روايات

رواية حب الطفوله الفصل الأول 1 بقلم إيمان الطيب

رواية حب الطفوله الفصل الأول 1 بقلم إيمان الطيب

رواية حب الطفوله الجزء الأول

رواية حب الطفوله البارت الأول

حب الطفوله
حب الطفوله

رواية حب الطفوله الحلقة الأولى

المُغَامَرَة، أَعمَقُ مِنْ الوصُوْل.
********************* بقلم ايمي الطيب
في احدي المدارس الخاصه
كان في نهاية اليوم الدراسي وكان جميع الطلاب طلعين لأتوبيس تبع المدرسه
ولكن في داخل المدرسه
البنت: اسبقيني يانور هروح اجيب شنطتي واجي عشان نسيتها
نور: اجي معاكي
البنت: لا ياقلبي انا هجيبها واجي
وراحت نور ركبت اتوبيس المدرسه
وراحت البنت تجيب شنطتها بس وهيا راجعه شافت واحد واقف بيكلم مدرس بيديها في المدرسه والمدرس يجلس قدامه وببترجاه
فقربت عشان تسمع
الشخص: انت خنتني وتمن الخيانه عندي الموت
مستر لؤي بخوف: والله غصب عني كان هيقتلو ولادي هددوني ارجوك ارحمني
الشخص بصله بصه مرعبه وبفحيح افعي: الي يخون يموت وضربه بالنار في نص صدره
البنت: اهههههههههههههههههههه
الشخص بصلها وهرب قبل ماحد يجي
**************************** بقلم ايمي الطيب
خارج المدرسه في اتوبيس المدرسه
احد الطلاب: ايه الصريخ ده
نور بقلق: دا جي من المدرسه وماريا في المدرسه
كله دخل علي المدرسه والمدرسين الي كانو مروحين جريوا على جوا بسرعه
لقوا ماريا واقفه وحطه ايديها على بوقها ومصدومه
نور بقلق: ماريا مالك ماريا
ماريا كانت هترد ولكن قطعها صوت صريخ البنات
لما شافو مستر لؤي واقع علي الارض ودمه سايح
مدرس اخر بقلق: اطلبو الاسعاف بسرعه وبص لماريا وقال: ماريا مين الي عمل كده اهدي وردي مين هو
ماريا متكلمتش ولكن وقعت مغشي عليها
والكل حاول يفوقها ولكن مافقتش
وحضرت الاسعاف واخدت مستر لؤي وماريا
********************************* بقلم ايمي الطيب
في مكان اخر اول مره نروحه
داخل قصره بكل جبروت بعد ما الحرس فتحة البوابه دخل قصره وقعد علي الكرسي ببرود
شخص: حمدالله على السلامة ياعقرب
العقرب: الله يسلمك يا مراد
مراد: ايه مالك سرحان في ايه
العقرب: في بنت شفتني وانا بخلص من لؤي
مراد بقلق: ينهار ازرق طب عملت ايه
العقرب: ولا حاجه سبت المكان ومشيت
مراد بشك: انت هتسبها
العقرب ببتسامه خبيثه: لا طبعا انا الاول عايز كل المعلومات عنها وبعدها هعرف اتصرف
مراد: طول عمرك دماغك سم ياعقرب
************************* بقلم ايمي الطيب
في مكان تاني
ماريا كانت في المستشفى وبجانبها نور وباباها وعائلة ماريا
نور: ماريا حببتي قوليلي بس مين الي عمل كده
ماريا ساكته ومبتتكلمش
نور: يابنتي ردي عليا
ولكن قاطع كلمهم دخول ممرضه ومعاها بوكيه ورد بتقول
الممرضه: الورد دا جاي للأنسه ماريا نور خدت منها الورد
والد ماريا: ياتري مين الي جابو
نور: ايه ده ده في كارت استني كده هقرأه
اول ما شافت الكلام المكتوب اتصدمت ولكن خبت صدمتها وضحكت وقالت: دا من ليليان صحبتنا بتقول
حمدالله علي سلامتك يا رورو واسفه اني مجتش بس ماما تعبت ومعرفتش اجي صديقتك ليليان
والدة ماريا: فيها الخير والله
نور: اه اه انا هروح الحمام ورجعه
الكل استغربها بس معلقش
وفعلا راحت الحمام
واول مادخلت فتحت الرساله وقرأتها تاني
لان الرساله الحقيقيه مكتوب فيها
حمدالله على سلامتك يا حلوه انا عارف انك متكلمتيش
وقلتي مين اللي ضرب نار علي لؤي وخليكي زي الشاطره ومتكلميش والا هخليكي تترحمي علي كل الحوليكي وهبدا بي صحبتك نور
مع تحياتي العقرب
نور مصدومه من الي قرأته وقالت مع نفسها معني كده ان ماريا في خطر انا لازم اتصرف
************************ بقلم ايمي الطيب
عند العقرب كان بيكلم مراد
العقرب: بعت الورد
مراد: ايوه بس ليه
العقرب: ليه ايه
مراد: ليه مبعتلهاش الي يخلص منها وكده ميكنش علينا حاجه
العقرب: لا انا عارف انا بعمل ايه
مراد بمرح وخبث: ولا يمكن الصناره غمزت يا عقرب
العقرب: مراد اطلع بره عشان لو قمتلك هخرشمك
مراد بخوف مصطنع: لا وعلي ايه الطيب احسن انا ماشي
ومشي مراد
وقعد العقرب يفتكر لما جاله المعلومات عن البنت
فلااااش بااااك
مراد: طول عمرك دماغك سم ياعقرب
العقرب: طبعا والا ميكنش اسمي العقرب المهم
انا عايز كل المعلومات عنها
مراد: اممم تمام بس اسمها او صورتها عشان اعرف اجيب المعلومات
العقرب طلع صوره ليها: هي دي
مراد: اشطا يومين والمعلومات تبقي عندك
العقرب: ساعه ساعه والمعلومات تبقا قدامي
مراد: نعم دا الي هوا ازاي حد قلك عليا ساحر
العقرب: تمام نص ساعة مادام ساعه مش عجباك
مراد: خلاص ياعم خليها ساعه وبعدين قال بهمس ربنا علي المفتري
العقرب برفعة حاجب: بتقول حاجه يلا
مراد: بدعي عليك قصدي بدعيلك
العقرب: طب يلا روح ادعيلي وانت بتجيب المعلومات
مشي مراد
وبعد نص ساعه رجع بمعلومات عن البنت الي في صوره
مراد: اهي ياعم عم المعلومات عنها مع اني تعبت عقبال ما جبهالك
‏العقرب: معلش يا مراد تعبتك
مراد: بس غريبه البنت اللي شفتهاوانا بودي الورد عرفت ان اسمها ماريا لكن الي انت ورتني صورتها اسمهاااا
‏…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الطفوله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى