روايات

رواية حب الطفولة الفصل السابع 7 بقلم هدير أحمد

رواية حب الطفولة الفصل السابع 7 بقلم هدير أحمد

رواية حب الطفولة الجزء السابع

رواية حب الطفولة البارت السابع

رواية حب الطفولة الحلقة السابعة

تقي:خلاص تمام
ومشو وكده انتهي دور اسماء
جيه يوم تحديد كتب الكتاب
الصبح♥
محمود رن علي تقي
تقي:السلام عليكم
محمود:عليكم السلام ورحمة الله وبركاته عامله اي ي بنوتي
تقي:الحمدلله وانت
محمود:الحمدلله مش ناويه تقوليها بقي
تقي باستعباط:اقول اي
محمود:وحياة امك
تقي ببراءه:اقول اي
محمود:طيب ي تقي ان شاء الله هنحدد كتب الكتاب النهارده وبعد كده مش هسيبك غير لما تقوليها
تقي:بعد كتب الكتاب ان شاء الله
محمود:تمااام مسيرك تقعي تحت ايدي
تقي:طيب سلام
محمود:سلام
وقفلت معاه وطلعت بره تشوف والدتها بتعمل اي
تقي:بتعملي اي يست الكل
والدتها:بجهز الحاجات اللي هنقدمها بليل
تقي:محتاجه مساعده
والدتها:لا روحي شوفي هتعملي اي
تقي:طيب ي ست الكل ان احتاجتي حاجه قوليلي
دخلت الاوضه وكلمت صحبتها يارا
يارا:مسا مسا
تقي:ع الناس الكويسه عامله اي ي هبله
يارا:بغض النظر ع الشتيمه الحمدلله وانتي عامله اي
تقي:الحمدلله هتيجي النهارده صح
يارا:واجي اعمل اي ي عنيا
تقي:نعم ياختي امال هتسبيني لوحدي
يارا:اهدي اهدي جايه بلبي وجايه
تقي:ايوه كده اتعدلي هستناكي
يارا:اشطا سلاموز ي عروسه
بعد ساعه تيجي يارا بالظيطه بتاعتها وبتخبط ع الباب عملت ازعاج ف العماره كلها
فتحلها جاسر اخو تقي الصغير
جاسر:ايوه بقي يويو جات هيييه فين الشوكولاته
يارا:احلي شوكلاته لاحلي جاسر ف الدنيا فين البت تقي و والدته فين
جاسر:في اوضتها و امي ف المطبخ
دخلت يارا عند والدة تقي
يارا:يسلام ي طنط ع ريحة الاكل تحفه
والدة تقي:عامله اي ي بكاشه
يارا:الحمدلله ي بطتي وانتي عامله اي
والدة تقي:الحمدلله روحي شوفي البت دي بتعمل اي
يارا:من عيوني ي بطتي وخرجت راحت اوضة تقي
يارا:تقي
تقي:اعاااااااا يارا وحشتيني ي جزمه
يارا:وانتي كمان وحشتيني
وقعدو يرغو كتيييير
بليل♥
جيه معاد مجيش محمود وعيلته الجرس رن وفتح والد تقي وبعد السلامات
والد محمود:انت عارف ي عمي احنا جايين ليه
سيد:اه يابني
محمود:ينفع معاكم كتب الكتاب الجمعه الجايه(بعد تلات ايام) والفرح اخر الشهر (بعد اسبوعين)
سيد:تمام نشوف تقي هتقول اي ها يبنتي رائيك اي
تقي:الل تشوفو يبابا
سيد:ع خيرة الله الجمعه الجايه
وانتشرت الزغاريط ف الشقه كلها والفرحه عمت ع المكان كله
وبعد كلام كتير اتفق محمود مع تقي انهم هيروحو بكره يشترو فستان كتب الكتاب
وجيه تاني يوم واشترو الفستان بعد معاناة كبيره ل محمود من تقي
“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير” اتقالت الجمل الشهيره وعمت الزغاريط المكان وقام محمود راح عند تقي
محمود:اظن دلوقتي احسن براحتي وبقي حلال مستناش ردها وشالها
تقي بهمس وكسوف ف ودانه:بحبك
من الفرحه شالهت ولقف بيها الناس كلها سقفت ليهم والفرحه مش سيعاهم كلهم
تسريع الاحداث☺️
يوم الفرح قدام البيوتي سنتر واقف محمود ع نار مستني معشوقته وخرجت تقي وكانت تشبه الاميرات ب فستانها الابيض الل زادها جمالا ع جمالها
محمود:بقي القمر ده كله ملكي
ودخلو القاعه وسط انبهار المعازيم بيهم وجيه وقت الرقصه السلو وهما بيرقصو
تقي بهمس:بحبك ي مالك قلبي وعقلي
محمود شالها ولف بيها وقال
محمود:كلمة بحبك قليله انا عديت مرحلة العشق انتي ادمان بالنسبه ليا وخلص الفرح وسط فرحة الجميع

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الطفولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!