه
نور بصدمه: ماريا انتي عرفتي ان هنا منين ولا تكوني أنتي كمان كنتي متفقه مع اخوكي عليا
ماريا بصدمه وهدوء: انتي بتقولي يا نور انا مش متفقه مع حد علي حاجه اأنا لسه متفجأه انهارده زي زيك
نور بصتلها وسكتت بحزن
ماريا بهدوء وحنان: ايه الي حصل يانور احكيلي مش احنا من صغرنا بنحكي كل حاجه لبعض
نور بحزن: م مش هينفع
ماريا بحنان: إحكيلي ومتخفيش
نور بحزن شديد: لو حكتلك هتكرهيني
ماريا: متخافيش مستحيل أكرهك احكي
نور:……………….
(نسيب نور بتحكي لماريا)
*********************** بقلم ايمي الطيب
عند رحيم ومراد
رحيم قاعد مع مراد في المكتب
رحيم: مش عارف يمراد مين الي ليه صالح انه يعمل كده
ويوقع بيني وبين نور
مراد وهو بيهون عليه: هنعرف يرحيم وأكمل بتفكير: بس الشخص ده أكيد ليه علافه من خطوبتك او في حد في حياتك ليه مصلحه أن يتخلص من نور ويكرها فيك
رحيم: يتري مين وهيستفاد ايه
مراد: دا بقا الي لازم نوصله
************************* بقلم ايمي الطيب
في مكان اول مره نروحه
شخص يجلس في الظلام وبيبص للصور الي علي الحيطه كانت صور لفتاه بكل أعمرها وهي صغيره وهي في الثانوي وهي في الجامعه وهي بتاكل بتشرب بتضحك بتلعب
الشخص: قريب اووووي هتبقي ملكي وأما رحيم لو فكر يخدك مني هخلص عليه وأخلص منه للأبد
وقطع كلامه مع نفسه صوت التلفون وكانت بنت
البنت بدلع: الو ايه يا بيبي مش هتيجي تسهر
الشخص طبعا جاااااي وكمان عشان في حاجات جديده هتحصل وانتي الي هتقومي بيها
البنت بضحكه مايعه: مستنياك يا حبيبي سلام
*********************** بقلم ايمي الطيب
نور: بعد ماحكت لماربا كل حاجه قالت:: بس هو ده كله الي حصل
ماريا بعصبيه: انتي غبيه يانور انتي إزاي تصدقي أن رحيم هيحاول يقتلك رحيم مهما عمل مش هيوصل بيه ان يقتل الي من لحمه ودمه
نور بصريخ وزعيق: والله طب تقدري كان فين رحيم من ساعة مختفينا تقدري تقوليلي الفيديو ده وراحت جابت التلفون وكملت: لو فعلا رحيم معملش كده وميعرفش النااس دي (الي هو والدين ماريا ونور المزيفين) واقف معاهم ليه ها
ماربا بهدوء: انتي إتسرعتي وسمحتي للي عابزين يوقع بينكم قدر يوقع
نور بتمعن: قصدك ايه
ماريا: قصدي في حد عايز يدمركم ويدمر حبكم وانتي سببتيله الفرصه وساعدتيه
نور سكتت بحزن وقعدت علي السرير
ماريا بحنان: في إيديكي تصلحي كل ده
نور بسرعه: إزاي
ماربا ببتسامه: تدي فرصه لقلبك ولرحيم
نور بسرعه وقوه: يستحيل ده يحصل صدقيني ل أخلي اخوكي يلف حوالين نفسه وأدفعه التمن هتبقي معايا كان بها مش عاوزه تتحلفي ضد اخوكي برحتك بس متتكلميش
ماريا بقلة حيلة وضحك: معاكي يختي معاكي من إمتي واحنا مبنتحلفش علي المصايب بس هتعملي ايه
نور ببتسامة غموض: هقلك هعمل………………
بوووووووم
خلاص خلاص خلويص خلصنا
مين المجهول وهيعمل ايه في نور
ويتري هينجح في مخططاته ولا لا
ومين البنت دي
ويتري ڤيڤان اختفت فين ونيره الي كان خطبها رحيم راحت فين
ويتري رحيم هيعمل ايه وهيعرف الي بيعمل كده ولا لا
ويتري نور هتعمل ايه مع رحيم
وهل القدر هيجمع قلب رحيم ونور
ولا للقدر رأي اخر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الطفوله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى