رواية حب الطفوله الفصل الثاني 2 بقلم إيمان الطيب
رواية حب الطفوله الجزء الثاني
رواية حب الطفوله البارت الثاني
رواية حب الطفوله الحلقة الثانية
اللهم مُعجزة تُحقق الصبر المُنتظر💛):*
بقلم ايمي الطيب
*****************
عند نور وماريا في المستشفى
رجعت نور الاوضه لقت ان اهل ماريا واهلها بيحولو يخلوها تتكلم
نور لنفسها: انا كده اتأكدت ان لازم اعمل كده
وبعدين قالت بصوت مسموع: بقلك ايه عمو
ممكن حضرتك انت وطنط تروحو ترتاحوا
وانا هقعد مع ماريا دا طبعا بعد اذنك يا بابا
والد نور ببتسامه: اكيد يا حببتي مفيش مشكله
والد ماريا: بس انا كده هتعبك يابنتي
نور ببتسامه عكس ما بداخلها قالت وهي بتقرب لماريا: متقلش كدا ياعمو انا وماريا مش بس صحاب متنساش ان احنا ولاد عم يعني اخوات
والد ماريا: طبعا يابنتي وانا يشرفني انك تكوني بنتي
والد نور: طب يلا نروح على البيت عندي ونيجي الصبح
والد ماريا: لا لا انا هروح البيت عندي
والد نور بسرعه: تروح فين بس وبعدين ما انت عارف اني عايش لوحدي انا ونور بعد وفاه امها ونور هتقعد مع ماريا يلا بقا
ياسر والد ماريا ببتسامه خفيفه: مش عارف اقولك ايه يا سراج
سراج والد نور: متقلش حاجه يلا يا ياسر انت وام ماريا
يلا خلينا نمشي وبعدين بص للبنات: وانتي يانور اقفلو الباب عليكم كويس و متفتحوش لحد الا الدكتور واحنا بكره الصبح هنكون هنا
نور ببتسامه: حاضر يابابا
ومشي والد نور والد ووالدة ماريا
بعدها نور بصت لماريا وقالت:……….
************************** بقلم ايمي الطيب
عند العقرب
كان في شركته وبيشوف شغله
وفجاة دخلت عليه بنت لابسه ومش لابسه
فيفان وهي بتجري عليه وبتحضنه : رحيييم حبيبي وحشتني
رحيم بغضب: فيفان انا ميت مره اقولتلك متنادنيش بأسمي انا العقرب العقرب وبس وكمان قلتلك متحضنيش قبل كده
فيفان بخوف ودلع: انا اسفه يا حبيبي مكنتش اقصد وبعدين هي فيفان مش وحشتك ولا ايه
رحيم ببرود وهو بيرجع يبص للملف الي كان في ايده: مش فاضي يا فيفان ياريت تمشي
خرجت فيفان وهي متغاظه ومتعصبه من بروده
واول ماطلعت قالت: ماشي يا رحيم بس انت ملكي وكل فلوسك دي ليا انا ومشيت
********************بقلم ايمي الطيب
عند رحيم فى المكتب
رحيم بعد ما فيفان خرجت رفع راسه وبص للباب وقال: واحده رخ***ه اوووف
وفجاة اتفتح الباب تاني ودخل مراد
رحيم بغضب خفيف: جرا ايه امال هما صنعو الباب ليه مش عشان يتخبط عليه
مراد بمرح المعتاد مع صديقه: مالك بس يا صحبي وبعدين مالها فيفان لسه شيفها طالعه ومش طايقه نفسها
رحيم: يعم اسكت دي واحده **** ايه ده
المهم مفيش جديد
مراد: لا بس اهلها واهل البنت صحبتها لسه نازلين بس البنت الي معاها منزلتش
رحيم: تمام خلي عينك عليهم
مراد بجديه: لأمتي هتفضل كده يا صحبي
رحيم بغضب: مرااااد اول واخر مره تفتح السيره دي
مراد بعصبيه: لا مش هبطل لأمتي هتفضل كده لأمتي هتفضل تعرض نفسك والي حواليك للخطر انسا بقا انسا عمر الي راح ما هيرجع انت بدمر نفسك يا صحبي وانا مش هسمحلك بي ده
رحيم بغضب اكبر: مرااااد وراح ضربه بالبوكس وقال انت من امتي بتكلمني بالطريقة دي انت نسيت نفسك
مراد وهو بيحط ايده علي مكان البوكس لقاها بتنزل دم
وبص لرحيم بصدمه: نسيت نفسي لا يا رحيم بيه منستش نفسي بس انا لازم أفوقك لانك صديقي ودا واجب عليا بس الظاهر فعلا اني نسيت نفسي وبصله بصة عتاب وخرج وهو بيرزع باب 🚪المكتب وراه
قعد رحيم علي الكرسي بتاع مكتبه ودموعه خنته ونزلت
وقال وهو بيكلم صوره محطوطه قدامه لبنت وقال انا تعبت بجد تعبت انا مفيش حد فهمني ارجعيلي انا مش عارف اعيش من غيرك وحشتيني( كان بيتكلم وعينه مليانه دموع) ولكن مسحها بقوه وقال: وحياتك لهجبلك حقك من كل الي ازوكي وهدفعهم التمن كلهم وقام غسل وشه وبعدها خد مفاتيحه وموبايله وخرج
******************* بقلم ايمي الطيب
عند نور
وقفنا لما والد نور و والد و والدة ماريا مشيو
نور وهي بتبص لماريا وقالت: انا عرفت مين اللي عمل كده
ماريا بدأت ترتجف وتخاف
نور جريت عليها وقالت اهدي بس كده وقليلي ايه اللي حصل وانا هاسعدك صدقيني
ماريا: ااانا ه ه هق ول ك (ثم قصت كل الي شفته وسمعته
نور بتفكير: يبقا اكيد في حاجه ورا العقرب ده ولازم نعرفها بس ايه علاقته بمستر لؤي بصي أنا في حاجه هعملها عشان اعرف كل حاجه
ماريا: هتعملي ااايه
نور: اسمعي يا ستي انا هعمل******** وبس كده
ماريا: بس ازاي واحنا بندرس
نور: ازاي دي بتعتي انا المهم محدش يعرف حاجه اتفقنا
ماريا: اتفقنا
****************** بقلم ايمي الطيب
تاني يوم في قصر رحيم
صحي من النوم علي صوت منبه المزعج
قام بضجر وقفل المنبه قام ودخل الحمام وخد دش وبعدها طلع وقعد يلعب رياضه ودخل غرفة الملابس
لبس بدله تكسيدو ورش من البرفيوم
ونزل شرب قهوته وطلع ركب الموتوسكل بتاعه وطلع علي الشركه
*************** بقلم ايمي الطيب
امام شركة العقرب جروب
نزل رحيم من علي الموتوسكل ودخل الشركه بكل غرور وببروده المعتاد
طبعا تحت همسات البنات وحقد الشباب
دخل مكنبه وطلب السكرتيره بتاعته
بعد خمس دقايق
دخلت السكرتيره واسمها ضحى
ضحي بدلع: تحت امرك يافندم
رحيم ببرود: ايه هي اجتماعات انهارده
ضحي بدلع: حضرتك معاك معاد الساعه 1 مع شركة السيوفي والساعه 3 مع شركة النويري
رحيم: تمام اتفضلي
ضحي بدلع وهي بتقرب منه: تأمر بحاجه تاني يافندم
رحيم ببرود: اه تطلعي بره وتاخدي حسابك ومشفش وشك هنا تاني ثم قال بصريخ: بررررره
طلعت ضحي بسرعه وخوف ولمت حاجتها وسابت الشركه وطلعت
وبعدها بشويه وصل مراد للشركه
وراح علي مكتب رحيم وخبط علي الباب
رحيم: ادخل
دخل مراد وبصله رحيم بإستغراب
رحيم: دا من امتي الاحترام ده كله كمان بتخبط علي الباب
مراد ببرود: اصل انا لازم افتكر نفسي ومنساش انا مين
رحيم وهو بيقف وبيروح يقف قدام مراد وقال: انا اسف يا صحبي اني قلتلك كده انت عارف اني لما بتعصب مبشفوش قدامي و بعدين انت اكتر واحد عرفني احنا اصدقاء من الطفوله وانت لازم تستحملني ولا ايه
مراد ببتسامه علي صديق عمره: ولا اه انا لما قلتلك كده كنت خايف عليك يا صحبي
رحيم: عارف يا صحبي انا اسف
مراد بمرحه المعتاد: يخرابي رحيم باشا الانصاري بيتأسفلي لا انا كده اتغر
رحيم بضحك علي صديقه: عمرك ما هتتغير يا مراد
وراح حضنه
مراد: اه صح هي فين السكرتيره مش لقيها بره
رحيم: طردتها لانها فكرت انها ممكن توقعني اه ابقا نزل اعلان ان احنا عايزين سكرتيره
مراد بضحك: قادر ماشي يا صحبي هروح اشوف شغلي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الطفوله)